Lyhyet hiukset naisella, asia josta ei saa puhua totta.
Tiedättehän, kun asuntolainasta on jo monta kymmentä erää maksettu, lapset on tehty, miestä ei tarvitse enää miellyttää jne. Nainen käy kynityttämässä tukkansa lyhyeksi ja sitten kysytään kotona mieheltä että mitä mieltä. Jokainen edes hitusenkaan tunneälyä omaava mies valehtelee tietenkin heti päin naamaa että kyllä kulta, hyvältä näyttää ja aiettä kun sopiikin sulle hyvin. Sitten mies saakin laittaa kaiken tahdonvoimansa ja alapään verenkierron peliin kun seuraavan kerran takaapäin nussiessa (sen kerran kun todella harvoin ylipäätään saa nussia) oma eukko näyttää takaapäin katsottuna kynityn tukkansa kanssa täsmälleen samalta kuin nussisit kaveriasi Jussia.
Lyhyet hiukset eivät sovi yhdellekään heteronaiselle. Mutta ääneen sitä ei saa sanoa. Ei mulla muuta.
Kommentit (476)
Minut kyllä tunnistaa naiseksi hiusten pituudesta riippumatta. Pari viikkoa sitten leikkautin lyhyen polkkatukan, kun tympäännyin joka puolella pyöriviin hiuksiin. Pitkät hiukset oli tympeät pestä, latvat jatkuvasti takussa ja hiuksia täytyi pitää koko ajan kiinni. Tykkään tästä lyhyestä mallista.
Vierailija kirjoitti:
Ai. Onko sun naisella myös samanlainen kroppa kuin kaverillasi Jussilla, jos se näyttää takaapäin ihan samalta?
Ilmeisesti on.
Mt-potilaalle sopiva kampaus, ei näy rasvaisuus yhtä hyvin kuin pitkissä vaikka pesee vain kerran viikossa
Vierailija kirjoitti:
40v pitkähiuksisena naisena olen samaa mieltä että eihän sellainen täysin lyhyeksi kynitty kananperse mikään kaunis näky ole ja vanhentaa nuorempaakin naista ihan valtavasti. En ymmärrä miksi pitää leikata sellainen, vaikka ei olisikaan hiukset alaselkään niin paljon muitakin hiusmalleja olisi.
Ei se ohut rotanhäntä siellä niskassa roikkumassa ole nätti sen takia, että se on pitkä.
Mun mies on usein toivonut että leikkauttaisin samanlaisen lyhyen tukan joka mulla oli tavatessamme. Itse en halua sitä koska pitkä on mielestäni helppohoitoisempi.
Vaikka ap:n mielestä lyhyt tukka ei sovi kenellekään, niin monen muun mielestä sopii.
Olen aina hämmästellyt niiden ihmisten yksinkertaisuutta, joiden mielestä lyhyt tukka = mies. Naiseus ja naisellisuus on kuitenkin niin paljon enemmän kuin kuolleen karvan pituus.
Jaa. Miehelläni on pitkät hiukset, pitää niitä usein ponnarilla. Isälläni on myös ollut aina suht pitkät hiukset, joskus puoleen selkään.
Kannatan pitkiä hiuksia naisella, mutta poikkeuksiakin on. Esim. Maria Ylipää ehdottomasti paremman näköinen lyhyemmässä mallissa kuin pitkissä, vaikka onkin upeat paksut hiukset, niin silti kasvonpiirteisiin sopii paremmin se lyhyt malli 👍
Vierailija kirjoitti:
Mt-potilaalle sopiva kampaus, ei näy rasvaisuus yhtä hyvin kuin pitkissä vaikka pesee vain kerran viikossa
Väärin. Lyhyessä hiuksessa rasvaisuus nimenomaan näkyy nopeammin, kun rasvaisuudella ei ole tilaa levitä pitkään latvaan. Pitkää hiusta myös harjataan useammin, mikä levittää talit ynnä muut hiukseen tasaisemmin vrt. lyhyt hius lähellä päänahkaa.
Luulenpa, että syynä on vain ikä ja iän tuomat hiusongelmat. Monilla naisilla alkaa tukka ohentumaan ja ohut pitkä liru on yksinkertaisesti ruma. Pitkät hiukset sopii niille, joilla on paksut hyväkuntoiset hiukset ja niille, jotka ovat vielä nuoria.
Vierailija kirjoitti:
Tuo hiusten lyhyeksi leikkaaminen lasten saamisen jälkeen oli 50-60-luvuilla syntyneiden juttu. Aika harva 70-luvulta eteenpäin syntynyt niin tekee. Tai no, me tehtiin niin lukioikäisenä, mutta sitten kasvatettiin pitkät hiukset takaisin.
Minä, 60-luvulla syntynyt, olin lyhythiuksinen kun mieheni kanssa tavattiin. Sittemmin hiukset ovat saaneet kasvaa, en leikannut lyhyeksi edes kun lapsemme syntyivät. Olisikohan pitänyt jos se olis ollut mun ikäryhmän juttu 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
40v pitkähiuksisena naisena olen samaa mieltä että eihän sellainen täysin lyhyeksi kynitty kananperse mikään kaunis näky ole ja vanhentaa nuorempaakin naista ihan valtavasti. En ymmärrä miksi pitää leikata sellainen, vaikka ei olisikaan hiukset alaselkään niin paljon muitakin hiusmalleja olisi.
Koska kaikkialla kerrotaan kuinka hirveä on ohut pitkä tukka ja kuinka se "ei kaunista ketään". Ohuesta pitkästä tukasta kuulee ihan yhtä ilkeää kommenttia kuin lyhyestä (vaikka sinä nyt päätit olla ilkeä vain lyhythiuksisille). Pitää valita kummat ilkeilyt ottaa mieluummin. Itse olen vielä sietänyt ohutta ja pitkää koskevat rumat puheet mutta vaihtelun vuoksi ehkä pian vaihdan kuuntelemaan lyhyitä hiuksia koskevia rumia puheita.
Siis en oikein ymmärrä tuota ohutta, miten ohut pitää olla että siitä kommentoitaisiin? Sellainen aivan harventunut? En ole mitään silmiinpistävän ohuita pitkiä hiuksia edes nähnyt enkä kuullut kenenkään sellaisia kommentoivan, kananpersehiuksia sitäkin enemmän. Itse mieluummin laittaisin pidennykset tai aidon näköisen peruukin kuin lyhyen kananpyllyn, itselleni ei sopisi ollenkaan
Taidanpa käydä siistimässä siilini ennenkuin mies palaa reissultaan. Jos se on karvoista kiinni se tuskin kestää elämän vastoinkäymisiäkään se suhde. Kohta siltä saattaa uupua vaikkapa rinta siltä vaimolta, mites sitten suuta laittelee pinnallinen?
voi voi kun meillä kaikilla naisilla ei ole paksuja hiuksia jotka kasvaisivat pitkiksi
Vierailija kirjoitti:
AP:n kuvailema nainen ei kysele muiden perään eikä välitä miesten nus*****elämyksestä. Mikä laki velvoittaa naisen näyttämään nuorelta, tyylikkkäältä ja miltä milloinkin ja kyselemään kuin äidiltä miten saa olla. Nelikymppinen!
Vierailija kirjoitti:
Siis miten niin ei saa sanoa? Juurihan itsekin sanoit, ja samaa täällä hoetaan joka päivä kuinka naisella kuuluu olla juuri tietynlaiset hiukset.
Kuinka kauan miehet jaksaisitte kuunnella hokemista siitä, kuinka miehellä pitää olla tuuheat paksut hiukset ja ettäs kehtaatte kaljuuntua ja loukata harvenevilla hiuksillanne meidän naisten esteettistä silmää? Tämä on oikeasti se asia, josta ei saa puhua.
Näin juuri. Ja kaljuuntuva mies ei edes kysy vaimoltaan, että tykkääkö ja haittaako. Ja kaljamahan ja tissit kasvattanut mies ei .yksikään kysy vaimolta, että tykkäätkö ja haittaako.
On se kumma, miksi miehet eivät voi säilyttää itseään miehekkäitä, eli hiuksia päässä ja ilman kaljamahaa ja tissejä.
Ihan kuin olisin nähnyt täsmälleen saman aloituksen av:lla ennenkin...
Mulla on lyhyt leikkaus, ei mallia kananperse, ja se sopii minulle. En todellakaan välitä mitä joku random-tyyppi hiuksistani ajattelee. N52