Ystävä hankkiutui raskaaksi
Sinkkuystävä ilmoitti olevansa raskaana. Baarista tuntematon mies kotiin ja nyt tyytyväisenä itse raskaana. Lähipiirille ei aio koko totuutta kertoa, vaan aikoo väittää käyneensä hedelmöityshoidoissa.
Todella ristiriitaiset fiilikset onnitella raskaudesta, kun moraalisesti en itse pysty hyväksyä ystävän tekoa. Olen pitänyt luotettavana ihmisenä, kuka oikeasti voi toimia näin? Kertoi vielä, että mies oli ehdottanut kumia, mutta oli valehdellut olevansa pillereillä.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei vaan voi mennä sinne hedelmöitys hoitoihin ja sitä kautta hankkia lasta? Siinä se luovuttaja kuitenkin on tietoinen asiasta. Myös perinnölliset sairaudet karsitaan pois.
Nussiminen on kivempaa.
Onkohan miehellä varaa elatusmaksuihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei vaan voi mennä sinne hedelmöitys hoitoihin ja sitä kautta hankkia lasta? Siinä se luovuttaja kuitenkin on tietoinen asiasta. Myös perinnölliset sairaudet karsitaan pois.
Nussiminen on kivempaa.
Halvempaa se ainakin on.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan miehellä varaa elatusmaksuihin?
Lapsen voi laittaa papereissa isättömäksi. Tietysti DNA testeillä voi isän suku löytyä myöhemmin esim. Myheritagen kautta.
Eikö tunnu aika riskialttiilta tehdä lapsi tuntemattoman miehen kanssa kun ethän sä tiedä niistä geeneistä mitään? Jos käytät luovutettuja siittiöitä, niin ne luovuttajat on kuitenkin haastateltu tarkkaan ennen luovutusprosessia.
eikö ap tällä sun kaverilla sitten ollut varaa hedelmöityshoitoihin ?
Ja meinaatko sille tulevalle lapselle kertoa totuuden toisin kuin sukulaisille? Hedelmöityshoidoissa luovuttajan tiedot kuitenkin halutessaan lapsella oikeus saada myöhemmin.
Tyhmä mies. Toivottavasti joutuu maksamaan elarit, ettei mene yhteiskunnan piikkiin.
Vierailija kirjoitti:
Baaripanon kanssa kortsu olisi ehdoton.
Niin, tuo lapsentekomenetelmä on aika ällö siinä mielessä, että lapsi voi syntyessään saada synnytyskanavasta jonkun syfiliksen. Ei voi kun ihmetellä näitä jotka p a n e e jonkun rändömin baariromeon kanssa ilman spärdäriä ja mikään ei huoleta.
Vierailija kirjoitti:
Tyhmä mies. Toivottavasti joutuu maksamaan elarit, ettei mene yhteiskunnan piikkiin.
Ei se mies ollut ainoa tyhmä tässä. Kyllä tuo nainen on ollut vähintäänkin yhtä tyhmä. Kyse ei ollut mistään rai skauksesta!
Taidat olla feministi.
T. Nainen 50+
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tartte jos kummatkin on puhtaita
Mistä sen voi niin varmana tietää onko toinen *puhdas* ja siittäjähän voi lisäksi olla joku heikkolahjainen perinnöllisestä psykopatiasta kärsivä.
Vierailija kirjoitti:
Fiksu muija. Halusi lapsen ja valitsi hyvät geenit. https://veksi.com/Uutiset.jsp?otsikko=raskaus
Mistä ihmeestä sen geenien hyvyyden tietää? Kyseessähän voi olla minkä tahansa heikkolahjaisuuden tms. kantaja.
Lehtolapsia on saatu halki historian. Onnea tulevalle äidille!
Briteissä oli aikoinaan oikeustapaus, jossa mies oli väittänyt käyneensä vasektomiassa. Kyse oli siitä, onko kyseessä raiskaus, jos suostumuksen kannalta näin oleellinen tieto oli valehdeltu. Tässä tapauksessa tietty voisi kysyä suomalaisen nykylainsäädännön nojalla onko kyse raiskauksesta, koska eihän suostumus ole ollut tällaiseen seksiin ensinkään. Raiskasiko nainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tartte jos kummatkin on puhtaita
Mistä sen voi niin varmana tietää onko toinen *puhdas* ja siittäjähän voi lisäksi olla joku heikkolahjainen perinnöllisestä psykopatiasta kärsivä.
Vaikka sanotaan ettei näe päälle päin, niin väitän että jotenkin indikoi. Itse en ole käyttänyt kumia koulutettujen ja siistien naisten kanssa, eikä mitään tauteja ole tullut.
toivottavasti mies kantaa jotain vakavaa periytyvää sairautta
Seksuaalista hyväksikäyttöä miestä kohtaan, kun ehkäisystä valehdeltu.
Toivottavasti ei rupea vaatimaan elatusmaksuja kun ei kondomi kelvannut.?
Hedelmöityshoitoja aika monta läpikäyneenä minusta tuo tapa on ihan ok. Tekisin itsekin noin, jos minulla ei olisi jo yhtä lasta. Nykyisellään on liikaa menetettävää, mutta jos olisin täysin lapseton edelleen, todellakin tekisin noin vailla omantunnontuskia.
Hedelmöityshoidot eivät ole monelle mikään "poikkeanpa lääkärissä ja ensi kuussa olen raskaana" -juttu. Ne voivat viedä vuosia ja tehdä tuhoa psyykkeelle ja taloudelle. Minusta ihan järkevää etenkin sinkun yrittää luomuna.
Fiksu muija. Halusi lapsen ja valitsi hyvät geenit. https://veksi.com/Uutiset.jsp?otsikko=raskaus