Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ekonomistin pysäyttävä kuva: Kolmannes suomalaisista maksaa enemmistön etuudet ja palvelut

Kommentit (433)

Vierailija
241/433 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinassa on kouluja käyneillä ihmisillä jo pitkään ollut paremmat palkat kuin Suomessa. Nykyään kiinalaiset vievät tehtaitaan Afrikkaan, jotta saavat painettua tuotantokustannuksia alas.

Ja kun afrikkalaisten palkat ja elintaso nousevat niin he tuovatkin tehtaat taas takaisin tänne. Niin se pyörä pyörii.

Valitettavasti Afrikassa keskiansio on 200€/kk ja porukkaa on valtavasti. Vie kauan ennen kuin palkat nousee, koska aina on paljon työttömiä, jotka tekee millä hinnalla tahansa. 

Niinhän siinä meni Kiinankin kohdalla kymmeniä vuosia, mitä edes lie ollut heidän sen ajan palkkansa eurooppalaisiin verrattuna. Se että mihin aikakauteen tässä pyörässä satut syntymään ja minne on sitten sattumaa että kuulutko niihin joiden elintaso paranee vai huononee,

Vierailija
242/433 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, 49%-yksikköä siitä 57%:sta oli lapsia, opiskelijoita ja eläkeläisiä. Mitä heille tulisi tehdä? Eli heivataan heidät ulos Suomesta vai? Lopetetaan lasten teko?

Tällä tavoin saadaan tuleva maksullinen koulu hyväksytettyä kansalle. Kyllä EK osaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/433 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni hallituksen raippa on soinut vääriin kohtiin. Osa-aika työ auttaa monia. Ja siitä on nyt kaikki järkevyydet otettu pois. Itse en pysty tekemään kokoaikaista terveydellisistä syistä. Olen roikkunut osa-aikaisiss rtöissä. Seuraavaksi on kai lopetettava ne ja otettava vastaa eläke. 

Minä menen myös lääkäriin ja jään työkkäristä saikulle. 

Olen niin masentunut, että jaksa nousta sängystä ylös, huimaa, ei saa nukuttua. Unilääkkeet ei auta. 

Silloin kun tuli aktiivimalli niin miehiä jäi masennuksesta työkyvyttömyyseläkkeellä ja työttömyys väheni. Nyt on meidän naisten vuoro masentua ja kudomme kotona sukkia seuraavat 40 vuotta. 

Telkkari aamusta iltaan päällä ja istumme nojatuolissa sukkia kutomassa ja juomme kaffeeta. 

Vierailija
244/433 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AY-lakot tappaa tällä hetkellä tätä 4% yrittäjäluokkaa. Ei paljoa naurata tämä meno. 

Vierailija
245/433 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikkoja ei ole olemassa. Tao ainakaan keskiverto ihmisille. Jos varasto paikkaan tulee tuhat hakemusta ja kaksi saa paikan, niin ei ihme että paikan saa suomenmestari tason henkilö tms. 

Käypä vaikka työmarkkinatuki.fi sivulla ja katso sieltä,työpaikkoja kyllä on.Lisäksi matalapalkka-alojen työt ei kelpaa työttömille.

Vierailija
246/433 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiahan olisi ok, jos siellä kannateltavissa olisi suhteessa eniten lapsia, mutta kun ei ole. Siellä on järjetön määrä vanhuksia ja järjetön määrä lorvehtijoita. Tilenne menee koko ajan huonommaksi, koska lapsia ei synny. Miten kauan luulette, että se 30% jaksaa puskea pitkää päivää ylläpitääkseen hyvinvointivaltiota näille lopuille?

No kun eutanasia tulee lailliseksi, ni eiköhän vanhusongelma pian poistu.

Vierailija
247/433 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työpaikkoja ei ole olemassa. Tao ainakaan keskiverto ihmisille. Jos varasto paikkaan tulee tuhat hakemusta ja kaksi saa paikan, niin ei ihme että paikan saa suomenmestari tason henkilö tms. 

Käypä vaikka työmarkkinatuki.fi sivulla ja katso sieltä,työpaikkoja kyllä on.Lisäksi matalapalkka-alojen työt ei kelpaa työttömille.

Kävin valtion sivuilla. Siellä olisi puoleksi vuodeksi toimistotyöpaikka poliisilaitokselle. 

Vierailija
248/433 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin valtion sivuilla. Siellä olisi puoleksi vuodeksi toimistotyöpaikka poliisilaitokselle. 

Viime syksynäkin oli puoleksi vuodeksi toimistotyöpaikka poliilaitokselle : tammikuu - kesäkuu ja nyt taisi olla kesäkuusta puoli vuotta eteenpäin. 

Vierailija
249/433 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela hakee myös kesätöihin porukkaa. 

Vierailija
250/433 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan mene pienellä palkalla raatamaan rahoja jonkun rikkaan taskuun. Tehkööt itse hommansa jos liian pientä palkkaa maksaa. 

Vierailija
251/433 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni työtön on ollut Kelassa vuorotteluvapaa sijaisena. 

Kohta saa tehdä vuoden työsopimuksia ilman perustetta. 

Tai nimittämisasiakirjan. 

Vierailija
252/433 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ainakaan mene pienellä palkalla raatamaan rahoja jonkun rikkaan taskuun. Tehkööt itse hommansa jos liian pientä palkkaa maksaa. 

Mene julkiselle sektorille sitten.

Vierailija
253/433 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisi edes jonkin sortin palkka- tasa-arvo, ei tarvittaisi edes progressiivista verotusta. Nyt isolle osalle ihmisille maksetaan niin pientä palkkaa, että tarvitsee sosiaalitukia, ja samaan aikaan pienelle osalle maksetaan paljon suurempaa palkkaa kuin hyvään, kunnolliseen elämään tarvitsee.

Nyt vaan kaikki lastenhoitajat, siivoojat, kaupan ala ja logistiikkapuoli pysyvään lakkoon kunnes tilanne muuttuu. Ai ei vai? No sitten voi jokainen wannabe-uraohjus itse hoitaa lapsensa, siivota työ-, kaupunki- ja lähiympäristönsä sekä roudaamaan ruokaa ja muodostamaan kylmäketjuja itse, kerran mm. tällainen työ ei ole sen "arvoista", että siitä tulisi saada palkka, 

Toiset pärjää mainiosti ilman tukia,on jopa ok-talot ja toisille ei riitä mikään vaikka palkka on sama.

Vierailija
254/433 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene julkiselle sektorille sitten.

Tradenomeja on julkisella toimistotöissä palkkatuella. 

Vierailija
255/433 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, 49%-yksikköä siitä 57%:sta oli lapsia, opiskelijoita ja eläkeläisiä. Mitä heille tulisi tehdä? Eli heivataan heidät ulos Suomesta vai? Lopetetaan lasten teko?

Tällä tavoin saadaan tuleva maksullinen koulu hyväksytettyä kansalle. Kyllä EK osaa.

Hyvä idea. Osa maksaa koulun sekä veroissa että nettotuloistaan. Kyllä se meille muille käy.

Vierailija
256/433 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämähän me ollaan tiedetty koko ajan-työt ei kelpaa .Palkat maksetaan tessin mukaan,valita liitoille.

Vierailija
257/433 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläiset  ei ole mitään elätettäviä, on loukkaavaa  nimitellä  heitä tuolla tavalla. Veroja  maksetaan eläkkeistä enemmän  kuin ansiotuloista. 

Kyllä vaan ovat, maksoivat pienen murto-osan eläkkeistään ja loput revitään palkoista. Kuluttavat järjettömästi palveluja tuomatta muuta kuin valitusta päälle. Leikkaus eläkkeisiin vaan myös.

Vierailija
258/433 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautausmaan toimistoon työkokeiluun työmarkkinatuella toimistotöihin. Työkkäri ehdotti mulle tota. 

Vierailija
259/433 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin jää paljon työtä tekemättä, kun ei ole tulijoita. Kunnallinen työnantaja.

Kyllä kannustinloukkuja on purettava ja töihin meneminen saatava aina kannattavaksi ja houkuttelevaksi.

Maksaa työstä sellaista palkkaa että sillä elää niin saa työntekijöitä. Jotain varastomiehen paikkaa haki 1400 ihmistä niin siinä sitä "pulaa" työvoimasta.

Ei voi maksaa korkeampaa palkkaa kuin mitä se työ tuottaa. 

No sitten ei varmaan haittaa, jos kyseinen työ jää kokonaan tekemättä. Jos se ei tunnu tuottavan edes tultuaan tehdyksi juuri mitään, niin tuskin on kovin tärkeää. 

Voi olla tärkeää. Sitä se köyhyys vaan on.

Vierailija
260/433 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elinkeinoelämän keskusliiton EK:n johtaja Sami Pakarinen huomauttaa X-viestissään, että 34 prosenttia suomalaisista rahoittaa etuudet ja palvelut lopulle 57 prosentille.