MItä hyötyä mennä jollain 2 tonnin palkalla töihin?
Käteen jää työhön liittyvien kulujen jälkeen työttömyyskorvauksen verran.
Kommentit (239)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en oo saanut yli 2000e töissä ollessaan. 9 vuotta raadoin tehdastöissä miltei minimi palkalla. Olin vielä ahkerakin työntekijä, mutta koen ettei sitä palkittu tarpeeksi.
Ja tämä oli 10v sitten? Minimipalkat on noussut.
Ei ole, palkat ja työttömyyskorvaukset on jäänyt 20v tasolle. Katso työpaikkailmoituksia ongelma on siinä että ammattitaitoa vaativasta työstä tarjotaan 2 tonnia.
Omituisesti tämäkin palsta täyttyy heti aamu seitsemästä klo 23 asti joka ikinen päivä kommentoijista, jotka väittävät käyvän töissä ja samalla haukkuvat niitä, jotka eivät käy töissä. Eivätpä näytä itse kuitenkaan käyvän oikeasti töissä kun joka päivä, 7 päivänä viikossa vetelehtivät klo 07-23 Vauva-palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nooh mä käyn töissä tuolla palkalla ja ihan mielelläni käynkin.
Töissä on mukavaa käydä, työkaverit on mukavia, mulla on työterveyden kautta hyvin palveluja saatavilla, eläkettä kertyy, työpaikan puolesta on myös vapaa-ajan vakuutus ja kulttuuri- sekä liikuntaetu, mukavia virkistyspäiviä ja -reissuja... Lisäksi vaikka palkka onkin jonkun näkökulmasta "pieni", niin elätän sillä ihan mukavasti itseni, makselen pois asuntolainaa ja saan rahaa säästöönkin.
Kyllä sitä tietysti mieluummin aina enemmänkin voisi tienata, mutta on tässä mulle enemmän hyötyä kuin haittaa. Ainakin enemmän hyötyä, kun siitä, että jäisin kotiin elämään tuilla.
Siis käyt töissä? Etpä näytä käyvän kun netissäkin roikut.
Juu käyn kyllä. Ei kai netissä pelkästään työttömät "roiku" :D
Mää menisisin mieluusti töihin 2000 egellä kuussa, edellinen palkkani ei juuri suurempi ollut. Nyt "tienaan" 800 e kuussa ja tiukoilla olen.
Vierailija kirjoitti:
Kahdesta tonnista jää reippaasti enemmän käteen kuin työttömyyskorvauksesta vaikka olis millaisia työmatkakuluja. Itse teen töitä pienemmällä palkalla kuin tuo.
No minulla tuli lisää kuluja kun menin töihin. Asumistuki tippui yli sata euroa, bussimatka kolmosvyohykkeelle n 80€, lapsen jälkkäristä piti maksaa täysi maksu ja sähkön hintakin nousi tuolloin. Eli oli aivan sama olinko töissä vai tuilla.
Omistusasujana kaikki on kannattavaa työtä kun ei se työmarkkinatuki pitkälle riitä asuntolainan kanssa. Mielelläni kartutan omaa omaisuuttani.
Eriasia vuokralla asuvilla kaikki laskut saa laitettua kelaan ja mikään ei ole kannattavaa jos tukien ja palkan erotus ei vaikuta mihinkään.
Kivempi saada lähemmäs pari tonnia kuin alle tonnin. Siinä syy. Elämä on paljon helpompaa kun on enemmän rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä 2 tonnin bruton ohella voi saada enemmän rahaa, ihmissuhteita, rutiineja, itsekunnioitusta ja oppia erilaisia taitoja.
Sen sijaan, että menisit kahdella tonnilla töihin duuniin, joka ei tippaakaan kiinnosta sinua eikä sovellu millään lailla tulevaisuuden tavoitteisiisi, voit muodostaa itse omat rutiinisi ja käyttää tuon ajan, minkä käyttäisit siellä töissä, itsenäiseen nettiopiskeluun ja opiskella aihetta, joka oikeasti kiinnostaa sinua. Netissä pystyy ilmaiseksi opiskelemaan esim. Harvardin ja muiden huippuyliopistojen kursseja, joista varmasti olisi enemmän hyötyä urallasi kuin siitä, että opit siivoamaan tai tekemään hampurilaisia. Voit myös käyttää tuon ajan, mikä säästyy minimipalkka duunilta, ottamalla selvää siitä, miten perustaa oma yritys. Tällöin ne taidot, jotka opit, ovat huomattavasti hyödyllisempiä
Tämä juuri. Kun haet uutta työpaikkaa, niin aina kannattaa kysyä itseltään, viekö tämä työpaikka minua kohti unelmiani vai pois päin niistä. Kuten joku tuolla jo mainitsi, että silloin kannattaa ottaa vastaan pienipalkkainen työ, jos se on entry level -työ haluamallasi alalla. Muutoin kannattaa tarkkaan harkita, onko siitä työstä jopa haittaa omalle urakehitykselle.
Vierailija kirjoitti:
Omistusasujana kaikki on kannattavaa työtä kun ei se työmarkkinatuki pitkälle riitä asuntolainan kanssa. Mielelläni kartutan omaa omaisuuttani.
Eriasia vuokralla asuvilla kaikki laskut saa laitettua kelaan ja mikään ei ole kannattavaa jos tukien ja palkan erotus ei vaikuta mihinkään.
2000 eurolla ei omistusasuntoa osteta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en oo saanut yli 2000e töissä ollessaan. 9 vuotta raadoin tehdastöissä miltei minimi palkalla. Olin vielä ahkerakin työntekijä, mutta koen ettei sitä palkittu tarpeeksi.
Ja tämä oli 10v sitten? Minimipalkat on noussut.
Ei ole, palkat ja työttömyyskorvaukset on jäänyt 20v tasolle. Katso työpaikkailmoituksia ongelma on siinä että ammattitaitoa vaativasta työstä tarjotaan 2 tonnia.
No tämä kirjoittaja sanoi tehneensä 9v alle 2k palkalla. Joten on siitä aikaa. Kaupanalallakin jo huonoin kk palkka ilman työkokemusta täysillä tunneilla 1950€/kk pk seudun ulkopuolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä 2 tonnin bruton ohella voi saada enemmän rahaa, ihmissuhteita, rutiineja, itsekunnioitusta ja oppia erilaisia taitoja.
Sen sijaan, että menisit kahdella tonnilla töihin duuniin, joka ei tippaakaan kiinnosta sinua eikä sovellu millään lailla tulevaisuuden tavoitteisiisi, voit muodostaa itse omat rutiinisi ja käyttää tuon ajan, minkä käyttäisit siellä töissä, itsenäiseen nettiopiskeluun ja opiskella aihetta, joka oikeasti kiinnostaa sinua. Netissä pystyy ilmaiseksi opiskelemaan esim. Harvardin ja muiden huippuyliopistojen kursseja, joista varmasti olisi enemmän hyötyä urallasi kuin siitä, että opit siivoamaan tai tekemään hampurilaisia. Voit myös käyttää tuon ajan, mikä säästyy minimipalkka duunilta, ottamalla selvää siitä, miten perustaa oma yritys. Tällöin ne taidot, jotka opit, ovat huomattavasti hyödyllisempiä
Minä tein juuri näin ja perustin työttömänä oman yrityksen. Työn ohella en olisi jaksanut panostaa tähän, mutta työttömänä oli juuri kivasti vapaa aikaa pitkäaikaisen haaveen toteutukseen. Näin jälkikäteen ajateltuna työttömyys oli minulle onnenpotku, koska se auttoi minua saavuttamaan tavoitteeni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:lle on sopiva järjestely, että me muut 2 tonnin palkkalaiset kustannamme hänen "ilmaiset" tulonsa.
Sen ohella elätämme itsemme, perheemme ja todellakin kasvatamme omaa eläkekertymää.
- On ihmeellistä, mitä rahalla saakin aikaan, kun sen ansaitsee omalla työllä.
Tokihan pieni palkka ja sen riittäminen kaikkeen edellä mainittuun vaatii myös hieman aivotyötä. Sen taas sanotaan ehkäisevän aivojen rappeutumista.
Ei ole perhettä mitä elättää eikä ole omaisuutta mitä pitää pystyssä. Eläkettä ei tarvitse kun tuskin elää sinne asti edes.
Mieti jos vahingossa elätkin 90 vuotiaaksi....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän noin surkealla bruttopalkalla töihin kannata mennäkään.
Tulevien leikkausten jälkeen rupeaa pikkuhiljaa kannattamaan. Työttömien olot kiristyvät koko ajan. Mieluummin kai pienellä palkalla töihin, kuin pakko-orjuuteen korvauksilla tai tuilla? ;D
Teen osa-aikatyötä 600 euron palkalla ja saan tukia päälle suunnilleen saman verran. Tulevien leikkausten ja suojaosan poiston jälkeen ei enää mitenkään kannata jatkaa tässä surkeassa työssä. Jatkan siis täysin työttömänä ja haen toimeentulotukea. Tulen saamaan enemmän rahaa käteen kuin tällä hetkellä. Voi voi.
Vierailija kirjoitti:
Se voi paperilla tuntua hölmöltä, mutta kerro sitten, mitä teet sillä ylimääräisellä vapaa-ajalla, joka ei mene töihin? Itse voin rehellisesti sanoa, että se meni ruutuja tuijotellen työttömänä.
Asioita, joita tein työttömänä:
- Päivitin CV:ni ja etsin avoimia työpaikkoja
- Osallistuin verkkokursseille ja webinaareihin
- Luin kirjoja
- Opettelin uuden kielen
- Käytin aikaa harrastuksiin
- Kuntoilin
- Vietin paljon aikaa luonnossa
- Remontoin taloa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko koskaan kuullut itsekunnioituksesta?
Ahneella on paskanen loppu, sanoi aina velivainajani ja jatkoi: perse pystyssä maantienojassa. Tätäkö tavoittelet?
Tämähän se on tärkein, itsekunnioitus siis. Kyllä meillä jokaisella on vähintään moraalinen velvollisuus elättää itsemme, mikäli siihen kykenemme. Tuet on tarkoitettu sellaisille, jotka eivät pysty tekemään työtä syystä tai toisesta. Syynä voi olla vaikkapa se, ettei kukaan palkkaa töihin tai terveys estää työnteon.
Mikäli töitä olisi mahdollista tehdä, niin kyllä se on vain sellainen homma, että niitä on tehtävä. En minä ainakaan kehtaisi ilman syytä olla käsi ojossa. Vaikka ei siinäkään mitään vikaa ole, jos ei muuhun pysty. Mutta jos pystyy, niin kyseessä on käytännössä laillistettu ryöstö, jonkun muun taskusta se raha sulle tuodaan.
Minun itsekunnioitus ei kasva siitä, että teen huonopalkkaista työtä, joka ei millään lailla kiinnosta. Pikemminkin se vie pois itsekunnioitukseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ostaa. Ehkä ei pk-seudulta, mutta ei kaikki sieltä yritäkkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahneella on paskanen loppu, sanoi aina velivainajani ja jatkoi: perse pystyssä maantienojassa. Tätäkö tavoittelet?
Tämähän se on tärkein, itsekunnioitus siis. Kyllä meillä jokaisella on vähintään moraalinen velvollisuus elättää itsemme, mikäli siihen kykenemme. Tuet on tarkoitettu sellaisille, jotka eivät pysty tekemään työtä syystä tai toisesta. Syynä voi olla vaikkapa se, ettei kukaan palkkaa töihin tai terveys estää työnteon.
Mikäli töitä olisi mahdollista tehdä, niin kyllä se on vain sellainen homma, että niitä on tehtävä. En minä ainakaan kehtaisi ilman syytä olla käsi ojossa. Vaikka ei siinäkään mitään vikaa ole, jos ei muuhun pysty. Mutta jos pystyy, niin kyseessä on käytännössä laillistettu ryöstö, jonkun muun taskusta se raha s
Hyvin pitkälti se on henkilön arvomaailmasta kiinni.
Monet aikuiset ihmiset pitävät arvokkaana sitä, että elättävät itsensä ja kantavat oman painonsa yhteiskunnassa.
Sitten on niitä, jotka ovat mieluummin käsi ojossa yhteiskunnan suuntaan ja ovat muiden elätteinä, kun tekisivät jotakin mikä ei ole heille kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäli töitä olisi mahdollista tehdä, niin kyllä se on vain sellainen homma, että niitä on tehtävä. En minä ainakaan kehtaisi ilman syytä olla käsi ojossa. Vaikka ei siinäkään mitään vikaa ole, jos ei muuhun pysty. Mutta jos pystyy, niin kyseessä on käytännössä laillistettu ryöstö, jonkun muun taskusta se raha sulle tuodaan.
Huvittavia nämä lullarit työttömille että moraali sitä ja tätä. Missä se moraali ja lukkarit on kun korvaus on 590 euroa kovasta työnhausta huolimatta ja 2000 euron pätkätöistä huolimatta?
Siis käyt töissä? Etpä näytä käyvän kun netissäkin roikut.