Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävystymisen vaikeudesta

Vierailija
21.02.2024 |

Olen huomannut, että minun on hirveän vaikea tutustua ja ystävystyä naisten kanssa. Olen siis nainen itsekin. Lapsena minulla oli ystäviä, mutta teiniajoista lähtien tutustuminen muihin naispuolisiin on ollut vaikeaa. 

Minusta tuntuu, että on olemassa jokin naisten keskinäinen koodisto tai käyttäytymisnormisto, jota en vain tajua. Koen itseni ulkopuoliseksi ja vääränlaiseksi. 

Esimerkiksi työpaikalla uusiin ihmisiin tutustuessa ensimmäinen kysymys on, onko minulla lapsia. Kun vastaan, ettei ole, keskustelu tyrehtyy sitten siihen. Jotkut ovat selvästi vähän yllättyneitä ja pettyneitäkin. Ilmeisesti naisten tapa bondata on jutella joko omasta tai muiden lapsista? 

Osaisiko joku samaistua tähän? Tarvitsen neuvoja. 

Kommentit (130)

Vierailija
81/130 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo. On neuvoja. Ensinnäkin lopeta tuo nolo pick me girl -hölinä. Älä vastaa tähän että et tunne itseäsi muita naisia paremmaksi vaan huonommaksi. Et oikeasti ajattele niin.

Seuraavaksi sopeudu joukkoon. Jos työyhteisössä on tapana jutella jostain, niin yritä nyt helvetti soikoon sitten jutella siitä. Äläkä jää itseksesi jauhamaan, miten juttelisit mieluummin ydinfysiikasta kuin vaipoista. Usko pois, kukaan ei välitä siitä mistä olet oikeasti kiinnostunut. Sen sijaan se huomataan, että yrität etäännyttää itsesi ryhmästä.

Mä olen tuosta eri mieltä. Jos kyse on siitä, että kaipaisi elämäänsä ystäviä, miksi edes haluaisi ystävystyä sellaisen ihmisen kanssa, joka ei välitä siitä, mistä toinen on oikeasti kiinnostunut? Mua ja mun ystäv

Ilmeisesti et sitten ole milloinkaan kuullut termistä pick me girl.

Vierailija
82/130 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin vaan että kuinkahan minua olisi duunarien keskuudessa kohdeltu sen jälkeen kun olisin mykistynyt "maanläheisten aiheiden" edessä. Ja sitten alkanut nokka pystyssä selostaa mielipiteitäni Shakespearen tuotannosta. 

Pidin parhaana jutella niistä aiheista mistä muut ovat kiinnostuneita. Mutta minulla ei ollutkaan tarvetta korostaa paremmuuttani.

Siitähän siinä poikkeuksetta on kyse. "En osaa jutella näiden ihmisten kanssa" tarkoittaa että pidän itseäni parempana.

MIkähän sun diagnoosisi olisi? Jos toinen puhuu ruotsia ja toinen espanjaa, kumpi heistä on parempi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 81: "Ilmeisesti et sitten ole milloinkaan kuullut termistä pick me girl."

En ole. Piti googlettaa. 

Vierailija
84/130 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti et sitten ole milloinkaan kuullut termistä pick me girl.

Lainaukset ei taas toimi...

Se, että on kuullut jostain, ei tarkoita, että näkisi kaikkien olevan sellaisia. Nainen voi tuntea olonsa tukalaksi muiden naisten joukossa olematta pick me girl. Ap ei viitannut miehiin mitenkään vaan halusi apua itselleen tai itseymmärrystä. 

Vierailija
85/130 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama, mutta enpä minä opiskeluaikoihin itsekään ole kaivannut keneenkään ystävystyä. Viihdyn hyvin itsekseni, en ole miestä enkä ystäviä kaipaillut. 

Mutta tosiaan teininä ja opiskelijana kovasti kaipasin. Mutta olin liian erilainen, kun olen sellainen nörttimäinen nainen. Monella tapaa psyykkisesti, joskaan en fyysisesti, sellainen kuin miehet perinteisesti. Olen myös erittäin miesvaltaisella alalla. Eipä niitä kavereita tai ystäviä ole koskaan ollut, mutta ilmankin olen oppinut pärjäämään. Kai minä varmaan pystyisin näyttelemään erilaista ihmistä kuin olen, ja sillä tavalla saamaan ainakin kavereita, mutta en näe mitään iloa sellaisesta - eiväthän he olisi oikean minun kavereita, vaan roolihahmon.

Tämä on hyvä pointti. Ihmiset etsivät vikoja omista sosiaalisista taidoistaan, mutta totuus on, että joidenkin kanssa synkkaa paremmin kuin toisten.

Edellinen tosin ei etsinyt vikoja sosiaalisista taidoistaan. Hän uskoo olevansa henkisesti mies ja luulee että "vika" on siinä.

Kukaan ei kai vakavissaan väitä että mies ei olisi yhteiskunnassamme srvostetumpi kuin nainen? Siksi monia kihelmöi mukavasti ajatella että sisäisesti olen mies, vaikka ulkoisesti näytänkin naiselta.

Vierailija
86/130 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Nro 81: "Ilmeisesti et sitten ole milloinkaan kuullut termistä pick me girl."

En ole. Piti googlettaa. 

Hyvä kun googletit. Kaikkien naisten pitäisi oppia se tuntemaan. Ei nimittäin ole mikään pieni ongelma.

Vierailija
87/130 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama, mutta enpä minä opiskeluaikoihin itsekään ole kaivannut keneenkään ystävystyä. Viihdyn hyvin itsekseni, en ole miestä enkä ystäviä kaipaillut. 

Mutta tosiaan teininä ja opiskelijana kovasti kaipasin. Mutta olin liian erilainen, kun olen sellainen nörttimäinen nainen. Monella tapaa psyykkisesti, joskaan en fyysisesti, sellainen kuin miehet perinteisesti. Olen myös erittäin miesvaltaisella alalla. Eipä niitä kavereita tai ystäviä ole koskaan ollut, mutta ilmankin olen oppinut pärjäämään. Kai minä varmaan pystyisin näyttelemään erilaista ihmistä kuin olen, ja sillä tavalla saamaan ainakin kavereita, mutta en näe mitään iloa sellaisesta - eiväthän he olisi oikean minun kavereita, vaan roolihahmon.

Tämä on hyvä pointti. Ihmiset etsivät vikoja omista sosiaalisista taidoistaan, mutta totuus on, e

Edellinen tosin ei etsinyt vikoja sosiaalisista taidoistaan. Hän uskoo olevansa henkisesti mies ja luulee että "vika" on siinä.

Kukaan ei kai vakavissaan väitä että mies ei olisi yhteiskunnassamme srvostetumpi kuin nainen? Siksi monia kihelmöi mukavasti ajatella että sisäisesti olen mies, vaikka ulkoisesti näytänkin naiselta.

Sinä oletat kaikkien ajattelevan kuin sinä. Tässä newsflash: eivät ajattele. 

Omalla kohdallani on ilmeistä, että on ns. miehiset aivot. Olen Mensa-älykäs, matemaattisesti (toki kielellisestikin) lahjakas, tienannut ylimmässä kymmenyksessä, rakastan autoja ja tunnistan merkit ja mallit. En osaa olla naisryhmissä. 

On sanottu, että naisautistin yksi merkki on ns. miesmäiset aivot. Väitätkö, että autistinen nainen selittäisi tuntevansa itsensä mieheksi ihan vaan siksi, että saisi jotenkin siitä gloriaa? Siitä saa kummastelua ja suoraa hyökkäystä, kuten sinäkin juuri osoitit. 

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on hyvä pointti. Ihmiset etsivät vikoja omista sosiaalisista taidoistaan, mutta totuus on, että joidenkin kanssa synkkaa paremmin kuin toisten.

Todennäköisesti ystävien ja varsinkin kavereiden saaminen on lapsena ja teininä vielä kohtuullisen helppoa, koska silloin nimenomaan yrittää miellyttää muita - eli siis vetää porukan tai sen toisen ihmisen toiveiden mukaista roolia - mutta aikuisena haluaisi olla ystävyyssuhteissaan oma itsensä eikä roolihahmo. Kyllähän sitä voi toisen ihmisen kanssa puhua vaikka aidasta tai aidan seipäistä, mutta jos se ei kiinnosta kumpaakaan tai kiinnostaa vain toista, ei siitä mitään ystävyyssuhdetta synny, jos ei löydy mitään sellaista, mikä ihan oikeasti kiinnostaisi molempia. Jos toinen vain esittää kiinnostunutta, niin silloin hän vetää roolia. 

Vierailija
89/130 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on hyvä pointti. Ihmiset etsivät vikoja

Tämä kommentti oli jo sellaista pick me kamaa, että on pakko olla provo.

Vierailija
90/130 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvaat autistin maskingia. Hän joutuu tekemään hirveästi töitä sosiaalisessa kanssakäymisessä ja piilottamaan itsensä ja näin syntyy haluamattaan roolihahmo. Se tekee maskaajan yksinäiseksi ja uupuneeksi ja syö motivaation yrittämiseltä. 

MItäpä jos se toinen osapuoli yrittäisi sopeuttaa itsensä tuohon nörttiin? Not going to happen. 

Vierailija
91/130 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turha tulla tähän ketjuun huutelemaan mistään pick me girleistä. Olemme naisvaltaisella palstalla ja vain yksi mies on tiettävästi osallistunut ketjuun. Tässä itsensä ulkopuolisiksi tuntevat naiset pohtivat keskenään olemistaan. 

Vierailija
92/130 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on rasittavaa, kun jonkun kanssa ei vaikka voi alkaa vain puhua jostain ja katsoa mihin se vie. Täytyy ensin olla samassa harrastuksessa tmv. ennen kuin ihmiset alkavat sanoa jotain.

Joskus käy niin että kun on tavannut jonkun mukavan naisen, niin vähän päästä tuleekin esille jotain sellaista, mistä ei hänessä pidä. 

Kierrän kaukaa hierarkiat ja teen vain omaa juttuani, se ei myöskään ihmisille sovi.

Vierailija
93/130 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kaikki Mensan jäsenet päätyvät tälle palstalle? Joka toinen on Mensan jäsen ja suurimmalla osalla itse diagnosoitu autismi. Ja kaikilla on narsisti ex.

Vierailija
94/130 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan turha tulla tähän ketjuun huutelemaan mistään pick me girleistä. Olemme naisvaltaisella palstalla ja vain yksi mies on tiettävästi osallistunut ketjuun. Tässä itsensä ulkopuolisiksi tuntevat naiset pohtivat keskenään olemistaan. 

Miksi ap:ta ei saa sanoa pick me girliksi kun hän on klassinen tapaus?

Vierailija
95/130 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sinä olet määrittelemään ketään?

Vierailija
96/130 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MIssä hän on tuonut esille halunsa saada miehistä huomiota? Ja miten se onnistuu tässä ketjussa????

Hei, on naisia, joiden aivot toimivat niin, ettei kaikki mitä tehdään ole kilpailua miehistä tai miesten miellyttämistä. 

Vierailija
97/130 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kaikki Mensan jäsenet päätyvät tälle palstalle? Joka toinen on Mensan jäsen ja suurimmalla osalla itse diagnosoitu autismi. Ja kaikilla on narsisti ex.

Tuosta listasta aika pajon osuu omalle kohdalle. En ole kokenut, että KAIKKI tai edes PUOLET tai edes joka VIIDENNES tällä palstalla olisi kanssani samanlaisia, joten aika raskaasti yleistävä väite, joka on jo itsessään aika naurettava.

Vierailija
98/130 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehiä liehettelemättömät nörttinaiset eivät ole kuuminta hottia parisuhdemarkkinoilla, joten huoli pois. Toki hekin onnistuvat pariutumaan, jos sattuu sopiva kohdalle. 

Vierailija
99/130 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sinä olet määrittelemään ketään?

En minä kysele lupia tunnistaa ihmiset sellaisiksi mitä he ovat.

Vierailija
100/130 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MIssä hän on tuonut esille halunsa saada miehistä huomiota? Ja miten se onnistuu tässä ketjussa????

Hei, on naisia, joiden aivot toimivat niin, ettei kaikki mitä tehdään ole kilpailua miehistä tai miesten miellyttämistä. 

Ilmeisesti et ole milloinkaan ennen nähnyt kun pick me girl kirjoittelee? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän