Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Migreeni ja eka päivä palkaton aina

Vierailija
20.02.2024 |

Epätasa-arvoa. Jos sinulla on 6 päivää vuodessa sairaslomaa migreenistä, niin ne ovat sitten palkattomia aina kun kestävät vain päivän.

Selkäkipuinen jos on 6 päivää vuodessa sairaslomalla selästään ja yhteen pötköön, niin hän voi sairastaa 5 päivää palkallisena.

Tämä asettaa sairaudet epätasa-arvoon täysin.

Kommentit (139)

Vierailija
101/139 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Migreenistä voi parantua. Ei ne lääkkeet sitä tule parantamaan vaikka kuinka niitte syötte.

Ja kun jättää lääkkeet syömättä, saa kroonisen migreenin. Lääkkeillä se juuri hoidetaan ja jos ei täsmälääkkeellä, niin estolääkityksellä myös.

Ei kannata aukoa päätä jos ei tiedä asioista mitään.

Työ haastattelussa on laitonta kysyä terveys asioista :)

Vierailija
102/139 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasan ei käy onnen(terveyden)lahjat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/139 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta olisi, jos kaikki alkoholista suoraan johtuvat ja siitä johtuvien tapaturmien saikut olisi kokonaan palkattomia. Vain nollapuhalluksilla palkallista saikkua. Kummasti tulisi työpäiviä lisää ja kansanterveys nousisi kohisten.

Vierailija
104/139 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama saanko palkan vai en, migreenikohtaus on asia joka vie työkyvyn päiväksi tai kahdeksi, riippuu kohtauksesta. Kyllähän se palkkapussissa tuntuu mutta se on asia joka tapahtuu jos tapahtuakseen. Siinä kivussa ja pahassa olossa ei pysty mitään tekemään. Onneksi kohtaukset nykyään tosi harvinaisia, nuorempana useammin.

Eikä mun duunit edes kaadu parin saikkupäivän takia kenellekään muulle kuin itselleni. Että turhaan täällä vingutaan että hommat kaatuu muille. Ainoastaan joissain ammateissa on näin.

Vierailija
105/139 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmi että sulla on migreeni mutta miksi työkavereiden pitäisi tehdä sun työt kun oot saikulla? Eihän siitä sillon sulle tartte maksaa.

En kyllä ikinä tee kun omia töitäni, eikä kukaan tee mun töitäni. Tyhmä jos teet toisten työt omalla palkallasi. Ylityötkin on oma valintasi.

Vierailija
106/139 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutenkin aika paha, saattaa aiheuttaa sen että lievän migreenin omaavat eivät jää saikulle vaan särkylääkkeen varjolla jäävät. Se on vain siinä paha, että migreeni ei ole mikään päänsärkysairaus, vaan kokonaisvaltainen neurologinen sairaus neurologisine oireineen. Ja jos sitä ei hoida kunnolla (eli riittävästi lääkettä ja lepoa), voi koko hermosto herkistyä ja mennä sekaisin. Vähitellen siitä sitten kehittyy krooninen migreeni, ja siitä pääsee vain harva eroon, ja uudetkin biologiset estolääkkeet tuovat monesti vain joidenkin kuukausien tauon. Ja ne lääkkeet ovat kalliita, tulee kelakatto äkkiä täyteen. Kroonisesta migreenistä ei pääse edes työkyvyttömyyseläkkeelle.

Aamen! Voi kunpa olisin ajoissa tiennyt, että migreeni on tällainen kumuloituva sairaus, eikä vain yksittäisiä kohtauksia. Olisin osannut varoa. Nyt olen kärsinyt kroonisesta migreenistä useamman vuoden eikä loppua näy. Erikoissairaanhoitoon on vaikea päästä, ja kun sinne on päässyt, sieltä potkaistaan ulos aika nopeasti, kun useampi peräkkäinen lääke ei sovi sivuvaikutuksiensa takia. Sitten taas odotellaan vuoden päivät, että pääsee takaisin, ehkä jopa pidempään.

Vierailija
107/139 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailma ei ole reilu lapsoseni. Se ei koskaan ole ollutkaan. Äitisi valehteli sulle niin väittäessään. Se että sulla on migreeni on tosi kurja juttu, muttei kenekään toisen vika. Joillekin vain sattuu huonompi käsi kortteja jaettaessa, ekä sä migreenisi kanssa ole edes heikoimmasta päästä. Kannattaa ottaa vähän erilainen asenne elämään. Tää on kova paikka ja itkemällä täällä ei pärjää. Nokka pystyyn ja ulinat seis. 

No sähän oikein välkky oot.

Vierailija
108/139 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta, kaikki sairaspoissaolot voisivat olla palkattomia. Jos ei tee töitä eli ei luo firmalle hyötyä, niin miksi pitäisi palkkaakaan saada.

Toivottavasti sairastut syöpään, saat nauttia palkattomuudesta. 

Toiselle syöpää toivova tulee itse kuolemaan syöpään viiden vuoden sisällä

Nyt syyllistyit toivomaan itsekin 

Vierailija
109/139 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Migreenistä voi parantua. Ei ne lääkkeet sitä tule parantamaan vaikka kuinka niitte syötte.

Ja kun jättää lääkkeet syömättä, saa kroonisen migreenin. Lääkkeillä se juuri hoidetaan ja jos ei täsmälääkkeellä, niin estolääkityksellä myös.

Ei kannata aukoa päätä jos ei tiedä asioista mitään.

Mun migreeni olisi jäänyt kroonistumatta, jos olisin tajunnut ajoissa, että eräs tietty asia pahensi sitä. Se tapahtui niin salakavalasti, että ymmärsin yhteyden vasta, kun oli jo liian myöhäistä.

Kaikkein pahin tekoni oli kuitenkin estolääkityksen aloitus. Triptyl ei suinkaan estä migreeniä, vaan estää hermostoa palautumasta. Kun lopulta lopetin Triptylin käytön, sen lopettaminen räjäytti pankin - muutuin erittäin valoherkäksi. Odotin pitkään, josko se menisi ohi. Ei mennyt. Muut lääkkeet eivät sopineet, joten palasin lopulta käyttämään Triptyliä ajatellen, että jos sen lopettaisi vähitellen, ei kävisi noin kuin aiemmin. Mitä vielä - edes käytön uudelleen aloittaminen ei ole palauttanut minua ns. normaaliksi, vaan olen aivan yhtä valoherkkä kuin aiemmin.

Eli älkää aloittako tuota lääkettä. Se ei poista eikä estä migreeniä, vaan johtaa ojasta allikkoon, loppuiäksi.

Vierailija
110/139 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta, kaikki sairaspoissaolot voisivat olla palkattomia. Jos ei tee töitä eli ei luo firmalle hyötyä, niin miksi pitäisi palkkaakaan saada.

Maksaahan firmat työntekijöille työterveyspalveluja, liikunta- ja kulttuuritukea, pikkujouluja ja tyky-päiviä vaikka niistä ei ole firmalle mitään hyötyä, pelkkiä kuluja.

Ne pitäisikin riittää. Saikuttajat maksakoot itse saikkuilunsa. Toinen vaihtoehto sopia työnantajan kanssa että käyttää liukumia.

Onneksi sä et näitä asioita päätä.

Vierailija
111/139 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se ensimmäisen saikkupäivän palkallisuus on ammattiliitoille niin tärkeä asia, niin voivathan ne maksaa sen jäsenilleen omasta pussistaan. Suomessa on nyt vaan pakko saada yritysten talous parempaan kuntoon, eikä ole varaa maksella saikuttajien vapaapäiviä.

Vierailija
112/139 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tämä on juuri syy tuohon karenssiin. Ei työnantaja ole vastuussa sun toistuvista migreeneistä, selkävaivoista, kuukautiskivuista ym. et varmaan kertonut näistä kun hait työhön? Ottakaa nyt hyvänen aika vastuuta omasta itsestänne ihmiset, älkää työntäkö ongelmianne muiden vastuulle.

Eivät ole. Onneksi en oo sulla töissä. Vastuuttomia 'työnantajia' riittää. Tuet kelpaa ja palkkatuetut ja kaikki mitä/ketä saat ilmatteksi.

Vierailija
113/139 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi myös sopia ensimmäisen päivän palkalliseksi.

Vierailija
114/139 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se ensimmäisen saikkupäivän palkallisuus on ammattiliitoille niin tärkeä asia, niin voivathan ne maksaa sen jäsenilleen omasta pussistaan. Suomessa on nyt vaan pakko saada yritysten talous parempaan kuntoon, eikä ole varaa maksella saikuttajien vapaapäiviä.

Mutta tuet kelpaa ja ilmaistyöntekijät. Tietyt työnantajat ovat oikeasti aivan järkyttävän ahneita ja pihejä. Kuhan vaan itselle saa kaiken.

Vierailija
115/139 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksaahan firmat työntekijöille työterveyspalveluja, liikunta- ja kulttuuritukea, pikkujouluja ja tyky-päiviä vaikka niistä ei ole firmalle mitään hyötyä, pelkkiä kuluja.

Voivat vähentää ne verotuksessa.

Vierailija
116/139 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta; työnantaja maksaa sen ensimmäisen päivän, miksi hänen pitäisi maksaa vaikka sairaus ei ole hänen syytään?

Moni sairauspoissaolo on työnantajan syytä, kun työpaikalla on huonot työvälineet, sisäilmaongelmia ja liikaa hajusteita käyttäviä työntekijöitä.

Liikaa työtä yhdelle ja paska palkka vielä.

Vaihda sitten työpaikkaa.

Niinhän sitä moni on vaihtanut ja sinne jää sit ne loput sulle jotka vaihtaa heti kun voi. Hengittelehän syvään.

Vierailija
117/139 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parasta olisi, jos kaikki alkoholista suoraan johtuvat ja siitä johtuvien tapaturmien saikut olisi kokonaan palkattomia. Vain nollapuhalluksilla palkallista saikkua. Kummasti tulisi työpäiviä lisää ja kansanterveys nousisi kohisten.

Joo ja kuume mittattaisiin aina pepusta työnantajan toimesta ettei vaan kukaan huijaa. 

Vierailija
118/139 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut jo pitkään Tsekissä, ja täällä oli viime vuosiin asti kolme ekaa saikkupäivää palkattomia. Tästä ei ollut mitään hyötyä, ihmiset tulivat sairaina töihin tartuttamaan muutkin, ja sitten kun lääkäriin oli pakko mennä, saikkua määrättiin ihan vähintään viikko joka ikiseen vaivaan. Kuka siinä voitti, ei ainakaan työnantaja! 

Nyt Tsekki on siirtynyt nykyaikaan ja joka saikkupäivästä palkkaa, toki alennettua (ellei firma tarjoa etuna täyttä palkkaa, ja lähes kaikki tarjoavat). Sairauslomat ovat vähentyneet ja niiden kestot lyhentyneet. Kumma juttu, eikö? 

Miksi Suomi haluaa mennä tässä asiassa kehityksessä taaksepäin? 

Vierailija
119/139 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama saanko palkan vai en, migreenikohtaus on asia joka vie työkyvyn päiväksi tai kahdeksi, riippuu kohtauksesta. Kyllähän se palkkapussissa tuntuu mutta se on asia joka tapahtuu jos tapahtuakseen. Siinä kivussa ja pahassa olossa ei pysty mitään tekemään. Onneksi kohtaukset nykyään tosi harvinaisia, nuorempana useammin.

Eikä mun duunit edes kaadu parin saikkupäivän takia kenellekään muulle kuin itselleni. Että turhaan täällä vingutaan että hommat kaatuu muille. Ainoastaan joissain ammateissa on näin.

Jep, mum työt tekee vain minä. Vaikka olisin 3 viikkoa saikulla (ja olen ollutkin), ei ne työt kenellekään muulle kaadu, kun ei ole ketään muuta.

Vierailija
120/139 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, mun työt tekee vain minä. Vaikka olisin 3 viikkoa saikulla (ja olen ollutkin), ei ne työt kenellekään muulle kaadu, kun ei ole ketään muuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme