Kaupunkimaasturit on täysin moraalittomia!
Etsitään uutta autoa ja nyt vasta selvisi mulle, että kaupunkimaasturit ei oo vaan sellaine viaton kulutushömppä, tyyliin kallista on mutta mitä siitä, ne rahat menis muualle jollei autoon.
Nehän kuluttaa kaupunkiajossa ihan sairaasti bensaa verrattuna normaaliautoon. Ja kun ne syö sitä bensaa niin ne puskee pakokaasua ulos helposti kaks kertaa niin paljon kuin tavallinen auto. Jotkut superturbomallit jopa yli kolminkertaisesti kauppakassiin verratuuna.
Kun kattelee tätä talvea ja tietää ilmastomuutosskenariot niin mä olen vahvasti sitä mieltä että ne pitäisi kieltää. Kaupunkimaastureille ei ole mitään perustetta kaupunkiajossa. Jokainen joka sillä ajaa on täydellisen piittaamaton idiootti joka ansaitsee kaiken mahdollisen halveksunnan mitä ikinä irti lähtee.
Kommentit (104)
Minä en sitä paitsi aja autolla joka päivä :p Ja miten se Turun keskustan ilma on " muiden ilmaa" , kai se on meidän ilmaa yhtä lailla.
T:4
Vierailija:
Te ajatte kaks kertaa päivässä kahdella autolla kymmeniä kilsoja ja pörräätte Turun keskustassa pilaamassa muiden ilmaa. Ei kovin ystävällistä, varsinkin kun maskatte veronne muualle.
Mutta sulla ei oo kolminkertaista oikeutta siihen ilmaan.
Suuret tulot, suuret verot.
Vierailija:
Mutta sulla ei oo kolminkertaista oikeutta siihen ilmaan.
sillä kaupunkimaasturilla ollenkaan? Mihin sä sitä nelivetoa tarviit? Et mihinkään.
Vierailija:
sillä kaupunkimaasturilla ollenkaan? Mihin sä sitä nelivetoa tarviit? Et mihinkään.
Kannatam lämpimästi luonnonsuojelua ja äänestän vasemmistoa jnejne., mutta tämä ketju kyllä lyö enkan kritiikittömyydessään.
Ensinnäkin: kaupunkimaasturit EIVÄT TODELLAKAAN KAIKKI SAASTUTA TOLKUTTOMASTI. Ap ei vaivautunut esittämään mitään evidenssiä puheilleen, joten piti itse etsiä.
Esimerkiksi jonkun mainostama Volkswagen Golf pössyttelee ilmoille ihan saman verran hiilidioksidia kuin saman valmistajan Touran eli 173-197 vrt. 176-193 g/km.
Mutta löytyy maastureista toki pahempiakin, eli mm. tässäkin ketjussa mainittu Kia Sorrento, joka saastuttaa 299 g/km.
Mutta eroja siis on, ja edelleenkin pahimpia ovat ne vanhat, lyijybensaa kuluttavat romiskot, joita teillä yhä liikkuu. Niille häviää saastuttamisasteessa varmaan jokainen nykymaasturi.
Ei siis voi sanoa, että kaikki kaupunkimaasturit ovat pahoja ja kaikki pikkuautot " synnittömiä" .
Toiseksi: nelonen on oikeassa siinä, että kokonaisuus ratkaisee. Ketään ei voi leimata ympäristörikolliseksi pelkän autovalinnan perusteella tai siksi, että hän matkustelee.
Kolmanneksi: tuo öky -sanan käyttö ja nelosen elämäntyylin haukkuminen kuultaa läpi melkoista kateutta. Mutta jos rahaa on, miksei sillä saisi ostaa itselleen laatua? Voi myös ajatella niin päin, että laatu kestää, ja siten tulee pidemmän päälle halvemmaksi kuin heikkolaatuinen, jonka elinkaari on lyhyempi.
Ps: minulla ei ole kaupunkimaasturia, käytän junaa työmatkoihin...ennen kuin joku nyt heti sitten väittää, että minulla on ns. oma ammu ojassa
Vierailija:
puhdistavat Turun ilman, vai?
Yrität koko ajan vedota siihen että sinulla on RAHAA. Mutta yritä nyt kulta pieni ymmärtää ettei se oikeuta sinua tuhoamaan ilmastoa sen enempää kuin muutkaan ihmiset jotka eivät maksa yhtä paljon veroa kuin sinä...
tulonne ovat niin suuret? Perustelet sillä autojanne?
Miksikähän se menee usein niin, että jos jotain asiaa kritisoidaan, niin se kritiikin kohde tyrmää kritiikin vetoamalla siihen, että kritisoijat ovat vain kateellisia? Isot tulot=ei kovin isot älyt?
T: provoileva feikki nelonen
Vierailija:
Yrität koko ajan vedota siihen että sinulla on RAHAA. Mutta yritä nyt kulta pieni ymmärtää ettei se oikeuta sinua tuhoamaan ilmastoa sen enempää kuin muutkaan ihmiset jotka eivät maksa yhtä paljon veroa kuin sinä...
Ekologisuudessa ei ole kyse kokonaisuudesta pelkästään. Se on just se harha, jonka päästökauppafilosofia aiheuttaa. Kyse on kyllä siitä että kaikissa toimissa harkitsee joka kerta erikseen ett oisko mahdollista tehdä asia ekologisemmin.
Sen sijaan luksus ja laatu ei sinällään oo yhtään tuomittavaa niinkuin aiemmin totesin, päin vastoin.
Xandris:
Kolmanneksi: tuo öky -sanan käyttö ja nelosen elämäntyylin haukkuminen kuultaa läpi melkoista kateutta. Mutta jos rahaa on, miksei sillä saisi ostaa itselleen laatua? Voi myös ajatella niin päin, että laatu kestää, ja siten tulee pidemmän päälle halvemmaksi kuin heikkolaatuinen, jonka elinkaari on lyhyempi.
Olen samaa mieltä, rahalla kannattaa ostaa laatua. Niin teen itsekin, vaikken kovinkaan varakas ole.
En ole tässä ketjussa nelosta haukkunut. En todellakaan ole kateellinen hänelle. Mun mielestä nelonen on vain tyhmä, ja sen takia ei kannata kellekään olla kateellinen.
Ja Xandris, toi kateuskortin käyttäminen on NOLOA...
yhtä ympäristöystävälliset huvit kuin 61:llä.
Eikö vuoden ekoteko Citymaasturin havittelijalta olisi se, että niillä rahoilla jotka siihen menevät ostaa sekä turvallisen vähäpäästöisen auton itselleen että toisen samanlaisen ja lahjoittaa sen vanhan rotiskon omistajalle?
Vierailija:
yhtä ympäristöystävälliset huvit kuin 61:llä.
Tai ostaa tilalle vähemmän vanhan, mutta yhtä lailla saastuttavan koslan.
Lahjaverokin on otettava huomioon.
Vierailija:
Eikö vuoden ekoteko Citymaasturin havittelijalta olisi se, että niillä rahoilla jotka siihen menevät ostaa sekä turvallisen vähäpäästöisen auton itselleen että toisen samanlaisen ja lahjoittaa sen vanhan rotiskon omistajalle?
Kaupunkimaasturit saastuttaa ja 4 on ylimielinen, se on pointti ilman mitään kateuden häivääkään.
Ei tässä ihan köyhiä olla itsekään mutta ihan oikeasti yritän välttää turhaa autoilua ja matkustelua, usko pois meitä näin ajattelevia on paljon. Ilmastonmuutos on tosiasia ja hyvin pelottava sellainen, on oikeasti aika herätä siihen eikä AINA syyttää viherpiiperoksi tai kommunisteiksi niitä ihmisiä jotka edes yrittävät elää ekologisesti ja kritisoivat tuollaisia nelosen kaltaisia pellejä.
Kaupunkimaasturin valitsijalla puolestaan on ja siitä on kysymys.
Rötisköillä ajavat käyttävät autoa sitäpaitsi varmasti vain välttämättömimpään. Sehän on niin epäluotettava peli että parempi mennä bussilla.
" En ole koskaan aiemmin tuntenut oloani näin turvalliseksi liikenteessä. Tiedän että pystyn murskaamaan jokaisen vastaantulijan pelkästään autoni massalla. Tää on siis ihan ehdotonta kaikille joille turvallisuus ja mielenrauha on se ykkösjuttu. -Irma"