Kissani on ahkera. Hän kehrää ja leipoo.
Sellainen hupulainen. Täällä pötkötellään ja katellaan, kun ulkona sataa lunta.
Kommentit (212)
Lisää juttuja pikku hupulaisista, pliis!
Vierailija kirjoitti:
Lisää juttuja pikku hupulaisista, pliis!
Minun kisuni inhoavat sadesäätä ja pilvikelejä, ja nukkuvat silloin päivänsä kotona sohvalla, oman kisupeittonsa alla. Illalla heräilevät syömään ja leikkimään. Jos aurinko paistaa, niin sitten alkaa kova juttelu jonka tarkoituksena on saada ihmispalvelija avaamaan parvekkeen ovi. Sitten huis kissanpuun päälle paistattelemaan!
Kissani loikoilee sohvalla auringon paisteessa, hän on tässä mulla vieruskaverina. Täällä on ulkona viileä ilma, vaikka aurinko paistaa, mutta sisällä sohvalla saa nauttia auringon lämmöstä. Miten lämpö tuntuukin hyvältä. Nyt kissa on sikeässä unessa ja välillä käpälät vipattaa, kun hän varmaan unissaan jahtaa hiiriä.
Kissani nukkuu keräisenä syötyään ensin maittavan varhaisaamupalan ja sen jälkeen aamupäivän varhaislounaan. Tässä välissä hän oli kaverina mulle kehräten vieressäni ja kävi välillä sylissä leipomassa.
Pääsiäisen iloa ja rauhaa täältä toivotamme teille kaikille 🐈
Rakas kissakaksikkoni oli tänään lähinnä pedissään, huopa pään alla. Oli koleaa! Hetken he olivat parvekkeella kun oli lämpimintä, mutta sitten oli parempi mennä omaan pesään tutimaan, kylki kyljessä toisen viereen. Yöt he nukkuvat minun peittoni alla, varpaissani ja polvitaipeessani. Sinne on vain päästävä.
Ja vielä sanovat, etteivät kissat muka olisi laumaeläimiä!
M46
Njau! Miau! Kehruukone asettui polvelleni kun luen Vauvaa. Ensin ahkeraa leipomista, sitten kehrätään, sitten alkaa tulla hiljalleen uni polvella kun palstakin on nyt niin tylsää luettavaa. Ehkä vähän tulee mielenkiintoa jos laitan tulille jonkun hyvän sarjan tai elokuvan. Kissani on elokuvakissa, joka on nähnyt satoja elokuvia.
Möy! Kuului olkkarista, ja kohta sieltä tuli möykkäävä kisuli, kantaen suussaan pehmohiirtä jonka kisu pötkäytti jalkoihini ylpeänä saalistajana.
Tekevätkö teidän kissanne samaa, eli "saalistavat" teille leluja ja muita sopivasti kannettavia tavaroita kovaäänisesti mekastaen? Meillä näin käy yleensä aina iltaisin.
Muistan aina kiittää kissaani näistä lahjoista ja kehun häntä hienoista saalistajan taidoista.
Kissani ja minä olemme täällä iloisia siitä, kun kevät on tullut ja ulkona on ilma täynnä lintujen laulua 🐈😊 tämä on aina niin ihmeellistä aikaa. Ihminen tuntee itsensä pieneksi luomakunnassa.
Vierailija kirjoitti:
Möy! Kuului olkkarista, ja kohta sieltä tuli möykkäävä kisuli, kantaen suussaan pehmohiirtä jonka kisu pötkäytti jalkoihini ylpeänä saalistajana.
Tekevätkö teidän kissanne samaa, eli "saalistavat" teille leluja ja muita sopivasti kannettavia tavaroita kovaäänisesti mekastaen? Meillä näin käy yleensä aina iltaisin.
Muistan aina kiittää kissaani näistä lahjoista ja kehun häntä hienoista saalistajan taidoista.
Meidän kuningatar raahaa vilttejä, omaa onkeaan tai mitä vaan yläkertaan yöllä. Joulua ennen, kun kaikki joulukama oli kasassa ennen paikalleen laittoa, niin kantoi kaikki jo paikalleen laitetut isotkin tontut yöllä takaisin samaan kasaan... kerran oli se se suurin seisova tonttu keskellä olkkarin lattiaa seisomassa aamulla, miten lie saanut sen pystyyn, kuljettaa ei ainakaan pystyasennossa sitä ole voinut.Kai se oli katsonut että pitää pysyssä olla ja taistellut sen sitten raahaamisen jälkeen seisaalleen.Kysyin puolisolta, miksi on siirtänyt sen sinne, sanoi ettei ole koskenut, joten pakko olla kissan tekemä liikku, kun on muutakin siirrellyt.
Meillä on ollut suuri harmitus, kun ties mikä takatalvi iski. Lunta ja pakkasta, eikä olekaan voinut loikoilla kevätauringossa parvekkeella. Joutaisi jo sekä kisujen että ihmisten mielestä jo koittaa lämpimämmät kelit puolen vuoden talven jälkeen!
MIAU!
Voi katin viikset tämmöistä lumimyrskyä! Päätin viettää kotipäivän, kissani tulivat syliin ja lopulta peiton alle kuin luin sängyssä kirjaa. Siellä oli sitten ensin kova asettelu parhaista paikoista, hetken kehräämistä ja leipomista ynnä muuta talkootyötä ja sitten tuli kisusille uni.
Akateemiset kissani odottavat lämmintä vappua, jolloin voi katsella parvekkeelta elämää ja kevättä!
Kisuni ovat niin paljon istuneet läppärini päällä kun olen opiskellut, että kisuillakin on varmasti jo jonkinlainen oppiarvo!
Minulla ei ole kissaa (allergia) mutta ihana otsikko palstalla. Hyvää vkl kisujen onnelliset omistajat.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole kissaa (allergia) mutta ihana otsikko palstalla. Hyvää vkl kisujen onnelliset omistajat.
Kiitos minun ja kattieni puolesta!
Ah, vihdoin tänään päästiin parvekkeelle! Aurinko paistoi kesäkelien merkeissä! Oli +16 astetta ja kissanpäivät!
Kissani pitää vapusta. On serpentiiniä jota läimiä, vappuhuiskia voi tavoitella tassulla ja ilmapallotkin kiinnittävät huomion. Isoa juhlintaa kisuseni ei siedä, enkä minäkään. Simaa ei tarjottaisikaan. Nakit kyllä kiinnostaisivat, ehkä puolikas nakki odottaa vappupiknikkinä!
Vierailija kirjoitti:
Ah, vihdoin tänään päästiin parvekkeelle! Aurinko paistoi kesäkelien merkeissä! Oli +16 astetta ja kissanpäivät!
Päh, taas on takatalvi koittamassa. Tulisi jo pysyvämmin lämmin, ettei tarvitse kotona olla kissanpedissä huopa päällä vaan voisi mennä taas parvekkeelle, tuumivat tämän huushollin kisuset.
Toinen kissoistani on vessassa asioidessaan melkoinen ojankaivaja. Valtava monttu aina kaivetaan, hiekkaa lentää pitkin poikin kylppäriä. Sitten peitellään. Toinen taas käy häthätää jonkun syvennyksen kuopaisemassa, pissaa siihen ja häipyy. Kumpikin tyttökissoja, joten ei ole edes klassista "ukko ei katso mihin pissii"-asetelmaa, joka ihmislajilla joskus on.
Kyllä aurinkoa kaivataan täälläkin. Onhan maaliskuu! Sadepäivä oli tänään niin harmaa.
Nyt kissani tuhisee tuossa vieressä, yöpuulle jo käynyt ja kohta minäkin. Hyvää yötä kaikki kissat ja ihmisystävät 🐈