Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömiltä viety kaikki ilo nauttia elämästä

Vierailija
18.02.2024 |

10 vuotta sitten oli vielä tarjolla halpoja etelän lomia äkkilähdöllä, halpoja lentoja kotimaassa, euron iltoja ravintolassa, ruokajonoissa oli kunnon ruokaa tarjolla, pizzaa sai kaikkialta polkuhintaan, elokuviin pääsi arkena halvalla. Nyt tämä kaikki on viety :(

Kommentit (229)

Vierailija
121/229 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miltä tuntuisi olla pyörätuolissa, kun tietää, että avustaja ei enää kohta tule kotiin ja voi joutua laitoshoitoon. Jos on lapsia niin ei varmaan kivaa. 

Tiedätkö montakin sellaista tapausta?

Juu, tiedän. Loukannut autokolarissa tai tullut ms-tauti. 

Miksi jäisivät ilman avustajaa jos heillä sellaiseen on oikeus? Tarkoitatko ettei ketään saada avustajaksi? Meneekö kaikki työttömät lakkoon? 

Moni henkilökohtainen avustaja lopettaa työt, kun ei saa enää asumistukea eikä soviteltua päivärahaa. 

Ei ne 1000 netolla tota työtä tee. 

No eivät sitten tarvitse tt-tukeakaan. 

Vierailija
122/229 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömyyden tulisi kestää sen 3-6 kk maksimissaan. Kyllä sen aikaa voi olla ilman etelän lomia.

Mitä ihmeen "etelän lomia"? Luetun ymmärtäminen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/229 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömiä on palkkatuella tarhoissa lapsia hoitamassa, kouluissa koulunkäyntiavustajina, uimahalleissa uimavalvojina, kaupungin puutarhatoimessa leikkaamassa ruohikoita ja haravoimassa jne. 

Etenkin näin kevättalven aikaan?

Vierailija
124/229 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallituksen agentti täällä taas "valkopesee" leikkauksia.

Halvaantuiko sulta jalat ja kädet, kun työkkäristä tarjottiin työtä 

Vierailija
125/229 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömiä on palkkatuella tarhoissa lapsia hoitamassa, kouluissa koulunkäyntiavustajina, uimahalleissa uimavalvojina, kaupungin puutarhatoimessa leikkaamassa ruohikoita ja haravoimassa jne. 

No hyvä. Lisää tätä. 

No minä olen kyllä sitä mieltä että ennemmin voisivat olla siellä ihan oikealla palkalla, siitä kun olis koko yhteiskunnalle enemmän hyötyä.

Sitten vaan hakemaan paikkoja, kun niitä tulee auki. Tuo palkkatukityö antaa hyviä valmiuksia seuraavaa hakua varten. Sitten ei enää ole tyhjä cv, mikä tässä äsken mainittiin ongelmaksi. Tekee vaan sen tuetun työn hyvin, ja kiittää työpaikkaa mahdollisuudesta jne. Normaalit hyvät käytöstavat.

Vähän naiivisti kirjoitettu mutta ok. Tällä hetkellä aika moni työ yhteiskunnassamme pyörii koska siellä on työtön tekemässä töitä. Eli miksi työstä ei makseta palkkaa? Koska sitä työtä kuitenkin on, vaan ei palkanmaksuhalukkuutta.

Vierailija
126/229 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etenkin näin kevättalven aikaan?

kato sarja jankuttaja jankuttaa.oli talvi tai kesä.

Vierailija
127/229 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olet ap pitkään saanut nauttia työttömyydestäsi muiden kustannuksella jos 10 vuotta olet ollut ilman töitä. En kehtaisi valittaa kun muut kustantavat elämää.

Sinäkin voit nyt ryhtyä työttömäksi jos siitä nautintoa kerran saat.

Vierailija
128/229 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miltä tuntuisi olla pyörätuolissa, kun tietää, että avustaja ei enää kohta tule kotiin ja voi joutua laitoshoitoon. Jos on lapsia niin ei varmaan kivaa. 

Tiedätkö montakin sellaista tapausta?

Juu, tiedän. Loukannut autokolarissa tai tullut ms-tauti. 

Miksi jäisivät ilman avustajaa jos heillä sellaiseen on oikeus? Tarkoitatko ettei ketään saada avustajaksi? Meneekö kaikki työttömät lakkoon? 

Moni henkilökohtainen avustaja lopettaa työt, kun ei saa enää asumistukea eikä soviteltua päivärahaa. 

Ei ne 1000 netolla tota työtä tee. 

10 000 kuussa sitten kai pitäisi saada? Suomessa on työttömillä liian hyvin asiat 

Vierailija
129/229 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noilla oo niin väliä. Pahinta on se syyllisyys ihan siitä, että on olemassa. Olen ollut kuukauden työtön valmistuttuani ja mulla on ihan hirveä syyllisyys siitä. Koen jotenkin, että mulla ei ole oikeutta olla olemassa ja esimerkiksi syödä kunnon ruokaa, koska mulla ei ole varaa maksaa sitä itse. Koetan pärjätä mahdollisimman vähällä. Säästän vettä ja sähköä mahdollisimman paljon ja syön paljon halvimpia nuudeleita ja riisiä. En myöskään esimerkiksi ole hakenut ollenkaan asumistukea.

Työttömyystuki kattaa mun vuokran ja pakolliset laskut ja jää vielä satanen loppukuuksi. Opintolaina ei tuntunut yhtään niin pahalta kuin tuet, koska sehän mun pitää maksaa takaisin. En aio hakea edes opintolainahyvitystä, koska se tulisi kelan maksamana eli verovaroista, joita ei saa käyttää.

Vierailija
130/229 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa 400 000 ihmistä tekee osa-aikatyötä. 

https://www.pam.fi/artikkelit/osoittaako-tutkimusprofessori-sormella-os…

Tää oli se mariinin hallituksen työllisyyden kasvu 

Vierailija
131/229 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallituksen agentti täällä taas "valkopesee" leikkauksia.

Halvaantuiko sulta jalat ja kädet, kun työkkäristä tarjottiin työtä 

Ei mulle työkkäri enää mitään työtä tarjoa 40 vuoden työuran jälkeen. Kommentti oli AP:n ihan selvään vedätykseen. 

Vierailija
132/229 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tää ammattiliitto aikoo tehdä tälle asialle? Sen sijaan, että se vaatisi jäsenilleen täysiaikaista työtä, maksaa se jollekin tohtorille, että voi taas itkeä köyhien surkeaa kohtaloa. Intersektionaalisessa feminismissä kuuluukin kilpailla siitä, että kenen elämä on kaikkein surkeinta 

En kyllä tuommoiseen liittoon ikinä maksaisi kalliita jäsenmaksuja

Vierailija
133/229 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nautin nyt auringonpaisteesta omalla kotisohvalla.

Vierailija
134/229 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olet ap pitkään saanut nauttia työttömyydestäsi muiden kustannuksella jos 10 vuotta olet ollut ilman töitä. En kehtaisi valittaa kun muut kustantavat elämää.

Sinäkin voit nyt ryhtyä työttömäksi jos siitä nautintoa kerran saat.

Minä saan nautintoa työstä ja palkasta. Miksi ryhtyisin työttömäksi? Olisit kiitollinen siitä että yhteiskunta ts veronmaksajat kustantavat työttömälle kämpän ja ruuat sekä terveydenhuollon. 

Vierailija
135/229 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mut aika harva jankuttaa samaa paskaa jokapäivä.

Kyllä ne kuule suuttuu, kun katsoo tiliään huhtikuussa ja hanskat jää tiskiin. 

Jos sulla on sairaita sukulaisia niin varaudu hoitamaan niitä. 

Se avustaja vaan soittaa yhtäkkiä, että ei enää tuu.

Ulkomaalaiset työntekijät ei edes ymmärrä vielä, että heiltä leikataan, mutta ymmärtävät kyllä huhtikuussa. 

Kaikki tämä kuvaa, miten työttömänä loikoilu on tehty edelleen liian kannattavaksi, ja siitä on varaa leikata.

Vierailija
136/229 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hyvä. Lisää tätä. 

No minä olen kyllä sitä mieltä että ennemmin voisivat olla siellä ihan oikealla palkalla, siitä kun olis koko yhteiskunnalle enemmän hyötyä.

Sitten vaan hakemaan paikkoja, kun niitä tulee auki. Tuo palkkatukityö antaa hyviä valmiuksia seuraavaa hakua varten. Sitten ei enää ole tyhjä cv, mikä tässä äsken mainittiin ongelmaksi. Tekee vaan sen tuetun työn hyvin, ja kiittää työpaikkaa mahdollisuudesta jne. Normaalit hyvät käytöstavat.

Ei ole palkanmaksukykyä yhteiskunnalla, koska niin moni väärinkäyttää tukia.

Vierailija
137/229 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömät ovat pahimpia asennevikaisia ihmisiä mitä löytyy. Mikään ole koskaan hyvin. Rajattomasti rahaa pitäisi saada ilmaiseksi ja kaikki pitäisi naaman eteen kantaa.

Vierailija
138/229 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskele sähkö- tai putkiasentajaksi. Töitä riittää.

Myös hitsareista on valtava pula, mutta kun ei kelpaa sellainen ammatti, missä voisi oikeasti työllistyä. Mukavampi itkeä ja parkua ja hakea samaa työpaikkaa 10 000 muun kanssa, kun voisi hakea työtä vain sen yhden kerran ja päästä töihin 

Tiedätkö, että kaupunki siirtää siivoojia ja keittäjiä toimistosihteereiksi, kun heillä on terveysvaivaa. 

Onneksi noi saa kohta irtisanoa, kun irtisanomissuoja heikkenee. 

Ei kai sairasloman takia saa irtisanoa, mutta on kyllä ainakn kunnallisella puolella paljon sairastajia, jotka sitten välillä käyvät muutaman kukaudden töissä ja taas sairaaksi. On vain lomittajan asema aika huono. Toisaalta sitten kun on lomittanut montaa henkilöä, niin jos vakkaripaikka vapautuu, niin vahvoilla, kun on kokemusta firmassa monenlaisista tehtävistä. Kuulin, että itsestäni oli oikein riidelty, kun usampi osasto olisi halunnut minut töihiin.

Tietenkin pysyvästi työkyvyttömälle pitäisi olla muita mahdolisuuksia.

Hei, yksi tuttu oli sydänvaivoista puoli vuotta sairaslomalla. Jatkossa tollaset saa irtisanoa sanomalla virhe työtehtävässä.

Jos taudista paranee, niin on hyvä tietysti palata terveenä vanhalle paikalle, tosin puolessa vuodessakin jo muuttuu asiat aika lailla.

Vierailija
139/229 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömät ovat pahimpia asennevikaisia ihmisiä mitä löytyy. Mikään ole koskaan hyvin. Rajattomasti rahaa pitäisi saada ilmaiseksi ja kaikki pitäisi naaman eteen kantaa.

Mutta lahjakkuus piilee seliselitysten keksimisessä. Ne eivät lopu koskaan. Eikä lopu tukirahatkaan, koska edelleen työttömyys on heille se toivotuin vaihtoehto.

Vierailija
140/229 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei noilla oo niin väliä. Pahinta on se syyllisyys ihan siitä, että on olemassa. Olen ollut kuukauden työtön valmistuttuani ja mulla on ihan hirveä syyllisyys siitä. Koen jotenkin, että mulla ei ole oikeutta olla olemassa ja esimerkiksi syödä kunnon ruokaa, koska mulla ei ole varaa maksaa sitä itse. Koetan pärjätä mahdollisimman vähällä. Säästän vettä ja sähköä mahdollisimman paljon ja syön paljon halvimpia nuudeleita ja riisiä. En myöskään esimerkiksi ole hakenut ollenkaan asumistukea.

Työttömyystuki kattaa mun vuokran ja pakolliset laskut ja jää vielä satanen loppukuuksi. Opintolaina ei tuntunut yhtään niin pahalta kuin tuet, koska sehän mun pitää maksaa takaisin. En aio hakea edes opintolainahyvitystä, koska se tulisi kelan maksamana eli verovaroista, joita ei saa käyttää.

Ymmärrän että sulla on tiukkaa mutta söisit edes jotain parempaa kuin nuudeleita, koska nuudelit eivät ole edes halpoja eikä niissä oikein ole mitään ravintoa.

Ohis

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi