Kasvissuokaan siirtyneet. Mikä on ollut kivointa? Putosiko paino ja paraniko ihon kunto?
Kommentit (564)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vegaanit eivät koskaan saa haukkua yhtään vegaaniruokaa pahaksi, vaan heidän on pakko sanoa esimerkiksi korvapuustista jossa on vettä jauhoa ja kasvimargariinia että se on SUPERhyvää ja parempaa kuin normaali korvapuusti. Ja Porkkala on PALJON parempaa kuin lohi.
Porkkala on paljon parempaa kuin lohi, jos ei voi sietää kalan makua tai hajua. Toisaalta se voi olla hyvää myös, vaikka tykkäisi lohesta, eihän ne sulje toisiaan mitenkään pois.
En minä ainakaan pidä kaikista kasvisruuista, en ymmärrä mikä kuvitelma se on että kaikki vegaanit/kasvissyöjät tykkäisi kaikesta tai ei voisi sanoa jos ei pidä jostain?
Ruoalle on olemassa myös objektiivisia mittareita kuten huippukokit ja muut ravintola-alan asiatuntijat ja yksikään noista tuskin pitää porkkanaa hienompana ja monipuolisempaan
Tämän tyyppisissä keskusteluissa nyt kuitenkin jokainen kertoo oman subjektiivisen mielipiteensä. Siihen ei yhdenkään huippukokin mielipide vaikuta. Tai no, ehkä joillain vaikuttaa, jos ei ole omia mielipiteitä.
Hei, nyt tiedän! Lihan promoajat ovat varmasti töissä lihateollisuudessa! Miten en heti tajunnut.
Iho on paremmassa kunnossa. Mieli voi paremmin, en itkeskele tai tunne masentuneisuutta niin paljoa kuin ennen. Vatsa voi paremmin ja toimii säännöllisesti. Ei ole pitkäkestoista turvotusta, vaikka söisi ison määrän ruokaa kerrallaan. Tuntuu että haavat paranee nopeammin kuin aikaisemmin, mutta se taitaa olla ihan vain omaa mutuiluani.
Olen jo pidemmän aikaa syönyt kasvisruokapainotteisesti, joten kun jätin kaikki eläinperäiset tuotteet, ei esim kuidun määrään tullut äkkinäistä muutosta. Energiatasoissa en ole kokenut mitään muutosta.
Toki tässä on myös tullut ikää lisää (muutos on tapahtunut hiljalleen 20-30 vuoden ikähaarukassa), joten näillä kaikilla tuntemuksilla ei välttämättä ole kausaliteettia.
Veganismi on ääriliike joka perustuu jonkun ongelmaksi katsotun asian täydelliseen kieltämiseen. Jokainen kirppu josta tulee punaista väriainetta on ongelma ja mUrHa. Samaan aikaan todellakin ei kyetä juomaan mustaa kahvia, vaan siihen on saatava trendilitku iKaffea jonka valmistuksessa kuolee pienjyrsijöitä ja hyönteisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä jännä juttu, että tällä palstalla kasvissyöjiä, vegaaneja ja kasvisruokaa vastustetaan raivokkaasti.
Keitä nämä vastaustajat ovat? Miehiä, naisia, vanhuksia, keski-ikäisiä, työttömiä, kouluttamattomia?? Keitä olette?
Omalta osaltani tämä on viimeinen kasvisruoka-aiheinen keskustelu, johon osallistun.
Kiitti ja kuitti! Tack och adjö!
Samaa ratkaisua olen itsekin monesti miettinyt, mutta täällä on aivan liian hauskaa ärsyttää lihansyojiä. Sekä lapsiperheellisiä että polttomoottoriautoilijoita.
T: sähköautoileva kasvissyöjä-vela
Vela- =
nainen joka ei ennen menopaussia löydä itselleen miestä ja viimeisenä defenssinä julistaa olevansa vela.
Sorry, pronssihääpäivää olen jo päässyt viettämään rakkaan (lihansyöjä) aviomieheni kanssa
Vierailija kirjoitti:
Iho on paremmassa kunnossa. Mieli voi paremmin, en itkeskele tai tunne masentuneisuutta niin paljoa kuin ennen. Vatsa voi paremmin ja toimii säännöllisesti. Ei ole pitkäkestoista turvotusta, vaikka söisi ison määrän ruokaa kerrallaan. Tuntuu että haavat paranee nopeammin kuin aikaisemmin, mutta se taitaa olla ihan vain omaa mutuiluani.
Olen jo pidemmän aikaa syönyt kasvisruokapainotteisesti, joten kun jätin kaikki eläinperäiset tuotteet, ei esim kuidun määrään tullut äkkinäistä muutosta. Energiatasoissa en ole kokenut mitään muutosta.
Toki tässä on myös tullut ikää lisää (muutos on tapahtunut hiljalleen 20-30 vuoden ikähaarukassa), joten näillä kaikilla tuntemuksilla ei välttämättä ole kausaliteettia.
Valitettavasti on ihan tutkimuksin todistettu että vegaaneilla on enemmän mielenterveysongelmia.
https://www.businessinsider.com/vegans-report-higher-depression-anxiety…
Yritin olla kasvissyöjä. Piereskelin koko ajan, oli vetelä olo ja kaikki ärsytti.
Syön silti kasviksia nykyäänkin paljon, mutta myös lihaa noin 5 kertaa viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä jännä juttu, että tällä palstalla kasvissyöjiä, vegaaneja ja kasvisruokaa vastustetaan raivokkaasti.
Keitä nämä vastaustajat ovat? Miehiä, naisia, vanhuksia, keski-ikäisiä, työttömiä, kouluttamattomia?? Keitä olette?
Omalta osaltani tämä on viimeinen kasvisruoka-aiheinen keskustelu, johon osallistun.
Kiitti ja kuitti! Tack och adjö!
Oletteko kasvissyöjiä pilkkaavat saaneet joskus pakit joltain kauniilta kasvissyöjältä? Vai veikö joku fiksu kasvissyöjä teiltä työpaikalla paremman paikan nenänne edestä? Vai ärsyttääkö joku julkkisvegaani esimerkiksi teitä? Mistä on kyse?
Kuuluisia julkkisvegaaneja? 🤔 Enpä keksi yhtään, mutta en eläköön punavihreässä kuplassa.&n
En elä minäkään punavihreässä kuplassa, kun olen porvari. Silti kasvissyöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihan haju, maku ja rakenne kuvottaa. Lihaan koskeminen on kuvottavaa. Pesen kädet moneen kertaan, kun olen laittanut liharuokaa perheelle. Tuotantoeläinten olot saavat minut voimaan pahoin, samoin teurastus. Lihaa syövien kakka haisee kauhealle. Itselleni tuli lapsena aina järkyttävä ummetus lihasta ja maitotuotteista. Helpotti heti, kun aloin 16-vuotiaana kasvissyöjäksi. Jne jne jne....
Ja ihmisten lihominen..
Lihalla ei kukaan liho. Ennemminkin kasviksilla, marjoilla ja hedelmillä. Karhukin lihottaa syksyllä itsensä marjoilla talvea varten, ei se lihaa silloin syö.
Heh, hyvä yritys, lihaketoilija. Kevyen googlettamisen mukaan karhu syö n. 20000 kaloria per päivä ennen talviunille siirtymistä. Tämä ei mielestäni ole perus ihmisen (tai edes av mamman tai papan) päivittäinen kaloritavoite, joka syö säännöllisesti marjoja/hedelmiä/vihanneksia, vai onko sinusta?
Vierailija kirjoitti:
Yritin olla kasvissyöjä. Piereskelin koko ajan, oli vetelä olo ja kaikki ärsytti.
Syön silti kasviksia nykyäänkin paljon, mutta myös lihaa noin 5 kertaa viikossa.
Jatkan vielä; ei minulla ole kasvissyöjiä tai vegaaneita vastaan silti mitään. Muutama hyvä kaverikin on sellainen, tosin he ovat järkeviä ihmisiä. Hihhulit ovat saaneet poistua elämästäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti on ihan tutkimuksin todistettu että vegaaneilla on enemmän mielenterveysongelmia.
On myös tutkimusnäyttöä siitä, että kasvissyönti vähentää ahdistuneisuutta. Eli tutkimustulokset ovat keskenään ristiriidassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, aivot toimii vain lajin mukaisella ravinnolla, ei pelkillä kasviksilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko se johtua siitä, että henkilöt joilla on mielenterveyden ongelmia, hakeutuvat enemmän vaihtoehtohoitojen pariin auttaakseen tilannettaan. Ja tällaiset henkilöt voivat myös olla herkempiä kokemaan empatiaa eläimiä kohtaan, ja siksi ryhtyvät vegaaniksi.
Sinä käänsit asian niin, ikäänkuin vegaaniksi ryhtyvät alkaisivat päätöksen jälkeen kärsimään mielenterveyden ongelmista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihan haju, maku ja rakenne kuvottaa. Lihaan koskeminen on kuvottavaa. Pesen kädet moneen kertaan, kun olen laittanut liharuokaa perheelle. Tuotantoeläinten olot saavat minut voimaan pahoin, samoin teurastus. Lihaa syövien kakka haisee kauhealle. Itselleni tuli lapsena aina järkyttävä ummetus lihasta ja maitotuotteista. Helpotti heti, kun aloin 16-vuotiaana kasvissyöjäksi. Jne jne jne....
Ja ihmisten lihominen..
Lihalla ei kukaan liho. Ennemminkin kasviksilla, marjoilla ja hedelmillä. Karhukin lihottaa syksyllä itsensä marjoilla talvea varten, ei se lihaa silloin syö.
Heh, hyvä yritys, lihaketoilija. Kevyen googlettamisen mukaan karhu syö n. 20000 kaloria per päivä ennen talviunille siirtymistä. Tämä ei mielestäni ole perus ihmisen (tai edes av mamman tai papan) päivittäinen ka
Kyse ei ollutkaan kaloreista, vaan ruuan sisällöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Suunnaton nirsous" jos ainoa ruoka-aine josta ei tykkää on liha 🤣 yleensä ne on just ne vannoutuneet lihansyöjät jotka nyrpistelee nenäänsä kaikelle muulle paitsi niille tutuille ja turvallisille kunnon liharuuille.
et nähtävästi ole lukenut koko keskustelua sillä moni vegaani nimenomaan mainitsee että nyt vegaanina ruoka vasta on hyvää
Niinhän se asian laita varmaan on, jos ei pidä lihan mausta. Ja toisaalta monella se kasvisruokaan siirtyminen on voinut pakottaa panostamaan ruuanlaittoon eri tavalla, että sinällään kyse ei välttämättä ole vain siitä ruokavalion sisällöstä.
Panostaako tuo einespyörykoistä jankkaava?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti on ihan tutkimuksin todistettu että vegaaneilla on enemmän mielentervey
Tottakai veganismin kaltainen uskonto vetää puoleensa pääpipejä. Kuten kaikki ääriliikkeet ja lahkot.
On myös erittäin tunnustettu fakta että veganismi vetää puoleensa syömishäiriöisiä. Niin anorektikkoja kuin ortorektikkoja. Kaikki lääkärit ja ravintoterapeutit tietävät tämän. Koska normaali terve sekasyönti on liian tavallinen asia.
Vierailija kirjoitti:
On myös erittäin tunnustettu fakta että veganismi vetää puoleensa syömishäiriöisiä. Niin anorektikkoja kuin ortorektikkoja. Kaikki lääkärit ja ravintoterapeutit tietävät tämän. Koska normaali terve sekasyönti on liian tavallinen asia.
Syömishäiriö on mielenterveysongelma.
Siitä on niin monta vuotta kun kasvislinjalle siirryin, etten enää muista mitä ennen sitä oli.
No, ihon kunto, se on kyllä ihan positiivinen yllätys. Minulla ei koskaan iho-ongelmia varsinaisesti ole, ollut, mutta ero on ihon pehmeydessä ja värissä sekä kimmoisuudessa.
Kivointa? No kai juuri nuo ulkonäköseikat.
Paino suunnilleen sama, ehkä kilon pari pudonnut mutta eritttäin hoikka/laiha olen ollut aina.
Ja kai sitäkin kivaksi voi sanoa että voin elää rauhassa ja tasapainossa oman eettisen elämänkatsomukseni kanssa.
En halua sanoa tästä enempää. Olen nähnyt asioita joissa en todellakaan halua olla osallisena.
Harrastan polkujuoksua ja juoksen viisi- kuusi kertaa viikossa noin 10 km. Kuntoni on hyvä. Olen terve, en juurikaan sairastele.
Tämä on valintani eikä sitä horjuta kenenkään pilkka eikä ivailu. En vahingoita ketään valinnallani.