Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä tiedät että olet varakaveri?? Listataan tähän asiat

Vierailija
18.02.2024 |

Joista tiedät että olet ns varakaveri

Kommentit (273)

Vierailija
21/273 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei haittaako jos perutaan sovittu tapaaminen? Tulikin muuta/väsyttää

Joo sori unohdin vastata.

Onnea! (Pari päivää myöhässä)

-ottaa yhteyttä vaan jos tarvitsee neuvoa johonkin

-lopettaa keskustelut lyhyeen

-ei ehdi jutella just nyt kun teen jotain triviaalia asiaa 

Vierailija
22/273 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystäväni kertoi ensin usean lapsen kokemuksella, että kaikki idiootit päiväkodista hän kutsuu Hoploppiin synttäreille arkena.

Meidät kutsuttiin tuonne Hoploppiin.  

Mä tiedän kanssa tämän. On menty kuitenkin näin toimivan juhliin ihan lasten ihmissuhteiden takia.

Kyllä, voin rehellisesti sanoa tässä että on ollut kyyneleet silmissä, ja ei, en todellakaan ole tyhmä. Olen somesta toki nähnyt ja muutenkin ymmärtänyt että skumpat ja hienot kakut syödään muulloin, ja meitä roikutetaam mukana vain teemapuistoon, koska lapset hyviä ystäviä.

Aikuiset eivät sitten olekaan. Nielen kuitenkin oman pahan oloni, ja olen mennyt mukaan oman lapseni takia. 

Halaus!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/273 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyytää vaikkapa ulos kahville, mutta vain siksi aikaa, kun tulee toinen kaveri paikalle, jonka kanssa sitten on sovittu illanvietosta ravintolassa, baarissa, elokuvissa tms. Tästä ei tietenkään kerro, kun kutsuu.

Vierailija
24/273 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selitti että on teettänyt koiristaan joulukortteja joissa on koirien kuvat ja lähettää niitä hänen ja miehensä ystäville. Minä olin hoitanut kyseisiä koiria ilmaiseksi monta kertaa ja minulle ei voinut sitten edes koirankuvalla varustettua joulukorttia lähettää. 

Vierailija
25/273 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan asuttu melko eri puolilla suomea vuosikausia, Kaveri ajaa autolla n 200 metrin päästä ohi, muttei vaivaudu sanomaan asiasta, tai pistäytymään. Tieto ohiajostakin kerrotaan vasta myöhemmin. Itseasiassa parikin "ystävää" teki näin...Sit muuten ollaan kyllä ystävää

Vierailija
26/273 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystäväni kertoi ensin usean lapsen kokemuksella, että kaikki idiootit päiväkodista hän kutsuu Hoploppiin synttäreille arkena.

Mä tiedän kanssa tämän. On menty kuitenkin näin toimivan juhliin ihan lasten ihmissuhteiden takia.

Kyllä, voin rehellisesti sanoa tässä että on ollut kyyneleet silmissä, ja ei, en todellakaan ole tyhmä. Olen somesta toki nähnyt ja muutenkin ymmärtänyt että skumpat ja hienot kakut syödään muulloin, ja meitä roikutetaam mukana vain teemapuistoon, koska lapset hyviä ystäviä.

Aikuiset eivät sitten olekaan. Nielen kuitenkin oman pahan oloni, ja olen mennyt mukaan oman lapseni takia. 

Ymmärrän ratkaisunne. Me olemme mieheni kanssa päätyneet siihen, ettemme lähde mukaan mihinkään, mikä ainoastaan näyttää hyvältä. On parempi olla näin. Niistä teennäisistä kiusaaja-aikuisten masinoimista jutuista ei ole loppujen lopuksi jäänyt mitään käteen lapsillekaan. 

Vierailija
27/273 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyytää vaikkapa ulos kahville, mutta vain siksi aikaa, kun tulee toinen kaveri paikalle, jonka kanssa sitten on sovittu illanvietosta ravintolassa, baarissa, elokuvissa tms. Tästä ei tietenkään kerro, kun kutsuu.

TÄMÄ. On kyllä irvokkuuden huipentuma! Pari kaveria on tehny mulle just näin. Toinen vieläpä bestis. Ilmeisesti juuri siinämain olinkin ajautunut epäsuosioon kai.

EI mitään häpeää joka noin tekee kenellekkään. Sanoisin kyllä että tuossa on se viimeinen pysäkki teidän ystävyydelle ja jos et nyt pistä kaveruutta poikki niin et ikinä.

Vierailija
28/273 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soittaa todella lyhyellä varoitusajalla että voisinko vaikka nähdä kaupungilla. Siis tyyliin niin että puolen tunnin päästä pitäisi olla kaupungilla. Tulee mieleen että joku parempi kaveri on perunut niin soittaa viime tipassa mulle. Ja mitään ei voi sopia yhtään etukäteen.

Tämä voi olla myös ihan väärä luulo. Olen pyytänyt kaveria kahville lyhyellä varoitusajalla ihan vaan siitä syystä, että en ole aiemmin ollut varma ehdinkö tai jaksanko nähdä ketään sillä reissulla.

Ihme asioista loukkaannutte kyllä..

Vierailija
29/273 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soittaa todella lyhyellä varoitusajalla että voisinko vaikka nähdä kaupungilla. Siis tyyliin niin että puolen tunnin päästä pitäisi olla kaupungilla. Tulee mieleen että joku parempi kaveri on perunut niin soittaa viime tipassa mulle. Ja mitään ei voi sopia yhtään etukäteen.

Tämä voi olla myös ihan väärä luulo. Olen pyytänyt kaveria kahville lyhyellä varoitusajalla ihan vaan siitä syystä, että en ole aiemmin ollut varma ehdinkö tai jaksanko nähdä ketään sillä reissulla.

Jos joskus kysyy lyhyellä varoitusajalla että voisiko nähdä, se on ihan ok. Mutta jos mitään ei ikinä halua sopia yhtään etukäteen vaan kaikki tapaamiset on sellaisia että pitäisi ampaista kaupungille 15 min päästä, alkaa tympimään. 

Vierailija
30/273 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi menette halpaan??

Kaveruus yleensä loppuu, kun totuus selviää.

Vierailija
31/273 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on tehty niin että ollaan isommalla porukalla jossain, ja sit kun tulee ilta, niin kaikki muut paitsi minä lähtee ennalta kutsuttuina yhden kotiin jatkmaan yhdesäoloa. Mulle hymyillään vaan jotekin tekoystävällisesti, että hei hei! Ja lähteevät meneen. Jään suu auki tollottamaan hölmistyneenä heidän perään että...siis mitä?

varokaa etenkin semmosia tekoystävällisiä tekohymyileviä kus---tä, ystäväporukan pahin selkäänpuukottaja

Vierailija
32/273 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on tehty niin että ollaan isommalla porukalla jossain, ja sit kun tulee ilta, niin kaikki muut paitsi minä lähtee ennalta kutsuttuina yhden kotiin jatkmaan yhdesäoloa. Mulle hymyillään vaan jotekin tekoystävällisesti, että hei hei! Ja lähteevät meneen. Jään suu auki tollottamaan hölmistyneenä heidän perään että...siis mitä?

varokaa etenkin semmosia tekoystävällisiä tekohymyileviä kus---tä, ystäväporukan pahin selkäänpuukottaja

Tulipa paha olo puolestasi, toivottavasti olet saanut parempia kavereita tuon kokemuksen jälkeen.

Vierailija
33/273 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän ratkaisunne. Me olemme mieheni kanssa päätyneet siihen, ettemme lähde mukaan mihinkää

Hei tässä kolmas äiti jolle resonoi! Meillä on tälläiset kaverit joista tiedämme nyt, että me olemme heille se vara. Jos eivät pääse ulkomaille jonkun luo, jos äidin dominoiva paras ystävä on muualla, tai jos ei ole muutakaan, tai joku tärkeämpi taho peruuttaa, sitten voi meitä nähdä. Olemme niin periaatteen ihmisiä, että kun ekat oharit meille tehtiin, loukkaannuttiin aivan sydänjuuria myöten. Ei voitu ymmärtää, että hyviksi ystäviksi luullut ihmiset ovat tälläisiä kiusaajia. Lapset ystäviä, joten oltu mukana nyt vielä jonkin verran 

Vierailija
34/273 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selitti että on teettänyt koiristaan joulukortteja joissa on koirien kuvat ja lähettää niitä hänen ja miehensä ystäville. Minä olin hoitanut kyseisiä koiria ilmaiseksi monta kertaa ja minulle ei voinut sitten edes koirankuvalla varustettua joulukorttia lähettää. 

Minut on myös kutsuttu kaveriksi paketoimaan jotain herkkukoreja ystäville... Itse en saanut joulukorttiakaan...

Vierailija
35/273 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Humalapäissään suunnittelee yhteistä juhannusta, reissua maalle ym., nämähän ei tietenkään koskaan toteudu.  Selvinpäin ei juuri edes ota yhteyttå.

Tai, ei edes humalassa, vaan hetken ystävällivyys-huumassa lupaa soittaa takasin myöhemmin, tai lähettää kortin tms. No mitään ei kuulu tietenkään, kun se hetki meni jo ohi.

Vierailija
36/273 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitän onneani siitä, että mun omassa lapsuudessani ei ollut tällaista. Pihalla ja päiväkodissa oli paljon kavereita ja vanhemmatkin olivat kavereita keskenään. Oli paljon sellaista välitöntä ja spontaania yhteydenpitoa ja kyläilyä. Nykyään tuntuu, että varsinkin naiset ovat tuhannen juonen mestareita siinä miten voi vaivihkaa kiusata ja jättää muita ulkopuolelle. Kyllä tuo kertoo jotakin tästä ajasta ja heijastuu myös lapsiin ja siihen, ettei ihmisten välille oikein synny aitoa ja pitkäaikaista yhteyttä. 

Vierailija
37/273 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tytöt on olleet parhaita ystäviä siitä kun olivat 2v. Näkevät vain päiväkodissa, kun hänen äitinsä haluaa juhlia omien kavereidensa kanssa kaikki lapsen juhlat, ei lapsen ystävien kanssa.

Kun tämä tyttö täytti 5v, he järjestivät kuitenkin hienot juhlat. 

Meiltä kysyttiin kakkutelinettä lainaan, että sai kakut esille sukulaisille ja muille kavereille. 

Vierailija
38/273 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joskus kysyy lyhyellä varoitusajalla että voisiko nähdä, se on ihan ok. Mutta jos mitään ei ikinä halua sopia yhtään etukäteen vaan kaikki tapaamiset on sellaisia että pitäisi ampaista kaupungille 15 min päästä, alkaa tympimään. 

"Tulee mieleen että joku parempi kaveri on perunut niin soittaa viime tipassa mulle."

Otin lähinnä kantaa tähän harhaluuloon.

Vierailija
39/273 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan asuttu melko eri puolilla suomea vuosikausia, Kaveri ajaa autolla n 200 metrin päästä ohi, muttei vaivaudu sanomaan asiasta, tai pistäytymään. Tieto ohiajostakin kerrotaan vasta myöhemmin. Itseasiassa parikin "ystävää" teki näin...Sit muuten ollaan kyllä ystävää

Minun ex anoppini, pohjalainen periaatteen nainen, piti tälläistä käytöstä pahana. Opetti meille, että koskaan ei saa ilmoittamatta mennä. Kuuluu peruskäytöstapoihin. 

Vierailija
40/273 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudet moniteholasit, voi pyllerö sentään: "mistä tiedät että olet varakreivi?"