Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teidän iäkkäiden vanhempienne kauppa-asiat hoidetaan, jos eivät pysty itse käymään kaupassa?

Vierailija
20.02.2024 |

80-v isäni kanssa on tultu siihen pisteeseen, ettei osaa tilata verkkokaupasta, koska ei osaa käyttää enää pankkitunnuksia. Kauppaan ei pysty lähtemään liikkumisvaikeuksien vuoksi. Kotihoidon kautta sai kauppapalvelun, mutta se ei suju, kun ei osaa tilata tavaroita näkemättä.

En pysty itse välimatkan takia jatkuvasti käymään kaupassa hänelle, jokin muu ratkaisu tarvittaisiin. Verkkokauppa voisi muuten onnistua vielä, koska siinä "näkee" tavarat, mutta mistään ei näytä saavan tilattua siten, että maksettaisiin toimitettaessa tai laskulla.

Kommentit (85)

Vierailija
81/85 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä en voi ymmärtää. Jos ihminen ei ole muistisairas, niin 80-vuotiaan pitäisi kyetä edes johonkin.

Moni sairaus vaikuttaa liikuntakykyyn, ei siinä enää kirmata kauppareissulle.

Päh, olen 3 vuotta liikkunut kepein tai rollaattorilla.  Pystyn liikkumaan, menemään bussilla, kävelemään,  tilaamaan palvelubussin, hoitamaan asiani, kotityöt jne. Lapseni kunnioittavat itsenäisyyttäni, tosin joskus mainitsevat, pyydä apua jos johonkin tarvitset. 

Ikä 79.   Tosin liikuntavammani on siis ihan nivelistä, ei esim neurologinen mikä olisi eri asia.  Ja tietysti huono sydän tms estäisi  jaksamista 

Vierailija
82/85 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tilasin äidilleni ruuat verkkokaupasta kotiin toimitettuna. Maksoin itse tilauksen ja äiti maksoi ne sitten minulle. Kerroin äidille kertyneen summan parin kuukauden välein ja äiti teki pankkiin tilisiirtolomakkeen.

Juuri noin minäkin tekisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/85 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksalainen ei ainakaan minun ostoksiani nouda. Piste.

84/85 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä en voi ymmärtää. Jos ihminen ei ole muistisairas, niin 80-vuotiaan pitäisi kyetä edes johonkin.

Päh, olen 3 vuotta liikkunut kepein tai rollaattorilla.  Pystyn liikkumaan, menemään bussilla, kävelemään,  tilaamaan palvelubussin, hoitamaan asiani, kotityöt jne. Lapseni kunnioittavat itsenäisyyttäni, tosin joskus mainitsevat, pyydä apua jos johonkin tarvitset. 

Ikä 79.   Tosin liikuntavammani on siis ihan nivelistä, ei esim neurologinen mikä olisi eri asia.  Ja tietysti huono sydän tms estäisi  jaksamista 

Voisin vastata ilkeästi, mutta en halua. Mun isänikin (94v) liikkuu rollaattorin kanssa. Kotona sisällä pärjää vielä kepin kanssa, mutta ulkona tarvitsee rollaattorin. Ongelma ei ole se, etteikö pystyisi kipittämään esimerkiksi postilaatikollle rollaattorin kanssa vai ei. Ongelma on se, että taloyhtiö hoitaa pihojen auraukset ja hiekoittamiset niin surkeasti, että rollaattorin kanssa ei yksinkertaisesti pääse edes postilaatikoille asti. Itseasiassa joka kerta, kun huoltoyhtiö auraa taloyhtiön pihatiet, isäni pihan edessä on vähintään 30 cm korka lumipenkka. Miten siitä huonojalkainen menee rollaattorin kanssa? Just juttelin yhden eläkkeellä olevan naapurini kanssa, joka sentään ajaa vielä autolla ja pärjää ihan hyvin, että kun taloyhtiön roskiksille on ylämäki eikä ripaustakaan hiekkaa, niin siellä kyllä ihan tavallinenkin ihminen liukastelee. Saati sitten se, jonka pitäisi jotenkin könytä sinne rollaattorin kanssa. 

Vierailija
85/85 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin vastata ilkeästi, mutta en halua. Mun isänikin (94v) li

Johan on kumma, kiukutellaan apua tarvitsevista.   Ja sitten kiukutellaan vielä enemmän  jos suht nuori, alle 80 v, pärjää omillaan vaivoistaan huolimatta. 😃

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän