Onko järkeä mennä töihin kun saan joka kuukausi Kelasta 1400€/kk tilille 2 minuutin työllä?
Onko järkeä mennä töihin kun saan joka kuukausi Kelasta 1400€/kk tilille 2 minuutin työllä?
Kommentit (450)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et saa, HV!
Kyllä saan, toimeentulotuki hakemuksen tekemiseen menee 2 min ja saan rahat tilille
Ap
Korjaa sun lausetta. Tuo ei ole työn tekemistä.
Itsekunnioitus on hyvä syy mennä töihin. Elämäntapasi on ap alhainen. Sinun on syytä inhota ja halveksia itseäsi.
No et kyllä saa. Itsekin toimeentulotukiasiakkaana olleena tiedän oikein hyvin, että että tuollaisia rahoja sieltä ei saa, ellei elämäntilanteessa ole jotain todella omituista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et saa, HV!
Kyllä saan, toimeentulotuki hakemuksen tekemiseen menee 2 min ja saan rahat tilille
Ap
Työmarkkinatuki on noin 600e , eikä 1400.
Tt-tuki vähän yli 500€, jos ei mitään muuta tuloa, AP VALEHTELEE.
Saan melkein 500€ asumistukea ja 900€ toimeentulotukea /kk
Ap
Surullista, että jotkut ihmiset joutuvat pärjäämään noin pienillä tuloilla 😥
maksimi sähkölasku yksin asuvalta on 45€.
no AP saa puolet siitä kaikkiin kuluihinsa kuussa, minkä minä käytän minimissään sijoituksiin. Siitä voi AP päätellä kannattaako työnteko. Juuri olin tuon lisäksi kuukauden lomalla Ranskassa ja syksyllä uudelleen... Että kyllä minä mieluummin valitsen työnteon ja tämän elämän kuin tuon kituuttamisen toimeentulotuella.
3,5k€ joka kk tilille. Ihan kiva käydä töissä
Jos pääsisin töihin johonkin tehtaaseen niin tuntipalkkani olisi n.10-12e/h. Minulle jäisi käteen se kahden viikon välein tuleva ~750e palkka eli ~1500e/kk.
Bensaan minulla menisi noin 10-13e päivä jos olettaisi että kulkisin 30-40km päässä (<->) ja auto kuluttaisi 7L/100km. Eli työmatka bensoihin kuluisi 260e omaa rahaa kuukaudessa ja käteen jäisikin töistä vain reilu 1200euroa kuukaudessa. Puhumattakaan kaikista auton korjaamisesta ja huoltamisesta aiheutuisi.
Saan tällä hetkellä työttömyyskassasta 1350e/kk, eli ei kannata lähteä muutakuin korkeintaan koulun penkille täältä sohvalta.
Jos joku haluaa elää 1400e/kk niin mikäs siinä
No ei oo kyllä hitonkaan järkee...