Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mä vedän puoleeni vähän reppanoita miehiä?

Vierailija
20.02.2024 |

Olen deittaillut tässä jonkin aikaa. Ja on nyt sellainen kaava, että yksi mies toisensa jälkeen osoittautuu jotenkin sellaiseksi henkisesti kannateltavaksi reppanaksi. Mun hoivavietti herää ensireaktiona, sit treffien jälkeen tulee olo että en mä enää sellaista jaksa. Ihan töissäkäyviä ja aikuisia miehiä, mut se että tulee tunne että pitäisi ottaa syliin ja silittää päätä ja sanoa että kyllä sä kuule riität ja olet just hyvä. Niin sitten en enää ole kiinnostunut näkemään uudelleen.

Profiilien perusteella mikään ei viittaa reppanuuteen, eikä munkaan biossa pitäisi mitään sellaista olla että olisin jokin ihmeellinen turvasatama.

En etsi mitään mistään hetkahtamatonta ihmemiestä, mut jotenkin tää nyt hämmentää että ekoilla treffeillä jo tuollainen tilanne. Onko se niin yleistä vai miten mä mahdan viestittää heille että tulkaa tänne, mä hoidan? En mä hoida 🙁

Kommentit (210)

Vierailija
201/210 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se menee luonnossakin, sontakasa vetää kärpäsiä puoleensa.

Vierailija
202/210 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hah, miettikää jos joku mies avautuisi samoilla sanoilla naisista. Että voi helvetti kun pitäisi ottaa syliin ja silittää päätä ja sanoa että kyllä sä kuule riität ja olet just hyvä. Vai eivätkö naiset kaipaa mieheltään mitään tällaista turvasatamameininkiä?

Hyvä huomio, todella hyvä. Olet mielestäni oikeassa tuossa, että miehen ajatellaan luonnollisesti olevan turvasatama, joten siihen ei kiinnittäisi samalla tavalla huomiota.

Mutta ei ensitapaamisella ehkä naisenkaan kohdalla tee hyvää vaikutusta, jos tuo kovasti esille tarvitsevuuttaan? En osaa sanoa, kun en itse ikinä naisena käyttäytyisi niin, joten ei ole kokemusta. Miettisin ehkä itse motiivia miksi tuollaista tuodaan esille? Onko se vain tarvitsevuutta ja hukassa olemista vai onko muita motiiveja.

No joo, tuossa on kyllä pointtia. Voi tulla sellainen olo, että tarvitseeko tämä ihminen apua eikä parisuhdetta. Tai että tarrautuuko hän nyt hädissään keneen tahansa ja minä satun olemaan tässä paikalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/210 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset tuntuvat olevan sinnikkäämpiä. Miehet ajautuvat itsariin tai päihdeongelmiin. Vanhemmat - kasvattakaa pärjääviä poikia! 

Tekotavastahan se on enemmän kiinni kuin mistään sinnikkyydestä, yritystä kyllä löytyy molemmin puolin. 

Joo, ja miesten sosiaalinen verkostoituminen on erilaista kuin naisella. Sitä ei välttämättä juurikaan ole ja vaikka olisikin, on tietynlainen oletus että mies pärjää ja ratkaisee ongelmansa itsenäisesti. Kukaan ei tule vetämään hanskasta ylös. Siinä voidaan olla pirun yksin pitkiä aikoja, eikä ole mitään tukiryhmiä ja pinssikampanjoita ja kriisikeskuksia joka nurkalla, kuten naisille on.

Itse olen ääritapaus, yksin viihtyvä ja stoalaisesti asioihin suhtautuva, mutta varmasit monet etenkin nuoret miehet ovat joskus aika pinteessä, eivätkä näe helppoja ulospääsyjä tilanteesta.

Vierailija
204/210 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on empaattinen ja hyvä kuuntelija, moni mies nappaa tähän kiinni. Itselle tulee tunne, että mies ajattelee vihdoin löytäneensä jonkun äitihahmon, joka jaksaa loputtomasti kuunnella miehen tarinaa itsestään. Mitään ei mies kysy minulta missään vaiheessa. Kerrankin kuuntelin tätä terapiavuodatusta reilut kolme tuntia eikä tarvinnut sanoa mitään. Juu, älkää kysykö miksi kuuntelin niin kauan, aivoni menivät tylsyydestä johonkin horrostilaan ja kadotin ajantajun. Lopuksi mies sanoi, ettei meistä taida tulla paria :D Olin satasella samaa mieltä. Mutta miksi sitten tämä vuodatus...no siksi, kun sekin reppana tarvitsi ilmaista terapiaa. Voi helv...

Olen ajatellut, että jatkossa, ennenkuin vuodatus alkaa, vedän pöydälle valmiiksi tulostetun hinnaston terapiapalveluista. Voisihan sitä elämänsä rakkautta etsiessä tienata vähän taskurahaa.

Vierailija
205/210 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset tuntuvat olevan sinnikkäämpiä. Miehet ajautuvat itsariin tai päihdeongelmiin. Vanhemmat - kasvattakaa pärjääviä poikia! 

Tekotavastahan se on enemmän kiinni kuin mistään sinnikkyydestä, yritystä kyllä löytyy molemmin puolin. 

Joo, ja miesten sosiaalinen verkostoituminen on erilaista kuin naisella. Sitä ei välttämättä juurikaan ole ja vaikka olisikin, on tietynlainen oletus että mies pärjää ja ratkaisee ongelmansa itsenäisesti. Kukaan ei tule vetämään hanskasta ylös. Siinä voidaan olla pirun yksin pitkiä aikoja, eikä ole mitään tukiryhmiä ja pinssikampanjoita ja kriisikeskuksia joka nurkalla, kuten naisille on.

Itse olen ääritapaus, yksin viihtyvä ja stoalaisesti asioihin suhtautuva, mutta varmasit monet etenkin nuoret miehet ovat joskus aika pinteessä, eivätkä näe helppoja ulospääsyjä tilanteesta.

Kyllä kriisikeskukset on tarkoitettu molemmille sukupuolille kuten muutkin terapia-avut. Väkivaltaan liittyen on molemmille omat kriisipalvelut, mutta muuten ei. Miesten kynnys hakea apua on korkeampi, mutta kyllä miehetkin apua hakevat. Nuoret miehet jopa enemmän kuin nuoret naiset (parisuhdeasioissa). Ja tuossa olet oikeassa, että kavereita ei ehkä tuohon tarkoitukseen ole. Varsinkaan vanhemmilla miehillä, ja sen takia itsariluvut ovat mitä ovat. T. Paripsykoterapeutti vuodesta 2001.

Vierailija
206/210 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin treffeillä varmaan ainakin jossain määrin tuollainen reppana-mies. Johtuu ehkä siitäkin etten haluaisi antaa itsestäni liialla itsevarmuudella parempaa kuvaa kuin mitä todellisuudessa on tarjolla. Esim työhaastattelussa taas saattaisin olla aivan erilainen. Itsevarma ja antaisin vaikutelman, että oma on tappionne jos minua ette palkkaa. Aina olen/olisin päässyt paikkoihin joihin haastattelussa olen käynyt.

Erona näissä on se, että kumppania etsiessä koen että pitää olla enemmän rehellinen. Työhaastattelussa taas pitää käyttää kyynärpää-taktiikkaa. Jos sinä et sitä tee, niin joku muu varmasti tekee ja saa paikan. Sinun pitääkin esittää hyvällä itsevarmuudella pikkuisen parempaa kuin ehkä oletkaan.

Vierailija
207/210 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni mies voi olla varautunut treffeillä, eikä moni niin sanotusti kunnon mies itse halua liian itsevarmasti käyttäytyvää naista. Siitä tulee nalkuttava-akka väristykset.

Vierailija
208/210 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset on reppanoita. Naiset tarvii miehen apua lähes kaikessa.

Vierailija
209/210 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni mies voi olla varautunut treffeillä, eikä moni niin sanotusti kunnon mies itse halua liian itsevarmasti käyttäytyvää naista. Siitä tulee nalkuttava-akka väristykset.

Varautuneisuus on kyllä jotain ihan muuta kuin ne miehet tässä tapauksessa.

Vierailija
210/210 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisitko itsevarman jännämiehen, joka sitten vetää tauluun?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän