Ateismin rikkoutunut lupaus
Aikoinaan ateistit väittivät ihmisten arvostavan sivistystä enemmän kunhan uskonnon vaikutus maailmassa vähenee, mutta nykyään menee kuitenkin huonommin kuin ennen.
Kouluissa on ongelmia, varsinkaan pojat eivät lue minkäänlaista kirjallisuutta, heillä menee muutenkin huonommin nykyään ja ainoastaan hedonismi kiinnostaa, liki 100.000 nuorta on poissa opiskelusta ja työelämästä, huumekuolemat ennätyksellisen korkeat, velkataakka kasvaa, jne jne.
Ei tullut luvattua utopiaa missä kaikki ovat ateisteja ja sivistys kiinnostaa... päinvastoin tapahtui, nykyään isohko osa on ateisteja joita ei kiinnostaa muu kuin hedodismi. Tiktokia selatessa ei tarvitse lukutaitoa, sivistyksestä puhumattakaan.
Kommentit (228)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huonoihin pisa-tuloksiin onkin ollut monta eri syytä tarjolle, mutta että kaikki johtuukin ateismista, aikamoista. Vietkö viestin perusteluineen Opetushallitukseen, varmaan huokaavat helpotuksesta, kun oikea syy selvisi! Viestistä huomaa että uskonnollisuus selkeästi parantaa lukutaitoa ja sivistystä!
Ateismi kannustaa eläimelliseen hedonismiin mikä tarkoittaa juoksemista nopeiden sekä helposti saavutettavien tyydytyksien perään. Siksi esimerkiksi lukutaito sakkaa.
Kulttuuri on lopullisesti muuttunut eikä tilanne tule paranemaan vaikka ateistit lappaisivat miljardeja koulutukseen sillä kulttuuria ei paranneta rahalla.
Silti jännästi tilastot osoittavat, että uskonnollisuus ja alempi älykkyysosamäärä kulkevat yhdessä, kuten myös älykkyys ja ateismi.
Arvostan totuutta ja sitä ettei minulle valehdella.
Vierailija kirjoitti:
Huonoihin pisa-tuloksiin onkin ollut monta eri syytä tarjolle, mutta että kaikki johtuukin ateismista, aikamoista. Vietkö viestin perusteluineen Opetushallitukseen, varmaan huokaavat helpotuksesta, kun oikea syy selvisi! Viestistä huomaa että uskonnollisuus selkeästi parantaa lukutaitoa ja sivistystä!
Jos katsoo Pisa tulosten top-10 maita niin yhdistävänä tekijänä on, että lähes kaikki on melko maallistuneita. Yksikään joukossa ei ole sellainen mitä ensimmäisenä kukaan kuvailisi erityisen uskonnollisena yhteiskuntana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ateismi kannustaa eläimelliseen hedonismiin mikä tarkoittaa juoksemista nopeiden sekä helposti saavutettavien tyydytyksien perään. Siksi esimerkiksi lukutaito sakkaa.
Kulttuuri on lopullisesti muuttunut eikä tilanne tule paranemaan vaikka ateistit lappaisivat miljardeja koulutukseen sillä kulttuuria ei paranneta rahalla.
Ateismi käsitteenä ei ota kantaa siihen miten pitäisi elää. Ateismi kertoo ainoastaa siitä uskooko väittämän "jokin jumala on olemassa". Väittämä, että ateismi kannustaa elämän jollain tietyllä tapaa on yhtä järjenvastainen kuin väite, että vasenkätisyys kannustaa eläimelliseen hedonismiin tai että hammaskeijuus uskomattomuus kannustaa eläimelliseen hedonismiin.
Kristityt ei usko norjalaiseet Thoriin, eivät kreikkalaiseen Apolloon, eivätkä intialiaseen Vishnuun.
Ateistit menee vain yhden jumalan verran pidemmälle kuin kristityt.
Kirjoittaja on joku nettievankelista, kenties seurakuntasaleja fyysisestikin kiertävä saarnaaja. Tuo tyyli tuntuu tutulta.
Ateismi ei ole mikään ateisteille yhteinen oppi, joka lupaisi jotain kannattajilleen.
Ateismi on sitä, että ei usko Jumalaa tai jumalia olevan olemassa.
Itseasiassa olisi helpompaa, kun uskoisi, että on olemassa joku taivaallinen isähahmo, joka järjestelisi asiani parhain päin ja kuuntelisi mutinoitani.
Mutta kun uskoni on haihtunut, kertakaikkiaan Jumala, uskonnot ja jumalat näyttäytyvät vain irrationaalisina ja perusteettomina uskomuksina ja Raamatun tarinat vain vanhoina satuina, niin ei voi mitään, olen ateisti: maailmaani ei kuulu Jumalaa todellisena, olemassaolevana entiteettinä.
T: nimim. Assburger
Vierailija kirjoitti:
Jokainen ihminen syntyy ateistina on hassu väite, koska lapsethan ovat kaikista eniten ns taikauskoisia. Mulla oli lapsena ainakin kokemuksia pyhästä, henkiolennoista jne ennen kuin mistään uskonasioista mitään tiesin. Aikuisena uskoni on mennyt maltillisempaan suuntaan eikä minuun ole aivopesut uponneet. Jotkut syntyy ateisteina, jotkut hengellisinä, itse ajattelen näin. Jo vanhoina aikoina luolissa on ihmiset palvoneet jumalia.
Lapset on taikauskoisia ja heidät on helppo saada uskomaan. Etenkin jos omat vanhemmat vakuuttavasti kertovat mitä tahansa. Lapset uskoo joulupukkiin, menninkäisiin ja vaikka mihin hammaskeijuihin jos vain joku tämmöisen ajatuksen heille syöttää. Kuitenkaan lapset ei usko mihinkään näistä ennen kuin joku kertoo niistä. Siksi lapset omaksuvat yleensä aina vanhempiensa uskonnon. Hindujen lapsista tulee hinduja, kristittyjen lapsista kristittyjä. Ei sitä uskoa kyseenalaisteta vaan otetaan vastaan sellaisenaan mitä omat vanhemmat kertoo. Sinäkin uskoisin Allahiin jos olisit syntynyt Saudi-Arabiassa.
Vierailija kirjoitti:
Kristityt ei usko norjalaiseet Thoriin, eivät kreikkalaiseen Apolloon, eivätkä intialiaseen Vishnuun.
Ateistit menee vain yhden jumalan verran pidemmälle kuin kristityt.
Huomautan vain, että monille Jumala tarkoittaa ns korkeampaa voimaa, eikä mitään henkilöitynyttä satuolentoa. Mäkään en usko sellaiseen Apolloon rinnastettavaan satuhahmojumalaan, mulle Jumala tarkoittaa jotain ihan muuta, ennen kaikkea se on henkilökohtainen kokemus - sellaista mitä on tosi vaikea selittää ateistille, koska ateistilta se kokemus puuttuu. Ateistit näkee uskon kovin mustavalkoisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onks meillä ateisteilla joku lahko? Mitä mä oon missannu? Saiko meillä olla kijroitustaito kuiten, vai kaipaatko virheitä?
Onko ateismilla saavutettu mitään merkittävää? Valtaosa ateisteista piehtaroi hedonismissa ilman päämäärää muuta kuin pään saaminen sekaisin aineilla ja rahan palvominen. Sivistyksestä ei ole tietoakaan.
Ovatkin kuin villejä pakanoita tanssimassa nuotioiden äärellä.
Te uskovaiset puolestanne piehtaroitte lasten kanssa, ja luulette jumalan sulkevan siltä silmänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen ihminen syntyy ateistina on hassu väite, koska lapsethan ovat kaikista eniten ns taikauskoisia. Mulla oli lapsena ainakin kokemuksia pyhästä, henkiolennoista jne ennen kuin mistään uskonasioista mitään tiesin. Aikuisena uskoni on mennyt maltillisempaan suuntaan eikä minuun ole aivopesut uponneet. Jotkut syntyy ateisteina, jotkut hengellisinä, itse ajattelen näin. Jo vanhoina aikoina luolissa on ihmiset palvoneet jumalia.
Lapset on taikauskoisia ja heidät on helppo saada uskomaan. Etenkin jos omat vanhemmat vakuuttavasti kertovat mitä tahansa. Lapset uskoo joulupukkiin, menninkäisiin ja vaikka mihin hammaskeijuihin jos vain joku tämmöisen ajatuksen heille syöttää. Kuitenkaan lapset ei usko mihinkään näistä ennen kuin joku kertoo niistä. Siksi lapset omaksuvat yleensä aina vanhempiensa uskonnon. Hindujen lapsista tulee hinduja, kristittyjen lapsista kristittyjä
Mun vanhemmat on ateisteja ja minusta tuli teisti. Mulle usko Jumalaan on jotain sellaista, joka on valmiina mun aivoissa, näen maailman vain sellaisena. Olen aina ollut hengellinen ja hyväksyn itseni tällaisena, vaikka moni haluaa tahallaan ymmärtää asian väärin ja ajatella, että jokainen Jumalaan uskova on tyhmä ja lapsuudesta asti alkaneen aivopesun uhri. Suotakoon se heille, jos se tekee heidät onnelliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Lapsi ja vastasyntynyt ovat eri asioita. Ei vastasyntynyt ymmärrä, mikä on pyhä tai henkiolento. Ja toisaalta vastasyntyneelle kaikki on ihmeellistä.
Olet siis joko luonut itsellesi valemuistoja ja määrityksiä niille myöhemmin, tai sitten nuo pyhät kokemukset eivät ihan varhaislapsuudesta ole.
Kyllä pieni hedonismi kuuluu elämään - muuten elämästä tulee pelkkää suorittamista. Pelkäänkin primitiivisen hedonismin nousua, kun eletään maallistuneessa yhteiskunnassa. Kristinuskon perustava sanoma Rakkaudesta ja jakamisesta on jäänyt unholaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pieni hedonismi kuuluu elämään - muuten elämästä tulee pelkkää suorittamista. Pelkäänkin primitiivisen hedonismin nousua, kun eletään maallistuneessa yhteiskunnassa. Kristinuskon perustava sanoma Rakkaudesta ja jakamisesta on jäänyt unholaan.
Hyvin sanottu. Mielestäni tuo kristinuskon ydinsanoma on olennaista, eikä siihen tarvitse välttämättä edes liittää ajatusta mistään tuonpuoleisesta. Lähimmäisenrakkaus vaikuttaa positiivisesti ihan tässä elävässä elämässä, joka päivä. Maallistumisen sijaan kaivataan näitä hengellisiä elämänarvoja - ei välttämättä mitään tiettyä uskontoa sellaisenaan. Tämän hengellisyyden voi etsiä vaikka luonnosta tai itsestään, tai vaikka sitten niistä uskonnoista.
Ateismi ei tee mitään lupauksia. Ap on harhainen.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoittaja on joku nettievankelista, kenties seurakuntasaleja fyysisestikin kiertävä saarnaaja. Tuo tyyli tuntuu tutulta.
Ateismi ei ole mikään ateisteille yhteinen oppi, joka lupaisi jotain kannattajilleen.
Ateismi on sitä, että ei usko Jumalaa tai jumalia olevan olemassa.
Itseasiassa olisi helpompaa, kun uskoisi, että on olemassa joku taivaallinen isähahmo, joka järjestelisi asiani parhain päin ja kuuntelisi mutinoitani.
Mutta kun uskoni on haihtunut, kertakaikkiaan Jumala, uskonnot ja jumalat näyttäytyvät vain irrationaalisina ja perusteettomina uskomuksina ja Raamatun tarinat vain vanhoina satuina, niin ei voi mitään, olen ateisti: maailmaani ei kuulu Jumalaa todellisena, olemassaolevana entiteettinä.
T: nimim. Assburger
On se kumma, miten täysin lahjattomat pääsevät pätemään kun on kyse uskonasioista. Nämä saarnaajat tuskin ovat pitkälle opiskelleita.
Mikään muu ei ole rikkoutunut kuin aloittajan väsäämä olkiukko, kun pieksänyt sitä kiihkoissaan.
Maailman nykytilanne on siis ateismin vika?
Millä mekanismilla jumaliin uskomisen puute on aiheuttanut tämän maailmantilanteen?
Voisitko ap avata vähän?
Tippurit ja muut kulkutaudut alkaneet tarttumaan hedonisteihin urakalla. Kohta on Jumalallinen puhdas nainen valttia ateistien menettäessä lapsentekokyvyn tippurille.
Vierailija kirjoitti:
Maailman nykytilanne on siis ateismin vika?
Millä mekanismilla jumaliin uskomisen puute on aiheuttanut tämän maailmantilanteen?
Voisitko ap avata vähän?
Näkeehän sen jo tämän kansakunnan tilasta.
Olet väärässä sanojen agnostikko ja ateisti merkityksen suhteen. On mahdollista olla agnostinen teisti tai agnostinen ateisti.