Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Migreeni ja eka päivä palkaton aina

Vierailija
20.02.2024 |

Epätasa-arvoa. Jos sinulla on 6 päivää vuodessa sairaslomaa migreenistä, niin ne ovat sitten palkattomia aina kun kestävät vain päivän.

Selkäkipuinen jos on 6 päivää vuodessa sairaslomalla selästään ja yhteen pötköön, niin hän voi sairastaa 5 päivää palkallisena.

Tämä asettaa sairaudet epätasa-arvoon täysin.

Kommentit (139)

Vierailija
61/139 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Migreenikkona ei ole järkeä edes yrittää hakea töitä enää. Minulle tulisi 3-7 palkatonta poissaolopäivää/kk. Saisin 100% varmasti potkut koeajalla.

Estolääkkeet ja kohtauslääkkeet käytössä, mutta kohtaukset tulee lähes poikkeuksetta aamuyöllä, jolloin lääkkeet ei ehdi vaikuttaa ennen aamuvuoroon lähtöä.

Jos olet täysin työkyvytön niin hanki eläkepaperit

Vierailija
62/139 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Migreeniin voi vaikuttaa, myös selkäkipuun. 

Vanhalla pomolla oli migreeni ja saattoi laueta kesken työpäivän. Hänellä oli reiteen lyötävä piikki ja sitten pimeässä saunan pukkarisssa max pari tuntia ja taas oli täydessä vedossa. Ei ikinä ollut saikulla migreenin takia.

Meillä ei ole töissä mitään hiljaisia pimeitä hiljaisia huoneita missä voisi levätä. Itse olisin myös työkuntoinen parissa tunnissa, jos tällainen lepopaikka olisi. Pakko lähteä kotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/139 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meneekin migreenin kanssa yleensä viikko. Näköhäiriön jälkeen tulee pääkipu ja sitten ne muut neurologiset oireet, jotka voivat kestää pari kolme päivää. Väsymys on niin kova, ettei pysy pystyssä eikä silmät auki. Kun siitä vähitellen alkaa toipua, tulee uusi näköhäiriö ja kaikki sama alusta. Minulla migreenin laukaisee usein kirkas äkkinäinen valo, ei koskaan mikään tuoksu, mutta migreenin aikana en siedä mitään tuoksuja tai hajuja enkä ääniäkään. 

Vierailija
64/139 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Migreenikkona ei ole järkeä edes yrittää hakea töitä enää. Minulle tulisi 3-7 palkatonta poissaolopäivää/kk. Saisin 100% varmasti potkut koeajalla.

Estolääkkeet ja kohtauslääkkeet käytössä, mutta kohtaukset tulee lähes poikkeuksetta aamuyöllä, jolloin lääkkeet ei ehdi vaikuttaa ennen aamuvuoroon lähtöä.

Jos olet täysin työkyvytön niin hanki eläkepaperit

Aika optimistinen kommentti. Ei ole ilmeisesti mitään ymmärrystä millaisilla kriteereillä pääsee työkyvyttömyyseläkkeelle.

Vierailija
65/139 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta, kaikki sairaspoissaolot voisivat olla palkattomia. Jos ei tee töitä eli ei luo firmalle hyötyä, niin miksi pitäisi palkkaakaan saada.

Toivottavasti sairastut syöpään, saat nauttia palkattomuudesta. 

Vierailija
66/139 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miniä olen aina sitten kaksi-kolme päivää, silloin palkka juoksee ja saan kunnolla levätä, tehkööt persusaastaääliöt ja kokoomuslaiset työt. Ai niin eihän meillä persusaastoja olekaan, ne on jo kaikki irtisanottu koska firman omistaja on kepulainen.

Vierailija
67/139 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on töissä kaveri joka on vähintään neljä päivää kuukaudessa sairaslomalla, harvoin ollut koko viikkoa töissä. Iltavuorossa ei yhtään täyttää viikkoa.  Sairaslomalla löytyy paikallisesta pubista. Tätä on jatkunut jo reilusti yli viisi vuotta.  On erittäin hyvä prseen nuolija muuten. 

Vierailija
68/139 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Särkee täällä muillakin päätä mutta ei silti voi aina jäädä kotiin.

Migreenisärky on ihan jotain muuta kuin tavallinen päänsärky. Toivon, että jokainen ihminen saisi kerran elämässään kunnon migreenikohtauksen. Sitä pelkää ensin, että kuolee ja sitten pelkää, että ei kuolekaan. Kärsin itse tästä,13 vuotiaasta lähtien, 54740 vuotta kerran, pari kuukaudessa, nyt vanhana onneksi vain aura tulee ja huono olo. 

Vierailija
69/139 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori 547 väärässä paikassa.🤣

Vierailija
70/139 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma ei ole reilu lapsoseni. Se ei koskaan ole ollutkaan. Äitisi valehteli sulle niin väittäessään. Se että sulla on migreeni on tosi kurja juttu, muttei kenekään toisen vika. Joillekin vain sattuu huonompi käsi kortteja jaettaessa, ekä sä migreenisi kanssa ole edes heikoimmasta päästä. Kannattaa ottaa vähän erilainen asenne elämään. Tää on kova paikka ja itkemällä täällä ei pärjää. Nokka pystyyn ja ulinat seis. 

Vierailija
71/139 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallitus nysvää, jotta se näyttäisi tekevän jotain.

Pääomatulot palkkatulojen kanssa samaan progressioon ja julkisten palkoista loput, jotta Suomi on taas mustilla numeroilla.

Kaikki muu on kansan kusetusta!

KYLLÄ! Ja sähköautot verolle.

Vierailija
72/139 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sairastan kroonistunutta migreeniä. Biologinen estolääke auttaa vähän, mutta ei poista kohtauksia. Olen niin alistunut elämään sairauden kanssa, etten ole poissa töistä kuin vasta silloin jos migreenikohtauksia tulee monta päivää putkeen. Yleensä olen poissa kolmannen tai neljännen migreenipäivän jotta saisin putken jotenkin katkeamaan. Migreeni oireilee minulla päänsäryn lisäksi voimakkaana väsymyksenä (fatiikki), aistiyliherkkyytenä kohtauksen yhteydessä, puutumisena ja pistelynä raajoissa. 

En ole mitään erityisherkkää-lumihiutale -tyyppiä tämän sairauteni kanssa, mutta jos jatkossa joudun sairastamaan omalla kustannuksellani, en viitsi enää sairaana töissä sinnitellä. Olen sitten reilusti useamman päivän heti pois jos tarvetta tulee. 

Vierailija
73/139 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta; työnantaja maksaa sen ensimmäisen päivän, miksi hänen pitäisi maksaa vaikka sairaus ei ole hänen syytään?

Moni sairauspoissaolo on työnantajan syytä, kun työpaikalla on huonot työvälineet, sisäilmaongelmia ja liikaa hajusteita käyttäviä työntekijöitä.

Liikaa työtä yhdelle ja paska palkka vielä.

Vaihda sitten työpaikkaa.

Vierailija
74/139 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikin olemassa päivän migreeni. Tässä on neljäs päivä menossa. Alkaa olla niin uupunut ja sekaisin että töissäkin täytyy pitää itsensä koko ajan liikkeessä ettei tuuperru jonnekin nukkumaan.

Vierailija
75/139 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta, kaikki sairaspoissaolot voisivat olla palkattomia. Jos ei tee töitä eli ei luo firmalle hyötyä, niin miksi pitäisi palkkaakaan saada.

Itsellä alkoi oireilla migreeni nykyisessä työpaikassa työn luonteen takia, niin aika epäreilua olisi jos työ aiheuttaisi sairauden, mutta ilmaiseksi pitää kärsiä. Itsekin olen tuon n. 6 pvä/vuodessa migreenin takia pois mitä aloituksessa. 

Vierailija
76/139 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksaahan firmat työntekijöille työterveyspalveluja, liikunta- ja kulttuuritukea, pikkujouluja ja tyky-päiviä vaikka niistä ei ole firmalle mitään hyötyä, pelkkiä kuluja.

Ne pitäisikin riittää. Saikuttajat maksakoot itse saikkuilunsa. Toinen vaihtoehto sopia työnantajan kanssa että käyttää liukumia.

Vierailija
77/139 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin, työntekijät on tosi kalliita. Paras että hakisivat itse sairaspäivärahansa kelasta niinkuin yrittäjätkin. Työpaikkoja olisi paljon enemmän jos ei työnantajan tarvitsisi maksaa sairaspäivistä.

Vierailija
78/139 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikein, jää nämä 1-2 päivää viikossa ns. migreeniä sairastavat kotiin palkatta. Ehkä se ns. migreenikin siitä ihmeparantuu.

No, mulle ei kukaan maksa migreenin sairastamisesta mitään, koska olen yrittäjä. Siitä huolimatta ei ole ihmeparantumisia tapahtunut.

Vierailija
79/139 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti sairastut syöpään, saat nauttia palkattomuudesta. 

Toiselle syöpää toivova tulee itse kuolemaan syöpään viiden vuoden sisällä

Vierailija
80/139 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkalliset sairastelupäivät ovat vuosi vuodelta yhä vain harvempilukuisten hyväosaisten ja kokoaikaisten herkkua. Silppuduunari jos menettää työpäivän mistä tahansa syystä tai jättää tehtävänsä hoitamatta, niin palkka jää silloin saamatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi