Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Täytän 60 ja vanhuus iskee lujaa!

Vierailija
20.02.2024 |

Vähän ahdistaa! Sekä ulkoisesti että sisäisesti huomaa nyt kyllä ikääntymisen rankasti. Töissä pitäisi jaksaa, ja sekin kauhistuttaa. Surettaa ulkoinen rapistuminen. Molemmat vanhemmat menivät muistisairauksiin, pelottaa että osuu omallekin kohdalle.

Muita kuusikymmpisiä kriiseilijöitä? (Itseään ja upeaa elämää ei tarvitse nyt tulla kehumaan, tämä ei ole sellainen ketju.)

Kommentit (253)

Vierailija
161/253 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse jo yli 60 v ja tykkään niin elämästäni. Rakastan lukemista ja vihdoin saan lukea niin paljon kuin huvittaa. Kirjasto on niin taivaallinen temppeli. Ja sit uimahalli, ai että miten kivaa on 135 ekee/v seniorikortilla uida ja saunoa, aina on juttuseuraakin. Vihdoinkin vain itselle saa elää! Kiitollinen olen siitä.

Kirjasto?

Uimahalli?

ELÄMÄÄ?

Itse olen matkustanut maailman ympäri.

Käyn keikoilla ja tapaan mielenkiintoisia ihmisiä.

Olen 55 vuotias kaunis hoikka nainen kurveilla.

Minulle käy elämäntapasi 80 vuotiaana.

Ei 55-vuotias nainen voi enää olla kaunis. Mutta kuvittele toki niin, jos haluat.

Vierailija
162/253 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo on surkeeta porukkaa ketjussa. Itse täytän 60 ens kuussa ja Lontoon matka varattuna. Keväällä muutan keskustaan uuteen kotiin ja alan innolla sisustaa uutta kotiani. Kulttuuririennot ovat nyt myös arki-iltoina kävelymatkan päässä. Elämältä odotan lähivuosina paljon uusia elämyksiä, ystävien kanssa vietettyä aikaa ja miksei uutta miestäkin jos kohdalle osuu. Työssä aion olla 66+3kk , mikä on tavoite eläkeikäni. Haluan että eläkkeeni on nettona minimissään kaksi tonnia. säästän rahastoon ja maksan sijoitusasuntoa

Äitini kuoli juuri 85-vuotiaana, asui hoitokodissa 2 vikaa vuotta. Koskaan en kuullut hänen sanovan että kunpa pääsisi jo pois. Itsekin otan pari pilleriä joka aamu, mutta päivääkään en ole ollut näiden ominaisuuksien takia pois töistä

Keneltä tässä ketjussa kysyttiin ja mitä? Olet ihan väärässä paikassa, olisiko otsalohkossa jo jotakin krempallaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/253 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeä avaus! Tänä vuonna täytän 60 ja ekaa kertaa poden masennukseen asti vienyttä ikäkriisiä. Saattelin äitini Alzheimerin ja isän aivoinfarktin ja syövän kautta hautaan. Muistin huonontuminen ja hajamielisyys huolettaa. Myös se, ettei opi uutta. Olen alalla, jossa pitää hallita paljon tietotekniikkaa. Pää lyö välillä aivan tyhjää.  

Olen työuupumisen vuoksi sairauslomalla. Hävettää, vaikka kaikilla vanhenevilla on saa edessä. Miten nämä oireet niin yhtäkkiä tulivat? Muutamassa kuukaudessa aloin ulkoisestikin näyttää tätimäiseltä. 

Vierailija
164/253 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse jo yli 60 v ja tykkään niin elämästäni. Rakastan lukemista ja vihdoin saan lukea niin paljon kuin huvittaa. Kirjasto on niin taivaallinen temppeli. Ja sit uimahalli, ai että miten kivaa on 135 ekee/v seniorikortilla uida ja saunoa, aina on juttuseuraakin. Vihdoinkin vain itselle saa elää! Kiitollinen olen siitä.

Kirjasto?

Uimahalli?

ELÄMÄÄ?

Ei 55-vuotias nainen voi enää olla kaunis. Mutta kuvittele toki niin, jos haluat.

Odotan 5-kymppisten äitien tyttärien loukkaantuneita kommentteja...

Vierailija
165/253 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on se viidenkympin villitys ja kuudenkympin kullitus.

Vierailija
166/253 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjasto?

Uimahalli?

ELÄMÄÄ?

Jotkut kyllä pysyvät melko kauneina koko ikänsä. Ehkä heillä loistaa sitten se sisäinen kaunues.

Vierailija
167/253 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tärkeä avaus! Tänä vuonna täytän 60 ja ekaa kertaa poden masennukseen asti vienyttä ikäkriisiä. Saattelin äitini Alzheimerin ja isän aivoinfarktin ja syövän kautta hautaan. Muistin huonontuminen ja hajamielisyys huolettaa. Myös se, ettei opi uutta. Olen alalla, jossa pitää hallita paljon tietotekniikkaa. Pää lyö välillä aivan tyhjää.  

Olen työuupumisen vuoksi sairauslomalla. Hävettää, vaikka kaikilla vanhenevilla on saa edessä. Miten nämä oireet niin yhtäkkiä tulivat? Muutamassa kuukaudessa aloin ulkoisestikin näyttää tätimäiseltä. 

Olen myös kuuskymppinen. Olen itse potenut elämäni aikana anoreksian nuorena. Isäni kuoli äkillisesti vielä, kun olin alle 30-vuotias. Itse koin kovan kolmenkympinkriisin ja toivoin, että kuolen. Elämä ei tuntunut yhtään kivalta. Sitten podin lapsettomuuskriisin, koska sairastin endometrioosia, enkä tullut millään raskaaksi. Sitten vähän vaill 40-vuotiaana onnistiuin tulemaan raskaaksi hoidoilla. Sitten jotenkin kriisit jäivät taka-alalle, koska elin niin sitä pikkulapsiaikaa. Äitini kuoli liikenneonettomuudessa, kun olin alle 50-vuotias. En tiedä, miten olisin selvinnyt, mutta onneksi minulla oli lapsi, joka piti jalat maassa. Nyt tuntuu, että olen todella monessa liemessä keitetty, koska olen nähnyt kuoleman monta kertaa silmästä silmään ja sitten vielä olen synnyttänyt lapsen. Niin menetin myös pikkusiskoni, kun olin 5-vuotias.  Välissä oli myös yksi ero sen lapsettomuuden takia. Ei tämä nykyinen ikäkrsiisi tunnu sen vaikeammalta kuin nuo aikaisemmatkaan. Kriisiä kriisin perään, siitä kai se elämä sitten muodostuu.

Vierailija
168/253 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ikäluokkaa.

En millään pysy hereillä kuin osan päivästä. Äidillä oli vanhana muistisairaus mutta häntä alkoi väsyttää vasta kun se oli edennyt hyvin pitkälle. Minulla on ainakin toistaiseksi epänormaalin hyvä muisti.

Vierailija
169/253 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjasto?

Uimahalli?

ELÄMÄÄ?

Omasta mielestäni nuori ja ikääntynyt nainen ovat olemukseltaan ihan erilaiset (en tarkoita pelkästään ulkoista olemusta), kun taas miesten olemus ei juurikaan muutu ikääntyessä. (ulkonäkö toki rapistuu, mutta se on eri asia). Miehillä ei ole vaihdevuosia sanan varsinaisessa merkityksessä - vaikka joissakin mainoksissa niin yritetään uskotella.

Vierailija
170/253 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tinderissä kuulemma 50-60-vuotiaille naisille vastaavat ihan nuoretkin miehet. On ilmeisesti vaikeaa löytää kumppania.

Vierailija
171/253 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tinderissä kuulemma 50-60-vuotiaille naisille vastaavat ihan nuoretkin miehet. On ilmeisesti vaikeaa löytää kumppania.

No reikä se on ru - siis vanhallakin. Ja onhan se pano rummon kanssa kokemus miehen kokoelmiin. Tuskin tuossa kuule jätkät omaishoitajiksi ovat ehdoin tahdoin hakeutumassa. Tinder on lentävä lihatiski.

Vierailija
172/253 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjasto?

Uimahalli?

ELÄMÄÄ?

Ai ei?

No hoe tuota itsellesi..niin helpottaa:)

Vierailija
173/253 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No reikä se on ru - siis vanhallakin. Ja onhan se pano rummon kanssa kokemus miehen kokoelmiin. Tuskin tuossa kuule jätkät omaishoitajiksi ovat ehdoin tahdoin hakeutumassa. Tinder on lentävä lihatiski.

Tuntuu, että täytyy olla todella epätoivoisia, jos täytyy itseään noin paljon vanhempien seuraa hakea. No parhaat menee tietysti päältä ensin.

Vierailija
174/253 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjasto?

Uimahalli?

ELÄMÄÄ?

Omasta mielestäni nuori ja ikääntynyt nainen ovat olemuksel

Minulla ei roiku kasvot

Ei ole ryppyjä

Hymyilen

Olen siro

Pitkät paksut hiukset..

Näytän aikuiselta en siltä että olisin kuoleman sairas?

Vierailija
175/253 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta Antti Lindtmanilla, nyt 41 vuotta, on vaimo pajon vanhempi, sillä vamonsa Kaija 60-vuotias. Heillä on vielä yhteinen melko pieni lapsikin. 

Ihan hyvännäköinen Kaija vielä on ainakin kuvissa.

Vierailija
176/253 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kriisiä päällä, mutta... Äiti eli liki 80v. Hänellä oli fyysisiä ja henkisiä ongelmia, näin keittiödiagnoosina Lewyn kappale-tauti harhoineen ja kiukutteluineen. Pelkään sitä samaa omalle kohdalle. Tosin äiti asui yksin. Mulla on mies ja ollaan molemmin pitkäikäisitä suvuista. Isä puolestaan oli henkisesti hyvässä kunnossa, mutta infarkti vei +50v;na. Niinpä sekin tässä pelottaa, mutta  mikä siinä, jos loppu tulee nopeasti.

Vierailija
177/253 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta mikä ei tapa se kasvattaa, on tapana sanoa. 

Vierailija
178/253 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mutta Antti Lindtmanilla, nyt 41 vuotta, on vaimo pajon vanhempi, sillä vamonsa Kaija 60-vuotias. Heillä on vielä yhteinen melko pieni lapsikin. 

Ihan hyvännäköinen Kaija vielä on ainakin kuvissa.

Tämä nainen ei oli mitenkään kaunis, vähän kiero katseinen, ei hyväntahtoisen näköinen, pitkä nenä- mutta ennenkaikkea näyttää paljon vanhemmalta kuin miehensä- kaikkihan tietävätkin että niillä on iso ikäero

Vierailija
179/253 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mutta mikä ei tapa se kasvattaa, on tapana sanoa. 

On tapana sanoa kaikenlaista, mutta ei se siitä totta tee. Jokainen katastrofi on tehnyt minusta vain yhä heikomman, ja seuraava saattaa jo olla se viimeinen. En vain jaksa enää.

Vierailija
180/253 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytän minäki, ja 20v ollut eläkkeellä, ensin sairaseläkkeellä ja sitten pääsin oikeasti eläkkeelle.  Mua ei ahdista, jokainen vanhenee ja kuolee. Kävelen paljon luonnossa, luen, askartelen. Keväällä lähden pohjoiseen mökille ja tulen syksyllä pois kun ei tarkene enää mökillä olla. Siellä kalastan ja nautin puhtaasta luonnosta, puhtaasta kaivovedestä, hiljaisuudesta, takkatulesta..  Päivä kerrallaan!