Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä tiedät että olet varakaveri?? Listataan tähän asiat

Vierailija
18.02.2024 |

Joista tiedät että olet ns varakaveri

Kommentit (273)

Vierailija
61/273 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri pyysi minua mukaan valitsemaan hääpukua, mutta ei kutsunut minua häihinsä. 

Vierailija
62/273 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveri pyysi minua mukaan valitsemaan hääpukua, mutta ei kutsunut minua häihinsä. 

Aika paha. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/273 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverini:

Kertoo että ostetaan muutamien ystävien kanssa vähän paremmat joululahjat 

Meidän lapselle joululahjaksi Saiturin pörssistä joulukoriste joka hajosi heti.

Mietin että muistaako hän edes näitä juttujaan, mitä hänellä sylki suusta ulos päästää?

Me ei olla sitä Saiturin pörssin ryönääkään saatu enää muutaman jouluun :) muuten kyllä leveilee noilla kakuilla ja ties millä. Jotkut moukat ne vaan kehtaa ja heitä kannattaa kohdella sen mukaan jos esim sukulaisuuden tai lasten kaverisyyn takia täytyy olla kanssa käymisessä. 

Vierailija
64/273 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesin sen silloin, kun kaverini kolmannen kerran muutaman kuukauden sisällä soitti minulle perjantai-iltana puoliltaöin ja kysyi ensimmäiseksi, oliko minulla mitään juotavaa. Yöpaikkakin kelpaisi, ja pari tyyppiä oli mukana, mutta ne hän voisi jättää kaupungille.

Vierailija
65/273 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soittaa todella lyhyellä varoitusajalla että voisinko vaikka nähdä kaupungilla. Siis tyyliin niin että puolen tunnin päästä pitäisi olla kaupungilla. Tulee mieleen että joku parempi kaveri on perunut niin soittaa viime tipassa mulle. Ja mitään ei voi sopia yhtään etukäteen.

Teema ja sen muunnelma: Kutsutaan johonkin pippaloihin edellisenä iltana kun muita reittejä on tullut tietoon, että muut ovat saaneet kutsun jo paljon aikaisemmin.

Yksissä juhlissa kysyin hyväntuulisena muilta juhlijoilta että heh, on se tuo Henna metka kun kutsuu 40v syndeilleen edellisenä iltana :) arvasinkin että olin varakutsuttu kun muut sanoi että ei kun tulihan ne kutsut jo viikkoja sitten... 

Tuollain pystyy varmistaa asian jos kiinnostaa. 

Vierailija
66/273 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulet kutsutuksi bileisiin ja myöhemmin tajuat, että muut kutsutut on tienneet bileistä jo huomattavasti sinua aikaisemmin. Olet siis toisin sanoen "peruutuspaikalla", pyydetty mukaan joukon täytteeksi.

Vierailija
67/273 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveruuksiin ei kannata ladata liian paljon odotuksia. Mulle on oikein ok, että on kaverisuhteita, jotka toimii yhden mielenkiinnon kohteen, yhdistävän tekijän tms vuoksi tietyn ajan. Ei kukaan voi täyttää valtavaa määrää erilaisia tarpeita, varsinkaan kaverisuhteessa. Jokainen antaa parhaimpansa omaan perheeseen ja parisuhteeseen ja niin sen kuuluukin olla. Murut jää kavereille ja ne jakautuu satunnaisesti. 

Vierailija
68/273 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko tulleet ajatelleeksi sitä, että se voi olla niille kaveripiirin sisällä oleville ihmisille yhtä ehdollista, epämiellyttävää ja veitsenterällä tasapainoilua kuin se on niille ulkopuolelle jätetyille? Ryhmän sisältä voi joutua helposti ulkopuolelle, jos ei täytä tiettyjä, yleensä sen vahvan kiusaajan määrittelemiä ehtoja ja hänen miellyttämistään. Eli ei ole mikään menetys jäädä ulkopuolelle tuollaisesta porukasta... Olen puhunut tästäkin ilmiöstä lasteni kanssa.

Vierailija
69/273 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli syksyllä ravintolalahjakortti ja pyysin pari ystävänäni pitämääni mukaan nauttimaan. Edellisenä iltana molemmat sitten perui. Peruin pöytävarauksen ja lahjakortti jäi käyttämättä. Kun olin koko vuoden yrittänyt saada seuraa eikä aikaa enää ollut. 

OIi aika paska fiilis... 

Tätä en oikestaan ihmettele. Muut olisi joutuneet maksamaan jonkun suolaisen hinnan vs. Sun ilmanen

Vierailija
70/273 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulet kutsutuksi bileisiin ja myöhemmin tajuat, että muut kutsutut on tienneet bileistä jo huomattavasti sinua aikaisemmin. Olet siis toisin sanoen "peruutuspaikalla", pyydetty mukaan joukon täytteeksi.

Parempi kutsua myöhään, kuin ei ollenkaan!

Vierailija
71/273 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika samaa settiä. Kaverilla ei ole koskaan aikaa sopia tapaamisesta, eli kyse oli jostain viime tingan slotista, eli samana päivänä on kaksi tuntia johonkin tiettyyn aikaan mahdollista. Ei todellakaan tule sellainen olo että tapaamista oikeasti haluttaisiin.Tapaamisessa puhutaan siitä kuinka kauhean kiire ja vaikeaa. Instassa näen laskettelureissuja "parhaiden kavereiden" kanssa, keikkoja ja dinnereitä. Kyse ei ole siis ajanpuutteesta vaan siitä että mun tapaamiseni ei vaan ole minkäänlainen prioriteetti. Olen lakannut ehdottomasta tapaamisia, koska mitäpä sitä suotta pitämään yllä suhdetta, joka ei toiselle osapuolelle ei ole tärkeä.

Vierailija
72/273 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää sekoittako kavereita ja ystäviä

Ystäviä on vähän ja ne ei tee tepposia tahallaan

Vierailija
73/273 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovittiin yhden työkaverin entisestä työpaikasta kanssa että mennään baariin. Pidin häntä siis myös kaverinani. Hänellä oli toinen ystävä mukana ja he olivat juuri tehneet ulkomaan reissun yhdessä vähän aikaa sitten. He puhuivat vaan reissustaan koko ajan eivätkä kysyneet multa yhtään mitään koko illan aikana. Ensin jaksoin kuunnella reissujuttuja ja kysellä kysymyksiä heidän reissustaan, mutta lopulta alkoi tympimään kun he eivät kysyneet multa mitään eivätkä ottaneet huomioon millään tavalla.

Vierailija
74/273 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että massapostittaa saman tekstiviestin kaikille eikä jaksa vastata kun vastaan jotain. Oikeasti, jos et jaksa vastata niin 1) älä massapostita niin monelle tai 2) vaivaudu edes painamaan tykkää-nappia. Miten laiska idiootti voikin olla. Ei osaa yhtään ajatella asioita toisen kannalta.

ja sit tämä että aina kaikki tapaamiset sovitaan -spontaanisti-! Aivan kaikki. Näistä olen kieltäytynyt ja selittänyt kaverille että en halua spontaaneja kutsuja, stressannun ja haluan sopia asiat vähintään viikon varoajalla. Kaveri ei kuulemma oikein pysty siihen, joten yhteiset tapaamiset on vähentyneet mikä on OK. 

Vierailija
75/273 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse koen kyllä loukkaavana varakaverina olon. Jos toinen ei vilpittömästi halua viettää aikaa kanssani, vaan kaikki muut menevät aina edelle, niin parempi ettei tällainen ihminen ottaisi enää yhteyttä. Alussa olin aktiivinen hänen suuntaansa, ennen kuin tajusin mistä on kyse. Nyt en enää ole ollut, mutta sitten ehdotuksia tulee harvakseltaan hänen puoleltaan. Yleensä nämäkin peruuntuvat. En tajua, miksi hän sitten edes ottaa yhteyttä, jos ei ole oikeasti tulossa. 

Vierailija
76/273 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Tai käy niin että kuulet vaikka duunissa että duunikaverin mega bileet x on tulossa, että ohjelmaa ja päiväys päätetty jne. Ja itse et olekaan saanut kutsua ja nämä tunnelmoijat vilpittömästi ei tajua sitä kun tunnelmoivat edessä olevia partyjä. Jos läsnä myös tuleva juhlakalu niin nolo.. Itse joskus ollut tässä tilanteessa. Sitten mutkin kutsuttiin, no en mennyt. Ja tajusin muutenkin määrättyjä juttuja vuosien varrelta. Etäännytty muutenkin. No ihan väleissä ollaan muttei mitään kivaa enää ole tehty vuosiin. 

Eli en ollut varmaan edes peruutuspenkillä. 

Vierailija
77/273 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli syksyllä ravintolalahjakortti ja pyysin pari ystävänäni pitämääni mukaan nauttimaan. Edellisenä iltana molemmat sitten perui. Peruin pöytävarauksen ja lahjakortti jäi käyttämättä. Kun olin koko vuoden yrittänyt saada seuraa eikä aikaa enää ollut. 

OIi aika paska fiilis... 

Tätä en oikestaan ihmettele. Muut olisi joutuneet maksamaan jonkun suolaisen hinnan vs. Sun ilmanen

Ei kai nyt kukaan niin mulcviz ole että pistää kamut maksamaan omat ruuat kun itse syö ilmaiseksi? :))))) 

Vierailija
78/273 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää sekoittako kavereita ja ystäviä

Ystäviä on vähän ja ne ei tee tepposia tahallaan

Mutta kaverit tekevät? Minä en ylipäätään *tee tepposia* _kenellekään_ - herrajumala sentään! Miksi ihmeessä tekisin? 😳 Kyllä ihmiset ovat _sairaita_!

Vierailija
79/273 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi! Tarvitaanko bileisiin kustannusten jakajaa vai osallistujia, että näyttää somessa hyvältä, kun on paljon osallistujia. Tällaiset ovat itse joidenkin suosittujen tyyppien varakavereita.

Vierailija
80/273 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sovittiin yhden työkaverin entisestä työpaikasta kanssa että mennään baariin. Pidin häntä siis myös kaverinani. Hänellä oli toinen ystävä mukana ja he olivat juuri tehneet ulkomaan reissun yhdessä vähän aikaa sitten. He puhuivat vaan reissustaan koko ajan eivätkä kysyneet multa yhtään mitään koko illan aikana. Ensin jaksoin kuunnella reissujuttuja ja kysellä kysymyksiä heidän reissustaan, mutta lopulta alkoi tympimään kun he eivät kysyneet multa mitään eivätkä ottaneet huomioon millään tavalla.

Tämä. Meillä siis kaverilla ja toisella tutulla lapset pelaavat samassa porukassa. Viimeksi kun nähtiin he puhuivat todella pitkään jalkapalloporukan treeneistä, muista vanhemmista jne. Ei ole edes mitään saumaa osallistua keskusteluun ihmisistä joita en ole koskaan tavannut. Jalkapalloporukassa oli ilmeisesti sattunut aiemmilla kerroilla joku juttu, josta puhuivat myös kiertoteitse mutta eivät kuitenkaan kertoneet minulle mistä oli kyse "koska se oli salaisuus". Aivan mainiosti olisivat siis voineet jättää keskinäisen juoruilun hetkeen jossa ovat kahdestaan. Kolmas pyörä mikä kolmas pyörä, eihän sille mitään voi että heillä on enemmän yhteistä, mutta en tiedä mitä he kuvittelevat että minä saan näistä tapauksista irti..