Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Miten nopeasti pääset töistä hakemaan sairastunutta lasta hoidosta?

Vierailija
05.09.2008 |

Kerro myös ammattisi (ja työmatka).

Tuntuu, että oletetaan vanhempien olevan hoitopaikassa saman tien, tietty se hyvä olisikin. Mutta eihän joka työstä voi lähteä aivan saman tien!

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä keskussairaalan (yhteis)päivystyksessä ja päiväkotiin on matkaa 300m. Kännykkää en pidä töissä auki, joten ellen ole paikalla, jätetään mulle soittopyyntö. Tilanteesta riippuu, miten nopeasti saan soittopyynnön ja kuinka nopeasti mun tilalle saadaan joku. Toisaalta, jos lapseni joutuu päivystykseen, olen hyvällä tuurilla ovella vastassa.

Jos töissä on tiukka tilanne, saattaa miehenikin hakea lapsen. Hän ei alle tunnissa ehdi päiväkotiin.

Vierailija
42/79 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja istuttava päiväkodin aidan takana päivät pitkät siltä varalta että joskus ehkä kenties mahdollisesti tulisi joku hätätilanne.

ja yleensä halu huolehtia lapsistaan ja jos ei kumpikaan vanhemmista pysty tarvittaessa irtaantumaan työstään niin silloin on oltava joku henkilö joka pystyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulee hätätilanne, niin hoitopaikan luotettavat aikuiset soittavat ammattitaitoista apua paikalle.

ja yleensä halu huolehtia lapsistaan ja jos ei kumpikaan vanhemmista pysty tarvittaessa irtaantumaan työstään niin silloin on oltava joku henkilö joka pystyy.

Vierailija
44/79 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hätätapauksessa lapsen luokse, ja edelleen oksennustauti/nuha ei ole hätätilanne. Aika surullista lapselle jos molemmat vanhemmat on niin "tärkeissä"tehtävissä että ne menee lapsen hädän edelle, tai sitten on mietittävä varasuunnitelma, että kuka pääsee jos on tarve.

[/quote]

Vierailija
45/79 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ap, ja gallupia tehdessäni kyllä ajattelin näitä tavallisia nuhakuumeita. Jokainen tajuaa, että jos lapsi esim. loukkaantuu vakavasti, hoitajat ymmärtävät hälyttää ambulanssin. Arkiset tilanteet ovat kai yleensä niitä, jolloin lapsen pitäisi päästä mahdollisimman nopeasti kotiin lepäämään (esim. flunssa).

Joka tapauksessa tästä tuli hyvä ketju!

Ap

Vierailija
46/79 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös sen open tai lentokapteenin puoliso voi hakea sitä lasta... :) Itse pph:na en ole ketään kuumeen tai lämmönnousun takia kesken työpäivän soittanut hakemaan.

Olen sanonut vain muille vanhemmille esim. et emme ulkoilleet tänään iltapäivällä kun Liisalla nousi kuume jos ihmetteleevät sisällä oloamme iltapäivällä.

Vanhemmat joustivat kyllä kun tytölläni murtui käsi kesken hoitopäivän ja piti soitella vanhemmille, et voitteko hakea jo lapset pois..

Okennustaudista varmaankin soittaisin vanhemmille. (ei ole vielä kertaakaan tarvinnut soittaa)

pph päiväuni aikana

Vierailija
47/79 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulee hätätilanne, niin hoitopaikan luotettavat aikuiset soittavat ammattitaitoista apua paikalle.

mutta ei vaan tulisi mieleenikään jäädä töihin tiedon saatuani vaan haluan lähteä heti lapseni luokse.

Vierailija
48/79 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

annettava lääkkeet heti ja soitettava ambulanssi. Mediheli on paikalla muutamassa minuutissa. Jos he jäävät odottelemaan, että minä tai mies ehdimme töistä sinne, on jo liian myöhäistä.

Vierailija
49/79 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siunaaman sekunnilla kun saavat tiedon. Valitettavasti yhteiskunnassamme on yhä vielä sellaisia töitä.

mutta ei vaan tulisi mieleenikään jäädä töihin tiedon saatuani vaan haluan lähteä heti lapseni luokse.

Vierailija
50/79 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska molemmat yötyössä ja toinen saattaa olla vaikka toisella puolella Suomea ja toinen ei todellakaan voi jättää niitä 30:ntä potilasta keskenään.... Uskon kyllä että tosi hätätapauksessa herättäisin vaikka ylihoitajan tilalleni, mutta pikkuflunssaisen tms. lapsen kanssa voi mennä aamuun ennen hakua...

Tiedän myös että esim. yh lentoemäntä ei tosiaankaan heti ehdi muksuaan hakemaan......... Sellaista se on.

Minusta ei myöskään voi ketään kumminkaimaa velvoittaa lasta hakemaan. Jos ei ole esim. mummoa tms. maisemissa. Jos lapsi esim. joutuu sinne päivystykseen "pää kainalossa" niin ei se vanhempien tai tuttujen läsnäolo vaikuta ainakaan siihen jääkö lapsi henkiin vai ei.

Vierailija
51/79 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hätätapauksessa lapsen luokse, ja edelleen oksennustauti/nuha ei ole hätätilanne. Aika surullista lapselle jos molemmat vanhemmat on niin "tärkeissä"tehtävissä että ne menee lapsen hädän edelle, tai sitten on mietittävä varasuunnitelma, että kuka pääsee jos on tarve.

että meille soitetaan heti ja herkästi ja jos on isompi hätä niin mahd. pian ja jompikumpi tulee heti tai sitte varahenkilönä siskoni joka pääsee nopsaan jos tarve.

Vierailija
52/79 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri, työmatka 100 km

Vierailija
53/79 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

4-5 tuntia riippuen potilastilanteesta

Lääkäri, työmatka 100 km

Vierailija
54/79 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pystyn suurimman osan ajasta irtautumaan työstäni aika nopeastikin, mutta joskus voin olla työpäivän aikana toisella paikkakunnalla tai kännykän tavoittamattomissa. Sama juttu miehelläni, hänellä tosin enemmän näitä "ei pääse lähtemään"-tilanteita. Periaatteessa voi hyvinkin sattua niin, että olemme molemmat yhtä aikaa tavoittamattomissa tai "ei voi lähteä"-tilanteessa, mutta yleensä jompi kumpi voi irtautua.

Meillä kuitenkin kolme lasta päiväkodissa, joten aikaa menee siihen, että järjestelemme kuljetusta. Esimerkiksi jos nyt soisi puhelin, että tule hakemaan oksenteleva lapsesi, niin menisi kyllä hetki jos toinenkin. Minä voisin ky6llä lähteä töistä saman tien, mutta mies vei aamulla lapset ja hakee heidät iltapäivällä. Hänellä on näin ollen minun autoni, jossa lastenistuimet valmiina. Minä olen töissä pyörällä. Mies ei pystyisi hakemaan lapsia nyt samantien, vaan soiton tullessa minä järjestelisin poistumiseni työpaikalta ja vaihtaisin vaatteet (n.10 min) polkaisisin tästä kotiin (n. 10 km eli n. 20 min), asentaisin varaistuimet miehen autoon (puolisen tuntia) ja ajelisin päiväkodille (n. 20 min). Yhteensä siis noin puolitoista tuntia, vaikka pystyn käytännössä saman tien lähtemään töistä. Ja tosiaan joskus on päiviä, että aikaa menisi paljon enemmän ja joskus tietysti päiviä jolloin vähemmän (eli jos se, kummalla töissä mukana minun autoni pääsee samantien lähtemään.)

eikös sen open tai lentokapteenin puoliso voi hakea sitä lasta... :)

Vierailija
55/79 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ym. ei varmaan muutenkaan lasten hakeminen onnistu normaali 7-17 aikojen puitteissa, eli täytyy olla joku muu hakija. Joten turha vedota tähän. Ja ei varmasti estä hätä tilanteessa lapsen kuolemaa se että äiti tai isä on paikalla,mutta ei varmaan mieltä lämmitä jos "täytyy" olla töissä, eikä kukaan pääse lapsen luo. Onneksi myös työnantajani on sitä mieltä, että lapset ensin ja työ sitten

Vierailija
56/79 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kuitenkin kolme lasta päiväkodissa, joten aikaa menee siihen, että järjestelemme kuljetusta. Esimerkiksi jos nyt soisi puhelin, että tule hakemaan oksenteleva lapsesi, niin menisi kyllä hetki jos toinenkin. Minä voisin ky6llä lähteä töistä saman tien, mutta mies vei aamulla lapset ja hakee heidät iltapäivällä. Hänellä on näin ollen minun autoni, jossa lastenistuimet valmiina. Minä olen töissä pyörällä. Mies ei pystyisi hakemaan lapsia nyt samantien, vaan soiton tullessa minä järjestelisin poistumiseni työpaikalta ja vaihtaisin vaatteet (n.10 min) polkaisisin tästä kotiin (n. 10 km eli n. 20 min), asentaisin varaistuimet miehen autoon (puolisen tuntia) ja ajelisin päiväkodille (n. 20 min). Yhteensä siis noin puolitoista tuntia, vaikka pystyn käytännössä saman tien lähtemään töistä. Ja tosiaan joskus on päiviä, että aikaa menisi paljon enemmän ja joskus tietysti päiviä jolloin vähemmän (eli jos se, kummalla töissä mukana minun autoni pääsee samantien lähtemään.)

eikös sen open tai lentokapteenin puoliso voi hakea sitä lasta... :)

Vierailija
57/79 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kykene hakemaan kesken päivän ei se lapsi varmasti kuole, vaikka ulkoilisikin kuumeessa parisen tuntia tai istuisi pihalla oksennusvadin kanssa. Kurjaa lapsella tietysti on.

Vierailija
58/79 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon on töitä, joista ei joko vastuun vuoksi voi sillä siunaamalla lähteä, vaan pitää odottaa tuuraajaa paikalle tai joissa ihan fyysisesti ollaan kauempana siitäasuinpaikasta. On täysin mahdollista, että molemmilla vanhemmilla on tällainen työ. Normaaliin aikaan haut kyllä onnistuvat, mutta yllättävissä tilanteissa ei voida heti päästä paikalle. Ja siinä ei työnantajan mielipiteet asiasta paljon paina, jos perhe asuu Riihimäellä, äiti on bussikuski, joka juuri soiton tullessa klo 11.00 on Jyväskylässä lähdössä kohti Mikkeliä ja isä, jonka oli tarkoitus hakea lapsi hoidosta klo 16 on lastentarhanopettaja, joka ei voi lähteä kesken päivän päiväkodista, koska muuten jäisi yhdelle ihmiselle vahdittavaksi yksin koko ryhmä lapsia.

ym. ei varmaan muutenkaan lasten hakeminen onnistu normaali 7-17 aikojen puitteissa, eli täytyy olla joku muu hakija. Joten turha vedota tähän. Ja ei varmasti estä hätä tilanteessa lapsen kuolemaa se että äiti tai isä on paikalla,mutta ei varmaan mieltä lämmitä jos "täytyy" olla töissä, eikä kukaan pääse lapsen luo. Onneksi myös työnantajani on sitä mieltä, että lapset ensin ja työ sitten

Vierailija
59/79 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se oksentelevakin lapsi suuremmassa vaarassa olisi siellä taksissa ilman asianmukaisia turvavälineitä kuin odottelemassa hoidossa.

Taksitkin on keksitty

Vierailija
60/79 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon on töitä, joista ei joko vastuun vuoksi voi sillä siunaamalla lähteä, vaan pitää odottaa tuuraajaa paikalle tai joissa ihan fyysisesti ollaan kauempana siitäasuinpaikasta. On täysin mahdollista, että molemmilla vanhemmilla on tällainen työ. Normaaliin aikaan haut kyllä onnistuvat, mutta yllättävissä tilanteissa ei voida heti päästä paikalle. Ja siinä ei työnantajan mielipiteet asiasta paljon paina, jos perhe asuu Riihimäellä, äiti on bussikuski, joka juuri soiton tullessa klo 11.00 on Jyväskylässä lähdössä kohti Mikkeliä ja isä, jonka oli tarkoitus hakea lapsi hoidosta klo 16 on lastentarhanopettaja, joka ei voi lähteä kesken päivän päiväkodista, koska muuten jäisi yhdelle ihmiselle vahdittavaksi yksin koko ryhmä lapsia.

kanssa lähtee se lastentarhanopettajaisä sen sairaan lapsensa luokse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän