Työttömiltä viety kaikki ilo nauttia elämästä
10 vuotta sitten oli vielä tarjolla halpoja etelän lomia äkkilähdöllä, halpoja lentoja kotimaassa, euron iltoja ravintolassa, ruokajonoissa oli kunnon ruokaa tarjolla, pizzaa sai kaikkialta polkuhintaan, elokuviin pääsi arkena halvalla. Nyt tämä kaikki on viety :(
Kommentit (229)
Jep. Ei pysty työttömänä juhliin ilman säästöjä. Näyttävä elämä maksaa.
Kotiviini on edullista.
Ouh jeah
Tuo on ihan sairasta jos päiväkotiin laitetaan ilman koulutusta. Eskariryhmissä olen kokenut kovaakin väkivaltaa ja runsaasti mielenterveysongelmaisia lapsia että kaikki koulutukseni, mukana mielenterveys on tarpeen. Kyky toimia aggressiivisesta tilanteessa ja erityisesti oikein ettei provosoidu mitenkään eikä reagoi mitenkään on tärkeää ja voisi ilman koulutusta olla vaikeaa.Eskaeissa on paljon lapsia joista kaikki ei mene ns tavalliselle luokalle.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on ihan sairasta jos päiväkotiin laitetaan ilman koulutusta. Eskariryhmissä olen kokenut kovaakin väkivaltaa ja runsaasti mielenterveysongelmaisia lapsia että kaikki koulutukseni, mukana mielenterveys on tarpeen. Kyky toimia aggressiivisesta tilanteessa ja erityisesti oikein ettei provosoidu mitenkään eikä reagoi mitenkään on tärkeää ja voisi ilman koulutusta olla vaikeaa.Eskaeissa on paljon lapsia joista kaikki ei mene ns tavalliselle luokalle.
Tavallistahan tuo on. Siellä on sijaisina kaikenlaisia aina merkonomeista baarityöntekijöihin ja lukion käyneisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puolukan Poimija kirjoitti:
Hyvä motivaatio opiskella ja hankkiutua töihin siis.
Tottahan toki. Tai yksinkertaisesti jättäytyä yhteiskunnan ulkopuolelle, menettää työkyky kokonaan jne... kaikkea kivaa ja hyödyllistä yhteiskunnan kannalta. Suomessa on järkyttävä rankaisemisen kulttuuri. Epäonnistuneet yrittäjät ajetaan itsariin, työttömät yhteiskunnan ulkopuolelle jne.
Ei tällä porukalla... Suomi on ohi!
Uhriutua kyllä osaatte sen sijaan että yrittäisitte tehdä jotain oman työllistymisenne eteen.
Olen päällikkätasolla keskikokoisen firman ytimessä ja tunnen erittäin hyvin toimialani parissa Euroopan maassa.
Sanon että huudella kyllä osaat, mutta töitä et osaa tehdä!
Mitä eroa on työttömällä ja työllisellä? Työllinen on työn orja, työtön ei ole kenenkään orja 😁
Jaahas. Itsekin olen työtön mutta eipä tulisi mieleenikään lähteä riemulomalle etelään näillä vähillä rahoilla. Käytän senkin ajan mieluummin työpaikan löytämiseen vaikka turhaa se onkin kun ikää 50+. Ei palkata.
On suorastaan rikollista miten tämä maa kohtelee nykyään työttömiä.
Ensimmäinen virhe oli olettaa, että elämä on tehty nautittavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Poliisilaitoksella näyttää olevan noita puolen vuoden toimistotyöpaikkoja aina säännöllisesti auki.
Hae sinne.
Ei niihin noin vain voi hakea. Ensin on saatava TE- toimistosra PALKKATUKI PÄÄTÖS
Valtiohan sen palkan tuen, työnantajalle maksaa.
Eikä mihinkään duuneihin toimistohommiin oteta kädentöntä, siis täysin osaanatonta pöljää.
Vierailija kirjoitti:
Työttömät ovat pahimpia asennevikaisia ihmisiä mitä löytyy. Mikään ole koskaan hyvin. Rajattomasti rahaa pitäisi saada ilmaiseksi ja kaikki pitäisi naaman eteen kantaa.
Kuuntelepa hetki omaa puhettasi ja mieti missä asennevamma on. Suurin osa työttömistä menisi heti töihin kun pääsisi. Luovuta vaan omasi jos on niin kivaa olla ilman töitä! Itse en ajatellut palkastani luopua mutta jostain syystä kovin kateelliselta kuulostat.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen virhe oli olettaa, että elämä on tehty nautittavaksi.
Tässähän se on oikeistoeetos tiivistettynä. Nauttimista ei kenellekään (paitsi tietysti sille 1% omistavalle porukalle). Koska sitä vartenhan tää ihmiskunta on sosiaalisesti ja teknologisesti kehittynyt tuhansia vuosia 🙄
Minä en säti työttömiä, olen myötätuntoinen. Kyllä työttömänkin pitäisi voida nauttia elämästä. Mutta eikö 550e kuussa pelirahaa riitä? Hyvin syömällä ruokaan menee 300e. Siitä jää vielä 250e muuhun eli vaikka säästöön.
Vierailija kirjoitti:
Minä en säti työttömiä, olen myötätuntoinen. Kyllä työttömänkin pitäisi voida nauttia elämästä. Mutta eikö 550e kuussa pelirahaa riitä? Hyvin syömällä ruokaan menee 300e. Siitä jää vielä 250e muuhun eli vaikka säästöön.
Ai että muuhun ei kuulu rahaa kuin syömiseen?
Vierailija kirjoitti:
Työtön ei voi valittaa tilanteestaan minnekkään :(
Kyllähän näitä valittajia täällä ainakin on vaikka kuinka. Varmaan osa noista lakkomielenosoittajistakin on ollut työttömiä eikä varsinaisia lakkoilijoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sit ei vissiin kantsi olla työtön.
Töihin ei pääse tyhjällä cv:llä
Koulun kautta. Harjoittelupaikat poikii helposti työpaikan jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
On suorastaan rikollista miten tämä maa kohtelee nykyään työttömiä.
Niin. Etelänmatkatkin pilattu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sit ei vissiin kantsi olla työtön.
Töihin ei pääse tyhjällä cv:llä
Koulun kautta. Harjoittelupaikat poikii helposti työpaikan jatkoon.
Opiskelu maksaa. Siihen ei työttömällä ole varaa.
Ei siinä koskaan ole mitään iloa ollut, että on yhteiskunnan alinta saastaa. Ei tästä varmaan vapaudu kuin poistumalla oman käden kautta, jätän suosiolla maailman etevämmille ja terveemmille.