35-vuotias sai eutanasian masennuksen takia
Jollain lailla tämä tuntuu pahemmalta kuin vaikkapa parantumattomasti syöpäsairaan eutanasia. Voin olla väärässä, mutta tuntuu, että masentuneella voisi olla vielä toivoa. Ainakin psykedeliterapiaa kannattaisi kokeilla ennen lopullista ratkaisua.
Toinen kysymys kokonaan, mitä itsemurhaaja kohtaa rajan toisella puolella. Onko itse aiheutettu kuolema tosiaan helppo ja lopullinen poistuminen elämän pyörästä? Vapaasti lainattuna Aila Meriluodon runo: "Mitä muuta me voimme tietää kuolemasta kuin että hän ei enää tule ovesta."
https://www.iltalehti.fi/muutlajit/a/7d2a008f-c247-4cdc-9c4f-a7b8c4c485…
Kommentit (303)
Ei ole mitään rajaa. On vain tämä elämä, ja sitten ei mitään.
Eikä se masentunut ole kenellekään mitään velkaa. Eikä hänen tarvitse muita varten elää, että muilla olisi parempi olla itsensä kanssa.
Mä näen itsemurhan sellaisena asiana että ihminen ei pääse jatkamaan eteenpäin, se sama ihminen/sielu/tietoisuus (mikskä sitä halutaankaan kutsua) lähetetään takaisin tänne maanpäälle. Sitä tehdään niin kauan että se ihminen oppii omat oppiläksynsä.
Meillä kaikilla on omat oppiläksyt tässä elämässä minkä kautta me kehitetään omaa henkistä minäämme. Jos ihminen itse menee ja katkaisee tämän matkan niin hän joutuu tulemaan takaisin.
Itsemurha ei ole luonnollinen asia vaan se on häiriö minkä ei pitäisi tapahtua.
Kummallista on että ei hoideta, vaan luovutetaan. Parannuskeinoja on.
En näe asiassa mitään ongelmaa.
Paljon huolestuneempi olen siitä, että vanhuksia ja vammaisia painostetaan eutanasiaan, ja ta pe taan vastoin heidän tahtoaan.
Väärin on. Eutanasia on aina väärin.
No todellakin on eri asia. En missään nimessä antaisi masentuneelle eutanasiaa.
Vierailija kirjoitti:
En näe asiassa mitään ongelmaa.
Paljon huolestuneempi olen siitä, että vanhuksia ja vammaisia painostetaan eutanasiaan, ja ta pe taan vastoin heidän tahtoaan.
Miten niin painostetaan? Kuka missä?
Miksi vihaat parantumattomasti sairaita niin, että haluat evätä heiltä mahdollisuuden tehdä omat ratkaisunsa? Millä oikeudella?
Vierailija kirjoitti:
Oikein on. Eutanasia on aina oikein.
-hyvin järkevää keskustelua eikö?
Vierailija kirjoitti:
Eutanasia ei ole väärin
Riippuu minkälaiseksi ihmiset tekevät maailman ja muiden olosuhteet. Ja onko jokin lääke jota jonkun on pakko käyttää fyysiseen sairauteen, mutta se alentaa mielialaa tai sekoittaa päätä. Ihmisten tilanteista ei voi ulkopuolelta sanoa. Jos se olisi tavanomainen juttu, joka voi parantua, ehkä sitten. On kuitenkin poikkeuksia ettei tilanne ole tavanomainen, vaan vaikea. Ihmisiltä vaaditaan liikaa nykyään ja osa ei saa apua edes kipeänä, että joku auttaa kaupassa ja apteekissa tuonnit.
Syntymä on kuolemantuomio :(
Ei kukaan pysty hillitsemään sikiämistään.
Vierailija kirjoitti:
Liikunnalla olisi selvinnyt.
"Lehden mukaan van Dooren pelasi ensimmäisen maahockeyottelunsa 7-vuotiaana ja oli lapsesta saakka lahjakas pelaaja. Van Dooren voitti nuorten MM-kultaa ja edusti maataan myös aikuisten tasolla. Van Dooren pelasi Hollannin ja Uuden-Seelannin pääsarjoissa yli vuosikymmenen."
Kuinka paljon sitä liikuntaa tarvitaan, kun tuo ei riittänyt?
Vierailija kirjoitti:
Liikunnalla olisi selvinnyt.
Sillä pystyy lisäämään vitutusta moninkertaisesti
on kokemusta
Tuo pitäisi ehdottomasti saada tännekin! Minä olisin niiiiin _kuollut_! 🤩
Hollannissa eutanasia on yleisin kuolinsyy, eihän tällainen ole tervettä.
12v saa eutanasian mielenterveyssyistä vanhempiensa suostumuksella.
Ei kuulu sinulle millään tavalla.