35-vuotias sai eutanasian masennuksen takia
Jollain lailla tämä tuntuu pahemmalta kuin vaikkapa parantumattomasti syöpäsairaan eutanasia. Voin olla väärässä, mutta tuntuu, että masentuneella voisi olla vielä toivoa. Ainakin psykedeliterapiaa kannattaisi kokeilla ennen lopullista ratkaisua.
Toinen kysymys kokonaan, mitä itsemurhaaja kohtaa rajan toisella puolella. Onko itse aiheutettu kuolema tosiaan helppo ja lopullinen poistuminen elämän pyörästä? Vapaasti lainattuna Aila Meriluodon runo: "Mitä muuta me voimme tietää kuolemasta kuin että hän ei enää tule ovesta."
https://www.iltalehti.fi/muutlajit/a/7d2a008f-c247-4cdc-9c4f-a7b8c4c485…
Kommentit (303)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liikunnalla olisi selvinnyt.
"Lehden mukaan van Dooren pelasi ensimmäisen maahockeyottelunsa 7-vuotiaana ja oli lapsesta saakka lahjakas pelaaja. Van Dooren voitti nuorten MM-kultaa ja edusti maataan myös aikuisten tasolla. Van Dooren pelasi Hollannin ja Uuden-Seelannin pääsarjoissa yli vuosikymmenen."
Kuinka paljon sitä liikuntaa tarvitaan, kun tuo ei riittänyt?
Sehän lopetti liikuntauransa, käy selvästi ilmi tuosta jutusta. Oli juristi ja teki musiikkia.
Vierailija kirjoitti:
Kyseiselle masentuneelle oli kokeiltu kaikki lääkkeet ja sähköhoidot ja mistään ei ollut apua.
Vierailija kirjoitti:
Hirvittävää, että joku puoltaa laillista murhaa tai itsemurhaa. Ja samaan aikaan laissa on kielletty sekä murha että itsemurhassa avustaminen.
Ihan varma on, että lopulta eutanasiasta kehkeytyy yleislluontoinen elämänhalunsa menettäneiden lopetuspiikki, johon marssitaan kuin botoxille.
Ja sittenkin: jos se on oma päätös, niin keneltä se on pois?
Brave new world, jos et hymyile, on tässä tulos. Suomikin on jo onnela.
Vierailija kirjoitti:
Ihan järkyttävä uutinen. Tämän takia vastustan eutanasiaa.
Miksi järkyttävä? Monet uskoo, että masennuksesta ei parane koskaan. Eihän masennus olisi muuten vapaakortti eläkkeelle. Lääkkeet ei sitä paranna. Ne peittää oireita (jos peittää), tuo haittavaikutuksia ja muuttaa ihmistä (persoonallisuus, aivokemia/-rakennemuutokset), eikä välttämättä lainkaan positiiviseen suuntaan tarkastelukulmasta riippumatta. Sama vaikutus ilman kemiallisia sivuvaikutuksia saataisiin modernilla lobotomian kaltaisella operaatiolla. Tätä ei tosin taideta tutkia ja kehittää vaihtoehtona. Vaikka hoito olisi kertaluonteinen ja parantava vaikutus pysyvä. Ennemmin sitten laitetaan koko ihminen hukkaan pienen osan sijaan. Kemiallisesti lobotoituna ja saastutettuna, tai kemikaalien sopimattomuuden takia itsemurhaan päätyneenä. Jälkimmäinen ei lopputulokseltaan eroa eutanasiasta paljoa. Vain negatiivisten ja ulkopuolisiin henkilöihin kohdistuvina haittoina.
Sinä haluat, ja siksi vastustat, että toisten henkinen kärsimys jatkuu vuosia/vuosikymmeniä. Sinä haluat, että kanssakulkijat kärsii taloudellisesti yhtä pitkään kustantamalla verorahoista Kela-korvauksia, sairauslomia, tk-eläkkeitä. Joka on pois kaikilta muilta kaikesta muusta yhteisestä kakusta jaettavasta hyvinvoinnista ja turvasta.
Sinä hyvesignaloivana ihmisenä kiillotat sädekehääsi noiden ihmisten kärsimyksellä. Itse hyötyjänä kannatat myös lääkeyhtiöiden pidäkkeetöntä voitontavoittelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi järkyttävä? Monet uskoo, että masennuksesta ei parane koskaan. Eihän masennus olisi muuten vapaakortti eläkkeelle. Lääkkeet ei sitä paranna. Ne peittää oireita (jos peittää), tuo haittavaikutuksia ja muuttaa ihmistä (persoonallisuus, aivokemia/-rakennemuutokset), eikä välttämättä lainkaan positiiviseen suuntaan tarkastelukulmasta riippumatta. Sama vaikutus ilman kemiallisia sivuvaikutuksia saataisiin modernilla lobotomian kaltaisella operaatiolla. Tätä ei tosin taideta tutkia ja kehittää vaihtoehtona. Vaikka hoito olisi kertaluonteinen ja parantava vaikutus pysyvä. Ennemmin sitten laitetaan koko ihminen hukkaan pienen osan sijaan. Kemiallisesti lobotoituna ja saastutettuna, tai kemikaalien sopimattomuuden takia itsemurhaan päätyneenä. Jälkimmäinen ei lopputulokseltaan eroa eutanasiasta paljoa. Vain negat
Täähän se ois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En näe asiassa mitään ongelmaa.
Paljon huolestuneempi olen siitä, että vanhuksia ja vammaisia painostetaan eutanasiaan, ja ta pe taan vastoin heidän tahtoaan.
Olisi tosiaan huolestuttavaa. Missään ei tosin näin onneksi tapahdu.
Kyllä jätetään hoidotta, lopetetaan nesteytys jne.
Mutta se ei kuulemma ole eutanasiaa (ei ainakaan uskonnollisin perustein eutanasiaa vastustavan lääkäri Pekka Reinikaisen mielestä).
Eutanasia tuodaan kauniisiin tavoitteisiin puettuna, kuten aborttikin
think, think
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi järkyttävä? Monet uskoo, että masennuksesta ei parane koskaan. Eihän masennus olisi muuten vapaakortti eläkkeelle. Lääkkeet ei sitä paranna. Ne peittää oireita (jos peittää), tuo haittavaikutuksia ja muuttaa ihmistä (persoonallisuus, aivokemia/-rakennemuutokset), eikä välttämättä lainkaan positiiviseen suuntaan tarkastelukulmasta riippumatta. Sama vaikutus ilman kemiallisia sivuvaikutuksia saataisiin modernilla lobotomian kaltaisella operaatiolla. Tätä ei tosin taideta tutkia ja kehittää vaihtoehtona. Vaikka hoito olisi kertaluonteinen ja parantava vaikutus pysyvä. Ennemmin sitten laitetaan koko ihminen hukkaan pienen osan sijaan. Kemiallisesti lobotoituna ja saastutettuna, tai kemikaalien sopimattomuuden takia itsemurhaan päätyneenä. Jälkimmäinen ei lopputulokseltaan eroa eutanasiasta paljoa. Vain negat
Ja sinun mielestä kaikki ongelmat korjaantuu l a h t a a m a l l a nuoria ihmisiä??
On tämä maailma sairaaksi mennyt!
Vierailija kirjoitti:
think, think
Tämä. Sama äärimmäisen haitallinen kuolemankultti on kummankin takana. Eutanssiaahan on markkinoitu inhimillisenä loppuna jo valmiiksi kuolemansairaille vanhuksille. Eihän sellaista kukaan järkevä vastusta, right? Todellisuudessa, sitten kun on saatu lait runnottua läpi, lopetuspiikkejä on alettu jakamaan nuorille, fyysisesti täysin terveille ja todella kevyin perustein.
Hollannissa eutanasioita kuolemista on tällä hetkellä 5,7%.
Kanadassa jo perus tk-lääkäri voi tarjota eutanasiaa jos ei paikallinen burana tunnu riittävän
Lääkäriliitto on toistamiseen nyt kieltäytynyt kannattamasta eutanasiaa.
Maallikotko sitä on päättämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
think, think
Tämä. Sama äärimmäisen haitallinen kuolemankultti on kummankin takana. Eutanssiaahan on markkinoitu inhimillisenä loppuna jo valmiiksi kuolemansairaille vanhuksille. Eihän sellaista kukaan järkevä vastusta, right? Todellisuudessa, sitten kun on saatu lait runnottua läpi, lopetuspiikkejä on alettu jakamaan nuorille, fyysisesti täysin terveille ja todella kevyin perustein.
Im- toivovana täytyy nyt kysyä, mitä minä sillä fyysisellä terveydellä teen jos henkinen ei ole kunnossa? Voitko ihan omin sanoin kertoa? Olen sairastanut masennusta koko ikäni ja pahoinvointi on ihan järkyttävää. Miksi fyysinen terveys on sinulle arvokkaampi peruste kuin henkinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hirvittävää, että joku puoltaa laillista murhaa tai itsemurhaa. Ja samaan aikaan laissa on kielletty sekä murha että itsemurhassa avustaminen.
Ihan varma on, että lopulta eutanasiasta kehkeytyy yleislluontoinen elämänhalunsa menettäneiden lopetuspiikki, johon marssitaan kuin botoxille.
Ja sittenkin: jos se on oma päätös, niin keneltä se on pois?
Onhan sillä vaikutusta kaikkialla,jos kuuluu" palveluihin." Vaikuttaa lääkintähenkilöstön asenteeseen, muiden ihmisten asenteeseen.Ihmisarvoon,
lainsäädöntöön, moraaliin, etiikkaan,taloudellisiin kysymyksiin,kristinoppiin jne.
Vierailija kirjoitti:
Hollannissa eutanasioita kuolemista on tällä hetkellä 5,7%.
Joista 20% on ilmottamatta.
Fiksumpaa vaan hypätä junan alle??
Minä itse olen kärsinyt masennuksesta reilusti yli 30 vuotta, ehkä lähemmäksi 40. En siis ole koskaan ollut "normaali". Luulen itselläni olevan sen lisäksi autismin tai narsismin, koska en osaa käyttäytyä normaalisti ja saan ihmiset suuttumaan ja hylkäämään minut. Minua kiusattiin koulussa 12 vuoden ajan ja se meni todella brutaaliksi, minuun kajottiin niin että en halua enää koskaan että kukaan koskisi minuun. Ja vasta terapiassa minulle selvisi miten sairas perhemalli minulla oli. Ehkä siinä oli syy miksi olin jo kouluun mennessä niin friikki että minua alettiin kiusaamaan.
Nyt keski-ikäisenä minulla ei ole mitään muuta kuin lapsuuden perhe, kukaan muu ei halua minua elämäänsä, ja perhekin joutuu vain siksi kun olen samaa verta.
Eli sanoisin, että se on täysin minun valintani mitä tulen elämälläni tekemään, eikä se vaikuta kehenkään muuhun. En tule tokikaan saamaan eutanasiaa, mutta tekotapa on helppo ja sitä ei edes kuvitella im, koska minua on aina pidetty niin tyhmänä että se kuitataan vahinkona. Syy, miksi sitten teen sen, että olen aina kokenut itseni vääräksi, vialliseksi ja joukkoon sopimattomaksi enkä halua elää sellaista yksinäistä vanhuutta.