Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kasvissuokaan siirtyneet. Mikä on ollut kivointa? Putosiko paino ja paraniko ihon kunto?

Vierailija
22.02.2024 |

Kokemuksia?

Kommentit (564)

Vierailija
1/564 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään, ei ja ei

Vierailija
2/564 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iho parani. Ennen oli aina finnejä, siis lähes melikymppisenä ja ryppyjä alkoi tulla.

Nykyisin ei finnejä ja kasvoilta lähtenyt näkyviä ryppyjä, iho kuulaampi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/564 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvisruokaan siirtyminen on niin laaja käsite ettei siitä voi sanoa paraneeko vai huononeeko ruokavalio. Jos syö pelkkiä sipsejä on kasvisruokailija. Jos taas syö monipuolisesti kasviksia eikä pelkkää tofua ja leipää, saattaa ihon kunto parantuakin. Se kokonaisuus ratkaisee, ei pelkkä lihattomuus.

Vierailija
4/564 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivointa on se, että ruoka on hyvää. Se tietysti vaatii, että ruoka on hyvää, eli osaat valmistaa sitä. Mutta kasvisruoasta saa helposti parempaa kuin lihasta.

Laihduin ekan vuoden aikana kymmenkunta kiloa, mutta en enää sen jälkeen. Iho mulla on ollut aina hyvä, siinä en muista tapahtuneen mitään muutoksia.

Vierailija
5/564 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä tiedä muuttuiko mikään tai ehkä en huomannut muutosta, kun siirtyminen kasvisruokaan tapahtui pikku hiljaa. Mutta ehkä tosiaan painonhallinta on ollut helpompaa eikä sitä ole tarvinnut erikseen miettiä. Toki kasvisruoallakin lihotettua itsensä saa, joten ei se varmaan yksin riitä, että päättää syödä kasvisruokaa.

M43

Vierailija
6/564 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iho on parempi, paino ei ole tippunut. Energiaa on enemmän kuin aiemmin, eikä mahassa tunnu ruokailun paino aterioiden jälkeen.

Vierailija
7/564 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttiko mielenterveyteen ja voitko kokonaisvaltaisesti paremmin ja onko vatsasi oireeton?

Vierailija
8/564 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastuin niin pahasti että piti hakea rautainfuusio ja kesti kaksi vuotta palautua puutostiloista. Olin 10v kasvissyöjä.

Vierailija
9/564 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön riisiä ja papuja. Iho on hyvinvoiva ja nukun yöt hyvin

Vierailija
10/564 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävä väsymys, kauheat vatsavaivat, ruokamyrkytys pavuista yms kivaa

Vierailija
11/564 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön pottua ja juon kaljaa. Paino noussut huomattavasti, iho hilseilee ja tukka lähtee päästä. 

Ennen söin lihaa ja salaattia sekä juomana oli vain vesi ja kahvi. Silloin oli sixpack ja tuuhea tukka.

Vierailija
12/564 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anemia, vuotava suolisto, jatkuva turvotus, ruskeat silmänympärykset ja kollageenin katoaminen naamasta.

Vierailija
13/564 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iho parani. Ennen oli aina finnejä, siis lähes melikymppisenä ja ryppyjä alkoi tulla.

Nykyisin ei finnejä ja kasvoilta lähtenyt näkyviä ryppyjä, iho kuulaampi.

Kun lopettaa niiden kasvirasvalla kyllästettyjen lihapullien syömsen niin akne helpottaa.

Vierailija
14/564 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut yli 20 vuotta kasvissyöjä. Silloin kun jätin lihan, niin huomattavin muutos oli pirteys. Ennen olin aina väsynyt mutta kasvisruualla jaksoin paremmin. Piereskely myös loppui eikä ole ollut ilmavaivoja enää sen koommin vaikka papuja tulee aika-ajoin syötyä. Minulla vatsa toimii paremmin kasvisruualla vaikka monella muulla on käsittääkseni päinvastoin.

Ihossa en huomannut muutoksia eikä paino pudonnut kun olin jo valmiiksi hoikka.

Vierailija
15/564 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iho on parempi, ei enää rasvoitu niin paljon ja tule näppyjä T-alueella. Painon kanssa ei ollut ongelmia ennen, eikä nytkään. Mutta se mikä on tärkeintä, energiaa on ihan uskomattoman paljon ja unentarve on vähentynyt pari tuntia yössä. En olisi ollenkaan odottanut tällaista, ikääkin jo yli 40 ja ajattelin että se ettei virtaa enää riitä nuoruuden malliin liittyy ikään ja esivaihdevuosiin. Mutta nyt lakto-ovovegetaristina energiaa taas riittää, joten tuntuu että sopii erinomaisesti mun kropalle. 

Vierailija
16/564 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syö vain aitoja prosessoimattomia kasviksia eikä käytä mitään teollisesti prosessoituja lihankorvikkeita (epäruokaa), voi olla pieni mahdollisuus, että huonolaatuisen, prosessoidun lihan välttämisellä olisi jotain positiivista vaikutusta (tovin).

Vitamiini- ja hivenainevarastot eivät ehkä hupene ihan hetkessä, jos siis on aiemmin syönyt monipuolisesti sekasyöjänä. Salkkarikerttu vähän väliä rautainfuusiossa ja Salkkariolgalla on syöpä, kappas kun "sattumalta" kasvissyöjiä molemmat.

Vierailija
17/564 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön pääosin kasvisruokaa nykyään teinien takia. Ravintolassa usein lihaa. En ole huomannut mitään muutosta. 

Vierailija
18/564 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivointa: esivaihdevuosivaivat kadonneet kokonaan, lukuun ottamatta sitä että vuodot on epäsäännölliset mikä on normaaliakin näin 49 vuoden iässä. Mutta ei enää mitään kuumia aaltoja, outoja kolotuksia, sydämentykyttelyjä, mielialavaihteluita, uupumuksen tunnetta ilman syytä, aivosumua kuten ennen. 

Ainoat haitat oli ohimeneviä, eli mahalla kesti pari kuukautta tottua kuitupitoisempaan ruokaa ja palkokasvien sulatteluun, ja toiseksi ruoan laittamista täytyi vähän kuin opetella uusiksi, kun se ei ollut enää liha tai kala, peruna tai riisi, ja sitten vähän kasvista sivuun.

Vierailija
19/564 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivointa oli, että sai hyvää ruokaa. Myös anemian parantuminen oli kivaa. 

Vierailija
20/564 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön pääosin kasvisruokaa nykyään teinien takia. Ravintolassa usein lihaa. En ole huomannut mitään muutosta. 

Minä syön lähinnä makaroonia ja lihaa teinien takia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän