Lapsen saanti
Olen 23-vuotias, koulut käyty, vakkari työpaikka ja vakaa suhde mieheni kanssa.
Olen kerennyt olla vakkari työssäni n.vuoden.
Raha-asiat on ok mallilla, säästöjä on ja reissattu ollaan.
Haluaisin alkaa yrittämään lasta ja mieheni myös. Suvussani 23-vuotias olisi teiniäiti, koska esim. äitini ja siskoni ovat saaneet esikoisen vasta yli 30v. Puhuin äidilleni suunnitelmistamme ja sanoi heti "Minä en sitten hoida sitä jos nyt jo hankit". Itse en näe ongelmaa..
Mitä mieltä te olette? Milloin itse saitte esikoisen?
Kommentit (84)
Meillä molemmat päälle 40 kun saatiin lapsi ja voin sanoa että kannattaa hankkia nuorempana, kun on enemmän virtaa. Ei mekään ihan nuupahtaneita olla, mutta silti. Jos nyt tuntuu hyvältä niin suosittelen ehdottomasti yrittämään. Itse olin hakoteillä ja paskoissa työpaikoissa 23-37 vuotiaana, joten sen ajan ois voinu hyvin käyttää lasten kasvattamiseen ennemmin.
Vierailija kirjoitti:
Lasten hankkiminen on aina tuntunut ihmeelliseltä möykyltä, josta ei pääse yli, ali eikä läpi. Olen miettinyt, kuinka monta vuotta on vielä aikaa, ennen kuin lapset on hankittava ja elämä loppuu. Pitäisikö vielä mennä tälle työreissulle, näihin illanistujaisiin, noille festareille, ennen kuin on liian myöhäistä?
Mulla oli tämä sama, kunnes tajusin ettei ole mikään pakko saada yhtään lasta ikinä. Sitä kutsutaan vapaaehtoiseksi lapsettomuudeksi tai lapsivapaudeksi.
VelaN43
Sain 30-40-vuotiaana 4 lasta. Olisin halunnut vielä 2 lisää, mutta ikä tuli vastaan. Olisimpa aloittanut 23-vuotiaana.
Kaveri sai 19-vuotiaana ainoansa, ja hänen lapsi muutti jo kotoa. Nyt elää villiä vapaata keski-ikää ja menoihin on rahaa käyttää toisin kuin itsellä kun villiä vapauttani elin.
Eli kummin vaan, haluaako yhden vai monta, suosittelen tekemään lapset nuorena.