Kasvissuokaan siirtyneet. Mikä on ollut kivointa? Putosiko paino ja paraniko ihon kunto?
Kommentit (564)
"Suunnaton nirsous" jos ainoa ruoka-aine josta ei tykkää on liha 🤣 yleensä ne on just ne vannoutuneet lihansyöjät jotka nyrpistelee nenäänsä kaikelle muulle paitsi niille tutuille ja turvallisille kunnon liharuuille.
Vegaanit eivät koskaan saa haukkua yhtään vegaaniruokaa pahaksi, vaan heidän on pakko sanoa esimerkiksi korvapuustista jossa on vettä jauhoa ja kasvimargariinia että se on SUPERhyvää ja parempaa kuin normaali korvapuusti. Ja Porkkala on PALJON parempaa kuin lohi.
Vierailija kirjoitti:
Sain anemian.
Puutteellisesti olet ruokavaliosi suunnitellut. Minun hemoglobiinini on ollut vuosikausia 160, koko sen ajan, kun olen ollut kasvissyöjä. Tämä johtuu ilmeisesti jostain perintötekijöistä tms koska arvot olivat samat silloinkin kun olin lihansyöjä. Mutta anemiaa ei siis minulla kasvisruokavalio ole aiheuttanut. Olen käynyt tiheästi verta luovuttamassakin että saisi tuota arvoa alemmaksi
Vierailija kirjoitti:
Vegaanit eivät koskaan saa haukkua yhtään vegaaniruokaa pahaksi, vaan heidän on pakko sanoa esimerkiksi korvapuustista jossa on vettä jauhoa ja kasvimargariinia että se on SUPERhyvää ja parempaa kuin normaali korvapuusti. Ja Porkkala on PALJON parempaa kuin lohi.
Porkkala on paljon parempaa kuin lohi, jos ei voi sietää kalan makua tai hajua. Toisaalta se voi olla hyvää myös, vaikka tykkäisi lohesta, eihän ne sulje toisiaan mitenkään pois.
En minä ainakaan pidä kaikista kasvisruuista, en ymmärrä mikä kuvitelma se on että kaikki vegaanit/kasvissyöjät tykkäisi kaikesta tai ei voisi sanoa jos ei pidä jostain?
Ei mikään, päinvastoin. Iho meni huonommaksi ja olin koko ajan väsynyt, vaikka söin multivitamiinit joka päivä. En kai saanut tarpeeksi proteiinia.
Vierailija kirjoitti:
"Suunnaton nirsous" jos ainoa ruoka-aine josta ei tykkää on liha 🤣 yleensä ne on just ne vannoutuneet lihansyöjät jotka nyrpistelee nenäänsä kaikelle muulle paitsi niille tutuille ja turvallisille kunnon liharuuille.
et nähtävästi ole lukenut koko keskustelua sillä moni vegaani nimenomaan mainitsee että nyt vegaanina ruoka vasta on hyvää
Vierailija kirjoitti:
On kyllä jännä juttu, että tällä palstalla kasvissyöjiä, vegaaneja ja kasvisruokaa vastustetaan raivokkaasti.
Keitä nämä vastaustajat ovat? Miehiä, naisia, vanhuksia, keski-ikäisiä, työttömiä, kouluttamattomia?? Keitä olette?
Omalta osaltani tämä on viimeinen kasvisruoka-aiheinen keskustelu, johon osallistun.
Kiitti ja kuitti! Tack och adjö!
Oletteko kasvissyöjiä pilkkaavat saaneet joskus pakit joltain kauniilta kasvissyöjältä? Vai veikö joku fiksu kasvissyöjä teiltä työpaikalla paremman paikan nenänne edestä? Vai ärsyttääkö joku julkkisvegaani esimerkiksi teitä? Mistä on kyse?
Vierailija kirjoitti:
On kyllä jännä juttu, että tällä palstalla kasvissyöjiä, vegaaneja ja kasvisruokaa vastustetaan raivokkaasti.
Keitä nämä vastaustajat ovat? Miehiä, naisia, vanhuksia, keski-ikäisiä, työttömiä, kouluttamattomia?? Keitä olette?
Omalta osaltani tämä on viimeinen kasvisruoka-aiheinen keskustelu, johon osallistun.
Samaa ratkaisua olen itsekin monesti miettinyt, mutta täällä on aivan liian hauskaa ärsyttää lihansyojiä. Sekä lapsiperheellisiä että polttomoottoriautoilijoita.
T: sähköautoileva kasvissyöjä-vela
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
et nähtävästi ole lukenut koko keskustelua sillä moni vegaani nimenomaan mainitsee että nyt vegaanina ruoka vasta on hyvää
Niinhän se asian laita varmaan on, jos ei pidä lihan mausta. Ja toisaalta monella se kasvisruokaan siirtyminen on voinut pakottaa panostamaan ruuanlaittoon eri tavalla, että sinällään kyse ei välttämättä ole vain siitä ruokavalion sisällöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Porkkala on paljon parempaa kuin lohi, jos ei voi sietää kalan makua tai hajua. Toisaalta se voi olla hyvää myös, vaikka tykkäisi lohesta, eihän ne sulje toisiaan mitenkään pois.
En minä ainakaan pidä kaikista kasvisruuista, en ymmärrä mikä kuvitelma se on että kaikki vegaanit/kasvissyöjät tykkäisi kaikesta tai ei voisi sanoa jos ei pidä jostain?
Ruoalle on olemassa myös objektiivisia mittareita kuten huippukokit ja muut ravintola-alan asiatuntijat ja yksikään noista tuskin pitää porkkanaa hienompana ja monipuolisempaan raaka-aineena kuin lohta.
En huomannut kasvissyöjä-aikoina mitään vaikutusta ihoon tai vatsan oireisiin (päinvastoin monet kasvituotteet provosoi IBS-oireita). Ainoa ruokavaliomuutos millä on ollut vaikutusta ihoon oli maitotuotteiden jättäminen ja siitä on myös tutkimusnäyttöä, että maitotuotteet saattavat pahentaa aknea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa ratkaisua olen itsekin monesti miettinyt, mutta täällä on aivan liian hauskaa ärsyttää lihansyojiä. Sekä lapsiperheellisiä että polttomoottoriautoilijoita.
T: sähköautoileva kasvissyöjä-vela
Vela- =
nainen joka ei ennen menopaussia löydä itselleen miestä ja viimeisenä defenssinä julistaa olevansa vela.
Lihan haju, maku ja rakenne kuvottaa. Lihaan koskeminen on kuvottavaa. Pesen kädet moneen kertaan, kun olen laittanut liharuokaa perheelle. Tuotantoeläinten olot saavat minut voimaan pahoin, samoin teurastus. Lihaa syövien kakka haisee kauhealle. Itselleni tuli lapsena aina järkyttävä ummetus lihasta ja maitotuotteista. Helpotti heti, kun aloin 16-vuotiaana kasvissyöjäksi. Jne jne jne....
Ja ihmisten lihominen..
Vierailija kirjoitti:
Vaikka tämän kirjoittaja varmaan poistuikin jo keskuudestamme, niin todetaan että kasvissyöjiäkin on ihan jokaiseen liikennemuotoon. Itse törmäsin netissä viikonloppuna seuraavaan ajatelmaan: "If a began offends you simply by pointing out the immorality of your actions, remember that your actions are the problem, not the vegan". Kuten joku huomautti, tämä ei ole ehkä rakentavin keskustelunavaus ikinä. Monille - ruokavaliosta riippumatta - on valitettavasti keskustelua tärkeämpää päästä osoittamaan oma oikeassa olemisensa ja ylemmyytensä suhteessa kanssaihmisiin.
Kärkevä tyyli tarttuu, ja itsekin joskus provosoituu ottamaan kantaa turhan voimakkaasti. Auttaisi paljon, jos puhuttaisiin itse asioista, eikä keskusteluun osallistuvien älystä, moraalista tai muista ominaisuuksista.
Mikään ei muuttunut. Lopetin lihansyönnin yli kymmenen vuotta sitten ja olin silloin 21-vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko kasvissyöjiä pilkkaavat saaneet joskus pakit joltain kauniilta kasvissyöjältä? Vai veikö joku fiksu kasvissyöjä teiltä työpaikalla paremman paikan nenänne edestä? Vai ärsyttääkö joku julkkisvegaani esimerkiksi teitä? Mistä on kyse?
Kuuluisia julkkisvegaaneja? 🤔 Enpä keksi yhtään, mutta en eläköön punavihreässä kuplassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruoalle on olemassa myös objektiivisia mittareita kuten huippukokit ja muut ravintola-alan asiatuntijat ja yksikään noista tuskin pitää porkkanaa hienompana ja monipuolisempaan
Huippukokkien ja ravintola-alan asiantuntijoiden näkemykset ovat subjektiivisia sanan varsinaisessa merkityksessä. Ja huomattavan moni heistä osaa arvostaa kasviksia aivan eri tavoin kuin tavan tallaaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruoalle on olemassa myös objektiivisia mittareita kuten huippukokit ja muut ravintola-alan asiatuntijat ja yksikään noista tuskin pitää porkkanaa hienompana ja monipuolisempaan
Ei noita kahta voi keskenään verrata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuluisia julkkisvegaaneja? 🤔 Enpä keksi yhtään, mutta en eläköön punavihreässä kuplassa.
Öö.. esim Lewis Hamilton? Ja monet muut huippu-urheilijat.
Aika onneton perustelu.