Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ateismin rikkoutunut lupaus

Vierailija
24.02.2024 |

Aikoinaan ateistit väittivät ihmisten arvostavan sivistystä enemmän kunhan uskonnon vaikutus maailmassa vähenee, mutta nykyään menee kuitenkin huonommin kuin ennen. 

Kouluissa on ongelmia, varsinkaan pojat eivät lue minkäänlaista kirjallisuutta, heillä menee muutenkin huonommin nykyään ja ainoastaan hedonismi kiinnostaa, liki 100.000 nuorta on poissa opiskelusta ja työelämästä, huumekuolemat ennätyksellisen korkeat, velkataakka kasvaa, jne jne. 

Ei tullut luvattua utopiaa missä kaikki ovat ateisteja ja sivistys kiinnostaa... päinvastoin tapahtui, nykyään isohko osa on ateisteja joita ei kiinnostaa muu kuin hedodismi. Tiktokia selatessa ei tarvitse lukutaitoa, sivistyksestä puhumattakaan.

Kommentit (228)

Vierailija
181/228 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tietenkin on tuttu tuo sanonta ja sitä pitää osata tulkita oikein, hyvä hölmö. 😁 Vilpittömästi ja huolellisesti tehty tilastollinen analyysi, joka noudattaa tieteellisiä menetelmiä ja ottaa huomioon virhemarginaalit ja otoskoon riittävyyden, tarjoaa tietoa päätöksenteon tueksi. Siksi tuo sanonta on varoitus siitä, että tilastojen käyttöön tulisi suhtautua kriittisesti ja että niiden taustaa tulisi arvioida huolellisesti ennen kuin niihin perustuu päätöksiä. Se ei siis tarkoita sitä, että tilastot kertoisivat lähtökohtaisesti aina vain valheellista tietoa."

Se, että koet pakonomaista tarvetta kohdella muita ihmisiä noin ylimielisesti on syy siihen, että vietät kaiken aikasi tällä palstalla.

FYI

Ei, en koe pakonomaista tarvetta mainitsemasi kaltaiseen toimintaan ja ei, en vietä kaikkea aikaani tällä palstalla, mutta sen myönnän, että idiooteille on toisinaan hauska osoittaa heidän ymmärtämättömyytensä ja heikko tietämyksensä. 😂😂😂

Vierailija
182/228 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tietenkin on tuttu tuo sanonta ja sitä pitää osata tulkita oikein, hyvä hölmö. 😁 Vilpittömästi ja huolellisesti tehty tilastollinen analyysi, joka noudattaa tieteellisiä menetelmiä ja ottaa huomioon virhemarginaalit ja otoskoon riittävyyden, tarjoaa tietoa päätöksenteon tueksi. Siksi tuo sanonta on varoitus siitä, että tilastojen käyttöön tulisi suhtautua kriittisesti ja että niiden taustaa tulisi arvioida huolellisesti ennen kuin niihin perustuu päätöksiä. Se ei siis tarkoita sitä, että tilastot kertoisivat lähtökohtaisesti aina vain valheellista tietoa."

Se, että koet pakonomaista tarvetta kohdella muita ihmisiä noin ylimielisesti on syy siihen, että vietät kaiken aikasi tällä palstalla.

FYI

Ei, en koe pakonomaista tarvetta mainitsemasi kaltaiseen toimintaan ja ei, en vietä kaikkea aikaani tällä palstalla, mutta sen myönnän, että idiooteille on toisinaan hauska osoittaa heidän ymmärtämättömyytensä ja heikko tietämyksensä. 😂😂😂

Ja ajattelit allekirjoittaa väitteeni ihan itse.

Et muuta osaa.

Mä lähden tästä pääsiäisen viettoon - jää sä tänne meuhkaamaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/228 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei sivistystä ole ilman uskontoa, koska silloin ei ole olemassa yhteistä arvopohjaa. "

On olemassa paljonkin arvoja jotka eivät ole uskonnolliusia arvoja.

Mitä ja millä perustelet ne? Nuo eivät ole arvoja vaan mielipiteitä. 

Vierailija
184/228 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, uskontoko on muka sivistänyt ihmiskuntaa ja vienyt sitä jotenkin eteenpäin?

Uskonnolla on vain pidetty väestö kurissa ja johtajien tiukassa valvonnassa. Uskonnoilla ei ole mitään positiivista saatu ikinä aikaiseksi, pelkkää pahaa.

Vielä 1800 luvulla oli ihan normaalia että yliopistot olivat kirkon kontrollissa. 

Esimerkiksi "Big bang" teorian kehittäjä oli katolilainen pappi. 

Vierailija
185/228 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi uskovainen kerran sanoi että kukaan ei ole niin varma Jumalan olemassaolosta kuin ateisti. Johonkin asiaan pitää todella uskoa että sen olemassaolon voi kieltää. 

Moni uskovainen tekee tuon saman aivokuperkeikan. Indoktrinaatio on vaikuttanut heidän kykyynsä ajatella johdonmukaisesti.

Ateisti siis ei kiellä jumalia. Hän vain ei usko niitä olevan olemassa.

Tuskin kristittykään on aktiivisesti kieltämässä Zeuksen olemassaoloa. Hän ei vain usko sitä olevan olemassa.

Vierailija
186/228 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä lupauksia jumaluskon puute kykenee tekemään? Otsikko on ihan mieltä vailla.

Vierailija
187/228 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään menee paremmin kuin ennen. Ap voisi joskus katsella tilastoja uskonnollisten pamflettien sijasta.

Vierailija
188/228 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moniko kirkkoon kuuluva käy kirkossa muuten kun riparit, häät ja ehkä hautajaiset. Ei muuten. Mä voin ateistinakin käydä niissä. 

Tämä on totta.

Haluaisin lisätä vielä moniko ns. uskovainen voi hurskaana rintaansa paukuttaen esiintyä suvaitsevana ihmisrakkaana kaikkia lähimmäisiään rakastavana?

Kuinka moni muistaa: rakasta lähimmäistä kuten itseäsi?  Kuka heittää sen ensimmäisen kiven?  Joka tekee pahaa yhdellekään näistä vähäisimmistä (katsokaa ympärillenne!) 

Jne. 

Miten monta uskovaista olenkaan kohdannut jotka pyhää vihaa sylkien julistavat  helvetin tulta heidän päälleen jotka heidän käsityksiään esim. seksuaalisuudesta rikkovat. 

Ja kuitenkin Jumala on sanonut älkää tuomitko ettei teitä tuomittaisi.

Niinpä. Ajatella: minä joka en minkään valtakunnan jumalaan usko, osaan nämä asiat, jea todellakaan minä en tuomitse.  

Olisipa mielnkiintoista nähdä mitä Jeesus maan päälle tultuaan ensimmäisenä tekisi? :D  Olisiko tyytyväinen kaikkeen tuohon tuomitsemiseen ja sanojensa vääristelyyn jota nämä hurskaat uskovaiset toisten päälle suoltavat.  Se Jeesus mistä minä aikoinaan koulussa opin ei kyllä ollut ylimielinen ja itseään korottava öykkäri vaan hyvinkin nöyrä niitten kaikkien pienimpien ja heikoimpien puolustaja.  On ollut varmasti hyvä ihminen jos oikeasti on elänyt. Sellaisia kaivattaisiin edelleen kipeästi.

vääristelyn ja vihaan jota nämä ns.  uskovaiset suoltavat.

Vierailija
189/228 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onks meillä ateisteilla joku lahko? Mitä mä oon missannu? Saiko meillä olla kijroitustaito kuiten, vai kaipaatko virheitä? 

Ilmeisesti on!

Missä me kokoonnutaan? Pitäisikö rakentaa kaupunkeihin keskeisille paikoille isoja kokoontumisrakennuksia joissa kutsutaan vaskikelloilla väkeä toteamaan että jumala ei ole olemassa?

Mitä mieltä olette ideastani?

Vierailija
190/228 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onks meillä ateisteilla joku lahko? Mitä mä oon missannu? Saiko meillä olla kijroitustaito kuiten, vai kaipaatko virheitä? 

Ilmeisesti on!

Missä me kokoonnutaan? Pitäisikö rakentaa kaupunkeihin keskeisille paikoille isoja kokoontumisrakennuksia joissa kutsutaan vaskikelloilla väkeä toteamaan että jumala ei ole olemassa?

Mitä mieltä olette ideastani?

Kannatan tätä.

Vierailija
191/228 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalta rikottu muutakin kuin lupaus, mm mieli.. Kovin tuntuu häiritsevän toisinajattelijat kuin toisinuskovat.. Vahvistaako ap liikaa sitä mahdollisuutta sun maailmassas että jotain muutakin voisi olla eikä vain sitä mitä sulle on pakkosyötetty ja se pelottaa noin paljon? 

Vierailija
192/228 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ateistit ryhmänä eivät ole väittäneet mitään. Ap valehtelee aivan tietoisesti.

Vierailija
193/228 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ateistia ei kiinnosta muiden uskonnot. Saatanan palvoja taas haluaa tuhota kristinuskon ja sen arvot. Intersektionaalinen ideologia tekee juuri tätä.

Vierailija
194/228 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Onko ateismilla saavutettu mitään merkittävää?"

On. Esim. se että ihmisillä on ihan oikeasti kaikilla samat oikeudet yhteiskunnassa lähti siitä kun valistuksen aikana alettiin hylätä uskonto ainoana ohjenuorana ja yhteiskuntaa alettiin rakentaa yleisfilosofisen humanismin varaan.

Uskonnothan olivat vuosisatoja siunanneet aatelin etuoikeudet ja yhteiskunnan luokkajaon koska ne nyt vain olivat jumalan tahto. Tasavertaisia oltiin vain sitten jumalan silmissä, muiden ihmisten joukossa ei tarvinnut.

Vierailija
195/228 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ei sivistystä ole ilman uskontoa, koska silloin ei ole olemassa yhteistä arvopohjaa. "

On olemassa paljonkin arvoja jotka eivät ole uskonnolliusia arvoja.

Mitä ja millä perustelet ne? Nuo eivät ole arvoja vaan mielipiteitä. 

Uskonnollinen arvo = jumalan mielipide joka ihmisten pitää vain uskoa.

Vierailija
196/228 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nuo eivät ole arvoja vaan mielipiteitä. "

No arvot ovat aina niitä ihmisten mielipiteitä joista he eivät ole valmiita joustamaan.

Vierailija
197/228 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovaiset ovat hassuja. Kuvittelevat että nykyihmisen 200 000 vuoden olemassaolon jälkeen vasta 2000 vuotta sitten löysimme oikean uskonnon ja messiaan. Jumalan täydelliseen suunnitelmaan myös kuuluu epäilyttävän paljon kansanmurhia, lapsiä syövän kanssa ja elämien pilaamista joka johtaa yleensä suuriin ongelmiin mutta eivät vaikuta isossa kuvassa kuin negatiivisesti. Mutta kuka minä olen arvostelemaan jumalan täydellistä suunnitelmaa sehän on täydellinen.

Vierailija
198/228 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskovaiset ovat hassuja. Kuvittelevat että nykyihmisen 200 000 vuoden olemassaolon jälkeen vasta 2000 vuotta sitten löysimme oikean uskonnon ja messiaan. Jumalan täydelliseen suunnitelmaan myös kuuluu epäilyttävän paljon kansanmurhia, lapsiä syövän kanssa ja elämien pilaamista joka johtaa yleensä suuriin ongelmiin mutta eivät vaikuta isossa kuvassa kuin negatiivisesti. Mutta kuka minä olen arvostelemaan jumalan täydellistä suunnitelmaa sehän on täydellinen.

Siinäpä oli tunkkainen tuulahdus kuin suoraan 2000-luvun alusta. 

Vierailija
199/228 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ateistia ei kiinnosta muiden uskonnot. Saatanan palvoja taas haluaa tuhota kristinuskon ja sen arvot. Intersektionaalinen ideologia tekee juuri tätä.

Kristinusko, sen arvot, etiikka ja moraali toimii kahdella tasolla, henkilökohtaisella ja yhteiskunnallisella. Ateismi on sinällään jo saatanan palvontaa, koska se kääntää selkänsä näille ja uskoo ihmisen kykyyn hoitaa elämäänsä ja yhteisiä asioita. Ateismissa ei ole kuitenkaan tarjota mitään menetettyjen arvojen tilalle, koska siinä ei ole auktoriteettia, mikä taas on Jeesuksessa ja Jumalassa. Siksi ateismissa lopulta on edessä vain nihilismiä ja narsismia.

Vierailija
200/228 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinäpä oli tunkkainen tuulahdus kuin suoraan 2000-luvun alusta. 

Omasi on tunkkainen tuulahdus 0-luvun alusta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän