En tajunnutkaan kuinka paljon voi syödä kun treenaa kovaa
Eipä näy keksit ja jäätelöt missään. Suosittelen siis, jos tykkäät syödä, mutta et halua korkeaa rasvaprosenttia.
Kommentit (22)
Tervetuloa kerhoon :)
Kyllä se keho tarvitsee polttoainetta jos sitä oikeasti kuormittaa. Jopa siinä määrin, että vaikka söisi kuinka, niin intensiivikaudella on vaikea saada painoa pysymään, vaan pakostakin tippuu kiloja.
Kun treenasin kovaa ei ruokavalioon kuulunut jäätelöt ja keksit...
Vierailija kirjoitti:
Kun treenasin kovaa ei ruokavalioon kuulunut jäätelöt ja keksit...
Niin?
Ap
Jep, oon huomannut et ei tarvii ees treenaa kovaa, ku vähän olla liikunnallisesti aktiivisempi ni alkaa jo näkyä painossa ihan yrittämättä.
Itse kun treenaan kovaa (salilla), ei tee edes mieli ahtaa mitään keksiä, jäätelöä tai ylipäätään herkkuja. Luonnostaan tulee tarve syödä terveellisemmin ja kunnollista ravitsevaa ruokaa. Onko muut treenaajat huomanneet tällaista? Toki sit välillä voi herkutella, eikä se tosiaan näy missään.
Valitettavasti tää ei kyllä päde kaikille. Itse en voi syödä yli 1800 kaloria, tai paino lähtee nousuun.
Kovalla liikunnalla voi lisätä kulutusta vallan sellaiset 500-700 kcal, mutta samalla tulee vähentäneeksi muuta liikettä ehkä 100-200 kcal edestä, jolloin kokonaiskulutus lisääntyy lopulta jotain 300-600 kcal. Tuo on suht paljon salaattia, mutta ei kovin paljon suklaata.
Lopetin treenaamisen, koska ruokahaluni kasvoi enemmän kuin kulutus. Läskiydyin sellaiset 15 kiloa kunnes tajusin lopettaa. Nykyään elän lähinnä nelos kaljalla ja pakastepitsalla. Olen silti solakampi kuin treenatessani.
Vierailija kirjoitti:
Itse kun treenaan kovaa (salilla), ei tee edes mieli ahtaa mitään keksiä, jäätelöä tai ylipäätään herkkuja. Luonnostaan tulee tarve syödä terveellisemmin ja kunnollista ravitsevaa ruokaa. Onko muut treenaajat huomanneet tällaista? Toki sit välillä voi herkutella, eikä se tosiaan näy missään.
Mulla sali on vain oheisharjoittelua ja enemmän tulee treenattua lähinnä kuntoutus jaksoilla jos ei pysty normaali harjoitteluun. Varsinainen laji on siis pitkänmatkanjuoksu, mutta tunnistan saman ilmiön. Kroppa valittaa hyvin herkästi jos ruokavalio on pielessä ja sen huomaa tuloksissa ja jaksamisessa. Toki joskus saattaa tehdä mieli pitkiksen jälkeen syödä se korvapuusti ja satunnaisemmin toki epäterveellisempiäkin juttuja ruokavalioon mahtuu, mutta pääsääntöisesti ne "ruokahimot" kohdistuu kyllä ihan muuhun kun sokeriherkkuihin.
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Treenipäivinä ei tee mieli muuta kuin terveellistä ja tulee tosiaan syötyä ravitsevasti ennen treeniä, että treeni kulkee hyvävointisena ja jostain syystä myös treenin jälkeen. Lepopäivinä kyllä on sitten herkkujen himoa, jota yritän tyydyttää hedelmillä. Aika usein jotain "epäterveellistäkin" herkkua tulee syötyä, mutta määrät pysyy kohtuullisina. Jonain pidempinä treenittöminä kausina (esim. flunssassa ja toipilaana) herkkumäärät kyllä kasvaa nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Treenipäivinä ei tee mieli muuta kuin terveellistä ja tulee tosiaan syötyä ravitsevasti ennen treeniä, että treeni kulkee hyvävointisena ja jostain syystä myös treenin jälkeen. Lepopäivinä kyllä on sitten herkkujen himoa, jota yritän tyydyttää hedelmillä. Aika usein jotain "epäterveellistäkin" herkkua tulee syötyä, mutta määrät pysyy kohtuullisina. Jonain pidempinä treenittöminä kausina (esim. flunssassa ja toipilaana) herkkumäärät kyllä kasvaa nopeasti.
Tämä. Ap treenaa väärin.
Kun treenasin niin en syönyt mitään herkkuja ollenkaan. Salilla oli aloitus nostot penkistä 50 kg mutta 3 vuoden päästä nostin jo 120 kg. Söin melko terveellisesti.
En minä vaan voi. Vaikka jumppaan ja uin useita kertoja viikossa, paino vain nousee.
Vielä kun kävin salilla ja lenkkeilin päivittäin niin kulutin jotain 2000kcal päivässä pelkällä liikunnalla, tähän päälle peruskulutus niin sai olla kokoajan syömässä että lihas kasvaa eikä laihdu.
Aijaa, mun kokemus on, että ruokahalu kasvaa lähes kaksinkertaiseksi, mutta koska en tietenkään kuluta niin paljon enemmän, niin paino on noussut parissa vuodessa yli 5kg. Voisin syödä koko ajan. Ennen treenaamista ei ollut oikein koskaan nälkä ja siksi pysyin hoikkana.
Vierailija kirjoitti:
No rehellisesti en ole huomannut. Herkkuja tekee paljon enemmän mieli, ja niitä ihan hyvällä omallatunnolla syönkin, koska tilanne on sama kuin ap:lla ettei näy missään. Jos vetäisi pelkkää terveellistä ruokaa, paino tippuisi väkisin ja sitä en halua.
Vierailija kirjoitti:
Juu kehosi saa liikunnasta dopamiinia ja endorfiinia, eikä sitä tarvitse saada mässyttämällä, ihan perus fysiologiaa. Lisäksi liikunta parantaa insuliinivastetta. Tuo onkin jännä huomata miten tekee mieli jotain epäterveellistä kun vain makoilee sohvalla, jos taas käy lenkillä ja urheilee niin tulee syötyä terveellisesti.
Kyllä mun tekee mieli herkkuja ihan niin kuin ennenkin. Ei treenaaminen siihen vaikuta.
Muutaman suupalan extraa voi syödä.