Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Miten nopeasti pääset töistä hakemaan sairastunutta lasta hoidosta?

Vierailija
05.09.2008 |

Kerro myös ammattisi (ja työmatka).

Tuntuu, että oletetaan vanhempien olevan hoitopaikassa saman tien, tietty se hyvä olisikin. Mutta eihän joka työstä voi lähteä aivan saman tien!

Kommentit (79)

Vierailija
1/79 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja katson puhelinta aina 45 minsan välein. Periaatteessa seuraavalla välitunnilla pääsen lähtemään lapseni luo. (Tosin loppupäivän tunnit jäävät pitämättä, mutta eihän sille mitään voi.) Ajomatka työpaikalta hoitopaikkaan on 40 minsaa. Eli harvoin alle tunnissa olen sairaan lapsen luona. :(

Vierailija
2/79 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ehdin päiväkodille n tunnin sisällä (junamatka kestää n 50 min).

Toisaalta minulla on työssäni paljon sellaisia tilanteita, että en voi pitää puhelinta päällä. Tällöin saattaisi mennä pari tuntia ennen kuin näkisin, että minulle on soitettu ja sitten se tunti ennen kuin pääsisin päiväkodille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/79 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina ei voi pitää puhelinta mukana joten siihen voi mennä aikaa siihenkin.

jollen ole töissä omalla autolla niin bussiaikataulujen sopimisesta riippuen voi mennä puolitoista tuntia tai kaksi ja puoli.

Vierailija
4/79 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen kirjoitustöitä kotona tien toisella puolella. Mutta tositilanteessa haluan kuitenkin vähän edes laittautua, etten ihan tohveleissa ja pyjamahousuissa lähde. Eli ehkä sellaiset 5-10 min.

Vierailija
5/79 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsella on hätä, niin kyllä ihan joka työstä täytyy päästä lähtemään

Vierailija
6/79 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsen yleensä lähtemään heti, jos nyt ei ole joku huipputärkeä palaveri menossa. Mutta pääsääntöisesti pääsisin lapsen hakemaan puolen tunnin päästä. Yleensä tosin mieheni hakee näissä tapauksissa, on töissä n. 10 minuutin matkan päässä.

Vierailija
7/79 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikäli juna lähtee soitosta kymmenen minuutin sisällä. Seuraava juna lähtee sitten siitä tunnin kuluttua eli pahimmassa tapauksessa melkein kaksi tuntia! Onneksi mies on vähän lähempänä töissä ja on autolla liikenteessä mutta sekin voi olla työmatkalla jossain aivan muualla. Ei ole kyllä tuollaisia soittoja vielä meille tullut, onneksi!

Vierailija
8/79 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittaja

Vierailija
9/79 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen oppitunnilla, pystyn vastaamaan puhelimeen 1,5 tunnin jälkeen. Sitten kestää 30-40 minuuttia hoitopaikkaa.

Jos olen kotona suunnittelemassa, niin olen paikalla kymmenessä minsassa.

Vierailija
10/79 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen ihan työpaikalla, niin heti voin aina lähteä ja matkaan menee vähän vajaa 30min. Ja puhelin on aina vieressä.

Jos taas olen etätöissä kotona, niin sitten menee noin 5min

Vierailija
11/79 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
12/79 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
13/79 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta toivon, että voin vetää tunnin loppuun ja antaa loppupäivästä vähän ohjeita, eli miel käytän 45min.

ope

Vierailija
14/79 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja leikkaava kirurgi jättää leikkauksen kesken ja ryntää hakemaan hädässä olevaa (nuhaista/kerran oksentanutta) lastaan päivähoidosta. Tai mitä sitten, kun olet ryntäämässä taksilla sinne päiväkotiin hakemaan hädässä olevaa lastasi ja taksikuskille soitetaan, että hänenkin lapsellaan on nuha. taksikuski kaartaakin suorinta tietä toisella puolella kaupunkia olevaan päiväkotiin ja jättää sinut tielle. Päätätkin mennä bussilla, mutta taas sama juttu, nyt teitä vain on oikein monta tielle jätettyä yhdessä.

No, ehkä ei kuitenkaan.

Vierailija
15/79 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka tuskin kenelläkään lapsen hakijalla on aivan noin huono tuuri! ;) Ajattelin juuri esim. lääkäreitä, että ei leikkaava lääkäri voi jättää potilasta maha auki, kun oma lapsi sairastuu.

Ap

Vierailija
16/79 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olen puhelimen äärellä kun soitto tulee.

Minulla on kuitenkin paljon kokouksia/asiakastapaamisia, joten päivässä

voi olla usein 3-5 tunnin jaksoja jolloin ei voi vastata puhelimeen.

Mies pääsee helpommin irtautumaan töistään, joten hän onkin yleensä se joka lähtee kesken päivän (onneksi näitä kertoja ei ole ollut kun pari).

Mies on meillä muutenkin se, joka ensisijaisesti jää kotiin jos lapsi on sairas.

Tämä johtuu juuri työn luonteesta (mies voi helpommin tehdä myös töitä kotoa käsin)

Vierailija
17/79 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ehkä ei kuitenkaan.

Mutta hei, ihan oikeasti, amk-opettaja ja 1,5h ennen kuin edes vastaa puhelimeen! Kyllä mun mielestä olisi syytä tarkistaa omat arvot ja puhelimen asetukset (mulla esim. tunneilla niin, että puhelin ei hälytä muuta kuin jos pk:sta soitetaan)...

Vierailija
18/79 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja leikkaava kirurgi jättää leikkauksen kesken ja ryntää hakemaan hädässä olevaa (nuhaista/kerran oksentanutta) lastaan päivähoidosta. Tai mitä sitten, kun olet ryntäämässä taksilla sinne päiväkotiin hakemaan hädässä olevaa lastasi ja taksikuskille soitetaan, että hänenkin lapsellaan on nuha. taksikuski kaartaakin suorinta tietä toisella puolella kaupunkia olevaan päiväkotiin ja jättää sinut tielle. Päätätkin mennä bussilla, mutta taas sama juttu, nyt teitä vain on oikein monta tielle jätettyä yhdessä.

No, ehkä ei kuitenkaan.

niin kyllä täytyy päästä lähtemään, esimiehen tehtävä on järjestää työolot niin että lapsen hätä menee työnteon edelle.

Vierailija
19/79 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka omalla lapsella olisi hätä toisella puolella kaupunkia. Ja miksi pitäisikään. Jos lapsella on hätä, ei se vanhemman läsnäolo erityisesti auta. Kyllä ne lastenhoitajatkin kykenevät kutsumaan ambulanssin ja kovasti toivon, että esimerkiksi omien lasteni päiväkodin henkilökunta niin tekisi, jos lapsellani olisi hätä, eikä vain seisoisi esimerkiksi hengiltä tukehtumassa olevan lapsen vieressä soittelemassa minulle, jotta minä sitten voisin rynnätä paikalle soittamaan sitä ambulanssia.

niin kyllä täytyy päästä lähtemään, esimiehen tehtävä on järjestää työolot niin että lapsen hätä menee työnteon edelle.

Vierailija
20/79 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hätätapauksessa pääsen lähtemään 95% ajasta heti, joissain tapauksissa on pakko tehdä erinäisä asioita ensin (sammutella laitteita tms) tai delegoida. Auton hakemiseen menee 5 min.

Ei jotain kuumeista lasta tarvitse sännätä heti hakemaan. Ja onnettomuustapauksissa hoitajat tietävät ihan hyvin miten ambulanssi tms hälytetään. Tietysti sekä mies että minä pyrimme pääsemään paikalle mahdollismman pian, mutta toivon tosiaan, ettei minun tuloni ja sen kesto vaikuta siihen miten pian hätätilanteessa apu tulee paikalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme