Yrittäjät vaativat palkkojen alentamista, ay-liikkeiden loppua ja työehtojen heikentämistä
Onko jokainen teistä valmis palkka aleen mikäli yritys pyytäisi ja tessin minimiä ei tarvitsisi enää noudattaa?
Kommentit (29)
Ei haittaa. Rakastan työtäni ja voin tehdä ilmaiseksikin kunhan saan ruuan ja paikan jossa nukkua.
Sinimustahallituksen instatilillä oli kuvakaappaus, joku huomautti persuja äänestäneitä vuokratyöläisiä, etteivät ne tule enää koskaan saamaan ansiosidonnaista hallituksen päätösten takia. Joku ääliö (ristomutanen) vastasi, että kyllä he saavat YTKsta.
No ei helevettiläinen saa.
Herrasiunaa tuota persujen tyhmyyttä, ne ei lainkaan tajua, miten nämä hallituksen ajamat muutokset heihinkin vaikuttavat.
Olen aina sanonut, että persuja äänestää yksinkertaiset tollot.
Miksi pitäisi olla? Olen ollut paikallisen sopimisen parissa jo vuosikausia, ja kertaakaan ei ole korotukset olleet alle tessin minimin.
Vierailija kirjoitti:
Sinimustahallituksen instatilillä oli kuvakaappaus, joku huomautti persuja äänestäneitä vuokratyöläisiä, etteivät ne tule enää koskaan saamaan ansiosidonnaista hallituksen päätösten takia. Joku ääliö (ristomutanen) vastasi, että kyllä he saavat YTKsta.
No ei helevettiläinen saa.
Herrasiunaa tuota persujen tyhmyyttä, ne ei lainkaan tajua, miten nämä hallituksen ajamat muutokset heihinkin vaikuttavat.Olen aina sanonut, että persuja äänestää yksinkertaiset tollot.
Ja kokkareita wannabeet jotka kuvittelee että äänestämällä kokkaretta tulee yhtä hyvätuloiseksi :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen valmis. Palkan kuuluisi mennä alaspäin ja tällä tavalla säilytetään työt. Miksi ihmiset vastustavat? Pakko ei ole hyväksyä ja sitten voi etsiä uuden työn.
Joo viis ostovoimasta 🤣🤣🤣🤣
Hinnat laskee sen mukaan totta kai kun ihmisten tulot laskee. Ja ihminen tarvitsee vain ruokaa ja katon pään päälle.
Mitäs lajia ne työnantajat sitten on, kun niille ei riitä vaan leipä ja katto pään päälle?
Tuovat työtä ja talouskasvua.
Lopettakaa valittaminen ettei Suomessa tarvitse ottaa pakkotyötä käyttöön. On jo laissa valmiuslain alla.
Jos näin on, niin Putte saa poimia tämän maan ihan vapaasti.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi olla? Olen ollut paikallisen sopimisen parissa jo vuosikausia, ja kertaakaan ei ole korotukset olleet alle tessin minimin.
Niin on varmasti enemmistö. Tällä hetkellä paikallinen sopiminen sallii käytännössä kaiken muun paitsi palkkojen alentamisen.
Onhan se toimiva keino jos on vaikka huono työntekijä eikä tuo riittävästi rahaa firmalle.
Ja ylipäätänsä jos yrityksellä menee huonosti on palkkojen alennus parempi kuin konkurssi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen valmis. Palkan kuuluisi mennä alaspäin ja tällä tavalla säilytetään työt. Miksi ihmiset vastustavat? Pakko ei ole hyväksyä ja sitten voi etsiä uuden työn.
Joo viis ostovoimasta 🤣🤣🤣🤣
Hinnat laskee sen mukaan totta kai kun ihmisten tulot laskee. Ja ihminen tarvitsee vain ruokaa ja katon pään päälle.
Mitäs lajia ne työnantajat sitten on, kun niille ei riitä vaan leipä ja katto pään päälle?
Tuovat työtä ja talouskasvua.
Lopettakaa valittaminen ettei Suomessa tarvitse ottaa pakkotyötä käyttöön. On jo laissa valmiuslain alla.
Jos
Väkivaltakoneisto saa sinutkin ruotuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin on varmasti enemmistö. Tällä hetkellä paikallinen sopiminen sallii käytännössä kaiken muun paitsi palkkojen alentamisen.
Onhan se toimiva keino jos on vaikka huono työntekijä eikä tuo riittävästi rahaa firmalle.
Ja ylipäätänsä jos yrityksellä menee huonosti on palkkojen alennus parempi kuin konkurssi.
Jos yrityksellä menee niin huonosti että konkurssi uhkaa palkkojen alennus ei ole mikään ratkaisu, lähinnä epätoivoinen tekohengitys ennen konkkaa.
Ei näillä ole oikeastaan mitään merkitystä koska kaikki työehdot ja työnteko muutenkin on jo heikentynyt ja heikentyy edelleen. Suomen koko taso on laskenut. Tänne tullaan vain todella matalan koulutustason töihin ja omat hyvin koulutetut lähtee pois. Olemme menossa hikipajamaaksi. Johan Kiinassakin katsotaan jo tänne suuntaan, että mitä tuotantoa tänne voisi siirtää kun Kiinassakin on palkkataso alkanut nousta. Älkääkä vaan sanoko, että Suomi voisi olla korkean teknologian ja digitaitojen edelläkävijä. Se kortti hukattiin jo 15 vuotta sitten. Bulkkia vaan tekemään.