Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saa auton irti jääkuopasta ilman apua?

Vierailija
19.02.2024 |

Tein kipeän selkäni kanssa lumityöt perjantaina, mutta sen jälkeen satoi 20 mm vettä, joka jäätyi auton eturenkaiden ympärille. Vetävät pyörät on nyt muutaman sentin syvyydessä teräsjäässä kiinni eikä auto lähde nytkyttelemällä irti. 

Sen sais varmaan perästä vetämällä ylös, mutta kun ei ole vetäjää. Joten mitäpä ideoita olisi teillä, rakkaat Ylilaudan pervo-Petterit?

Odottelen kevättä (suojasäätä) ja vietän siestaa, kun ei ole pakko mihinkään mennä. Olisin mennyt rautakauppaan mutta myöhemminkin ehtii.

Kommentit (212)

Vierailija
181/212 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei maksa, 150€ maksaa hinuri. Ja heillä on se hiekoitushiekkakin mukana matkassa.

Vierailija
182/212 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se hiekka menee sinne renkaiden alle heijaamallakin ja normaali hiekoitushiekka.

Se on terävää sepeliä eli mursketta (meillä on hiekoitusmurskesiilo siinä parkkiksella). Saattaa olla että puhkoo tuossa vain renkaat, joten en välitä kokeilla. Mutta suolaa voin kokeilla.

ap

Miksi se puhkoisi nyt tässä tarkoituksessa kun se ei puhkaise renkaitasi siinä parkkiksen muussa hiekoituksessa?

Koska normaalitilanteessa kivensirun yli vain ajetaan, mutta tässä kohtaa se kivensiru olisi vain millejä rengasta laajemmassa kuopassa ja rengas hieroutuisi sitä vasten. Se olisi kuin veitsenterä.

Toisin kuin luulet, sepeli kyllä rikkoo uusiakin autonrenkaita. Se on ainakin täällä etelässä kalliosta murskattua, teräväreunaista kivensirua eikä mitään soraharjusta kaivettua penkkahiekkaa.

https://yle.fi/a/3-7008743

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/212 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei maksa, 150€ maksaa hinuri. Ja heillä on se hiekoitushiekkakin mukana matkassa.

Missä päin maata? Uudellamaalla taksa on korkeampi. Ja mä haluan säästää tuon summan.

Vierailija
184/212 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylihuomenna on plussakelit

Katsoin, olen tietoinen. Toivotaan että on tarpeeksi pitkään, että teräsjää muuttuu juustomaiseksi ja pääsen irti. Kuten aloituksessa mainitsin, ei ole kiirettä ja osa hommistani hoituu netin kautta. Ja saapa selkä aikaa parantua. Tää on eka ja toivottavasti vika noidannuoli koskaan. Haluan päästä treenaamaan taas, kevyt lumityökin tekis hyvää mutta ei jään hakkaaminen.

ap

Ei kyllä jää vikaksi jos treenaamaan lähdet ja retuuttamaan lunta. Miten olisi rehellinen rokuli? 

En harrasta. Kevyt lihaskuntotreeni tekee hyvää kipeälle selälle, endorfiinit lähtee erittymään ja tulee euforia, joka estää jännittämästä lihaksia sen hermon ympärillä. Kokeile ite.

ap

&nb

Jotenkin luulen, etten. Mieluummin suojelen sitä kohtaa, jota kramppi yrittääkin suojata. 

Vierailija
185/212 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Jotenkin luulen, etten. Mieluummin suojelen sitä kohtaa, jota kramppi yrittääkin suojata. 

Miten tätä punaista kursoriviivaa pitäis napsuttaa että saa vastauksen ulos sitaattikentästä?

Tämä selkähomma menee nyt ihan ulos aiheesta, mutta nykyään ei suositella makaamista eikä huiliskelua, jos selkään sattuu, vaan liikuntaa, torson lihasten aktivointia ja venyttelyä kivun sallimissa rajoissa. Sekä riittävä määrä kipulääkettä, että unohtaa varoa sitä selkää eli lihakset rentoutuvat.

Selkävaivan syyhän on yleensä heikot lihakset eikä mikään sen kummempi, joten lihaksia vahvistamalla kuntoutuu. Itselläni on ikään liittyvä välilevyrappeuma, johon nimenomaan käskettiin treenata lihaksistoa.

Vierailija
186/212 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla lämmityspistoke? Ota tuoli itsellesi ja kokeile pehmittää jäätä hiustenkuivaajalla. Käy hankkimassa sulatuskaapeli ja vedä se renkaanympäri. Ota mukaan vedenkeitin. Ja keittele litra kerralla vettä autopaikalla vaikka lumesta, niin ei tarttee kannella kotoa

Odota kevättä!

Vierailija
187/212 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy mulle se autosi halavalla.

Vierailija
188/212 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko luistonesto pois?  Eipä sitten muuten kun kuumaa vettä 

Mikä luistonesto? Auto on perinneauto vuosimallia 2006. Kuuma vesi pitää kantaa sadan metrin päästä. Jäähtyy matkalla. Parempia ideoita, kiitos!

Hanki termari. Kyllä sinä jaksat tuon verran kävellä.

Vierailija
189/212 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myy mulle se autosi halavalla.

En myy halavalla enkä kalliilla. Mulla on siihen vahva tunneside, kun olen sen ihan ite käteisellä kaupasta ostanut.

ap

Vierailija
190/212 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä luistonesto? Auto on perinneauto vuosimallia 2006. Kuuma vesi pitää kantaa sadan metrin päästä. Jäähtyy matkalla. Parempia ideoita, kiitos!

Hanki termari. Kyllä sinä jaksat tuon verran kävellä.

Juu, jaksan kävellä paljon pitemmästikin mutta en kantaa 20 litran kanisterilla kuumaa vettä kipeällä selällä. Sulla taitaa olla vähän unohtuneet yläkoulun lämpöarvolaskut kun kuvittelet, että jääkuoppa sulaa miinusasteissa termospullollisella vettä.

Se termarivesi  jäätyy samantien siihen pintaan kiinni

Vierailija
191/212 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odota kesään saakka niin jopa irtoaa.

Vierailija
192/212 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Jotenkin luulen, etten. Mieluummin suojelen sitä kohtaa, jota kramppi yrittääkin suojata. 

Miten tätä punaista kursoriviivaa pitäis napsuttaa että saa vastauksen ulos sitaattikentästä?

Tämä selkähomma menee nyt ihan ulos aiheesta, mutta nykyään ei suositella makaamista eikä huiliskelua, jos selkään sattuu, vaan liikuntaa, torson lihasten aktivointia ja venyttelyä kivun sallimissa rajoissa. Sekä riittävä määrä kipulääkettä, että unohtaa varoa sitä selkää eli lihakset rentoutuvat.

Selkävaivan syyhän on yleensä heikot lihakset eikä mikään sen kummempi, joten lihaksia vahvistamalla kuntoutuu. Itselläni on ikään liittyvä välilevyrappeuma, johon nimenomaan käskettiin treenata lihaksistoa.

&nbsp

Mjaa-a. Hurjaa jos sulla on rappeuma ja vain yksi noidannuoli. Mutta kyllä mun rappeuma voi paremmin kun treenaan vatsapuolta, pysyy korsetti paremmin kasassa. Ja kun selkä suuttuu, minä olen ihan niin varovaisesti kuin se haluaa. Pientä liikettä joo, mutta että puntille... No, mulla on ollut tämä vaiva lähemmäs 40 vuotta, ja yllättävän vähän se on rajoittanut. Aika mömmöt saisi antaa ennen kuin unohtaisin varoa, nyt pärjään lähes ilman. 

Vierailija
193/212 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se iso sangollinen niin äkkiä jäähdy, kun käärit vaikka viltin ympärille ja vedät pulkassa.  Kaikillahan siis on kannellinen sanko, pulkka ja viltti.

Vierailija
194/212 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se iso sangollinen niin äkkiä jäähdy, kun käärit vaikka viltin ympärille ja vedät pulkassa.  Kaikillahan siis on kannellinen sanko, pulkka ja viltti.

Hei kamoon, mä en ala kaataa lisää vettä siihen luistinradalle. Tiedättekö, että luistinradat jäädytetään nimenomaan kuumalla vedellä, koska silloin tulee tasaisin ja kovin pinta? Uusi vesikerros sulattaa sitä vanhaa ja sulautuu siihen kiinni samalla tasoittaen urat ja kuopat, esim. tässä tilanteessa renkaan ja jään väliin jo saamani pienen raon.

Vierailija
195/212 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilannepäivitys:

Kaadoin termoskannusta kuumaa suolavettä vetävien renkaiden ympärille hiekotettuani ne ensin. Odotin hetken aikaa. Käynnistin auton, yritin pakittaa ruudusta ja roiskutin eteen pysäköidyn valkoisen Toyota Corollan paskanväriseksi.

Autoni ei liikkunut kuopistaan mihinkään. Pakenin paikalta pyyhittyäni pahimmat roiskeet.

Raiskaaja-exä, johon vahingossa törmäsin, teki oharit. Sillä on narsistin taipumuksia, eli se lupasi julkisesti auttaa, koska sai siitä tuttavilta pisteitä, mutta samalla käytti tilaisuuden hyväkseen loukata mua taas kerran jättämällä lupauksensa lunastamatta.

Tai: se odottaa että vielä viestillä PYYDÄN apua, jolloin se alkaa vinkua seksiä vastineeksi avustaan. Ja näinhän ei tule käymään, koska hän ei enää ihoni alle pääse.

Odotan suojasäätä.

ap

Vierailija
196/212 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"rakkaat Ylilaudan pervo-Petterit?"

MITÄ? MITÄ? MITÄÄÄÄÄÄÄ??????!!!!

Eikö naisella onnistukaan kaikki mitä miehiltä onnistuu?????! Missä kohti tämä näin kääntyi???!

Minä kyllä tiedän vastauksen, vaan en uhallakaan kerro :D Menehän akka ihan itse miettimään ja vastaamaan siihen huutonne :DDDDDD

Vierailija
197/212 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa, eli ap sun ongelmasi on enemmän se, että autosi renkaat on kuopissa, ei se, että ne on jäätyneet siihen kiinni. Kannattaa olla laiska koko talven, eikä koskaa kolata itse tuota parkkipaikkaa. Noin käy sitten lopputalvesta, että auton ympärillä on lumikerros ja renkaat kuopissa. Seurasin tällaista vastaavaa tapausta pari vuotta meidän rivariyhtiössä kun rapalaiska nuori pari harrasti tuota samaa, eivät jaksaneet kolata satanutta lunta ikinä pois parkkipaikaltaan. Sitten siihen muodostui talven aikana sellainen mielenkiintoinen ilmiö, että auto oli parkissa kuopissa. Sitten lopputalvesta heille tuli kriisi, kun autoa ei enää saanut kuopista pois, kun oli vuoroin tullut lunta, vettä ja taas pakkasta, lunta, vettä ja pakkasta. Loppujen lopuksi isäntä sitten hakkasi 5 tuntia hulluna jäitä pois parkkipaikoiltaan, kunnes sai auton pois kuopasta. 

Eikä siinä mitään mutta sama kuvio toistui ihan joka talvi. Eikä yhtään tajunnut sitä, että miksi muilla ei ollut samaa ongelmaa. No me kolattiin lumet pois parkeistamme aina. Minun parkkini oli ihan sileä, auto ei ollut kuopissa, kun sellaisia ei ollut.

Vierailija
198/212 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loppuviikosta plussakelejä. Odottele että sulaa irti.

Kuten aloituksessani mainitsin, näin olen tekemässä, ellei alustan väki saa aivoistaan mitään toteuttamiskelpoista ideaa esille. Jos akuutteja ilmenee, minulla on kyllä vara taksiin.

ap

Älä hermostu nyt.

Oman auton irroitin virtsaamalla renkaaseen ja se sulatti sen irti jäästä.

Mene renkaan sivulle selällesi ja suuntaa sormilla virtsasuihku renkaan juureen häpyhuulia avuksia käyttäen.

Tämä todellakin toimii!

Ja naisena helppo toteuttaa. Laittaa vain hameen päällensä (tiedän, se on nykynaiselle mahdoton rasti!) ja menee makamaan kyljelleen.

Vierailija
199/212 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilannepäivitys:

Kaadoin termoskannusta kuumaa suolavettä vetävien renkaiden ympärille hiekotettuani ne ensin. Odotin hetken aikaa. Käynnistin auton, yritin pakittaa ruudusta ja roiskutin eteen pysäköidyn valkoisen Toyota Corollan paskanväriseksi.

Autoni ei liikkunut kuopistaan mihinkään. Pakenin paikalta pyyhittyäni pahimmat roiskeet.

Raiskaaja-exä, johon vahingossa törmäsin, teki oharit. Sillä on narsistin taipumuksia, eli se lupasi julkisesti auttaa, koska sai siitä tuttavilta pisteitä, mutta samalla käytti tilaisuuden hyväkseen loukata mua taas kerran jättämällä lupauksensa lunastamatta.

Tai: se odottaa että vielä viestillä PYYDÄN apua, jolloin se alkaa vinkua seksiä vastineeksi avustaan. Ja näinhän ei tule käymään, koska hän ei enää ihoni alle pääse.

Odotan suojasäätä.

ap

Lumikasa auton edessä muuttunut valkoiseksi Corollaksi.

Vierailija
200/212 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahaa, eli ap sun ongelmasi on enemmän se, että autosi renkaat on kuopissa, ei se, että ne on jäätyneet siihen kiinni. Kannattaa olla laiska koko talven, eikä koskaa kolata itse tuota parkkipaikkaa. Noin käy sitten lopputalvesta, että auton ympärillä on lumikerros ja renkaat kuopissa. Seurasin tällaista vastaavaa tapausta pari vuotta meidän rivariyhtiössä kun rapalaiska nuori pari harrasti tuota samaa, eivät jaksaneet kolata satanutta lunta ikinä pois parkkipaikaltaan. Sitten siihen muodostui talven aikana sellainen mielenkiintoinen ilmiö, että auto oli parkissa kuopissa. Sitten lopputalvesta heille tuli kriisi, kun autoa ei enää saanut kuopista pois, kun oli vuoroin tullut lunta, vettä ja taas pakkasta, lunta, vettä ja pakkasta. Loppujen lopuksi isäntä sitten hakkasi 5 tuntia hulluna jäitä pois parkkipaikoiltaan, kunnes sai auton pois kuopasta. 

Eikä siinä mitään mutta sama kuvio toistui ihan joka talvi. Eikä yhtään tajunnut sitä, ett

Olen tehnyt lumityöt. Ongelma vain on, että täällä etelässä lunta tulee metri kerrallaan, jolloin millään kolalla ei kolata maata myöten. Ja koska tuo parkkis on iso ja autoja nokat vastakkain eikä missään tilaa, mihin sen kolatun lumen veisi, tulee kieltämättä jätettyä joskus kolaaminenkin väliin. Sori siitä.

Mutta nyt ruutu oli perjantaina kolattu (noidannuolesta huolimatta)  ja sen jälkeen lauantaina satoi yli 20 mm vettä viikonloppuna ohuen lumipatjan päälle ja se jäätyi siihen. Mites sinä hoitelet sadeveden pois parkkikentältä, joka on noin hehtaarin kokoinen ja vailla sadevesikaivoa? Imetkö pillillä?

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan