Miten saa auton irti jääkuopasta ilman apua?
Tein kipeän selkäni kanssa lumityöt perjantaina, mutta sen jälkeen satoi 20 mm vettä, joka jäätyi auton eturenkaiden ympärille. Vetävät pyörät on nyt muutaman sentin syvyydessä teräsjäässä kiinni eikä auto lähde nytkyttelemällä irti.
Sen sais varmaan perästä vetämällä ylös, mutta kun ei ole vetäjää. Joten mitäpä ideoita olisi teillä, rakkaat Ylilaudan pervo-Petterit?
Odottelen kevättä (suojasäätä) ja vietän siestaa, kun ei ole pakko mihinkään mennä. Olisin mennyt rautakauppaan mutta myöhemminkin ehtii.
Kommentit (212)
Vois nostaa helikopterilla jos olis kopteri.
Vois myös nostaa sellaisella ilmatyynyllä ja valaa pikabetonia kuoppiin. Ei vain satu olemaan näitä varastossa.
Poravasara käyttöön ja jää paskaksi renkaiden ympäriltä
Vierailija kirjoitti:
"ABS on muttei mitään manuaalista luistonestoa. Jos siinä jokin on niin automaattinen. Eli ei saa päältä pois."
Saa sen pois. Kaiva vain se manuaali esiin.
En ala tekemään toimenpiteitä, jotka kuuluvat valtuutetun huoltoliikkeen vastuulle. Mulla on täyskasko, se ei ole voimassa jos ropeloi tekemään omia virityksiä, ohittamaan ohjauspiirejä ja tekemään kytkentöjä ohi sulakkeen.
Ja huom, täyskasko ei kata hinausta omasta parkkiruudusta.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on aina säkki hiekoituissepeliä takakontissa. Pari kertaa on tarvinnut. Kerran annoin yhden kun bussi jäi risteykseen jumiin.
Eihän kyse ollut liukkaudesta, vaan kiinni jäätymisestä. Ymmärtäkää lukemanne.
No niin, trollit, koettakaa kerrankin olla hyödyksi, jos ei nyt yhteiskunnalle, niin ainakin yhdelle sinkkunaiselle, joka on velaton ja varakas ja miestä vailla.
Tehkää itsenne arvokkaiksi.
Itte sen siihen jäädytit, itte sen siitä keksit irroittaa.
Tyypillinen nainen olet, täällä päivät pitkät haukut miehiä, paitsi silloin kun sulla on ongelma pitäs tulla auttamaan. Ota tukeva ote tunkistasi ja helli sitä.
Kytkin pohjaan, vaihde silmään ja kaasu pohjaan. Päästä kytkin nopeasti ylös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
20 litraa bensaa auton alle ja tuleen.
Tääkö on paras mihin mies pystyy? Siinä on sata muuta autoa ympärillä.
Kunnon eräjorma laittaa kaikki mahdolliset asiat palamaan. Styroxin, ratapölkyt vanhat muuntajaöljyt sekä PVC-putket. Siinä on hyvä grillata käristemakkaraa kun lumi ja jää sulaa.
...ja auto palaa. Mutta saanpa makkaraa. Ja syytteen tuhopoltosta.
t. eräjorma
Vierailija kirjoitti:
Motonetista sulatussuolaa sinne. Irtoaa parissa tunnissa.
Jos mentävä sinne motonettiin niin samalla ostaa lumiketjut. Menee alle viisi minuuttia asennuksessa ja varmasti lähtee. Mulla ne löytyy peräkontista aina kun ajelen epämääräisiä metsäautoteitä. Autoa ei tarvitse tunkkailla eikä liikutella asennukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"ABS on muttei mitään manuaalista luistonestoa. Jos siinä jokin on niin automaattinen. Eli ei saa päältä pois."
Saa sen pois. Kaiva vain se manuaali esiin.
En ala tekemään toimenpiteitä, jotka kuuluvat valtuutetun huoltoliikkeen vastuulle. Mulla on täyskasko, se ei ole voimassa jos ropeloi tekemään omia virityksiä, ohittamaan ohjauspiirejä ja tekemään kytkentöjä ohi sulakkeen.
Ja huom, täyskasko ei kata hinausta omasta parkkiruudusta.
Autoliiton jäsenvakuutus korvaa (maksaa 120€/v)
Vierailija kirjoitti:
Laita matonräsy renkaiden alle ...
Heti, kun lainaat matonräsyn. Voinet samalla ystävällisesti tunkata auton niistä kuopista, mun selkään sattuu ihan herkeleesti edelleen. Satutin sen muuten pintaremonttihommissa, kurkottelin keittiönkaappeja paikoilleen.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Motonetista sulatussuolaa sinne. Irtoaa parissa tunnissa.
Jos mentävä sinne motonettiin niin samalla ostaa lumiketjut. Menee alle viisi minuuttia asennuksessa ja varmasti lähtee. Mulla ne löytyy peräkontista aina kun ajelen epämääräisiä metsäautoteitä. Autoa ei tarvitse tunkkailla eikä liikutella asennukseen.
Katusuola toimii vain yli -6C lämmössä, kylmemmässä se ei vaikuta ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on aina säkki hiekoituissepeliä takakontissa. Pari kertaa on tarvinnut. Kerran annoin yhden kun bussi jäi risteykseen jumiin.
Eihän kyse ollut liukkaudesta, vaan kiinni jäätymisestä. Ymmärtäkää lukemanne.
Trolli jo kertoi renkaiden olevan irti, mutta sutivat jääkuopassa
"Ei lähde kun vetopyörät on niissä jääkuopissa, jotka on tarkalleen renkaan muotoiset ja syvät. Aikani nytkyttelin siinä ja irtosivat jäästä, mutta kuopista eivät nouse ylös. En viitsi pilata Hakkapeliittoja ruopimalla."
Vierailija kirjoitti:
Lukaiseppa tuo
https://www.kekkila.fi/artikkeli/nauti-turvallisesta-pihasta-koko-talve…
Luin. Pitänee linkittää taloyhtiölle tai itseasiassa kaupungille, joka tuon pysäköintikentän omistaa ja sen huollosta vastaa. Varmaan ihan tykkäävät kun laitan niille ohjeita, kuinka pitää kenttä hoitaa.
Lappaat sitä lunta kunnolla vetävien pyörien ympärille, ja ruovittelee rauhallisesti niin se lumi menee pyörien alle, ja nostaa auton.
Auton kuminen kuramatto renkaan alle ja nousee 👍
Vierailija kirjoitti:
Loppuviikosta plussakelejä. Odottele että sulaa irti.
Kuten aloituksessani mainitsin, näin olen tekemässä, ellei alustan väki saa aivoistaan mitään toteuttamiskelpoista ideaa esille. Jos akuutteja ilmenee, minulla on kyllä vara taksiin.
ap
Jätesäkkeihin lämmintä vettä ja ne hautumaan renkaiden lähelle
Keitä vettä kattilassa ja sulatat kuumalla vedellä renkaat vapaaksi.
Minä taas säilyttäisin autoani siinä lämpimässä kahden auton tallissa, jonka itse rakensin ja maksoin ja joka mulla oli ennenkuin typerä mieheni halusi erota ja vaihtaa sukunimensä ja muuttaa Turkuun vosunsa kanssa. Puolen talon ja puolen autotallin hinnalla ostin tämän nykyisen asunnon, mutta autotallia tähän ei valitettavasti kuulu, kun tämä on Helsingin keskustaajamaa.
Lisä hyviä neuvoja älykkäiltä miehiltä ja naisilta, kiitos!