Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö sinustakin jokaiselle jäädä vähintään 60 % ansiotuloistaan itselle käteen?

Vierailija
03.05.2025 |

Olisko se ihan kohtuullista, jotta ns. työmotivaatio säilyisi.

Itse vähensi töiden tekemistä, kun liiallinen verotus alkoi vi tuttaa.

Tein ennen reilusti yli puolet vuodesta eli tammikuusta - heinäkuulle valtiolle ja loput itselle. Nyt lepäilen osan vuodesta etelässä! Jep.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet fiksu ja monet seuraavat jäkiäsi kun ensin funtsivat hieman kenelle raatavat. Itselle vai valtiolle.

Vierailija
2/37 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, vaikka itse en ole suurituloinen pitäisin järkevänä kattona 35% ja täsmälleen sama progressio myös pääomatuloille, niin myös pienempituloiset voivat sijoittaa ja parantaa vähitellen asemaansa sitä kautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvin yksinkertaista käsitellä tuollaisia asioita vain omien tuntemustensa näkökulmasta, ottamatta huomioon, millainen talousjärjestelmä on poliittisen prosessin kautta voimaan saatettu.

Missä määrin isot palkat perustuvat valtioiden ja kuntien apuun, suoraan ja epäsuoraan? Valtion ja kuntien ostoihin yksityiseltä sektorilta? Missä määrin palkkojen suuruus ja niiden ostovoima perustuu pienipalkkaisten työhön, josta eivät saa kohtuullista korvausta? Entä luonnonvaroihin, jotka kuuluvat kaikille, mutta joista edut kerääntyvät epätasaisesti?  jne jne

Vierailija
4/37 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei

Vierailija
5/37 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, vaikka itse en ole suurituloinen pitäisin järkevänä kattona 35% ja täsmälleen sama progressio myös pääomatuloille, niin myös pienempituloiset voivat sijoittaa ja parantaa vähitellen asemaansa sitä kautta.

Ei mitään progressiota, sama veroprosentti tulolajista ja määrästä riippumatta.

Vierailija
6/37 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan se ja sama. Merkitystä on ainoastaan sillä, millaiseen elintasoon taskuun jäävä osa riittää ja minkälaisessa yhteiskunnassa.

Vierailija
7/37 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

VIHERPUNIKKIEN  MIELESTÄ PITÄISI KOTIIN SOHVALLE MAKSAA 3000E/KK

Vierailija
8/37 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin. Ihmistä pitäisipalkita ahkeruudesta ja päinvastoin,

Harva sitä niin motivoitunut on työstään, että jaksaa sitä, jollei siitä jäö enemmän käteen itselle kuin naapurin Laiska-Jaakolle.

Vierailija
9/37 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin. Ihmistä pitäisipalkita ahkeruudesta ja päinvastoin,

Harva sitä niin motivoitunut on työstään, että jaksaa sitä, jollei siitä jäö enemmän käteen itselle kuin naapurin Laiska-Jaakolle.

Tämä ei nyt liity aiheeseen mitenkään. Tyypillistä aivokääpiön molotusta.

Vierailija
10/37 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulla menisi yli puolet tuloista veroihin, miettisin todella tarkkaan kannattaisiko edes yrittää vai eläisikö säästöillä 

Vierailija
11/37 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansiotuloverot liian korkeat Suomessa, siksi fiksut muuttaa muualle ja tänne jää sossuväki, niin kauan kuin fyrkat riittää.

Vierailija
12/37 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

VIHERPUNIKKIEN  MIELESTÄ PITÄISI KOTIIN SOHVALLE MAKSAA 3000E/KK

Minä en ole kyllä koskaan kenenkään kuullut tuollaista esittävän, enkä usko, että sinäkään.

Vierailija
13/37 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei mikään estä pienituloisia nytkään sijoittamasta.

Vierailija
14/37 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäisi, silloin kun palkat ovat astronomisia.

Vierailija
15/37 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään progressiota, sama veroprosentti tulolajista ja määrästä riippumatta.

Niin kivaa kuin se olisikin, se ei näillä kulurakenteilla ole matemaattisesti kovin mahdollista. Pääomien progressioita pitäisin tärkeänä oli ansiotuloverotus sitten mikä tahansa, saataisiin pörssiin paljon lisää varallisuutta. Lievä kärsijä kuviossa on yli 100 000€ pääomatuloina saava, tosin hyvin lievä tappio nykyiseen verrattuna katon ollessa 35% vs nykyinen 34%.

Toinen mahdollinen tapa olisi ensimmäinen tienattu kymppitonni ilman pääomaveroja, kannustaisi kaikkia sijoittamaan.

Tai ensimmäinen tienattu kymppitonni ilman ansituloveroja, kannustaisi ottamaan vastaan pätkätyötä ilman pelkoa tukien joutumisesta leikkuriin.

Vierailija
16/37 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minulla menisi yli puolet tuloista veroihin, miettisin todella tarkkaan kannattaisiko edes yrittää vai eläisikö säästöillä 

Veroprosentti nousee yli 50% vasta 17 600 euron kk-tuloilla. Kyllä minä ihan mielelläni sellaiset tulot ottaisin. Käteen kuitenkin jäisi ihan mukava summa.

Vierailija
17/37 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei mikään estä pienituloisia nytkään sijoittamasta.

Se ei vain oikein kannata laittaa pennejä ainakaan suoraan osakkeisiin. Pienet panokset ja +30% verotus on huono yhtälö.

Vierailija
18/37 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ansiotuloverot liian korkeat Suomessa, siksi fiksut muuttaa muualle ja tänne jää sossuväki, niin kauan kuin fyrkat riittää.

Veroja on paljon muitakin kuin ansiotulovero.

Voi sinunkin ansiotuloveron tiputtaa 5 prosenttiin. Nostetaan sitten Alvia ja muita veroja reilummin.

Vierailija
19/37 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 prossaa on maksimi, mikä voidaan varastaa ihmiseltä verojen muodossa. Siinäkin puolet liikaa

Vierailija
20/37 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veroprosentti nousee yli 50% vasta 17 600 euron kk-tuloilla. Kyllä minä ihan mielelläni sellaiset tulot ottaisin. Käteen kuitenkin jäisi ihan mukava summa.

Tuollaisiin palkkoihin myös vaaditaan aivan hemmetisti. Tuskin on vapaa-aikaa yhtään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi