Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sano yksikin pätevä syy, miksi suojaikärajaa ei pitäisi nostaa 18 vuoteen!

Vierailija
18.02.2024 |

Moni muukin asia on 18v ikärajan takana, mutta seksin suhteen muka 16v teini on niiiiin kypsä. Bullshit.

Kukaan ei hyväksy aikuisen sekaantumista 16-vuotiaaseen lukuunottamatta niitä, jotka hyväksyvät sekaantumisen nuorempaankin ja heidän hyväksynnän perusteella ei lakeja tule säätää. Se siitä.

Kommentit (208)

Vierailija
121/208 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No vaikka se, että ero henkisessä iässä jonkun kypsän 16-vuotiaan ja 21-vuotiaan välillä ei välttämättä ole järin suuri - saati jos vanhempi osapuoli on vasta 18- tai 19-vuotias. Minun ensimmäinen poikaystäväni oli 21-vuotias, itse olin 16. Oltiin yhdessä monta vuotta ja jäi kaikin tavoin hyvät muistot. Ja ihan 2010-luvun puolella tämä, ei mitään 80-luvun muisteloita. Muistan, että vanhempani olivat aluksi huolissaan, mutta tavatessaan poikaystävän huomasivat kyllä, että dynamiikka meidän välillä oli tasaveroinen eikä poikaystävä ollut mitenkään erityisen paljon minua aikuisempi. Kaikilla ei tietysti käy näin hyvä tuuri, ja suhtaudun itsekin lähtökohtaisesti varauksella suhteisiin, jossa vielä teini-ikäisellä on useita vuosia vanhempi kumppani. Mutta kyllä nykylaki on siitä huolimatta ihan riittävä.

Oon pahoillani mutta näissä kyllä harvoin on kyse siitä että 16v olis jotenkin erityisen kypsä vaan ennemminkin se 21v on jäänyt henkisesti sinne teinin tasolle. Ajatus siitä että tuon ikäisenä maailmat kohtais mitenkään vasta yläasteelta tulleen kanssa on kyllä aika absurdi. Toinen elää jo aikuisuutta opintolainojen ja työpaikkojen kanssa. Nuorena ajatteli ettei ikäero vuosissa ole niin paljon mutta sitten kun täytti itse 18, 19, 20jne niin näki taaksepäin ja sen eron noissa vuosissa ymmärtää.

Vierailija
122/208 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No vaikka se, että ero henkisessä iässä jonkun kypsän 16-vuotiaan ja 21-vuotiaan välillä ei välttämättä ole järin suuri - saati jos vanhempi osapuoli on vasta 18- tai 19-vuotias. Minun ensimmäinen poikaystäväni oli 21-vuotias, itse olin 16. Oltiin yhdessä monta vuotta ja jäi kaikin tavoin hyvät muistot. Ja ihan 2010-luvun puolella tämä, ei mitään 80-luvun muisteloita. Muistan, että vanhempani olivat aluksi huolissaan, mutta tavatessaan poikaystävän huomasivat kyllä, että dynamiikka meidän välillä oli tasaveroinen eikä poikaystävä ollut mitenkään erityisen paljon minua aikuisempi. Kaikilla ei tietysti käy näin hyvä tuuri, ja suhtaudun itsekin lähtökohtaisesti varauksella suhteisiin, jossa vielä teini-ikäisellä on useita vuosia vanhempi kumppani. Mutta kyllä nykylaki on siitä huolimatta ihan riittävä.

Oon pahoillani mutta näissä kyllä harvoin

Kannattaa mennä töihin niin huomaat kuinka lapsellisia ihmisiä siellä on. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/208 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos raja olisi 18 siinä menisi parhaat harjoitteluvuodet hukkaan. 15 on sopiva.

Hyvä ja tärkeä näkökulma!

Muistan, miten nuorena juuri makuun päässeenä jaksoi 9 ( yhdeksän! ) kertaa vuorokaudessa ja lopuksi tuli enää kuumaa höyryä! En mitenkään soisi, että tuo aika olisi jäänyt kokematta!

M-59

Vierailija
124/208 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä pitäisi laskea. Seksissä ei ole mitään väärää tai hävettävää. Nyt lapsia traumatisoidaan sanomalla heille kuinka he ovat jonkun suuren vääryyden uhreja jne. Samaa on tehty kaiken muunkin kanssa. Naisten irtoseksistä puhuttiin samaa. Homoseksuaalien hommasta puhuttiin samaa. Nyt on aika vapauttaa myös lasten seksi ja kertoa kuinka se on hieno ja täysin luonnollinen asia.

Kunhan ensin elättää itsensä, asuu omillaan ja on naimisissa, niin sitten saa käyttää omaa harkintaa. Siihen asti toimitaan niin kuin isi sanoo!

Entä jos isi sanoo että se on hieno ja luonnollinen asia?

Vierailija
125/208 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo oon menny ja huomannu. Jotkut on lapsellisia koko elämnsä.

Vierailija
126/208 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä pitäisi laskea. Seksissä ei ole mitään väärää tai hävettävää. Nyt lapsia traumatisoidaan sanomalla heille kuinka he ovat jonkun suuren vääryyden uhreja jne. Samaa on tehty kaiken muunkin kanssa. Naisten irtoseksistä puhuttiin samaa. Homoseksuaalien hommasta puhuttiin samaa. Nyt on aika vapauttaa myös lasten seksi ja kertoa kuinka se on hieno ja täysin luonnollinen asia.

Kunhan ensin elättää itsensä, asuu omillaan ja on naimisissa, niin sitten saa käyttää omaa harkintaa. Siihen asti toimitaan niin kuin isi sanoo!

Entä jos isi sanoo että se on hieno ja luonnollinen asia?

No sitten mennään sen mukaan! Isi on silloin arvioinut vävypojan luotettavaksi ja sukuun kelvolliseksi.  

Vierailija
127/208 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siitäkään toisaalta ole niin kauaa kun 15-vuotias tuomittiin lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä tilanteessa, jossa uhrina oli häntä vuotta nuorempi. Laki on siis hyvin monitulkintainen.

Ja sitten toisaalta ennakkotapauksessa KKO 2022:70, kko katsoi että 20v mies ei ollut syyllistynyt rikokseen kun oli harrastanut seksiä 15v tytön kanssa koska itsemääräämisoikeutta ei oltu loukattu ja ikäero ei mukamas ollut suuri.

Eli aina yksittäistapauksessa arvioidaan, että täyttyykö rajoitussäännöksen edellytykset. En silti ymmärrä miten tuota ikäeroa ei pidetty suurena kun toinen on parikymppinen 🤢

Ei ikäerolla saa olla tässä mitään merkitystä, vaan ainoastaan sillä, että molemmat ovat täyttäneet 16 vuotta!

Koska tyttö oli vasta viidentoista, niin kyllä tuosta olisi pitänyt tuomio tulla!

Vierailija
128/208 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ihan esimerkiksi se, että ei ole mitään mieltä säätää lakeja, joita kukaan ei kunnioita ja jotka eivät ole linjassa ihmisten oikeuskäsityksen kanssa. Suurin osa ihmisistä aloittaa seurustelun ja seksin harjoittelun alle 18-vuotiaana. 

Ei suojaikäraja sitä tarkoitakaan. Suojaikäraja suojaa alle ikärajan olevia aikuisten miesten ja naisten hyväksikäytöltä. Se suojaa nuoria setämiehiltä tyyliin Wille Rydman.

Vierailija
129/208 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

16-vuotias on jo hyvin seksuaalinen olento, ja varmaan suurin osa on silloin kiinnostunut harrastamaan seksiä, sanoi laki mitä tahansa. Voitaisiinko tämä seksin melkein uskonnollissävytteinen mystifiointi jättää vähän vähemmälle? Kyseessä on iloinen ja luonnollinen asia. Ehkäisy iästä riippumatta tietysti kunnossa pitäen.

Vierailija
130/208 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suojaikäraja pitäisi poistaa kokonaan ja huoltajan suostumuksella saa harrastaa seksiä.

No tämmönen nyt ei toimis ikinä. Miettikää miten awkward olis kysyä vanhemmiltaan lupa seksin harrastamiseen, ei tukis mitenkään normaalia nuorten itsenäistymistä ja oikeutta yksityisyyteen ja erillisyyteen vanhemmista.

Kyllä minä kysyn vieläkin äidiltä luvan vaikka olen ollut naimisissa jo 8 vuotta

M36

Äitikö ei anna panna ilman lupaa..

Mitä isä siihen sanoo? Se ei taida olla ihan laillistakaan vaikka äiti luvan antaakin.

Vierailija
131/208 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihan esimerkiksi se, että ei ole mitään mieltä säätää lakeja, joita kukaan ei kunnioita ja jotka eivät ole linjassa ihmisten oikeuskäsityksen kanssa. Suurin osa ihmisistä aloittaa seurustelun ja seksin harjoittelun alle 18-vuotiaana. 

Ei suojaikäraja sitä tarkoitakaan. Suojaikäraja suojaa alle ikärajan olevia aikuisten miesten ja naisten hyväksikäytöltä. Se suojaa nuoria setämiehiltä tyyliin Wille Rydman.

Rydman ei ole tehnyt mitään moitittavaa! Pysy aiheessa!

Suojaikärajan tarkoitus on suojata tyttösiä etenkin nuorilta, kiimaisilta kolleilta ja varsinkin ulkomaalaisilta villi-ihmisiltä!

Vierailija
132/208 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei puhuta sinnemäen seksuaalisesta kanssakäymisestä 14 ikäisen pojan kanssa? Miksi vain ryydmannista? Anniko teki oikein ja ville ei ? Mikä ero niissä on? 

Vierailija
133/208 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tästä kohkottaminen ole lähinnä joillekin rumille kalkkunoille "hyväksytty" tapa ilmaista nuoria naisia kohtaan tunnettua väheksyntää, nihkeilyä ja kateutta. Nuorena haluaa kokeilla asioita, ja siihen ei kuole.

Vierailija
134/208 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei puhuta sinnemäen seksuaalisesta kanssakäymisestä 14 ikäisen pojan kanssa? Miksi vain ryydmannista? Anniko teki oikein ja ville ei ? Mikä ero niissä on? 

Joo ja hittoako kumpikaan tapaus kuuluu muille kuin siihen osallisille. Ihan julmetun naurettavaa. Ihmiset eivät ilmeisesti osaa elää ilman että on jotain seksiin liittyvää kauhisteltavaa. Se on hittovie seksiä.

Vierailija
135/208 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

16-vuotias on jo hyvin seksuaalinen olento, ja varmaan suurin osa on silloin kiinnostunut harrastamaan seksiä, sanoi laki mitä tahansa. Voitaisiinko tämä seksin melkein uskonnollissävytteinen mystifiointi jättää vähän vähemmälle? Kyseessä on iloinen ja luonnollinen asia. Ehkäisy iästä riippumatta tietysti kunnossa pitäen.

Jo Wanha Cansa tiesi, että ennen vahtii vaikka kapallisen ( 5 litraa ) kirppuja kuin yhden vikkelän Witun!

Juuri siksi tulee etenkin tyttäriä vankkumattomalla suojaiällä ja lainsäädännöllä varjella, niitä kun on niin helppo höynäyttää ja sitten ne tulevat vahingossa tiineiksi eikä niitä saa enää naitettua yhteenkään taloon, tuskin torppaankaan kelpaavat eivätkä saa häissään morsiuskruunua kantaa vaan huntua vain, jos niitä enää kukaan huolii! 

Vierailija
136/208 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

18 on liian nuori. Laitetaan 30 ja jokainen joka harrastaa seksiä sitä ennen on teloitettava.

Vierailija
137/208 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ja hittoako kumpikaan tapaus kuuluu muille kuin siihen osallisille. Ihan julmetun naurettavaa. Ihmiset eivät ilmeisesti osaa elää ilman että on jotain seksiin liittyvää kauhisteltavaa. Se on hittovie seksiä.

Kyllä se kuuluu äänestäjille, jos edustaja vokottelee alaikäisiä tyttöjä. Naurettavaa edes yrittää väittää muita, ja kyllä sinäkin kiljuisit asiaa katoilta ja Tuomionkirkon tornista, jos omasta poliittisesta inhokista paljastuisi samaa.

Vierailija
138/208 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se kuuluu äänestäjille, jos edustaja vokottelee alaikäisiä tyttöjä. Naurettavaa edes yrittää väittää muita, ja kyllä sinäkin kiljuisit asiaa katoilta ja Tuomionkirkon tornista, jos omasta poliittisesta inhokista paljastuisi samaa.

Vaikene vihapuheestasi, sinä vihervassari, solisalirakki ja ektoplasman irwi-kuwa!

Vierailija
139/208 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhanen ainakin joskus halusi että sitä lasketaan, en nyt muista ikää mutta olisiko ollut 14v... 

Vierailija
140/208 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tästä kohkottaminen ole lähinnä joillekin rumille kalkkunoille "hyväksytty" tapa ilmaista nuoria naisia kohtaan tunnettua väheksyntää, nihkeilyä ja kateutta. Nuorena haluaa kokeilla asioita, ja siihen ei kuole.

Homo homini lupus et femini femina tigris est!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan