Mistä tiedät että olet varakaveri?? Listataan tähän asiat
Kommentit (273)
Vierailija kirjoitti:
Kiitän onneani siitä, että mun omassa lapsuudessani ei ollut tällaista. Pihalla ja päiväkodissa oli paljon kavereita ja vanhemmatkin olivat kavereita keskenään. Oli paljon sellaista välitöntä ja spontaania yhteydenpitoa ja kyläilyä. Nykyään tuntuu, että varsinkin naiset ovat tuhannen juonen mestareita siinä miten voi vaivihkaa kiusata ja jättää muita ulkopuolelle. Kyllä tuo kertoo jotakin tästä ajasta ja heijastuu myös lapsiin ja siihen, ettei ihmisten välille oikein synny aitoa ja pitkäaikaista yhteyttä.
Tässä on yksi syy miksi moni on yksinäinen ja yhä useampi ei edes halua ystäviä, tai siis "ystäviä" kun ihmiset on liian usein myrkyllisiä.
Vierailija kirjoitti:
En kestä, en pysty lopettaa nauramista tolle varakreiville! Ihan paras!
Tämä oli surullinen ketju, tuli muutama oma tosi ikävä kaverikokemus myös mieleen, mutta voi pyllerö sentään, tämä VARAKREIVI!
Mä en hiffannut tuota kreivijuttua. Kertokaa mitä se tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selitti että on teettänyt koiristaan joulukortteja joissa on koirien kuvat ja lähettää niitä hänen ja miehensä ystäville. Minä olin hoitanut kyseisiä koiria ilmaiseksi monta kertaa ja minulle ei voinut sitten edes koirankuvalla varustettua joulukorttia lähettää.
Tämä sama kaveri selitti joskus myös innoissaan erilaisista kakkuresepteistä joita aikoo kokeilla kun leipoo kakkuja kun miehensä kaverit ovat tulossa kylään. Minä jos käyn kylässä, ei silloin kyllä leivo mitään eikä viitsi edes kahvia keittää tai teetä tai mehua tarjota. Tarjoilut ovat yleensä lasillinen vettä hanasta.
Miksi menet sinne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli surullinen ketju, tuli muutama oma tosi ikävä kaverikokemus myös mieleen, mutta voi pyllerö sentään, tämä VARAKREIVI!
Mä en hiffannut tuota kreivijuttua. Kertokaa mitä se tarkoittaa.
yksi luki aloituksen väärin varakaveri olikin hänen silmissä varakreivi.
Mun on ehkä vaikeaa ymmärtää sitä, miksi tavatessa tehdään lupauksia siitä että tehdään X, Y, Z jos ei oikeasti ole mielenkiintoa tehdä noita asioita. Meillä esimerkiksi kaveripariskunta itse tekee aina aloitteen ja puhuu erilaisista suunnitelmista, mutta sitä kutsua ei koskaan tule. Viimeksi puhuttiin että hiihtolomalla tehtäisiin jotain yhdessä, mutta hiljaista on taas ollut. Silloin kun itse puhun jostakin asiasta, niin olen myös aloitteellinen ja kyselen ja järkkäilen ajat, mutta en kyllä todellakaan rupea kutsumaan itseäni kylään.
Kutsui synttäreilleen ja siellä teki selväksi, että siksi kutsui minut, koska joku jonka oli aiemmin kutsunut ei ollut päässytkään, vaan oli perunut.
Eli täytteeksi kutsuttiin, esittääkseen muille, niille paremmille kavereille että "minulla on paljon ystäviä!"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selitti että on teettänyt koiristaan joulukortteja joissa on koirien kuvat ja lähettää niitä hänen ja miehensä ystäville. Minä olin hoitanut kyseisiä koiria ilmaiseksi monta kertaa ja minulle ei voinut sitten edes koirankuvalla varustettua joulukorttia lähettää.
Tämä sama kaveri selitti joskus myös innoissaan erilaisista kakkuresepteistä joita aikoo kokeilla kun leipoo kakkuja kun miehensä kaverit ovat tulossa kylään. Minä jos käyn kylässä, ei silloin kyllä leivo mitään eikä viitsi edes kahvia keittää tai teetä tai mehua tarjota. Tarjoilut ovat yleensä lasillinen vettä hanasta.
Miksi menet sinne?
Eri, mutta vastaan. Lapset. Meille tarjoillaan rikkinäisistä astioista vieläpä ;) ja ne todella huonot tarjoamukset, samalla kun netissä leuhkitaan ties millä. Ja tilauksesta tekee muillekin. Ja kotonaan on varmasti koko Iittalan tuotanto hyllyssä, en tiedä ketkä ovat niitä jotka niistä saavat nauttia koreita kakkuja? Me ei ainakaan.
Ihan huumorilla otettu, ihmettelen kyllä mutta monet naurut saatu. Lapsetkin ihmettelevät. Pokka petti kyllä kun ne ekaa kertaa joskus ihmetteli heiltä tultuamme että miksi X:llä on risat astiat pöydällä kun kaapit on täynnä ehjiä? En tiedä onko lapset ajatelleet kysyä noiden lapsilta, olen yrittänyt vinkata ettei kannata. Se on joku heidän omituisuus.
Ei ole onneksi tällaisia kavereita itsellä. N32
Vierailija kirjoitti:
Ja sekö liittyy tähän ketjuun?
Miten joku aikuinen voi olla noin lapsellinen? Varakaveri? Hohhoijaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi menet sinne?
En enää ole pitkään aikaan käynytkään hänen luonaan mutta joskus kävin kun oli todella vähän kavereita siellä kaupungissa jossa asuin. Yksinäisyyden takia siis menin.
Vierailija kirjoitti:
Kaveri miehineen oli järjestämässä "kaikille parhaille kavereilleen" oikein eeppiset puutarhajuhlat. Muutamaa päivää ennen juhlia kaveri soitti ja pyysi minua auttamaan valmisteluissa eli siivoamaan kirjahyllyjä, terassikatosta ja muita paikkoja, joihin minä pitkänä yletyn niin kivasti. Juhlista oli hösötetty minulle niin paljon, että tyhmänä uskoin tulevani kutsutuksi. Ei, mutta sain minä siivouksen lopuksi kahvimukillisen.
Tuon kaverin kanssa tulin kokeneeksi paljon ja kaikenlaista, ennen kuin älysin, että oli parasta panna välit poikki. Tuosta on parikymmentä vuotta, enkä ole katunut kertaakaan.
Mulle tehtiin vähän samantapaisesti: Pyydettiin grillibileisiin "apukäsiksi" ja toisella kerralla tekemään lapsille kasvomaalauksia. Sitten ei enää ilmeisesti apulaista tarvittu, kun ei kutsua enää tullut, mutta juhlat kyllä pidettiin, näin fb:stä. Ei olla nykyään enää kavereita.
Klassinen kysymys: Saitko sä kutsun mun synttäreille/häihin/rippijuhliin, kun et oo vielä vastannut? Ai et. No sitten se on hävinnyt postissa.
Tai, jos on enemmän pokkaa: Tulisitko huomenna mun juhliin, kun x perui?
Sanoi ostavansa kaupasta X synttärilahjoja ihmisille. Minun kolmekymppisilleni tuli ilman lahjaa. Toi vain kortin. Eipä olla vuosiin oltu tekemisissä, monia vastaavia syitä siihen.
Sama täällä, olemme mieheni kans varakavereita eräälle pariskunnalle koska lapset viihtyvät heidän lasten kans. Saimme kutsun mökille ja kysyin paikan päällä miten näin nopealla aikataululla.alkoi selittää kuinka tietyt ei päässeetkään ja sitten hoksasivat että jos me päästäis. Ja sama tulevien juhlien suhteen olivat suunnitelleet hienot kemut ja sinne oli tarkoitus tiettyjen ihmisten tulla ja kun se ei onnistunut niin olimme taas vara sijalla.
Juttelin miehelleni että miksi hän sietää tätä. Itsellä menny maku ja jättänyt heidät pikku hiljaa, mieheni takia vaikea kerrasta katkaista kun hänelle ilmeisesti tärkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sekö liittyy tähän ketjuun?
No liittyy silleen että en tiennyt että tämä on näinkin yleistä. En varmaan itse jaksaisi tuollaista kohtelua katsella.
Olin aikani varakaveri, kunnes tuli mitta täyteen. Oltiin sovittu yhteinen iltameno ja sitä varten olin sumplinut muut aikataulut. Tämä "kaveri" sitten perui samana aamuna, kun olikin saanut toiselta kaverilta kyläilykutsun. Tätä edelsi pari muuta viime tipan peruutusta "ei jaksa" ym. verukkeilla, joten sai mennä.
Vierailija kirjoitti:
Kaverini:
Kertoo että ostetaan muutamien ystävien kanssa vähän paremmat joululahjat
Meidän lapselle joululahjaksi Saiturin pörssistä joulukoriste joka hajosi heti.
Mietin että muistaako hän edes näitä juttujaan, mitä hänellä sylki suusta ulos päästää?
Itse olen tälläisille vienyt tahallani laadukkaat lahjat.
Vierailija kirjoitti:
Sovittiin kaverin kanssa treffit pitkästä aikaa kahvilaan. Kaveri tuli paikalle ja toi mukanaan kaksi omaa kaveriaan joita en tuntenut - ei kai haittaa kun tuli puheeksi kommentilla. Istuin sitten kuuntelemassa kun he juttelivat asioista ja ihmisistä joista en tiennyt tai tuntenut ja nieleskelin kyyneliä.
Tuon jälkeen ei pahemmin oltu yhteydessä ja lopulta en ollenkaan. Luulin, että olimme hyviä kavereita ja lähes ystäviä - jotain tulkitsin sitten kai pieleen
Ei hyvä ihme :D sun kanssa piti olla treffit ja toi muita lisäksi. Ei kyllä ymmärrä treffeistä mitää näköjään.