Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

APUA! Raskaana olevia paikalla?

Vierailija
05.09.2008 |

Eli minulla viikkoja kohta 12. Maha tuntuu jo todella isolta. Neuvolassa käynyt olen kerran ja nyt mietityttääkin, että onkohan siellä kaksi.

Minkälainen maha sinulla on, vai huomaako edes odotusta vielä?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaakohan se vatsan kokoon?

Vierailija
2/11 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei noilla viikoilla vielä näkynyt ainakaan vieraille. Ehkä ite jotain alasti huomasin, en muista kunnolla. Ja olen samaa kokoluokkaa kun säkin. Toi on kuitenkin tosi yksilöllistä. Eikös sulla kohta ole ultrakin? Ei se mahan koko välttämättä kaksosia veikkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja maha näkyy nyt jo selvästi. Ei niin, että ulkopuoliset huomaisi, mutta kun itse katsoo paljasta vatsaa vaikkapa peilin kautta niin kyllä se vaan selvästi on jo kasvanut ja tuntuu myös kovalta kun painaa sitä. Ja meille on yksi lapsi tulossa. Sullahan on kohta eka ultra, joten siellähän se viimeistään selviää. Itse kävin alkuraskauden ultrassa yksityisellä.

Vierailija
4/11 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla viikkoja tänään tasan 12. :) Aika samoissa mennään.

Maha vähän pömpöttää ja normaalifarkut kiristävät, etenkin iltaa kohden. Olen aika hoikka, joten siitäkin syystä näkyy paremmin, ainakin näin lääkäri sanoi eilen käydessäni. Lääkäri näytti, missä kohdassa kohtu jo nousee, ja onhan se selvästi jo korkeammalla kuin normaalitilassa.

Lisäksi tämä on minulla kolmas raskaus, ja ainakin tuttujen kanssa jutellessa tullut esiin, että monilla näkyy sitä aiemmin, mitä useampi raskaus takana.

Parilla tuttavalla kaksoset, heillä maha näkynyt TODELLA selvästi jo vkolla 9.

Mutta mistäs sitä ikinä tietää! Kai sinulla on pian np-ultra/läkäri tulossa, ettöä saat tietää.

Vierailija
5/11 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aika iso maha mullakin, oon normaalisti kokoo 34, viikkoja on 14. mäkin luulin et siel ois kaks kun sitä on suvussa, mutta se lienee suurin osa turvotusta, joka johtuu ruuansulatuksen hidastumisesta. jossain äitiysoppaas sanottiin, että ruuansulatus hidastuu alle puoleen raskaana ollessa! ruuansulatuskanavan lihakset kuulemma löystyy ja siks ruoka pysyy mahas kauemmin.

ultrassa lääkäri ilmoitti, että yks siellä on, mutta mahassa käy semmonen myllääminen että siks välillä aattelen et josko sittenkin ois 2... oisin toivonu kaksosia nimittäin... mutta kai se lääkäri tietää paremmin... :(

Vierailija
6/11 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on nyt kolmas raskaus ja viikot vasta 5+2 ja maha on pömpöttävä jo nyt (=turvotusta). Aiemmin maha alkoi näkyä varmaankin joskus 15-16 viikkojen tienoilla.

Vierailija
7/11 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisin puolessa välissä raskautta. Yksi siellä kuitenkin vain on, alkuraskauden ultran perusteella. :P

-rv 11+2-

Vierailija
8/11 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ultraäänilaite kököttää neuvolassa huoneen nurkassa ja terkat on koulutettu sitä käyttämään. Esim. multa on katsottu sillä edellisen raskauden kestoa, kun ei ehtinyt tulla menkkoja välissä, ed. synnyttyä. Sen jälkeen epäilin keskenmenoa ja sitäkin terkkari katseli ultralla, eikä sikiötä sitten löytynytkään..: ( . Nyk. raskaus on nyt 11+6 ja hain sairaslomaa pahan väsymyksen vuoksi. Ultralla ensin todettiin, että sikiö todella on kohdussa..

NP ja rakenne onkin sitten keskussairaalassa.

Vierailija
9/11 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisellä odotus tosiaan saattaa näkyä hyvinkin aikaisin.Esikoista odottaessa mitat oli alussa 176cm/56kg,jo ennen ekaa neuvolaa painoa tuli 4kg lisää.Omat vaatteet eivät mahtuneet viikolta 16 lähtien :) Esikoinen syntyi rv38+1 ja oli suht pieni,vain 3180g,mutta mulla oli kyllä tullut painoa +19,5kg.

Tätä toista alkaessani odottamaan painoin 61kg,massu näkyi selvästi rv8 alkaen ja taas heti alkuviikoilla painoa oli tullut sen +4kg...nyt rv39+5,ja painoa tullut +24kg!!!Mutta uskoisin lähtevän yhtä helpolla kuin esikoisen aikaiset kilot,joten en stressaa turhia...silloin paino tippui lähes ennalleen ristiäisiin mennessä,eli kahdessa kuukaudessa.

Vierailija
10/11 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuossa vaiheessa varmastikin vaikuttaa eniten kohdun asento ja turvotus. Jos sinulla on ap. eteenpäin kallistunut kohtu, niin se pömpöttää esiin. Mulla oli sama tilanne ja myös hoikka olen. Samoin vatsalihakset voivat antaa helposti periksi.

Ystävälläni, joka on myös hyvin siro, kohtu on kallistunut taaksepäin ja kaksi normaalikokoisena n. 3,5 kg syntynyttä vauvaa. Hänellä ei olluti kinä kovin isoa mahaa, hyvin pystyi piilottelemaan reilusti puolenvälin raskauden..

Myöhemmin raskaudessa vatsan kokoon vaikuttaa myös lapsiveden määrä.

Vierailija
11/11 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tuo vaikuttaa että miten kohtu on kallistuneena. äitini on suht laiha kun odotti veljeäni eikä siitä oikein edes huomannu että oli viimeisillään! mä taas olen aika pyöreä ja raskaus näkyy aika varhaisessa vaiheessa ja tuntuu kokeillessa jo aika isolta. mulla viikkoja nyt 10+4 ja itselleni näkyy raskaus jo vähän. ja kasvaa loppua kohden todella isoksi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi