Miksei ihmiset usko heti ensimmäisestä kerrasta kun heille sanoo jostakin asiasta
Oli asia mikä tahansa, niin samaa asiaa joutuu toistamaan useita kertoja ja kuulijaa joutuu taivuttelemaan ennen kuin sanottu asia menee läpi ja tämä on silti epäileväinen ja puolustaa omaa näkemystään tai mielipidettään asiasta. Miksi?
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Miksei ihmiset saisi puolustaa omaa näkemystään vaan pitää uskoa sinua? Olet narsisti?
Et taida tietää mistä ihmisistä puhutaan. Jos vaikka joku tulee baarissa lähentelemään ja osoitetaan ettei lämpene niin olisi mielestäni asiallista jättää asia siihen eikä ruveta puolustelemaan näkemyksiään.
Jos tapaan ihnisen joka on kanssani eri mieltä, niin en puutu hänen muelipiteeseensä vaan jätän hänet siihen ja ghostaan. Keskustelen ja olen mieluummin sellaisten ihmisten kanssa jotka ovat samaa mieltä ja tukevat omia mielipiteitäni.
Vaikuttaa siltä että ap olisi aspassa töissä.
Ärsyttävää on se, että joku kysyy mielipidettä ja kun sen kertoo aletaan vaatimaan perusteluita. Se on mielipide.
Toinen on se kun vieraat ihmiset puhuu mun asioista ja alkaa vänkään ikäänkuin he tietäisivät paremmin kuin minä miten ne on. Ei, äitini nime ei ollut Terttu. Se oli Tuula! Älä kyllä se oli Tuula usko nyt...
Ihan oikeasti.
Miksi heidän pitäisi jakaa sinun näkemyksesi asiasta?
Aina on niitä, joiden pakko saada hakata päätään seinään siitäkin huolimatta, että päähän sattuu. Aina on niitä, jotka tekevät itselleen epäedullisia päätöksiä ja sitten valittavat ja kärsivät. Ei näille oikein mitään voi. Pitää vaan ottaa siitä kaikki hupi irti. Tyhmä on vähän niinkuin sirkusmarakatti, aika kiva sen touhuja on seurata.
Kukaan ei usko kun sanon yhy, hyy. Kerro mitä sanoit niin katsotaan oliko syy sinussa vai kuulijassa.
Heillä on oikeus omaan mielipiteeseensä, aivan kuten sinullakin.
Miten kuvittelet että oma näkemyksesi voisi aina olla oikea ja jollain tavalla parempi kuin jonkun toisen?
Eikös vanha sanontakin ole, että ne jotka kuvittelevat tietävänsä eniten tietävät oikeasti vähiten.
Kaikilla asioilla on vähintään kaksi puolta, ellet keksi edes niitä kahta niin mieti hetki lisää. Esimerkiksi että varhainen lintu madon nappaa, ja toisaalta varhainen mato joutuu linnun suuhun tms.
Miksi jankkaat samaa asiaa?
Voisit itse uskoa kerrasta!
Toki jos kyse on jostain lain noudattamisesta, tai vaikka poliisin käskystä, niin silloin toki on syytä toimia ohjeen mukaisesti.
En kuitenkaan usko että apn väitteessä kyseessä olisi poliisi suorittamassa virkatehtävää.
Jos kyse ei kuitenkaan ole mielipiteestä vaan tosiasioista, niin onhan se vähän outoa.
Voisitko antaa vaikkapa pari esimerkkiä mainitsemastasi tosiasiasta?
kyllä tämän ilmiön huomaa töissä, joitakin asioita joutuu ihan syystä ohjeistamaan..tehdään päinvastoin siltikin ja sitten märistään että ketuiksi meni..sitten kun sanot että asiasta x on ohjeistettu näin..en mä tiennyt, en mä tajunnut etc. Onneksi ei olla alalla, jossa ihmishenget olisi toiminnastamme riippuvaisia :D