Kissani on ahkera. Hän kehrää ja leipoo.
Sellainen hupulainen. Täällä pötkötellään ja katellaan, kun ulkona sataa lunta.
Kommentit (212)
Jotenkin tuntuu, että tässä ketjussa keskustelee yksi henkilö itsensä kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Odota vaan kun se vaatii palkkojaan, pian on korotusten aikakin.
<Saattaa mennä lakkoonkin.
Ei vaan, mukava lukea positiivisiakin ketjuja täällä.
Vierailija kirjoitti:
EVK:laisia Av-palstalla? 😀
Täällä yksi, hep! Heti piti kissaketjuun tulla tietysti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muksiiko ennen leipomista?
Muksii? Mitä murretta tuo hauska sana on ja mitä se tarkoittaa? Puskea?
Muksia on myös vetää turpaan. Murteet.
Kertokaa nyt mullekin, murteita taitamattomalle, mitä se leipominen oikein kissan kohdalla tarkoittaa!
Itse olen kyllä leiponut pullaa ja lapsena joskus kavereita lättyynkin, mutta tämä on mulle uusi ilmaus.
Vierailija kirjoitti:
EVK:laisia Av-palstalla? 😀
Kylle... Maailmenvalteus käynnesse!
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa nyt mullekin, murteita taitamattomalle, mitä se leipominen oikein kissan kohdalla tarkoittaa!
Itse olen kyllä leiponut pullaa ja lapsena joskus kavereita lättyynkin, mutta tämä on mulle uusi ilmaus.
https://www.iltalehti.fi/perheartikkelit/a/bd7ef594-016e-4d2b-b4f6-fa57…
Vierailija kirjoitti:
Vaivaa "taikinaa" tassuillaan.
Anturat auki, anturat kiiii
Vierailija kirjoitti:
Ei one murretta vaan ihan yleiskieltä. Tarkoittaa sitä kun kissa etukäpälillään ikään kuin vaivaa taikinaa. Yleensä tekevät sitä kun on hyvä olla kehräyksen kera. Suloista.
Englanniksi a cat makes puddings, tuolla löytyy videoita jos haluat käydä ihan katsomassa.
Vierailija kirjoitti:
Minun kissani metsästää - tosin lähinnä varpaitani...
Meidän katti tekee mielellään pedikyyrin pl. lakkaus.
Kissa se hiirelle takkia ompeli, sanoo lastenlaulu. Täytyyhän sitä ennen kehrätä lanka :) Ja tarjoilla hiirelle ehkä jotain hyvää itsetehtyä mutusteltavaa.
Meillä kissa osallistui työpäivääni istumalla ensin näppäimistön ja sitten hiiren päällä. Kun tämä ei lopettanut töitä, kissa lapsi tassulla kättäni. Tässä vaiheessa ymmärsin käydä täyttämässä ruokakupin, ei tarvinnut ottaa kynsiä esiin.
Ihana pehmeä oranssi kissa :)
Vierailija kirjoitti:
Minun kisuni tänään oli innokkaana lakananvaihtoapulaisena. On todella energinen ja osaava lakana-apulainen! Myös auttaa ruoanlaitossa, valkosipulit kuuluvat lattialle eikä ruokaan ollenkaan!
Edesmennyt kisulimme, osallistui myös lakananvaintoon. Kun olin tuulettanut vuodevaatteet ja aloin vaihtamaan lakanoita, se (onkoon hän) tuli mukaan reuhaamaan, meni heti ja hyhväsi tyynyjen ja peittojen kanssa. Lopuksi asettui makoomaan minun tyynyni päälle, johon olin juuri vaihtanut puhtaan tyynynpäällisen. Että minulla on väliin sitä niin iso ikävä :(
Vierailija kirjoitti:
Kissa se hiirelle takkia ompeli, sanoo lastenlaulu. Täytyyhän sitä ennen kehrätä lanka :) Ja tarjoilla hiirelle ehkä jotain hyvää itsetehtyä mutusteltavaa.
Ihanasti sanottu 😻
Milo the Chunk -videoissa on usein tekstitys ja kun Milo leipoo, he is making biscuits eli pikkuleivät työn alla. Kerran Milo testasi huopia, halvat hän ohitti ja alkoi heti leipoa laadukkainta eli sitä kalleinta.
Milo on löytökissa, siskonsa Poppy myös. Heidän koiraveli on Beckham.
Vierailija kirjoitti:
Mitä virkaa sillä on?
"Tiedetään, että kissanpennut tekevät tätä samaa liikettä ollessaan emonsa nisällä. Liike toimii herutteluna, se saa maidon virtaamaan nopeammin pieneen suuhun. Aikuiset kissat jatkavat saman liikkeen suorittamista vaistonvaraisesti, kun kaipaavat hellyyttä ja huolenpitoa, tai kun tuntevat olonsa mukavaksi ja turvalliseksi."
Vierailija kirjoitti:
Miehelläni on kaksi pentuna roskikseen hylättyä kisua, joista toinen tykkää hypätä syliini ja leipoa kynnet ulkona minuuttien ajan ennen asettumista. Nykyään kun huomaan hänen olevan sillä tuulella, vaihdan päälle vanhan nyppiytyneen puseron, käyn tarvittaessa vessassa, nappaan vesilasin ja kännykän ja asetun sohvalle makuulle. Hän odottaa tämän prosessin kärsivällisesti läpi ja sitten loikkaa suoraan vatsalleni. Vanhaa puseronromua saa kynsiä aivan vapaasti! Siinä sitten ollaan tunnista kolmeenkin tuntiin. Mukavaa ja rauhoittavaa.
Kyseessä on purrfulness. Luen juuri sitä käsittelevää kirjaa. Sitten oma kissani tuli kehräämään ja leipomaan ja piti pistää kirja sivuun.
Siis noutaako sun kissa? Eiiiiiih! 😍😍😍