Te keillä vastakkaista sukupuolta olevia ystäviä, kysymys
Kuinka usein pyydätte ystäviltänne apua tai kuinka usein tapaatte? Entä kuinka usein laitatte toisillenne viestejä ja onko niissä koskaan mitään kaksimielisyyksiä?
Itselläni on miespuolinen kaveri, jonka kanssa viestittelen useita kertoja viikossa. Pyydän myös häntä usein auttamaan erilaisissa asioissa kotonani, en siis ole juuri nyt parisuhteessa. Olemme tunteneet monia vuosia, kaverini on ollut koko ajan naimisissa saman naisen kanssa, mutta puolisoaan en tunne. Kutsun kaverin myös ilman puolisoaan omiin illanistujaisiini. En vaan ole kiinnostunut tutustumaan tähän puolisoon.
Nyt kuulin kaveriltani, että puolisonsa on pahastunut tiiviistä yhteydenpidostamme. Hänestä se on kuulemma liiallista. On siis varmaan mustasukkainen ja luulee, että yritän iskeä kaveriani. En yritä! Olemme vain hyviä kavereita ja nautimme toistemme seurasta. Mitä palstaraati on mieltä, onko puolisolla syytä pahastua? En aio muuttaa yhteydenpidossamme mitään, tosin olen huomannut ettei kaverini laittele enää niin paljon viestejä minulle ja tämä surettaa.
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kysyt kaksimielisyyksistä? Kuulostaa siltä että kaverin puolisolla on syytä ihmetellä ystävyyttänne jos et edes ole kiinnostunut tutustumaan häneen ja haluat tavata vain ilman häntä. Vaikka kyse olisi samansukupuolisesta kaverista niin ihmettelisin tätä.
Oma paras ystäväni on vastakkaista sukupuolta. Emme lähettele koskaan kaksimielisyyksiä, enkä ole hänestä kiinnostunut kuin raikkaana ystävänä. Puolisonsa tunnen vaikka emme ole kovin usein tekemisissä ja hän on aina tervetullut illanistujaisiin. En pyydä oikeastaan koskaan auttamaan missään arjen asioissa, mielestäni se ei ole ystävien tehtävä.
No huumorintajuni on hieman erikoista, voin laittaa myös mieskavereilleni kaksimielisiä juttuja ja he minulle. Tarkoittamatta sen kummempaa.
En ole koskaan ajatellut, että minun tulisi tutustua myös
No tuohan on täysin eri asia, tottakai puolison juhliin kutsutaan puolisolle tärkeitä ihmisiä! :D Eihän tuota voi verrata mitenkään. Etkä itsekään ole sen koomin heitä nähnyt...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat aikamoiselle vastenmieliselle käärmeelle. Kyllä se uusi puoliso on vaan kutsuttava ja tutustuttava jos miehen elämässä aiot olla. Tosin miehenä laittaisin sinut pihalle kun varmasti löytyy psyykkisesti terveitäkin naispuolisia kavereita.
Miksi ihmeessä on "kutsuttava ja tutustuttava"??
Kyllä meillä on ainakin kummallakin omat ystävät, eikä toisten porukoihin hinguta millään tavalla. Molemmat menee omien kavereiden kanssa.
Tässä Ap:n tapauksessa on "kutsuttava ja tutustuttava" koska ystävä ei voi hyvin ja ap aiheuttaa ongelmia ystävän parisuhteelle. Etkö sinäkin haluaisi auttaa omaa läheistä, hyvää ystävää? Ap ei halua.
Ei tässä ole mitään yhtä oikeaa tapaa. Kaikki sopii näistä asioista tavallaan.
Luulen et tässä nyt hiertää se, että on kyseessä vastakkaista sukupuolta olevat ystävykset. Jos olis hetetonaisbestikset, niin kukaan ei pitäis outona ettei miespuolisoa kutsuttais mukaan.
Tunnustakaa vaan kaksoisstandardinne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole aito kaveri miehelle jos et halua tutustua hänen puolisoon. Miten tuo on edes mahdollista ettei kutsu toisen puolisoa illan viettoon. Aika härskiä toimintaa.
Minä en näe juuri koskaan ystävieni puolisoita eikä todellakaan kutsuta puolisoita koskaan yhteisiin illanviettoihin.
Sama miehelläni omien ystäviensä kanssa. Ei minua edes kiinnostaisi mennä hänen ystäviensä kanssa minnekään.
Olen pitänyt tätä ihan normaalina käytäntönä, et ystävät tapaavat toisiaan ilman puolisoita
Ohis
En minäkään nää kavereiden puolisoita usein, mutta kyllä mua kiinnostaa keitä ne on ja mitä heille kuuluu ja lähetän terveisiä. Mun mielestä on normaalia haluta tuntea sun hyvien ystävien puolisot, vaikka et niiden kanssa usein olisi tekemisissä, ihan vaan siksi että ne on tärkeitä sun ystävälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole aito kaveri miehelle jos et halua tutustua hänen puolisoon. Miten tuo on edes mahdollista ettei kutsu toisen puolisoa illan viettoon. Aika härskiä toimintaa.
Minä en näe juuri koskaan ystävieni puolisoita eikä todellakaan kutsuta puolisoita koskaan yhteisiin illanviettoihin.
Sama miehelläni omien ystäviensä kanssa. Ei minua edes kiinnostaisi mennä hänen ystäviensä kanssa minnekään.
Olen pitänyt tätä ihan normaalina käytäntönä, et ystävät tapaavat toisiaan ilman puolisoita
Ohis
Kyllä minä tapaan ystäviä ja kavereita ilman miestäni mutta mikään ei estä meitä tutustumasta toisen ystäviin ja kavereihin sekä näiden puolisoihin. Kun käydään festareilla, niin yleensä aina törmätään joko yhteisiin tai toisen ystäviin ja kavereihin. Kyllä silloin on ihan luonnollista tutustua näihin ihmisiin ja heidän puolisoihin, jos ovat yhdessä liikkeellä. Se ei tarkoita, että näistä tulisi mitään uusia omia ystäviä tai kavereita.
Vierailija kirjoitti:
Luulen et tässä nyt hiertää se, että on kyseessä vastakkaista sukupuolta olevat ystävykset. Jos olis hetetonaisbestikset, niin kukaan ei pitäis outona ettei miespuolisoa kutsuttais mukaan.
Ap aiheuttaa käytöksellään ongelmia "ystävän" parisuhteeseen. Yleensä ystävää kohtaan ei käyttäydytä niin, olipa kyseessä mies tai naiset ystävä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis
En minäkään nää kavereiden puolisoita usein, mutta kyllä mua kiinnostaa keitä ne on ja mitä heille kuuluu ja lähetän terveisiä. Mun mielestä on normaalia haluta tuntea sun hyvien ystävien puolisot, vaikka et niiden kanssa usein olisi tekemisissä
Käännän näinpäin: Mua ei todellakaan haittaa millään tavalla, jos mies ei puhu minusta mitään ystävilleen. En tarvitse terveisiä, eikä mun kuulumisista tarvitse kertoa. En loukkaannu, jos haluavat viettää aikaa omalla porukalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis
Kyllä minä tapaan ystäviä ja kavereita ilman miestäni mutta mikään ei estä meitä tutustumasta toisen ystäviin ja kavereihin sekä näiden puolisoihin. Kun käydään festareilla, niin yleensä aina törmätään joko yhteisiin tai toisen ystäviin j
Sinäkin puhut nyt lähinnä jostain "törmäämistilanteesta" et mistään yhteisen illanvieton järjestämisestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap aiheuttaa käytöksellään ongelmia "ystävän" parisuhteeseen. Yleensä ystävää kohtaan ei käyttäydytä niin, olipa kyseessä mies tai naiset ystävä
Mitä ap tekee väärin?
Jos ap olis heteronainen joka viestittelee usein heteronaiskaverinsa kanssa ja tämän kaverin mies alkais vinkumaan tuosta, niin olisko sama vastaanotto? Samat vastaukset? Kyllä miehen pitäis päästä illanviettoihin ja ap on syyllinen ongelmiin?
Pliis oikeesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ap tekee väärin?
Mitäkö? On yhteydessä kaverimieheen päivittäin siinä määrin, että miehen kumppanin mielestä alkaa olla jo liikaa. AP sanoo, että mies on ollut jo pitkään naimisissa puolisonsa kanssa, eli jos tässä vaiheessa puolisolta tulee sanomista, se todennäköisesti on ihan aiheesta.
Tuo on täysin pariskunnan välinen asia ja he sopivat rajansa keskenään.
Edelleen: jos olis heteronaiset ystävinä ja miespuoliso alkais valittamaan - kuka tekisi siknä tilanteessa väärin ja mitä ja millä perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Jos ap olis heteronainen joka viestittelee usein heteronaiskaverinsa kanssa ja tämän kaverin mies alkais vinkumaan tuosta, niin olisko sama vastaanotto? Samat vastaukset? Kyllä miehen pitäis päästä illanviettoihin ja ap on syyllinen ongelmiin?
Pliis oikeesti.
Millä tavalla tämä on verrannollinen? Heteronaisilla ei oo minkäänlaista seksuaalistajännitettä välillään, kaverin mies voi pyytää enemmän parisuhde aikaa kumppaniltaan ja heterokaveri on, että ok, hemmotelkaa toisianne.
Tässä on oletetusti hetero nainen ja heteromies kavereita, seksuaalinenjännitteen on siis mahdollista syntyä. Miehen kumppani on sanonut että det här passar inte, ja naiskaveri ei tykkää kun näin on sanottu. Rawr, kaksi kyräilevää kissaa. Ihan eri dynamiikka siis.
En pyydä apua käytännön asioihin. Asumme eri puolilla maata nykyisin ettei se oikein kävisikään.
Olemme olleet hyvät ystävät toiselta luokalta asti, ja meidän välimme ovat hyvien ystävien välit.
Hän on naimisissa ja yhdenlapsen isä, minä elän sinkkuna.
Mitään kaksimielisyyksiä ei puhuta ja sellaiseen tekisin heti stopin mutta haän on sen verran sivistynyt ihminen ettei varmasti alkaisi välejämme pilata idioottimaisuuksilla.
Juttelemme puhelimessa tai viestien välityksellä mutta välillä menee aikaa ettei olla yhteyksissä. Ystävyys säilyy koska se on aitoa ja pidämme toisistamme. Hänen vaimoaan ja lastaan en ole tavannut enkä tiedä tietääkö vaimo minusta. Uskon kuitenkin että hän on järkevä ihminen joka ei ystävyyttämme lähtisi sabotoimaan, muunlaisen kanssa en voi kuvitella hänen mihinkään alkaneenkaan.
Minä pidän tärkeänä muihin ihmisiin tutustumista. Ajattelen, että se laajentaa ihmistuntemustani ja tuttavapiiriäni. Sen takia järjestän bileitä, joihin saa tuoda ystäviä. Puolisokin voisi löytyä sillä tavalla. Suosittelen samaa AP:lle.
"Sinäkin puhut nyt lähinnä jostain "törmäämistilanteesta" et mistään yhteisen illanvieton järjestämisestä."
Niin, yritin vain avata yhtä sellaista tilannetta, jossa minulla on mahdollisuus tutustua miehen kavereihin ja heidän puolisoihin. Koska musiikkimaku yhdistää, saatetaan jutella bändeistä, katsoa yhdessä jonkun bändin setti tai juoda yhdessä yhdet kaljat. Näin olen voinut tutustua miehen kaveriin Mattiin ja tämän puolisoon Maijaan. Olen saattanut todeta, että olivat mukavia. Seuraavaksi kun järjestetään grillibileet, voin kysellä mieheltäni että tuleeko myös Matti ja Maija.
Miehelläni on porukka kavereita, joiden kanssa reissaavat festareilla ulkomailla. Joukkoon kuuluu myös naisia. Olen joskus ollut mukana mutta koska minua ei kiinnosta enää reissata ja örveltää niin jään mielummin kotiin. Tunnen porukan tyypit mutta he eivät ole välttämättä minun kavereita, joita näkisin vapaa-ajallani.
Vierailija kirjoitti:
Pliis oikeesti.
Minä hetero nainen ja jos toinen hetero nainen ystäväni järjestäisi esim illanistujaisia (joihin kutsuu muita pariskuntia) joihin mieheni ei olisi tervetullut, olisin kyllä hyvin loukkaantunut. Ei todellakaan normaalia toimintaa. Olemme aina ystäviemme kesken tutustuneet jossain vaiheessa toistemme kumppaneihin, joko illanistujaisissa tai vaikka yhteisillä leffareissuilla tai drinksuilla. Kyllä se kuuluu normaaliin läheiseen ystävyyteen että ollaan kiinnostuneita ystävän tärkeimmästä henkilöstä. Ja kun tähän AP:n tapaukseen selkeästi vielä liittyy tuollainen hyväksikäyttöaspekti niin todellakin on outoa! Apua pitää mieheltä saada, mutta muuten ei tuon "ystävä"miehen asiat kiinnosta tippaakaan AP:ta.
Minä toivon, että minun ystäväni on onnellinen ja hänellä on hyvä olla elämässään ja parisuhteissaan. Ap ei toivo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis
En minäkään nää kavereiden puolisoita usein, mutta kyllä mua kiinnostaa keitä ne on ja mitä heille kuuluu ja lähetän terveisiä. Mun mielestä on normaalia haluta tuntea sun hyvien ystävien puolis
Käännän näinpäin: Mua ei todellakaan haittaa millään tavalla, jos mies ei puhu minusta mitään ystävilleen. En tarvitse terveisiä, eikä mun kuulumisista tarvitse kertoa. En loukkaannu, jos haluavat viettää aikaa omalla porukalla.
No entäs näinpäin: Sun puoliso sanoo sulle, että sitä häiritsee, kun lähdet taas kaveria auttelemaan lamppujen vaihdossa kolmatta kertaa lyhyenajan sisällä ja tekstailet loputtomasti sille, kun yrität viettää kumppaniksi kanssa mukavaa iltaa. Että voisitko vähän rajoittaa ja huomioida enemmän kumppaniasi. Laittaa vähän rajoja kaverisi kanssa, kun tuppaa parisuhde kärsimään.
Ap, onko sinulla diagnosoitu autismin kirjolta esim. Aspergerin oireyhtymä?