Te keillä vastakkaista sukupuolta olevia ystäviä, kysymys
Kuinka usein pyydätte ystäviltänne apua tai kuinka usein tapaatte? Entä kuinka usein laitatte toisillenne viestejä ja onko niissä koskaan mitään kaksimielisyyksiä?
Itselläni on miespuolinen kaveri, jonka kanssa viestittelen useita kertoja viikossa. Pyydän myös häntä usein auttamaan erilaisissa asioissa kotonani, en siis ole juuri nyt parisuhteessa. Olemme tunteneet monia vuosia, kaverini on ollut koko ajan naimisissa saman naisen kanssa, mutta puolisoaan en tunne. Kutsun kaverin myös ilman puolisoaan omiin illanistujaisiini. En vaan ole kiinnostunut tutustumaan tähän puolisoon.
Nyt kuulin kaveriltani, että puolisonsa on pahastunut tiiviistä yhteydenpidostamme. Hänestä se on kuulemma liiallista. On siis varmaan mustasukkainen ja luulee, että yritän iskeä kaveriani. En yritä! Olemme vain hyviä kavereita ja nautimme toistemme seurasta. Mitä palstaraati on mieltä, onko puolisolla syytä pahastua? En aio muuttaa yhteydenpidossamme mitään, tosin olen huomannut ettei kaverini laittele enää niin paljon viestejä minulle ja tämä surettaa.
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole aito kaveri miehelle jos et halua tutustua hänen puolisoon. Miten tuo on edes mahdollista ettei kutsu toisen puolisoa illan viettoon. Aika härskiä toimintaa.
Minä en näe juuri koskaan ystävieni puolisoita eikä todellakaan kutsuta puolisoita koskaan yhteisiin illanviettoihin.
Sama miehelläni omien ystäviensä kanssa. Ei minua edes kiinnostaisi mennä hänen ystäviensä kanssa minnekään.
Olen pitänyt tätä ihan normaalina käytäntönä, et ystävät tapaavat toisiaan ilman puolisoita
Ohis
Onko sinun miehesi ystävät pääasiassa sinkkunaisia tai omat ystäväsi sinkkumiehiä? Jos miehesi sinkku naiskaveri kutsuisi hänet juhliin, joihin tiedät menevän muita pariskuntia, mutta sanoisi miehellesi, että mies on tervetullut juhliin vain yksin, olisiko asia sinulle aidosti ok?
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä ole mitään yhtä oikeaa tapaa. Kaikki sopii näistä asioista tavallaan.
Luulen et tässä nyt hiertää se, että on kyseessä vastakkaista sukupuolta olevat ystävykset. Jos olis hetetonaisbestikset, niin kukaan ei pitäis outona ettei miespuolisoa kutsuttais mukaan.
Tunnustakaa vaan kaksoisstandardinne
Harvemmin tulee läheteltyä heteronaisbestikselle kaksimielisiä viestejä, ei läpällä eikä tarkoituksella. Jos olen järjestämässä juhlat johon tulee pariskuntia, niin ei tulisi mieleenkään sanoa yhdelle vieraista, että sinä olet kyllä tervetullut, kumppanisi ei, koska en halua tutustua häneen.
Ap:n kaverin puolisona vetäisin herneen nenään asiasta varmasti, mutta en ap:lle vaan miehelleni. Ap:ta pitäisin vain säälittävänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä ole mitään yhtä oikeaa tapaa. Kaikki sopii näistä asioista tavallaan.
Luulen et tässä nyt hiertää se, että on kyseessä vastakkaista sukupuolta olevat ystävykset. Jos olis hetetonaisbestikset, niin kukaan ei pitäis outona ettei miespuolisoa kutsuttais mukaan.
Tunnustakaa vaan kaksoisstandardinne
Harvemmin tulee läheteltyä heteronaisbestikselle kaksimielisiä viestejä, ei läpällä eikä tarkoituksella. Jos olen järjestämässä juhlat johon tulee pariskuntia, niin ei tulisi mieleenkään sanoa yhdelle vieraista, että sinä olet kyllä tervetullut, kumppanisi ei, koska en halua tutustua häneen.
Ap:n kaverin puolisona vetäisin herneen nenään asiasta varmasti, mutta en ap:lle vaan miehelleni. Ap:ta pitäisin vain säälittävänä.
No en ole koskaan sanonut noin, että sinä olet tervetullut mutta puolisosi ei. Olen vain laittanut miehelle kutsun tyyliin "tervetuloa silloin ja silloin, ilmoitathan pääsetkö tulemaan." En ole mitään avec-kutsuja laittanut, yleensä olen laittanut ihan viestin.
Ap
Miksi et ole tutustunut myös puolisoon?
Onko sinulla omaa puolisoa?
Mitä apua?
Tekeekö tämä mies kaikki "miesvoimaa" vaativat hommat kotonasi?
Vierailija kirjoitti:
Miksi et ole tutustunut myös puolisoon?
Onko sinulla omaa puolisoa?
Mitä apua?
Tekeekö tämä mies kaikki "miesvoimaa" vaativat hommat kotonasi?
Ei ole omaa puolisoa. Vastasinkin jo, ettei vaan jotenkin tullut heti alkuunsa tutustuttua kaverin puolisoon ja sitten se vaan jäi. Kaveri on auttanut vaikka raskaiden tavaroiden kantamisessa, toiminut kuskina ja sen sellaista. Ei tee kaikkia hommia kotonani.
Ap
Kuulostaa kummalliselta. Ja en tosiaan lähettelee mitään kaksimielisyyksiä enkä myöskään kysy mihinkään apuhommiin. Itse olen tosin autellut jos joskus tarvii.
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä joku vitsi? "Olemme tunteneet monia vuosia, kaverini on ollut koko ajan naimisissa saman naisen kanssa, mutta puolisoaan en tunne. Kutsun kaverin myös ilman puolisoaan omiin illanistujaisiini. En vaan ole kiinnostunut tutustumaan tähän puolisoon."
Oletko täysin sosiaalisesti kyvytön vai mistä moinen? Kyllähän se on selvää, että kaverin puolisoon tutustutaan jossain vaiheessa jos ystävyys on täysin viatonta niin kuin kerrot. Se on ehdottomasti reiluinta kaveria ja kaverin puolisoa kohtaan, kaikki muu vaikuttaa salailulta ja jopa suoranaiselta mielenosoitukselta.
Minulla on 3 naista ystävänä joiden kanssa olen pitänyt viestitellen yhteyttä jo vuosikaudet mutten tunne heidän miehiään, enkä aio eikä kiinnosta tutustuakaan.
Siis eikö tämä ihan ilmiselvää, että miehen kumppanin ongelma juontaa juurensa sieltä, ettei todellakaan tunne AP:ta. Tottakai se voi aiheuttaa suhteessa närää, kun kumppanilla ei oo mahdollisuutta todistaa minkälainen kaveridynamiikka heillä on. Näkee vaan, että viestiä pukkaa, osa on kaksmielistä ja mies lähtee auttelemaan aina kun pyydetään. AP on itse ongelmansa aiheuttanut, kun ei ole kiinnostanut kaverin kumppaniin tutustua.
Minusta tuo on outoa. Kai sitä nyt kaverinsa puolison/peheen haluaa tuntea vaikkei muusta kuin kohteliaisuudesta. Ei tulisi mieleenkään olla pyytämättä molempia bileisiin, oma asiansa tulevatko.