Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yrittäjät vaativat palkkojen alentamista, ay-liikkeiden loppua ja työehtojen heikentämistä

Vierailija
22.02.2024 |

Onko jokainen teistä valmis palkka aleen mikäli yritys pyytäisi ja tessin minimiä ei tarvitsisi enää noudattaa?

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010243127.html

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tätä enää voi alentaa :D

Vierailija
2/29 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen valmis. Palkan kuuluisi mennä alaspäin ja tällä tavalla säilytetään työt. Miksi ihmiset vastustavat? Pakko ei ole hyväksyä ja sitten voi etsiä uuden työn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen valmis. Palkan kuuluisi mennä alaspäin ja tällä tavalla säilytetään työt. Miksi ihmiset vastustavat? Pakko ei ole hyväksyä ja sitten voi etsiä uuden työn.

Joo viis ostovoimasta 🤣🤣🤣🤣

Vierailija
4/29 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän yrittäjiä. Ja olen sujut tuon kanssa, pitäisikö valtion se erotus korvata täysimääräisenä tukien muodossa?

Vierailija
5/29 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hinnat laskee sen mukaan totta kai kun ihmisten tulot laskee. Ja ihminen tarvitsee vain ruokaa ja katon pään päälle.

Vierailija
6/29 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän yrittäjiä. Ja olen sujut tuon kanssa, pitäisikö valtion se erotus korvata täysimääräisenä tukien muodossa?

Valtiolla on ehtymätön takaseinän automaatti?

Vierailija
7/29 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en. Sillä enää tällä kokemuksella en tule palkkaamaan enää yhtään ketään, joten yrittäjänä nuo asiat eivät kosketa minua enää millään tavalla. Eipä tuo kokemukseni työllistäjänä niin laajaa olekaan, ainoastaan 12:lle henkilölle olen ollut työnantajana. Heistä 4 tuotti taloon rahaa ja he olivat hyviä sijoituksia. Muut tuottivat +-0 tai olivat kuluerä ja taloudellinen rasite. Siinä kyllä kasvuhalut hyytyivät ja vaihdoin täysin strategiaa. Nyt työllistän vain itseni, kesäaikaan muutamaa sukulaisnuorta. Oikeastaan tarjoan itsellenikin vain osa-aikatyön, sillä yel-uudistus aiheutti sen, että kannattaa tämäkin miettiä erityisen tarkasti. 

Vierailija
8/29 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtiolla on ehtymätön takaseinän automaatti?

Itse asiassa on. Velka pitäisi ottaa EKP:lta eikä liikepankeilta. Jos näin tehtäisiin niin velka voitaisiin nollata säännöllisesti.

Vierailija
9/29 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt selvilisi miksi hallitus ajaa muutoksia. Täällä ei kukaan kannata palkan alennusta, miksi kannatatte samaa toimenpidettä hallituksen toimesta?

Oletteko tyhmiä?

Vierailija
10/29 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai tätä enää voi alentaa :D

Tässä maassa se kyllä onnistuu.

Vierailija
11/29 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt selvilisi miksi hallitus ajaa muutoksia. Täällä ei kukaan kannata palkan alennusta, miksi kannatatte samaa toimenpidettä hallituksen toimesta?

Oletteko tyhmiä?

Koska se on ok jos hallitus sen tekee. 

Vierailija
12/29 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on muutenkin palkkataso jämähtänyt 1990-luvulle.

Kyllä se menestymättömien yritysten ongelma on, että niissä päälliköinä ja johtajina lorvii saamattomia ukkoja, joilla ei ole osaamista eikä halua menestymiseen.

Miehet ovat surkeita kaikessa, 99% kadulla örveltävistä juopoista ja narkeista on miehiä. Vankilat täynnä miehiä. Ette te ukot osaa elää tässä maailmassa. Aina sama rutina palkoista, itse nostatte omia palkkojanne joka vuosi.

Vierailija
13/29 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkat alas, tuet pois. Jokainen tulkoon omillaan toimeen.

Vierailija
14/29 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aleneeko samalla myös elämisen kulut?

Vierailija
15/29 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, yrittäjä tehköön itse työnsä.

Vierailija
16/29 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ajat kolarin ja loukkaannut vakavasti niin saat paikata ja leikata ihan itse itsesi koska jokainen tulkoon toimeen omillaan vai mitä?

Vierailija
17/29 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hinnat laskee sen mukaan totta kai kun ihmisten tulot laskee. Ja ihminen tarvitsee vain ruokaa ja katon pään päälle.

Mitäs lajia ne työnantajat  sitten on, kun niille ei riitä vaan leipä ja katto pään päälle? 

Vierailija
18/29 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs lajia ne työnantajat  sitten on, kun niille ei riitä vaan leipä ja katto pään päälle? 

Tuovat työtä ja talouskasvua. 

Lopettakaa valittaminen ettei Suomessa tarvitse ottaa pakkotyötä käyttöön. On jo laissa valmiuslain alla. 

Vierailija
19/29 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi sinisilmäisen autuasta maailmankuvaa. Ei tule tapahtumaan. 

Vierailija
20/29 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitappa itse ja näytä esimerkkiä luopumalla kaikesta paitsi katosta ja ruuasta.