Ekonomistin pysäyttävä kuva: Kolmannes suomalaisista maksaa enemmistön etuudet ja palvelut
Kommentit (433)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattiko siirtää ne tuotannolliset ja muut vastaavat duunarityöt kiinaan? Suurin osa suomalaisista on tavallisia duunareita, joten kun tältä suurimmalta osalta on viety toimeentulon mahdollisuudet, ei ole mikään ihme että jäljelle jäi vain murto-osa työssäolevia jotka maksavat koko yhteiskunnan pyörityksen. Tämä on valtion ja yritysten itse luoma ongelma, turha valittaa, mitäs läksitte tälle tielle!
Nyt ne kiinalaisen halpatyövoiman suomat voitot on harvojen osakkeenomistajien käsissä ulkomaisissa veroparatiiseissa, joten siitä työpaikkojen kiinaan viennistä ei Suomen valtiokaan hyödy yhtään mitenkään, pikemminkin kaikki kustannukset, kuten työttömyyskorvaukset lankeavat maksettavaksi.
Valtion olisi pitänyt estää työpaikkojen siirto kiinaan, mutta taisi pikemminkin kannustaa siihen, korruptoituneen hyväveli -verkoston avulla >_<!!!
Kiinassa on kouluja käyneillä ihmisillä jo pitkään ollut paremmat palkat kuin Suomessa. Nykyään kiinalaiset vievät tehtaitaan Afrikkaan, jotta saavat painettua tuotantokustannuksia alas.
Hallitus EKn kanssa haluaa jakaa kansan ja minusta tuntui että lietsovat jotain vastakkain asenttelun vihaa tms. Ainakin vastakkain asettelua ja aseneteita.
Työpaikkoja ei ole olemassa. Tao ainakaan keskiverto ihmisille. Jos varasto paikkaan tulee tuhat hakemusta ja kaksi saa paikan, niin ei ihme että paikan saa suomenmestari tason henkilö tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin jää paljon työtä tekemättä, kun ei ole tulijoita. Kunnallinen työnantaja.
Kyllä kannustinloukkuja on purettava ja töihin meneminen saatava aina kannattavaksi ja houkuttelevaksi.
Maksakaa ihan oikeaa palkkaa älkääkä etsikö mitään harjoittelijoita, tai sitten työpaikkoja ei todellisuudessa ole olemassakaan.
Perheemme nuori on hakenut kesätöitä eikä tunnu tärppäävän, vaikka on kykyä, halua ja kielitaitoa. Orpon hallitus tuhoaa nuorten tulevaisuuden, se on pahinta!
Hallitus leikkaa asumistukea ja soviteltua päivärahaa.
Lain mukaan vakituisille pitää antaa täydet työtunnit ennenkuin saa ottaa muita osa-aikatyötä tekeviä.
Eli opiskelijat joutuvat työpaikoilta pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka tekee lapsia, kun työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa ja 2100 brutto palkalla leikattu ansiosidonnainen on 700 netto kuukaudessa.
Omistusasuntoon ei saa asumistukea enää vuoden päästä.
Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison tulot eikä lainat ole asumismenoja eikä saa omistaa kesämökkiä eikä venettä eikä moottoripyörää eikä asuntovaunua.
Meillä on neljä lasta. Palkat kummallakin kolmen tonnin luokkaa. Asumistukea ei olla koskaan saatu. Mökki, vene, mopo ja kaksi autoa on. Ei vaikuta hallituksen leikkaukset meihin. Nyt jää enemmän rahaa käyttöön kun verot laski.
Irtisanomissuojaa heikennetään kaikilla myös valtion ja kaupungin työntekijöillä.
Alle 50 hengen työpaikoissa ei ole enää takaisinottovelvoitetta eli voi ottaa uuden työntekijän jo heti pian kun taloustilanne paranee.
Vierailija kirjoitti:
Se koskee vain niitä jotka hakee ansiosidonnaista vasta syksyllä.
Sitäpä just tarkoitin että monet kesä- ja kausityöt kestää yli 1.9. Jos on kaksi kausityöläistä joilla toisen määraikainen työsuhde on sovittu 25.2-29.8 ja toisen 25.2-30.9 niin näistä toinen saa ansiosidonnaista jäätyään työttömäksi. Eli kannattaa kikkailla jos on mahdollisuuksia ja pyytää työnantajalta että työsuhde katkeaa elokuun loppuun mennessä pariksi päiväksi, ilmoittautuu työttömäksi ja jatkuu sitten eri sopimuksella parin päivän päästä.
Valtio leikkaa palkkarahoja sadoilla miljoonilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten päättäjät vaan lisäävät ulkkareiden määrää, niin kohta on vielä enemmän maksettavaa tällä kolmanneksella.
Suomi tarvitsee mmuuttoa. Ruotsissa on paljon mmuuttajia ja siellä taloudella menee hyvin.
Totta, mutta ei ainuttakaan rauhista
Vierailija kirjoitti:
Hallitus ja suurpääoma naureskelee, kun taviskansa syyttelee toisiaan. Hajoita ja hallitse pätee sataprosenttisesti!!
edellisen hallituksen jalanjäljissä mennään.
Jos olisi edes jonkin sortin palkka- tasa-arvo, ei tarvittaisi edes progressiivista verotusta. Nyt isolle osalle ihmisille maksetaan niin pientä palkkaa, että tarvitsee sosiaalitukia, ja samaan aikaan pienelle osalle maksetaan paljon suurempaa palkkaa kuin hyvään, kunnolliseen elämään tarvitsee.
Nyt vaan kaikki lastenhoitajat, siivoojat, kaupan ala ja logistiikkapuoli pysyvään lakkoon kunnes tilanne muuttuu. Ai ei vai? No sitten voi jokainen wannabe-uraohjus itse hoitaa lapsensa, siivota työ-, kaupunki- ja lähiympäristönsä sekä roudaamaan ruokaa ja muodostamaan kylmäketjuja itse, kerran mm. tällainen työ ei ole sen "arvoista", että siitä tulisi saada palkka, jolla pärjää ilman sosiaalitukia.
Mun puolison palkka laski 200 euroa yt - neuvottelujen myötä, kun kaupan myynti laski.
No, kohta ei tarvita enää painavaa syytä irtisanomiseen vaan riittää myöhästyminen tai virhe työtehtävässä. Voi irtisanoa helposti vakituiset ja ottaa pienemmällä palkalla uusia tilalle, ei ole kokemuslisiä.
Alle 50 hengen yrityksillä ja yhteisöllä ei ole enää takaisinottovelvoitetta eli voi ottaa uuden työntekijän jo heti pian kun taloustilanne paranee.
Onneksi meillä ei ole asuntovelkaa ja asutaan vuokralla.
Vierailija kirjoitti:
Ikikarenssi on tosiaan nykyään pitempi, vähintään 6 kk työssäoloehto. Olet harvinaisuus, kun kunta palkkasi sinut oikesti palkkatyöhön. Suurin osa TYP myllyyn joutuvista pyörii siellä ilman toivoa työpaikasta. Toki suhteita pitää olla ja pästäkerroin miellyttää virkamiehiä.
Kyseessä oli palkkatukityö mutta olisivat palkanneet ilmankin jos sitä ei olisi myönnetty. Vain työsuhteen kestolla tuohon olisi ollut vaikutusta ja minulla ei ollut koulutusta kyseiseen työhön. Näin toimi tämä kunta muutama vuosi sitten ja toimi myös tuttujen työttömien kohdalla eli pärstäkertoimella tai suhteilla ei ole väliä. Niitäkään minulla ei ole. Muuten annan miinusmerkkisen numeron paikkakuntani työkkärin ja kunnan toimista työllisyyden suhteen. Sen verran paljon "virheitä" tuntui sattuvan ainakin omalla kohdallani.
Vierailija kirjoitti:
Kiinassa on kouluja käyneillä ihmisillä jo pitkään ollut paremmat palkat kuin Suomessa. Nykyään kiinalaiset vievät tehtaitaan Afrikkaan, jotta saavat painettua tuotantokustannuksia alas.
Ja kun afrikkalaisten palkat ja elintaso nousevat niin he tuovatkin tehtaat taas takaisin tänne. Niin se pyörä pyörii.
Mielestäni hallituksen raippa on soinut vääriin kohtiin. Osa-aika työ auttaa monia. Ja siitä on nyt kaikki järkevyydet otettu pois. Itse en pysty tekemään kokoaikaista terveydellisistä syistä. Olen roikkunut osa-aikaisiss rtöissä. Seuraavaksi on kai lopetettava ne ja otettava vastaa eläke.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni hallituksen raippa on soinut vääriin kohtiin. Osa-aika työ auttaa monia. Ja siitä on nyt kaikki järkevyydet otettu pois. Itse en pysty tekemään kokoaikaista terveydellisistä syistä. Olen roikkunut osa-aikaisiss rtöissä. Seuraavaksi on kai lopetettava ne ja otettava vastaa eläke.
Minä menen myös lääkäriin ja jään työkkäristä saikulle.
Olen niin masentunut, että jaksa nousta sängystä ylös, huimaa, ei saa nukuttua. Unilääkkeet ei auta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kun afrikkalaisten palkat ja elintaso nousevat niin he tuovatkin tehtaat taas takaisin tänne. Niin se pyörä pyörii.
Valitettavasti Afrikassa keskiansio on 200€/kk ja porukkaa on valtavasti. Vie kauan ennen kuin palkat nousee, koska aina on paljon työttömiä, jotka tekee millä hinnalla tahansa.
En luota työnantajafirmoihin pätkääkään. Olen auttanut maahanmuut.työkuvioissa. Siellä näkee kuinka tylysti työntekijöitä kohdellaan ja kuinka usein lomarahat tms unohtuu palkasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä menen myös lääkäriin ja jään työkkäristä saikulle.
Olen niin masentunut, että jaksa nousta sängystä ylös, huimaa, ei saa nukuttua. Unilääkkeet ei auta.
Silloin kun tuli aktiivimalli niin miehiä jäi masennuksesta työkyvyttömyyseläkkeellä ja työttömyys väheni. Nyt on meidän naisten vuoro masentua ja kudomme kotona sukkia seuraavat 40 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin jää paljon työtä tekemättä, kun ei ole tulijoita. Kunnallinen työnantaja.
Kyllä kannustinloukkuja on purettava ja töihin meneminen saatava aina kannattavaksi ja houkuttelevaksi.
Maksaa työstä sellaista palkkaa että sillä elää niin saa työntekijöitä. Jotain varastomiehen paikkaa haki 1400 ihmistä niin siinä sitä "pulaa" työvoimasta.
Huonot palkat on täysin ay-neuvottelijoiden vika.
Perheemme nuori on hakenut kesätöitä eikä tunnu tärppäävän, vaikka on kykyä, halua ja kielitaitoa. Orpon hallitus tuhoaa nuorten tulevaisuuden, se on pahinta!