Miksi farkkuihin pukeutuminen hautajaisissa olisi niin väärin?
Kommentit (430)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surullista miten vähän ihmiset välittää juhlapukeutumisesta. Onneksi meidän suvuissa vielä suositaan pukuja. Siinä on jotain aivan erityistä kun kaikki laittautuvat hienoiksi tilaisuuteen.
Lähiomaisille tuskin on juurikaan väliä sillä että laittaudutaan nyt tässä hienoksi tilaisuuteen.
On sillä. Huono pukeutuminen tuntuu vittuilulta. Ainakin niistä jotka osaa etiketin. Sillä viestitään ettei asialla ole mitään väliä.
Toki pieniä tyylimokia ymmärretään, mutta sellaista tahallaan huonosti pukeutumista ei.
Lähiomaisilla lienee vapaus pukeutua miten parhaaksi katsovat. Vai ajatteletko että lähiomaiset nyt vaan vidduilee muille pukeutumisellaan kun heillä ei ole mustaa pukua taimustaa mekkoa tai hametta ja bleise
Toki ihmiset ymmärtää jos jollain ei vain ole varaa vaatteisiin, mutta edelleen, tilaisuudessa kunnioitetaan vainajan elämää. Eli jos lähiomaista ei vaan huvita hankkia kunnollisia vaatteita, niin kyllä se kertoo jotain.
Vierailija kirjoitti:
Se vähän riippuu siitä miten paskanturhantärkeitä ihmisiä on hautajaisissa mukana. Jos on rentoa porukkaa, niin ihan hyvin voi laittaa tummat farkut.
Jaaha. Että etiketin noudattaminen on sitten paskanturhantärkeilyä ja rento olla pitää? Huh huh.
Vierailija kirjoitti:
Ihan kuin näillä farkkuihmisillä olisi jokin pakkomielle, että farmarihousuissa pitää saada olla ja mennä missä vain. Melkein suuttuvat, jos joku toteaa, että joihinkin tilaisuuksiin etiketti edellyttää juhlavampaa, eikä farmarihoususta saa juhlavaatetta sitten mitenkään.
Kyllä se on niin että te pukutantat suututte ketä mihinkin asuun haluaa pukeutua.
Vierailija kirjoitti:
Se vähän riippuu siitä miten paskanturhantärkeitä ihmisiä on hautajaisissa mukana. Jos on rentoa porukkaa, niin ihan hyvin voi laittaa tummat farkut.
En ole paskantärkeä ihminen, mutta en silti ikinä menisi hautajaisiin farkuissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surullista miten vähän ihmiset välittää juhlapukeutumisesta. Onneksi meidän suvuissa vielä suositaan pukuja. Siinä on jotain aivan erityistä kun kaikki laittautuvat hienoiksi tilaisuuteen.
Kaikilla ei ole varaa juhlapukeutumisiin.
Minun on vaikea kuvitella sellaista aikuista, jolla ei ole juhlavaatteita. Jokainen joutuu juhliin aina välillä, ja kummallislta vaikuttaa, jos ei esimerkiksi miehen kaapista löydy tummaa pukua ja valkoista paitaa ja solmiota.Tai naiselta tummaa leninkiä.
On tietysti mahdollista, että jollain tosiaan ei ole. Mutta ihmettelisin.
Tämä on itselleni kestoihmetyksenaihe. Ennen opetettiin, että musta puku/mekko pitää löytyä kaapista vaikka mitään muuta juhlavaa ei olisi.
Ja itse kyllä tiedän, että suurimmalta osalta se puku edelleen löytyy. Se on vain vähän epämukava, joten sitä ei haluta käyttää. Esim mieheni suku piti vielä muutama vuosi sitten aina pukuja, mutta viime vuosina ovat lakanneet jostain syystä pitämästä. Miehen veli ei pidä edes kauluspaitaa enää, vaikka ennen pukeutui aina todella siististi kolmiosaiseen. Vaimonsa siis edelleen on nättinä liikkeellä aina.
Olen ihmetellyt tätä muutosta, mutta ehkä se on muodikasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaaha. Että etiketin noudattaminen on sitten paskanturhantärkeilyä ja rento olla pitää? Huh huh.
No sitähän se etiketti nimenomaan on paskanturhantärkeilyä. Rikkaitten keksimiä höpöhöpöjuttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla ei ole varaa juhlapukeutumisiin.
Minun on vaikea kuvitella sellaista aikuista, jolla ei ole juhlavaatteita. Jokainen joutuu juhliin aina välillä, ja kummallislta vaikuttaa, jos ei esimerkiksi miehen kaapista löydy tummaa pukua ja valkoista paitaa ja solmiota.Tai naiselta tummaa leninkiä.
On tietysti mahdollista, että jollain tosiaan ei ole. Mutta ihmettelisin.
Minulla on juhlavaatteita, mutta ei mustia. Tummaa leninki ei ole koska en sellaista tarvitse. Mekkoja ei ole kuin vaaleita, joten yleensä hautajaisissa on hame tai housut ja paita. Väreinä sininen, violetti, harmaa, ruskea, beige ja vaalea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitähän se etiketti nimenomaan on paskanturhantärkeilyä. Rikkaitten keksimiä höpöhöpöjuttuja.
TÄMÄ!👍
Vierailija kirjoitti:
https://www.lindex.com/fi/p/8600725-80-musta-nea-cropped-straight-farkut
Miten esimerkiksi nuo eroaa kaukaa katsottuna suorista housuista? Yleensä tuossa päällä vielä on ainakin lantiolle ylettyvä paita joka peittää vyötärön ja taskut.
Kangas on paksumpaa, eikä laskeudu kuten puvun housut. Lahje on myös liian lyhyt. Sen kuuluu olla kenkään asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kuin näillä farkkuihmisillä olisi jokin pakkomielle, että farmarihousuissa pitää saada olla ja mennä missä vain. Melkein suuttuvat, jos joku toteaa, että joihinkin tilaisuuksiin etiketti edellyttää juhlavampaa, eikä farmarihoususta saa juhlavaatetta sitten mitenkään.
Kyllä se on niin että te pukutantat suututte ketä mihinkin asuun haluaa pukeutua.
Se mihin sä haluat pukeutua on yhdentekevää kun kyseessä ei ole SINUN juhlat. Häihin ei mennä valkoisissa eikä hautajaisiin farkuissa (ellei ole ihan pakko, kun ei oikeasti ole varaa muuhun eikä kukaan lainaa). Juhlissa ja muissa juhlavissa tilaisuuksissa kunnioitetaan sitä henkilöä jonka takia siellä ollaan ja pukeudutaan sen mukaan. Jos se ei luonnistu, niin aina voi jäädä pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä ihmeessä tuota jengiä sikiää?
Lähiomaisilla yleensä on ihan muut asiat ensimmäisenä mielessä kuin pukeutuminen hautajaisiin. Siksi lähiomaiset menee niillä mihin heillä on resursseja ja jaksamista. Jos joku pahoittaa siitä mielensä niin se on hänen ongelmansa. Fiksuimmat toki ymmärtää.
Ihmiset pukeutuu niin kuin haluaa. Jos joku juhlanpitäjä haluaa pukeutumiskoodin, niin voi kertoa siitä etukäteen juhlavieraille.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole muita housuja kuin farkkuja. Jos ei kelpaa niin jätän monttubileet väliin.
Monttubileet-sanan käyttö kertookin kaiken sun arvostuksesta vainajaa ja omaisia kohtaan. Ehkä parempikin olla menemättä.
Vierailija kirjoitti:
Menisitkö naimisiin valkoisissa farkuissa? Eihän sekään väärin ole.
Ne onkin sun omat juhlat ja silloin voit laittaa päälle mitä haluat. Toisten juhlia kunnioitetaan asianmukaisella pukeutumisella. Sekin voi tietenkin vaihdella, mutta on hyvä tietää minkälaista pukeutumista todennäköisesti odotetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Farkut ei ole hautajaisvaatteet. Hautajaisissa miehet oukeutuu mustaan pukuun ja naiset mustaan leninkiin tai jakkupukuun.
Olet jämähtänyt 1950-luvulle.
Koitetaan nyt pitää edes joistain perinteistä kiinni ja kunnioittaa niitä. Vaikka maailma muuttuu ja tyylit myös, niin hyvä se on joitain perinteitä siirtää myös jälkipolville.
Ei se merkitse sitä, etteikö poikkeuksellisesti joku voisi tulla hautajaisiin vaikka farkuissa, mutta pääsääntöisesti niihin pukeudutaan eikä vain vedetä ulkovaatteita päälle.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset pukeutuu niin kuin haluaa. Jos joku juhlanpitäjä haluaa pukeutumiskoodin, niin voi kertoa siitä etukäteen juhlavieraille.
Juhliin ei koskaan pukeudutaan niin kuin haluaa!!!Hyvin tulee esiin.
minä minä minä minä minä minä minä minä
Vierailija kirjoitti:
Mun hautajaisissa ihan yks hailee mitä puet. Pukeudu vaikka pellle pukuun. Olen jo kuollut
Jos haluat että näin myös tapahtuu, niin siitä olisi hyvä mainita lähimmäisille, tai kirjoittaa se testamenttiin tai hoitotahtoon.
Minä olen kipuillut ensi kesän rippijuhlia, farkut olisi mieluisin asu, mutta hautajaisia en ole edes harkinnut farkuilla.
Ihmisiä siellä on. Saattamassa vainajaa viimeiselle
matkalleen.