Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

35-vuotias sai eutanasian masennuksen takia

Vierailija
23.02.2024 |

Jollain lailla tämä tuntuu pahemmalta kuin vaikkapa parantumattomasti syöpäsairaan eutanasia. Voin olla väärässä, mutta tuntuu, että masentuneella voisi olla vielä toivoa. Ainakin psykedeliterapiaa kannattaisi kokeilla ennen lopullista ratkaisua.

Toinen kysymys kokonaan, mitä itsemurhaaja kohtaa rajan toisella puolella. Onko itse aiheutettu kuolema tosiaan helppo ja lopullinen poistuminen elämän pyörästä? Vapaasti lainattuna Aila Meriluodon runo: "Mitä muuta me voimme tietää kuolemasta kuin että hän ei enää tule ovesta."

https://www.iltalehti.fi/muutlajit/a/7d2a008f-c247-4cdc-9c4f-a7b8c4c485…

Kommentit (303)

Vierailija
221/303 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa suomalaisista kannattaa eutanasiaa. Jokaisella pitää olla ITSE oikeus elämänsä kulkuun. Tuttava meni Hollantiin kun ei kestänyt enää pitkälle levinnyttä syöpäänsä ja niiden kipuja. Oli viimeiset ajat hyvin helpottunut. Nukkui pois rauhallisesti.

Kunnes heräsi tuskaan helvetissä?!! 

Vierailija
222/303 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpoin ajaa rekan alle ja saa polttohautauksen kun pitää mukana bensakanistereita  Ei maksa vaivaa mennä ulkomaille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/303 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen oma asia. Ja sitä päätöstä pitää kunnioittaa.

Vierailija
224/303 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikunnalla olisi selvinnyt. 

Todennäköisesti pelkällä ruokavaliolla mutta kukaan ei osaa neuvoa eikä ketään oikein kiinnostakaan koska pillerit on helpompi, vaikkei toimisikaan. Voi sitten pestä kätensä kun toinen tekee im:n ja sanoa että ei syönyt lääkkeitään tms.

Vierailija
225/303 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lemmikkien annetaan kuolla rauhassa ja ilman kipuja mutta ei ihmisten. Outoa minusta. 

Ihmiset ovat ikuisuusolentoja, eläimet eivät ole. Ihminen joutuu vastaamaan teoistaan Jumalalle.

Me emme ole itsemme omat, vaan Jumala omistaa meidät, luotunsa. 

Vierailija
226/303 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eutanasian saaminen on ihmisoikeus. Eutanasian laillistaminen on edistyksellistä ja kehittynyttä; ja osoitus ihmisoikeuksien, ja potilaan omien toiveiden ja hänen elämänsä kunnioittamisesta. Eutanasia on nimensä mukaisesti armokuolema, eli armeliasta päästää joku hänen tuskistaan, kivuistaan ja kärsimyksestään.

Terv. jo 20 vuotta eutanasian laillistamista ja sen toteuttamista omalle kohdalle toivoneena

Sinulla ja kaikilla muillakin ihmisillä on jo nyt oikeus päättää omasta kuolemasta. Et kuitenkaan ole halunnut tappaa itseäsi. Jos olisit halunnut, olisit tehnyt sen kyselemättä lääkärin "lupaa". Jos olet fyysisesti toimintakykyinen (eli ei esim. halvaantunut tai kädet amputoitu) ja suunnilleen normaaliälyinen, niin tekninen toteutuskin onnistuu kyllä, jos on 20 vuotta aikaa selvitellä asiaa.

Eutanasia saisi todennäköisesti monen sellaisenkin ihmisen tappamaan itsensä, jotka eivät muuten tekisi sitä.

Vierailija
227/303 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eutanasian saaminen on ihmisoikeus. Eutanasian laillistaminen on edistyksellistä ja kehittynyttä; ja osoitus ihmisoikeuksien, ja potilaan omien toiveiden ja hänen elämänsä kunnioittamisesta. Eutanasia on nimensä mukaisesti armokuolema, eli armeliasta päästää joku hänen tuskistaan, kivuistaan ja kärsimyksestään.

Terv. jo 20 vuotta eutanasian laillistamista ja sen toteuttamista omalle kohdalle toivoneena

Sinulla ja kaikilla muillakin ihmisillä on jo nyt oikeus päättää omasta kuolemasta. Et kuitenkaan ole halunnut tappaa itseäsi. Jos olisit halunnut, olisit tehnyt sen kyselemättä lääkärin "lupaa". Jos olet fyysisesti toimintakykyinen (eli ei esim. halvaantunut tai kädet amputoitu) ja suunnilleen normaaliälyinen, niin tekninen toteutuskin onnistuu kyllä, jos on 20 vuotta aikaa selvitellä asiaa.

Eutanasia saisi todennäköisesti monen sellaisenki

Näinpä. Miksi se halutaan siirtää jonkun toisen vastuulle?

Vierailija
228/303 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei rekan alle. Oman hengen ottaminen ei saa vahingoittaa muita.

Vierailija
229/303 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten se kärsimys vasta alkaa, eikä lopu koskaan. 

Ilm 19:3 Ja heidän vaivansa savu on nouseva aina ja iankaikkisesti, eikä heillä ole lepoa päivällä eikä yöllä.

Vierailija
230/303 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten se kärsimys vasta alkaa, eikä lopu koskaan. 

Ilm 19:3 Ja heidän vaivansa savu on nouseva aina ja iankaikkisesti, eikä heillä ole lepoa päivällä eikä yöllä.

Vierailija
231/303 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yleisesti ottaen eutanasian kannalla, mutta tämä on jo vähän sairasta.

Vierailija
232/303 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpoin ajaa rekan alle ja saa polttohautauksen kun pitää mukana bensakanistereita  Ei maksa vaivaa mennä ulkomaille.

Itsekäs paska tekee näin, ei ajattele rekkakuskia ollenkaan. 

Eräskin rekkakuski, nuori tyttö, joutui juuri lopettamaan työnsä kokonaan, koska sai niin pahoja traumoja sillalta hypänneen päälleajosta.

Vierailija
233/303 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsemurhaajat ovat omassa pierussaan rypeviä itsekkäitä k-päitä. Minä, minä minä... Itkevätpä sitten yhyy. Byää. 

Vierailija
234/303 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsemurhaajat ovat omassa pierussaan rypeviä itsekkäitä k-päitä. Minä, minä minä... Itkevätpä sitten yhyy. Byää.

Mikähän sinä itse mahdat olla?

Vierailija
235/303 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kommarisuoli on hyvä paikka nasseille kun kaikki kielletään

Vierailija
236/303 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi muualla maailmassa ei ole niin mielisairasta porukkaa kuin suolessa.

Vierailija
237/303 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen masentunut työtön,äiti kuoli yms voisin ottaa eutanasian.

Vierailija
238/303 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirvittävää, että joku puoltaa laillista murhaa tai itsemurhaa. Ja samaan aikaan laissa on kielletty sekä murha että itsemurhassa avustaminen.

Ihan varma on, että lopulta eutanasiasta kehkeytyy yleislluontoinen elämänhalunsa menettäneiden lopetuspiikki, johon marssitaan kuin botoxille.

Vierailija
239/303 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirvittävää, että joku puoltaa laillista murhaa tai itsemurhaa. Ja samaan aikaan laissa on kielletty sekä murha että itsemurhassa avustaminen.

Ihan varma on, että lopulta eutanasiasta kehkeytyy yleislluontoinen elämänhalunsa menettäneiden lopetuspiikki, johon marssitaan kuin botoxille.

Olisiko sitten parempi, että nämä tyypit marssivat junan tai rekan eteen?

Vierailija
240/303 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamattu kertoo, että Jumala lohduttaa masentuneita ja voi jopa parantaa sairaan. Ja ainakin lopulta saa iankaikkisen osan taivaassa, kun kuolee ja kun uskoo Jeesukseen. Ilman syntien puhdistusta iankaikkisuus on kamalampi kuin mikään elämä täällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi