Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Miten nopeasti pääset töistä hakemaan sairastunutta lasta hoidosta?

Vierailija
05.09.2008 |

Kerro myös ammattisi (ja työmatka).

Tuntuu, että oletetaan vanhempien olevan hoitopaikassa saman tien, tietty se hyvä olisikin. Mutta eihän joka työstä voi lähteä aivan saman tien!

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viestintäpäällikkönä isossa yrityksessä. Työmatkaan menee 25-35 min ruuhkista riippuen.

Vierailija
62/79 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus voin samantien, joskus joudun odottamaan että tulee sijainen paikalle

T:psyk.sh

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lentoemäntä ja kännykät kiinni koneessa... Tämän asian suhteen hankalaa kun on työpäivä, mutta hyvin ollaan pärjätty... Isän työpaikka suht lähellä ja varahakijoita on muutama.

Vierailija
64/79 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulla äkkiä keskussairaalan päivystykseen, täällä on nyt tämmöinen hätätilanne, olemme kauhean pahoillamme mutta ei ollut tarpeeksi henkilökuntaa vahtimaan kaikkia lapsia...

kanssa lähtee se lastentarhanopettajaisä sen sairaan lapsensa luokse.

Vierailija
65/79 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeistään 30min päästä soitosta olen lapsen luona.

Isänsä on ehkä vielä hieman nopeammin.

Vierailija
66/79 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tässä olla vedottukaan siihen. Ap kysyi, kauanko menee jos soitetaan, ja vastasin kysymykseen.

t. Lääkäri

ym. ei varmaan muutenkaan lasten hakeminen onnistu normaali 7-17 aikojen puitteissa, eli täytyy olla joku muu hakija. Joten turha vedota tähän. Ja ei varmasti estä hätä tilanteessa lapsen kuolemaa se että äiti tai isä on paikalla,mutta ei varmaan mieltä lämmitä jos "täytyy" olla töissä, eikä kukaan pääse lapsen luo. Onneksi myös työnantajani on sitä mieltä, että lapset ensin ja työ sitten

Vierailija
67/79 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut jos on oikein kuolemanvakava hätä niin lapsi olis varmaan sairaalassa ja sinne kestää bussilla vain vajaa tunti.

Omalla autolla puoli tuntia, taksilla se puoli tuntia plus taksin odotteluun kuluva aika.

Vierailija
68/79 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ym. ei varmaan muutenkaan lasten hakeminen onnistu normaali 7-17 aikojen puitteissa, eli täytyy olla joku muu hakija. Joten turha vedota siihen

Tähän ei tarvitse vedota, koska jos lapsen hakeminen ei onnistu normaalien 7-17 aikojen puitteissa, lapsi menee vuorohoitoon, mutta ihan yhtä kauan sen vanhemman matka töistä hakemaan lasta kestää riippumatta siitä paljonko kello on. Kauemminkin jos yöllä on vastuussa yksin ja sijaisen herättämiseen menee aikaa.

Ja ei varmasti estä hätä tilanteessa lapsen kuolemaa se että äiti tai isä on paikalla,mutta ei varmaan mieltä lämmitä jos "täytyy" olla töissä, eikä kukaan pääse lapsen luo. Onneksi myös työnantajani on sitä mieltä, että lapset ensin ja työ sitten

Olemme kaikki ilmeisesti sitä mieltä, että jos lapsella on nuha niin ei ole katastrofi vaikka vanhemmilta menee puoli tuntia tai tunti tulla paikalle. Kuinka usein näitä todellisia hätätilanteita sitten tulee, joissa lapsi on kuolemaisillaan ja on tosi kiire että ehtii hänet vielä nähdä elossa?

Vierailija
69/79 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ap, ja gallupia tehdessäni kyllä ajattelin näitä tavallisia nuhakuumeita. Jokainen tajuaa, että jos lapsi esim. loukkaantuu vakavasti, hoitajat ymmärtävät hälyttää ambulanssin. Arkiset tilanteet ovat kai yleensä niitä, jolloin lapsen pitäisi päästä mahdollisimman nopeasti kotiin lepäämään (esim. flunssa).

Joka tapauksessa tästä tuli hyvä ketju!

Ap

Tulikin tosi hyvä ketju. Taattua AV-laatua.

No, itse olen diplomi-insinööri(-isä) ja pääsen kyllä käytännössä aina puolen tunnin sisällä päiväkodille soitosta, yleensä nopeammin. Matkaa on n. 5km, jonka taitan pyörällä. Varmaan usein pyörällä jopa nopeammin kuin autolla.

Vierailija
70/79 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkaa on 100 km. Jos taas joutuisin lähtemään junalla/dösällä niin sitten ihan aikatauluista riipuen.

Vierailija
71/79 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ainakin 5 min tarkoittaa, että nopeusrajoituksia on pidetty ohjeellisina. Mutta jos esim kaikki pk:ssa ei ole paikalla ketään, kuka suostuisi epipenin tuikkaamaan tarvittaessa, niin takuulla hommaan itseni paikanpäälle nopeasti (tosin puhelimessa käsken tilata ambulanssin).

Käytännössä 15-30 min, jos ei ole kiire. Siivoan pöytäni, otan tietokoneen mukaan, käyn ilmoittamassa pomolle ja ajan (normaalivauhtia) hakemaan lapsen muutaman kilometrin päästä.

Vierailija
72/79 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummi pääsee paikalle n. 25 minuutissa (äitini asuu naapuri kaupungissa), taata pääsee n. 10 minuutissa (appiukko asuu samassa kaupungissa).

Itse en pidä puhelinta päällä töissä ja pääsen lähtemään todella nihkeästi, riippuu ihan siitä, kuinka kiire meillä on. Jos on hiljaista, niin hakemiseen menee n. 8 minuuttia; vaihdan vaan vaatteet. Päiväkoti on sairaalan takana (olen kätilö).

Mies ei myöskään pidä puhelinta päällä töissä ja jos hän on keikalla, niin hän ei pääse ollenkaan hakemaan. Mies on palomies-ensihoitaja.

Vierailija
73/79 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nimittäin siitä onnellisessa tilanteessa että työpaikka/päiväkoti aivan kotikulmilla. Toimistotyöntekijä.

Vierailija
74/79 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. jostain Antlantin yltä on pikkasen vaikea päästä kotiin :D Emme asu Helsingissä vaan työmatkaan menee n. puoltoista tuntia autolla. Mies on lastentarhanopettaja ja pääsee hakemaan lapsen n. tunnin sisällä; riippuu siitä kuinka paljon lapsia on sinä päivänä hoidossa ja pystyykö toisen ryhmän hoitajista joku tulla tuuramaan miestäni.

T:lentoemäntä

Vierailija
75/79 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos esim kaikki pk:ssa ei ole paikalla ketään, kuka suostuisi epipenin tuikkaamaan tarvittaessa, niin takuulla hommaan itseni paikanpäälle nopeasti .

Minä olen ohjeistanut että sen kyllä pystyy kuka tahansa antamaan paketissa lukevien ohjeiden mukaan ilman mitään ensiapukoulutuksia jos minäkin osaan, eivätkä päiväkodissa ole mutrustelleet yhtään. Onneksi ei ole ollut kyllä tarvettakaan antaa.

Vierailija
76/79 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riipuen siitä, mistä sijainen tulee. Joskus en pääse ollenkaan hakemaan lasta vaan haen lapsen sitten aamulla. Tämä siis yövuoroissa.

Muuten pääsen hakemaan lapsen n. puolessa tunnissa, jos saadaan sumplittua nuo hoitaja-asiat. Jos hoidossa on poikkeuksillisen vähän lapsia, pääsen lähtemään heti, jos kaikki muksut ovat paikalla, niin lähtöön menee enempi aikaa.

Päiväkotiin on matkaa n. 20 kilsaa (lapset on hoidossa oman kotikaupungin vuoropäiväkodissa, itse olen töissä naapuri kaupungissa).

Yövuorossa meillä on yleensä kaksi hoitajaa töissä eikä yhtä hoitajaa voi jättää yksin ennen kuin sijainen pääsee paikalle.

Mies ei pääse ollenkaan hakemaan lapsia, jos on töissä ja vaikka pääsisikin, miehen työmatkaan menee melkein 2 tuntia junalla (junamatkaan menee vähän yli tunti, mutta juna-asemalle pääseminen onkin sitten asia erikseen). Mies on lentäjä.

Vierailija
77/79 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikäli on ollut, että siellä on muutama piikkikammoinen hoitaja, jotka ovat ilmoittaneet, että he eivät mitään pistoksia anna. Olen kyllä kysynyt, että meinaat sitten vaan vieressä katsella kun lapsi kuolee? Ja ohjeistanut epipenin antamisen.

Sen pystyy kyllä kuka vaan antamaan, kunhan muistaa muutaman perusasian eli, että pistetään reiden ulkosyrjään (valtimot ja muut isot suonet kulkee sisäreinassa) ja että piikin annetaan olla paikallaan tarpeeksi kauan (aine valuu hitaasti elimistöön). En minäkään mikään asiantuntija ole, mutta oli kyseessä kuka tahansa, niin mielummin kerään itseni ja annan sen piikin kun jään seuraamaan tilannetta "tumput suorana". Tietenkään "varoiksi" ei epipeniä ruveta antamaan, vaan vasta sitten kun nähdään, ettei muuten selviä.

Mutta jos esim kaikki pk:ssa ei ole paikalla ketään, kuka suostuisi epipenin tuikkaamaan tarvittaessa, niin takuulla hommaan itseni paikanpäälle nopeasti .

Minä olen ohjeistanut että sen kyllä pystyy kuka tahansa antamaan paketissa lukevien ohjeiden mukaan ilman mitään ensiapukoulutuksia jos minäkin osaan, eivätkä päiväkodissa ole mutrustelleet yhtään. Onneksi ei ole ollut kyllä tarvettakaan antaa.

Vierailija
78/79 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä menee n. 1-2 tuntia. Mies on ekaluokan opettaja ja matkaa koululta päiväkodille on 25 kilsaa.

Itse olen viikon laivalla, viikon maissa, viikon laivalla, viikon maissa jne. Olen laivakokki.

Vierailija
79/79 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmiten kuitenkin sovitaan hoitajan kanssa joku aikataulu tyyliin: "lapsi juuri nukahti ja heräilee tunnin päästä, joten silloin voisi hakea". Jos on joku tärkeä työjuttu, palaveri tai muu vastaava kesken, ja lapsella on vain esimerkiksi noussut hiukan kuumetta, menen hakemaan sen työsuoritteen loputtua.

Kyllä jotkut voi asioista rakentaa ongelmaa... tietysti jokainen kiitää lastaan katsomaan, jos lapsi on hengenhädässä, mutta normaali nuhakuume ei ole syy tiputtaa hanskoja kesken, jos on joku tärkeä työ juuri kriittisessä vaiheessa tai vanhemmalla esitelmä kesken tai vastaava. Tottakai jokainen hakee heti, kun ehtii, mutta ei sitä tarvi sentään panikoida.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä