Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te keillä vastakkaista sukupuolta olevia ystäviä, kysymys

Vierailija
18.02.2024 |

Kuinka usein pyydätte ystäviltänne apua tai kuinka usein  tapaatte? Entä kuinka usein laitatte toisillenne viestejä ja onko niissä koskaan mitään kaksimielisyyksiä?

Itselläni on miespuolinen kaveri, jonka kanssa viestittelen useita kertoja viikossa. Pyydän myös häntä usein auttamaan erilaisissa asioissa kotonani, en siis ole juuri nyt parisuhteessa.  Olemme tunteneet monia vuosia, kaverini on ollut koko ajan naimisissa saman naisen kanssa, mutta puolisoaan en tunne. Kutsun kaverin myös ilman puolisoaan omiin illanistujaisiini. En vaan ole kiinnostunut tutustumaan tähän puolisoon. 

Nyt kuulin kaveriltani, että puolisonsa on pahastunut tiiviistä yhteydenpidostamme. Hänestä se on kuulemma liiallista. On siis varmaan mustasukkainen ja luulee, että yritän iskeä kaveriani. En yritä! Olemme vain hyviä kavereita ja nautimme toistemme seurasta. Mitä palstaraati on mieltä, onko puolisolla syytä pahastua? En aio muuttaa yhteydenpidossamme mitään, tosin olen huomannut ettei kaverini laittele enää niin paljon viestejä minulle ja tämä surettaa. 

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et ole kiinnostunut tutustumaan ystäväsi puolisoon? Hänhän on kuitenkin ystävällesi tärkein ihminen hänen elämässään. Olet myös epäkohtelias, kun et kutsu ystäväsi puolisoa illanviettoihin. 

Ei vaan jotenkin tutustumisemme alussa tullut sellaista kohtaa, jossa olisin tutustunut myös kaverin puolisoon. Sitten vaan aika kului eikä enää tullut mieleen. Juhliini kutsun vain ihmisiä, jotka tunnen. Olisi kiusallista jos siellä olisi joku tuntematon. Kutsun myös muutamia muita miespuolisia kavereitani ilman puolisojaan joita en tunne,  ei kai tämä nyt niin ihmeellistä ole? Jotkut tunnen ja heidät kutsun molemmat.

Ap

No nyt on korkea aika muuttaa tilanne. Jatkossa pyydä vaimo mukaan, JOLLOIN tutustut häneen. Tai sitten et pidä enää yhteyttä mieheen aktiivisesti, koska mieshän on kertonut sen häiritsevän HÄNEN liittoaan. Jos todella välität ystävän tavoin hänestä, huomioit tämän. Perustelusi ja ajatusmaailmasi kuulostavat lapsellisilta ja itsekkäiltä.

Vierailija
22/69 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sinä aina aloitteen tekijä yhteydenotoissa? Onko ystävyys todella sitä, että sinä pyydät ja kutsut ja hän ei ole aloitteellinen? Ehkä haluaisi etäisyyttä, mutta ei uskalla sanoa. Kuulostat aika itsekkäältä ystävältä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap.lle tuo suhde on hyötysuhde. Ei ystävyyssuhde ole tuollaista. Minullaon miespuolinen ystävä , olen nainen. Ei tulis mieleenkään soitella hälle jatkuvasti ja pyytää apua. Ja tuo että kutsuu ilman seuralaista koska "mua ei vaan kiinnosta tutustua". Voi luoja!!

Vierailija
24/69 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä joku vitsi? "Olemme tunteneet monia vuosia, kaverini on ollut koko ajan naimisissa saman naisen kanssa, mutta puolisoaan en tunne. Kutsun kaverin myös ilman puolisoaan omiin illanistujaisiini. En vaan ole kiinnostunut tutustumaan tähän puolisoon."

Oletko täysin sosiaalisesti kyvytön vai mistä moinen? Kyllähän se on selvää, että kaverin puolisoon tutustutaan jossain vaiheessa jos ystävyys on täysin viatonta niin kuin kerrot. Se on ehdottomasti reiluinta kaveria ja kaverin puolisoa kohtaan, kaikki muu vaikuttaa salailulta ja jopa suoranaiselta mielenosoitukselta.

En ole aloittaja, mutta introverttinä sanon, että en minäkään haali uusia ihmisiä elämääni mistään kohteliaisuussyistä. Olen tekemisissä niiden kanssa joiden haluan ja muut pitäkööt tunkkinsa.

Sosiaalisesti ei ole hyväksytt

Vai niin. Itse ajattelen niin, että itsehän vaimo miehensä tuntee ja joko luottaa tähän tai ei. En ole mustasukkaisuuteen taipuvainen ihminen. Aloittaja sinällään on täysin vapaa tekemään mitä haluaa.

Vierailija
25/69 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko sinkku? Koska et oo ensimmäinen sinkkuleidi, joka kohtelee miespuolisia kavereita ikäänkuin olisivat puoliso ilman seksuaalista yhteyttä. Jopa miespuolisen kaverin puoliso on pahastunut siitä millä tavalla teidän ystävyys ilmenee. Kertoo jotain. En väitä, että teillä mitään kipinää on, mutta rajat todennäköisesti siinä mikä on kohtuullista ystävyyssuhteessa on varmaan siinä ja siinä.

Vierailija
26/69 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat aikamoiselle vastenmieliselle käärmeelle. Kyllä se uusi puoliso on vaan kutsuttava ja tutustuttava jos miehen elämässä aiot olla. Tosin miehenä laittaisin sinut pihalle kun varmasti löytyy psyykkisesti terveitäkin naispuolisia kavereita.

Vierailija
27/69 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et ole kiinnostunut tutustumaan ystäväsi puolisoon? Hänhän on kuitenkin ystävällesi tärkein ihminen hänen elämässään. Olet myös epäkohtelias, kun et kutsu ystäväsi puolisoa illanviettoihin. 

Ei vaan jotenkin tutustumisemme alussa tullut sellaista kohtaa, jossa olisin tutustunut myös kaverin puolisoon. Sitten vaan aika kului eikä enää tullut mieleen. Juhliini kutsun vain ihmisiä, jotka tunnen. Olisi kiusallista jos siellä olisi joku tuntematon. Kutsun myös muutamia muita miespuolisia kavereitani ilman puolisojaan joita en tunne,  ei kai tämä nyt niin ihmeellistä ole? Jotkut tunnen ja heidät kutsun molemmat.

Ap

Kuulostat epävarmalta, epäkypsältä ja lapselliselta. Et halua tutustua ystäväsi puolisooni ja et voi kutsua tuntemattomia juhliisi eli ystäväsi puoliso ei saa kutsua. Huomaatko kehäajattelun? Peittelet sillä jotain muuta, ehkä juurikin epävarmuuttasi. Ehkä myös kypsymättömyyttäsi nautit siitä, että aiheutat mahdollisesti ihmetystä ystäväsi parisuhteessa. 

Vierailija
28/69 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensäkin on vähän outoa, jos _läheisten_ ystävien kumppanit suljetaan jotenkin kokonaan ystävyyssuhteen ulkopuolelle. Ei se tarkoita, että kaikkien tarvitsisi aktiivisesti hengata yhdessä, mutta aktiivisesti ulkopuolelle sulkeminen on jo ihan normaalien sosiaalisten hyvin tapojen vastaista. 

Onko illanistujaisissasi yleinen sääntö, että sinne tulevat kaverisi eivät saa ottaa kumppaneitaan mukaan, vai onko tämä ystäväsi puoliso erityistapaus. Kyllä minuakin alkaisi jurppimaan, jos kumppanini ystävä rajaisi minut tarkoituksella kaiken ulkopuolelle. Todennäköisesti myös sinua?

Vierailija
29/69 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko sinä aina aloitteen tekijä yhteydenotoissa? Onko ystävyys todella sitä, että sinä pyydät ja kutsut ja hän ei ole aloitteellinen? Ehkä haluaisi etäisyyttä, mutta ei uskalla sanoa. Kuulostat aika itsekkäältä ystävältä. 

No kyllä hänkin välillä kysyy kuulumisia viestillä. Mutta nyt tosiaan on viestitellyt vähemmän, kun puolisonsa on pahastunut. Yleensä se olen minä,  joka on pyytänyt häntä käymään. Puolisonsa on paljon kotona, joten olemme nähneet lähinnä minun luonani. Kyllä hän aina vastaa viesteihini. 

Ap

Vierailija
30/69 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kysyt kaksimielisyyksistä? Kuulostaa siltä että kaverin puolisolla on syytä ihmetellä ystävyyttänne jos et edes ole kiinnostunut tutustumaan häneen ja haluat tavata vain ilman häntä. Vaikka kyse olisi samansukupuolisesta kaverista niin ihmettelisin tätä.

Oma paras ystäväni on vastakkaista sukupuolta. Emme lähettele koskaan kaksimielisyyksiä, enkä ole hänestä kiinnostunut kuin raikkaana ystävänä. Puolisonsa tunnen vaikka emme ole kovin usein tekemisissä ja hän on aina tervetullut illanistujaisiin. En pyydä oikeastaan koskaan auttamaan missään arjen asioissa, mielestäni se ei ole ystävien tehtävä.

No huumorintajuni on hieman erikoista, voin laittaa myös mieskavereilleni kaksimielisiä juttuja ja he minulle. Tarkoittamatta sen kummempaa. 

En ole koskaan ajatellut, että minun tulisi tutustua myös kaikkien kavereideni puolisoihin. Miksi ihmeessä?

Kyllä tunnen.

Vierailija
31/69 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensäkin on vähän outoa, jos _läheisten_ ystävien kumppanit suljetaan jotenkin kokonaan ystävyyssuhteen ulkopuolelle. Ei se tarkoita, että kaikkien tarvitsisi aktiivisesti hengata yhdessä, mutta aktiivisesti ulkopuolelle sulkeminen on jo ihan normaalien sosiaalisten hyvin tapojen vastaista. 

Onko illanistujaisissasi yleinen sääntö, että sinne tulevat kaverisi eivät saa ottaa kumppaneitaan mukaan, vai onko tämä ystäväsi puoliso erityistapaus. Kyllä minuakin alkaisi jurppimaan, jos kumppanini ystävä rajaisi minut tarkoituksella kaiken ulkopuolelle. Todennäköisesti myös sinua?

No kuten aikaisemmin sanoin, on pari muutakin mieskaveria joiden puolisoita en kutsu koska emme tunne. Toiset tunnen ja kutsun. En ole koskaan ajatellut, että tämä olisi ongelma eikä kukaan ole aiemmin sanonut että olisi. 

Ap

Vierailija
32/69 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sinä saanut koskaan kutsua ystäväsi luo? Kertoo paljon, jos kutsuja ei ole tippunut 

Vierailija
33/69 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä hänkin välillä kysyy kuulumisia viestillä. Mutta nyt tosiaan on viestitellyt vähemmän, kun puolisonsa on pahastunut. Yleensä se olen minä,  joka on pyytänyt häntä käymään. Puolisonsa on paljon kotona, joten olemme nähneet lähinnä minun luonani. Kyllä hän aina vastaa viesteihini. 

Ap

Yleensä ihmiset toivovat ystävilleen hyvää (elämää, parisuhdetta jne.). Sinä et. Miksi et?

Vierailija
34/69 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Yleensä ihmiset toivovat ystävilleen hyvää (elämää, parisuhdetta jne.). Sinä et. Miksi et?

Tottakai toivon hänelle hyvää! En vaan ymmärrä, miksi kavereihin ei saisi olla yhteydessä? Varsinkin kun hän on läheinen ja tärkeä kaveri, jota en halua menettää. En tiedä miksi puolisonsa on nyt niin pahastunut asiasta. 

Ap

Vierailija
35/69 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tottakai toivon hänelle hyvää! En vaan ymmärrä, miksi kavereihin ei saisi olla yht

Et kyllä yritä edes ymmärtää miksi kaverisi kumppani on pahoittanut mielensä, haet ainoastaan hyväksyntää ja oikeutusta omalle toiminnallesi täältä.

Vierailija
36/69 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kysyt kaksimielisyyksistä? Kuulostaa siltä että kaverin puolisolla on syytä ihmetellä ystävyyttänne jos et edes ole kiinnostunut tutustumaan häneen ja haluat tavata vain ilman häntä. Vaikka kyse olisi samansukupuolisesta kaverista niin ihmettelisin tätä.

Oma paras ystäväni on vastakkaista sukupuolta. Emme lähettele koskaan kaksimielisyyksiä, enkä ole hänestä kiinnostunut kuin raikkaana ystävänä. Puolisonsa tunnen vaikka emme ole kovin usein tekemisissä ja hän on aina tervetullut illanistujaisiin. En pyydä oikeastaan koskaan auttamaan missään arjen asioissa, mielestäni se ei ole ystävien tehtävä.

No huumorintajuni on hieman erikoista, voin laittaa myös mieskavereilleni kaksimielisiä juttuja ja he minulle. Tarkoittamatta sen kummempaa. 

En ole koskaan ajatellut, että minun tulisi tutustua myös kaikkien kavereideni puolisoihin. Miksi ihmeessä?

Itse olen valmis tutustumaan puolisoni ystävien ja kavereiden kumppaneihin. Ei siitä tarvitse muodostua mitään uusia ystävyys- tai kaverisuhteita. Kyse on kohteliaisuudesta ja siitä, että osoittaa kiinnostusta toisen elämää kohtaa. Kun järjestin esim. puolisolleni yllätysjuhlat kutsuin sinne hänen ystäviä ja kavereita puolisoiden kera. En ole juhlien jälkeen todellakaan tavannut näitä puolisoita mutta tiedän, kiitos juhlien, keitä he ovat.

Vierailija
37/69 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tottakai toivon hänelle hyvää! En vaan ymmärrä, miksi kavereihin ei saisi olla yht

Sinulle on jo selostettu asia moneen kertaan tässä ketjussa. Normaaliälyinen aikuinen lukee vastaukset ja ymmärtää.

Vierailija
38/69 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole aito kaveri miehelle jos et halua tutustua hänen puolisoon. Miten tuo on edes mahdollista ettei kutsu toisen puolisoa illan viettoon. Aika härskiä toimintaa. 

Minä en näe juuri koskaan ystävieni puolisoita eikä todellakaan kutsuta puolisoita koskaan yhteisiin illanviettoihin.

Sama miehelläni omien ystäviensä kanssa. Ei minua edes kiinnostaisi mennä hänen ystäviensä kanssa minnekään.

Olen pitänyt tätä ihan normaalina käytäntönä, et ystävät tapaavat toisiaan ilman puolisoita

Ohis

Vierailija
39/69 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat aikamoiselle vastenmieliselle käärmeelle. Kyllä se uusi puoliso on vaan kutsuttava ja tutustuttava jos miehen elämässä aiot olla. Tosin miehenä laittaisin sinut pihalle kun varmasti löytyy psyykkisesti terveitäkin naispuolisia kavereita.

Miksi ihmeessä on "kutsuttava ja tutustuttava"?? 

Kyllä meillä on ainakin kummallakin omat ystävät, eikä toisten porukoihin hinguta millään tavalla. Molemmat menee omien kavereiden kanssa.

Vierailija
40/69 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei keillä, vaan J-O-I-L-L-A

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi