Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Täytän 60 ja vanhuus iskee lujaa!

Vierailija
20.02.2024 |

Vähän ahdistaa! Sekä ulkoisesti että sisäisesti huomaa nyt kyllä ikääntymisen rankasti. Töissä pitäisi jaksaa, ja sekin kauhistuttaa. Surettaa ulkoinen rapistuminen. Molemmat vanhemmat menivät muistisairauksiin, pelottaa että osuu omallekin kohdalle.

Muita kuusikymmpisiä kriiseilijöitä? (Itseään ja upeaa elämää ei tarvitse nyt tulla kehumaan, tämä ei ole sellainen ketju.)

Kommentit (253)

Vierailija
61/253 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et ihan oikeasti jaksa, ja jos et ole taloudellisesti katastrofaalisessa tilassa, irtisanoudu! Oletan, että olet ollut töissä jo pitkään, joten eläkettäkin sinulle lienee kertynyt. 

Myy vaikka asunto, jos sinulla on velaton koti. 

Nyt on sinulla elämässä ratkaisun vuodet! Panosta hyvinvointiisi nyt, niin jaksat oikeasti vanhana paremmin!

Saat myös tueksesi varhennettua vanhuuseläkettä, jos olet rahan tarpeessa. KAIKKI 61 + HUOM, kauaa ei varhennettua vanhuuseläkettä kuulemma enää voi hakea, nyt siihen on vielä mahdollisuus, jos olet 61 v täyttänyt.

Tämä

Olen tällä hetkellä työtön 60v ja en enää työllisty tässä elämässä koskaan vai kuinka Petterin kaveri Arska antaisi työttömällä ruoskaa. Minun vanhemmat ovat jo pitkälti yli 8-kymppisiä ja heitä pitää auttaa pikku hiljaa arjen askareissa enemmän ja enemmän ja sekin vien minulta aikaa. Ja en edes enää kaipaa työelämään, vielä 9kk ja sitten OVE:lle. Tärkeintä tällä hetkellä on oma terveys ja vapaa-aikaa ja tietty lapset ja lapsenlapset. Ja jos olisi mahdollista niin ensi kesänä elämään vähän rock & roll, ACDC lähdössä kiertueelle mutta ei Suomeen.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt ihan sanoisi, että se alamäki alkaa juuri 60-vuotiaana. Kyllä se alkaa pikkuhiljaa vähän aiemmin. Ei sitä niin huomaa. Voi olla myös, että on niin kauan ollut työelämässä että senkin  takia on jo uupunut. Sitten miettii, että tässä pitäisi vielä 5 vuotta vähintään jaksaa.  Itse olen ottanut sellaisen taktiikan, että ajattelen aina vuosi kerrallaan.

Pari vuotta pitäisi vielä jaksaa töissä. Kuukausikampa on jo hankittu.

Mä tein jo pari vuotta sitten ohjelman, joka näyttää mulle, montako työpäivää jäljellä. Pitäisi muokata sitä vähän, koska teen nyt vain 3-päiväistä työviikkoa ja ajattelin tehdä sitä eläkkeelle asti. 4 vapaata, 3 töitä...sopii mulle ihan hyvin, vaikka voisin kyllä jäädä jo nyt kokonaan pois työelämästä. 

Ap:lle....en nyt sanoisi varsinaisesti kriiselieväni, mutta kyllähän sen tiedostaa, että ikää tulee ja kaikenlaista kremppaa. Mulla on ehkä asiaa helpottanut se, että sairastuin jo 34-vuotiaana nivelreumaan ja sen jälkeen ei olekaan kivuttomia päiviä ollut. Siihen, että särkee ja kolottaa, on jo tottunut. Olin ajatellut, että lonkan tekonivelleikkaukseen menisin vasta eläkkeellä, mutta nyt on ruvennut mietityttämään, kannattaisiko hakeutua leikkausjonoon jo nyt. Ihan siltä kantilta, että kun terveydenhuolto ajaa nyt vauhdilla päin seinää, ehkä eläkeläisiä ei enää muutaman vuoden päästä hoidetakaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/253 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö työpaikan johto ymmärrä ikääntymistä?

Eli että antaisi kevyempiä hommia jos ei jaksaminen riitä.

Mitenhän alapeukkuajat tän käsittivät?

Ei työpaikka ole mikään vanhusten sossu. Vanhukset pois eläkkeelle ja työpaikat nuorille! Ei millään työpaikalla voi olla velvoitetta eikä ole edes varaa pitää sairastelevaa ja hidasta, täysin tuottamatonta mummoporukkaa töissä. Joku järki vaatimuksillakin pitää olla.

Mutta, kun eivät päästä eläkkeelle.

Vierailija
64/253 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen on niin vanha tai nuori kuin tuntee itse olevansa, ikä on vain numero josta ei kannata tehdä numeroa. Jos pidät itsestäsi huolta eli syöt terveellisesti ja liikut tarpeeksi kehosi voi olla numerollista ikääsi paljonkin nuorempi (kehon koostumusmittaus kertoo tämän).

Se vaan kun muutama mielestäni paljon hyväkuntoisempi ja terveellisempää elämää viettänyt tuttu on jo täältä lähtenyt. Vaikka kuinka haluaisi tuntea olevansa nuori niin ikävä kyllä selkä- ja nivelkivut muistuttaa oikeasta iästä. Ja väsyminen. Nuorena tehtiin sellaisia töitä ettei tulisi nyt kuuloonkaan. Työnantajia pitää välillä muistuttaa että niitä kevyempiä hommia kiitos, haluaisin nauttia myös vapaa- ajasta. Ikää kannattaa kunnioittaa.

Vierailija
65/253 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo yli 60. Toistaiseksi perusterve. Tulevaisuus pelottaa hieman. Eläke jää pieneksi. Mahdollisuutta ostaa hoivaa ei tule olemaan. Asun yksin. 

Vierailija
66/253 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa kerhoon.

Toinen jalka hauras.

Vierailija
67/253 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri täytin 60. Huono muisti. Salilla vähintään 3 kertaa viikossa, en vaan tiedä miksi. Ei mitään hyötyä eli lihaksia ei tule eikä kehitystä ollenkaan. Aina väsynyt. Töiden jälkeen pakko nukkua päikkärit. Yleinen vitutus. Tuo kuvaa ehkä parhaiten vanhenemista, VITUTUS!

Vierailija
68/253 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät täytä koskaan 60 vuotta. Kuolivatkohan onnellisina?

Vierailija
69/253 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et ihan oikeasti jaksa, ja jos et ole taloudellisesti katastrofaalisessa tilassa, irtisanoudu! Oletan, että olet ollut töissä jo pitkään, joten eläkettäkin sinulle lienee kertynyt. 

Nyt on sinulla elämässä ratkaisun vuodet! Panosta hyvinvointiisi nyt, niin jaksat oikeasti vanhana paremmin!

Saat myös tueksesi varhennettua vanhuuseläkettä, jos olet rahan tarpeessa. KAIKKI 61 + HUOM, kauaa ei varhennettua vanhuuseläkettä kuulemma enää voi hakea, nyt siihen on vielä mahdollisuus, jos olet 61 v täyttänyt.

Ja tämä vähentää sitten lopullista  eläkettä o,4 % /kk. Eli jo yhdessä vuodessa n 5%.

Ei kiitos.

Vierailija
70/253 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

61 ja työtön. Saan aikani hyvin kulumaan ja esim. opettelen erästä kieltä. Täytän 4 hakemusta TE:n määräyksestä, enkä tietenkään pääse edes yteenkään haastatteluun. Enkä haluaisikaan. Olisipa vielä joku eläkeputki. Kuntakokeilu on kimpussa jatkuvasti. Pitäisi mennä kursseille, yhdistyksiin töihin mitättömillä tunneilla ja palkalla. Työpajalle yrittävät ahdistaa. Ahdistaa. Ahdistaisivat nuoria.

Jos jään OVE:lle keskuussa, niin ahdistelevatko edelleenkin. Suolarahoja saan siis työmarkkinatuella.

Vierailija
71/253 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole suositeltavaa jäädä eläkkeelle ennen eläkeikää, koska valtion talous on tiukalla. Ihan yhtä paljon työpaikka voi olla monen syrjäytyneen sossupaikka.

Onko joillain käsitys että eläkkeelle tai työttömäksi noin vain "jäädään"?. Hain kyllä osittaisen varhennetun vanhuuseläkkeen kun se oli minulle mahdollista. TE- toimiston kanssa asiointi on sellaista silmänlumetta. Kaikki tiedetään ettei vakituista työpaikkaa ole meikäläisen mahdollista saada. Korkeintaan muutaman kuukauden keikka. Tosin en muuta kaipaakaan. Olen kohta 62 ja moni paljon nuorempi on jo aivan kypsä töihinsä. Kenenkään eläkkeelle jääminen tai jäämättättömyys ei tämän maan talouteen vaikuta yhtään mitään. Aina ne työt joku tekee. Olisi vaan niitä töitä enemmän saatavilla. Hyvässä työpaikoissa parasta on hyvä työporukka mutta töitä siellä ensi sijassa tehdään eikä hoideta syrjäytyneisyyttä vaikka se siihen saattaa auttaakin.

Vierailija
72/253 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei raihnaisuus marisemalla vähene. Päinvastoin!

Hyvin menee, kun lyhentää askelta ja pidentää unia.

Vierailija
73/253 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverini kuoli pian 59-vuotissynttäreidensä jälkeen. Hän teki mieluisiaan töitä ja odotteli hiljalleen eläkepäiviä, jotta pääsisi omistautumaan harrastukselleen pariksi-kolmeksikymmeneksi vuodeksi. Ei varmasti kuollut onnellisena.

Minut taas olisi saanut kuopata vuosia sitten, mutta tässä sitä ollaan, raihnaisena, köyhänä ja onnettomana.

Vierailija
74/253 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on huonokuntoisia kuusikymppisiä sivustolla.

Menkääpä katsomaan esim vanhusten hoivapaikkoihin, kun seitsenkymppset hoitajat juoksevat. Jalka nousee, työt hoituu jopa paremmin kuin nuoremmilta. 

Ja rahaa tulee eläkkeen lisäksi...

Vierailija
75/253 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkääpä katsomaan esim vanhusten hoivapaikkoihin, kun seitsenkymppset hoitajat juoksevat. Jalka nousee, työt hoituu jopa paremmin kuin nuoremmilta. 

Ap kyselee "muilta kuusikymppisiltä kriiseilijöiltä", joten tässä ketjussa ei ole tarkoituskaan kirjoitella, jos on pirtsakka ja riehakas seitsenkymppinen.

Vierailija
76/253 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap kyselee "muilta kuusikymppisiltä kriiseilijöiltä", joten tässä ketjussa ei ole tarkoituskaan kirjoitella, jos on pirtsakka ja riehakas seitsenkymppinen.

On ihmetelty, kuinka raihnaita kuusikymppisiä on sivustolla. Taitavat olla pitkäaikaistyöttömiä, joilla pian työttömänä olo hankaloituu. Eli olisi piakkoin päästävä jollain verukkeella eläkkeelle.

Vierailija
77/253 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Heti jäin, kun mahdollista 2022 alusta

Teen keikkaa, kivoja hommia💕

Vierailija
78/253 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 60 vielä mikään ikäloppu ole. Katsokaa myös vaikka uuden presidenttimme isää, joka on melkein 90-vuotias ja todella hyvässä kunnossa ikäisekseen. Asenne ja elintavat vaikuttavat hyvin paljon.

Vierailija
79/253 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ihmetelty, kuinka raihnaita kuusikymppisiä on sivustolla. Taitavat olla pitkäaikaistyöttömiä, joilla pian työttömänä olo hankaloituu. Eli olisi piakkoin päästävä jollain verukkeella eläkkeelle.

Kyllä, tämä on juuri oikea paikka haastaa riitaa, vai mitä?

Minä olen pitkäaikaistyötön 59-vuotias, tuo tuossa edellä kirjoittanut raihnainen, köyhä ja onneton. En ole tarpeeksi raihnainen työkyvyttömyyseläkkeelle, ja varsinainen eläkeikä on vielä vuosien päässä. TE-toimisto vastikään päätti, että minun "pakkohakuni" on nolla työpaikkaa kuukaudessa, koska kokonaisuutena on ilmiselvää, että minua ole tarpeen kiusata keinotekoisilla kannustimilla. Mistään verukkeista ei ole kysymys, ja lähtisin riemusta kiljuen ansaitsemaan rahaa, jos joku vain viitsisi minut palkata.

Vierailija
80/253 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaverini kuoli pian 59-vuotissynttäreidensä jälkeen. Hän teki mieluisiaan töitä ja odotteli hiljalleen eläkepäiviä, jotta pääsisi omistautumaan harrastukselleen pariksi-kolmeksikymmeneksi vuodeksi. Ei varmasti kuollut onnellisena.

Minut taas olisi saanut kuopata vuosia sitten, mutta tässä sitä ollaan, raihnaisena, köyhänä ja onnettomana.

Saman kokenut. Paras kaveri sai aivoinfarktin puolisen vuotta eläkkeelle jäännistä. Just oli hankkinut tuliterän moottoripyörän alle juhlan kunniaksi, kesällä oli tarkoitus lähteä reissuun. Se siitä. Stressaava duuni ja verenpainetauti jo nelikymppisestä saakka.