Kaupunkimaasturit on täysin moraalittomia!
Etsitään uutta autoa ja nyt vasta selvisi mulle, että kaupunkimaasturit ei oo vaan sellaine viaton kulutushömppä, tyyliin kallista on mutta mitä siitä, ne rahat menis muualle jollei autoon.
Nehän kuluttaa kaupunkiajossa ihan sairaasti bensaa verrattuna normaaliautoon. Ja kun ne syö sitä bensaa niin ne puskee pakokaasua ulos helposti kaks kertaa niin paljon kuin tavallinen auto. Jotkut superturbomallit jopa yli kolminkertaisesti kauppakassiin verratuuna.
Kun kattelee tätä talvea ja tietää ilmastomuutosskenariot niin mä olen vahvasti sitä mieltä että ne pitäisi kieltää. Kaupunkimaastureille ei ole mitään perustetta kaupunkiajossa. Jokainen joka sillä ajaa on täydellisen piittaamaton idiootti joka ansaitsee kaiken mahdollisen halveksunnan mitä ikinä irti lähtee.
Kommentit (104)
Uskomatonta, miten yhden pikku asian perustella voi luokitella ihmisen tiettyyn ryhmään kuuluvaksi, idiootiksi, halveksuttavaksi...
Toivottavasti opetatte lapsenne vähemmän ennakkoluuloisiksi.
(ei, mulla ei ole kaupunkimaasturia, ei minkäänlaista autoa tällä hetkellä)
Vierailija:
Jokainen joka sillä ajaa on täydellisen piittaamaton idiootti joka ansaitsee kaiken mahdollisen halveksunnan mitä ikinä irti lähtee.
Metkaa, että tässä nyt vaaditaan kuvitteelliselta neloselta (joka siis on provp), että hänen pitäisi luopua asuinpaikastaan, lahjoittaa autorahat köyhille jne., mutta persaukiselta ei vaaditakaan sitten samaa ympäristötietoisuutta. Miksi näin?
kuin niillä jotka ajelevat pakon sanelemina rotiskoillaan.
Ja alkuperäinen 4 ei toden totta ollut provo, häipyi vaan palstalta kun sai liikaa kritiikkiä, joihin ei voinut enää puolustautua järkevästi.
Mitä Nelosen pitäisi tehdä? Jättää auto parkkiin taajama-alueelle saapuessaan, ja hypätä toiseen, vähemmän saastuttavaan autoon? :D Kotimatkalla sitten jättää se vähemmän saastuttava kärry kaupungin rajalle odottamaan, ja jatkaa matkaa Suurella Pahalla Kaupunkimaasturilla?
Asun Turussa, myös Hirvensalo/Kakskerta on tuttu. Siellä on paljon pikkuteitä, osa asfaltoitu ja osa hiekkateitä. Siellä ei taatusti pääse tavallisella autolla mihinkään jos tulee vähänkin lunta, siis pienemmillä teillä. Se on Turkua, mutta ei missään nimessä kaupunkia. Ja julkiset liikennevälineet kulkee sinne tosi huonosti, jos ollenkaan (itse opiskelin siellä jonkin aikaa, Paasikivi-opistossa). Uskon, että nelivetomaasturi on siellä erittäin oiva ajoneuvo!
mikä ihme siinä on, että kaikesta pitäisi olla KATEELLINEN, jos jotakin asiaa kommentoi??? En ymmärrä.
En suostu olemaan kateellinen neloselle. Mutta kritisoin silti hänen asennoitumistaan.
Täytyy myöntää, että meidän perheessä on vain yksi auto, Opel Zafira.
Asumme noin 3 km keskustasta. Perheemme kahdella lapsella toisesta on käytetty osittain kestovaippoja. Kierrätän ja lajittelen, ostan ja myyn paljon kirpputoreilla jne.
Kiitos teille helposti provosoituville mammoille päivän piristyksestä :) Tämä on halpaa ja harmitonta huvia.
T: 4
P.S. Thaimaassa en ole koskaan käynyt, muuten kyllä tykkään matkustaa, ihan joka vuosi ei olla matkalle päästy.
Mutt niin suuri kuitenki, ett seillä on merkitystä.
Toinen juttu jolla kaupunkiolosuhteissa on merkitystä on se ett ne maasturit on massaltaan niin paljon raskaampia ett niiden muodostama uhka jalankulkijoille ja pyöräilijöille on paljon suurempi kuin tavallisilla pikkuautoilla.
Mikään ei muuta sitä että tarpeeton kaupukimaasturilla ajo kuuluu näihin todella tyhmiin ratkaisuihin. Kyllä sitä on ihan täys oikeus ilkkua, on se sen luokan antiekoteko.
luonnosta piittamattomat ääliöt ökyilevät. Se on vaan fakta. Ja suomen ilmastossa kuule pärjää vallan mainiosti ilman tuollaista junttiautoa, eihän täällä nykyään ole edes lunta ja tiet ovat hyvässä kunnossa jopa Turussa..
Vaaditte neloselta (joka siis ei välttämättä ole kirjoittanut yhtään jatkokommenttia!) sen laatuisia elämänmuutoksia, joita vastaavia ette ikuna vaatisi vähätuloiselta. Se on kaksinaismoralismia.
Vähätuloinen voi käyttää julkisia. Jos ei asu niiden lähellä, niin miksei muuta niiden lähelle?
Ai niin, sehän olisi kohtuuton vaatimus (niin se minustakin on)... mutta hyvätuloiselle sellaisen voi silti teidän mielestänne heittää tosta vaan.
Eiköhän nyt sovita, että pyritään itse kukin valitsemaan MAHDOLLISIMMAN ympäristöystävällisiä tuotteita. Ja jätetään ihmisten luokittelu pelkän automerkin perusteella väliin. Kun niitä kohtuupäästöisiä kaupunkimaastureitakin on olemassa...
Kyse siis oli päästöistä, ei polttoainekulutuksesta, tietääkseni.
Minä kävin joulun aikaan.
Vierailija:
eihän täällä nykyään ole edes lunta ja tiet ovat hyvässä kunnossa jopa Turussa..
Helpotti heti! Terv. Yksi provosoitunut :-)
Ja Xandris, ole jo hiljaa, juna meni jo! Eli asia loppuun käsitelty :-)
Älä puhu potaskaa. Minä olen opiskeluaikana tehnyt rakennuskulttuuri-inventointeja Turun seudulla ja ajanut silloin sillä parjatulla pikku Toyotalla jokaikisen saaristomaatalon pihaan pikkuteitä.
Ihan hyvin meni. Niillä autoilla ne paikalliset itsekin ajavat. PAinavat autot eivät välttämättä helpota asiaa yhtään, kun tie ei kestäkään alla. Ja ne on vaikeampi traktorilla vetää ojasta.
T: eräs, jonka isoisä asuu Kakskerrassa, käyn siellä 1-2 kertaa viikossa
Vierailija:
Älä puhu potaskaa. Minä olen opiskeluaikana tehnyt rakennuskulttuuri-inventointeja Turun seudulla ja ajanut silloin sillä parjatulla pikku Toyotalla jokaikisen saaristomaatalon pihaan pikkuteitä.Ihan hyvin meni. Niillä autoilla ne paikalliset itsekin ajavat. PAinavat autot eivät välttämättä helpota asiaa yhtään, kun tie ei kestäkään alla. Ja ne on vaikeampi traktorilla vetää ojasta.
Kerropas mitä ajattelet ilmastonmuutoksesta?
paitsi että kulutuksellakin on merkitystä.
keskustella enempää. Tässä siis ei ollutkaan kyse ap:n aloituksesta sinänsä, vaan nelosesta, joka tosin - voi kurjaa - paljastui fiktiiviseksi olennoksi.
Että te olette joskus helppoja.... ;=)
Vierailija:
Helpotti heti! Terv. Yksi provosoitunut :-)Ja Xandris, ole jo hiljaa, juna meni jo! Eli asia loppuun käsitelty :-)
Minusta olisi mielenkiintoista tietää, mikä maasturi saastuttaa kolme kertaa enemmän kuin keskiverto pikkuauto - mikä se muuten sitten onkaan?
No, tämä kuulemma on jo tässä loppuunkäsitelty, joten antaa olla. Menen tästä saunaan, so' on moro!
Ainahan voi luulotella itselleen ettei pärjää ilman panssarivaunua tai raivaustraktoria, mutta todellisuus onkin sitten toista.
Sehän kulutti puolet enemmän, ei likimainkaan kolme krt enemmän. Eli edelleen odotan sitä evidenssiä!
Kateus ON monen tässä ketjussa kommentoivan päällimmäinen motivaatio. Voi ilman muuta kritisoida citymaastureita ja niillä ajavien ajotyyliä tms., mutta nelosen teilaaminen asuinpaikan ym. perusteella on kateutta.
Sitä paitsi, onhan tässä nyt jo käynyt ilmi, että nelonen on provo. Häntä siis on turha pitää jonain tyypillisenä kaupunkimaasturin omistajana.
Miten niin muuten kokonaisuus ei ratkaise?? Totta kai se ratkaisee! Tietysti olisi kivaa ajatella, että " olen täydellinen, koska mulla ei oo citymaasturia" , mutta miten paljon itse kukin kokonaisuudessaan saastuttaa on paljon ratkaisevampaa kuin yksittäinen ostosvalinta. Semminkin, kun se oma vanha henkilöauto voi saastuttaa paljon enemmänkin kuin se naapurin kallis kaupunkimaasturi...