Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kissani on ahkera. Hän kehrää ja leipoo.

Vierailija
21.02.2024 |

Sellainen hupulainen. Täällä pötkötellään ja katellaan, kun ulkona sataa lunta.

Kommentit (212)

Vierailija
61/212 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herra ylivalvoja, 14v on meidän viihde-ekspertti. Jos istun sohvalla, hän tulee olkapäälleni ja päästää aiheeseen varatun erityis-miaun. Silloin se tarkoittaa että Herra on päättänyt illan ohjelmaksi luontodokkareiden katsomisen.

Monitoimisena miehenä kehrää ja leipoo tietysti siinä ohjelman seuraamisen sivussa. 

Huomaavaisena viihdealan ammattilaisena hän myös pitää huolen että minulla on aina riittävästi leluja käsieni ulottuvilla. Vaikka olenkin niin hölmö että heittelen leluja ympäriinsä, hän aina palauttaa lelun lähelleni jotta minulle olisi niistä seuraa ja iloa. 

Siis noutaako sun kissa? Eiiiiiih! 😍😍😍

Vierailija
62/212 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuntuu, että tässä ketjussa keskustelee yksi henkilö itsensä kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/212 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odota vaan kun se vaatii palkkojaan, pian on korotusten aikakin.

<Saattaa mennä lakkoonkin.

Ei vaan, mukava lukea positiivisiakin ketjuja täällä.

Vierailija
64/212 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

EVK:laisia Av-palstalla? 😀

Vierailija
65/212 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä yksi, hep! Heti piti kissaketjuun tulla tietysti! 

Vierailija
66/212 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muksiiko ennen leipomista?

Muksii? Mitä murretta tuo hauska sana on ja mitä se tarkoittaa? Puskea?

Muksia on myös vetää turpaan. Murteet.

Vierailija
67/212 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa nyt mullekin, murteita taitamattomalle, mitä se leipominen oikein kissan kohdalla tarkoittaa!

Itse olen kyllä leiponut pullaa ja lapsena joskus kavereita lättyynkin, mutta tämä on mulle uusi ilmaus.

Vierailija
68/212 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylle... Maailmenvalteus käynnesse! 

Vierailija
69/212 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa nyt mullekin, murteita taitamattomalle, mitä se leipominen oikein kissan kohdalla tarkoittaa!

Itse olen kyllä leiponut pullaa ja lapsena joskus kavereita lättyynkin, mutta tämä on mulle uusi ilmaus.

https://www.iltalehti.fi/perheartikkelit/a/bd7ef594-016e-4d2b-b4f6-fa57…

Vierailija
70/212 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaivaa "taikinaa" tassuillaan.

Anturat auki, anturat kiiii

Vierailija
71/212 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei one murretta vaan ihan yleiskieltä. Tarkoittaa sitä kun kissa etukäpälillään ikään kuin vaivaa taikinaa. Yleensä tekevät sitä kun on hyvä olla kehräyksen kera. Suloista.

Englanniksi a cat makes puddings, tuolla löytyy videoita jos haluat käydä ihan katsomassa. 

Vierailija
72/212 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun kissani metsästää - tosin lähinnä varpaitani...

Meidän katti tekee mielellään pedikyyrin pl. lakkaus.

Vierailija
73/212 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa se hiirelle takkia ompeli, sanoo lastenlaulu. Täytyyhän sitä ennen kehrätä lanka :) Ja tarjoilla hiirelle ehkä jotain hyvää itsetehtyä mutusteltavaa.

Vierailija
74/212 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kissa osallistui työpäivääni istumalla ensin näppäimistön ja sitten hiiren päällä. Kun tämä ei lopettanut töitä, kissa lapsi tassulla kättäni. Tässä vaiheessa ymmärsin käydä täyttämässä ruokakupin, ei tarvinnut ottaa kynsiä esiin.

Ihana pehmeä oranssi kissa :)

Vierailija
75/212 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun kisuni tänään oli innokkaana lakananvaihtoapulaisena. On todella energinen ja osaava lakana-apulainen! Myös auttaa ruoanlaitossa, valkosipulit kuuluvat lattialle eikä ruokaan ollenkaan! 

Edesmennyt kisulimme, osallistui myös lakananvaintoon. Kun olin tuulettanut vuodevaatteet ja aloin vaihtamaan lakanoita, se (onkoon hän) tuli mukaan reuhaamaan, meni heti ja hyhväsi tyynyjen ja peittojen kanssa. Lopuksi asettui makoomaan minun tyynyni päälle, johon olin juuri vaihtanut puhtaan tyynynpäällisen. Että minulla on väliin sitä niin iso ikävä :(

Vierailija
76/212 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissa se hiirelle takkia ompeli, sanoo lastenlaulu. Täytyyhän sitä ennen kehrätä lanka :) Ja tarjoilla hiirelle ehkä jotain hyvää itsetehtyä mutusteltavaa.

Ihanasti sanottu 😻

Vierailija
77/212 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milo the Chunk -videoissa on usein tekstitys ja kun Milo leipoo, he is making biscuits eli pikkuleivät työn alla.  Kerran Milo testasi huopia, halvat hän ohitti ja alkoi heti leipoa laadukkainta eli sitä kalleinta.

Milo on löytökissa, siskonsa Poppy myös. Heidän koiraveli on Beckham.

Vierailija
78/212 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä virkaa sillä on?

Vierailija
79/212 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä virkaa sillä on?

"Tiedetään, että kissanpennut tekevät tätä samaa liikettä ollessaan emonsa nisällä. Liike toimii herutteluna, se saa maidon virtaamaan nopeammin pieneen suuhun. Aikuiset kissat jatkavat saman liikkeen suorittamista vaistonvaraisesti, kun kaipaavat hellyyttä ja huolenpitoa, tai kun tuntevat olonsa mukavaksi ja turvalliseksi."

Vierailija
80/212 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehelläni on kaksi pentuna roskikseen hylättyä kisua, joista toinen tykkää hypätä syliini ja leipoa kynnet ulkona minuuttien ajan ennen asettumista. Nykyään kun huomaan hänen olevan sillä tuulella, vaihdan päälle vanhan nyppiytyneen puseron, käyn tarvittaessa vessassa, nappaan vesilasin ja kännykän ja asetun sohvalle makuulle. Hän odottaa tämän prosessin kärsivällisesti läpi ja sitten loikkaa suoraan vatsalleni. Vanhaa puseronromua saa kynsiä aivan vapaasti! Siinä sitten ollaan tunnista kolmeenkin tuntiin. Mukavaa ja rauhoittavaa.

Kyseessä on purrfulness. Luen juuri sitä käsittelevää kirjaa. Sitten oma kissani tuli kehräämään ja leipomaan ja piti pistää kirja sivuun. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän