Työttömiltä viety kaikki ilo nauttia elämästä
10 vuotta sitten oli vielä tarjolla halpoja etelän lomia äkkilähdöllä, halpoja lentoja kotimaassa, euron iltoja ravintolassa, ruokajonoissa oli kunnon ruokaa tarjolla, pizzaa sai kaikkialta polkuhintaan, elokuviin pääsi arkena halvalla. Nyt tämä kaikki on viety :(
Kommentit (229)
Tämä on aivan totta itse olen akateemisesti koulutettu, mutta työpaikkoja ei ole ja ei varmasti tule koska lahtarijunttihallitus leikkaa ison palan kulttuurin tuista, se on suoraan pois Suomen sivistyksestä ja älymystöstä.
Mihinkään paskahommiin en tällä koulutuksella ala, jos joudun heittämään vuosien koulutuksen pois, niin mielummin näen vaikka nälkää, kuin alennun siivoilemaan lahtareiden tiloja tmv.
Voi että on ikävä vasemmistohallitusta, typerät ihmiset eivät ymmärrä että lahtarit riistävät kaiken köyhien selkänahasta.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on aivan totta itse olen akateemisesti koulutettu, mutta työpaikkoja ei ole ja ei varmasti tule koska lahtarijunttihallitus leikkaa ison palan kulttuurin tuista, se on suoraan pois Suomen sivistyksestä ja älymystöstä.
Mihinkään paskahommiin en tällä koulutuksella ala, jos joudun heittämään vuosien koulutuksen pois, niin mielummin näen vaikka nälkää, kuin alennun siivoilemaan lahtareiden tiloja tmv.
Voi että on ikävä vasemmistohallitusta, typerät ihmiset eivät ymmärrä että lahtarit riistävät kaiken köyhien selkänahasta.
Olet olevinasi parempi kuin muut, sori mutta niin kauan kun et alasi töitä saa, et ole edes ammatillisesti. Säälittävä olet, kun koet koulutuksellasi välttävän työnteon ja muiden tekevän "pas*atöitä" kun itse mieluummin haluat loisia kuin alentua normaaleihin töihin. Säälittävä p*ska olet, sentään moni tekee arvokasta siivoustyötä ja osa myös samalla tehdessään muuta, mutta ei sinä kermap*rse olet liian hyvä, liian hyvä... Älä viitsi, hanki elantosi kuten muutkin kunnon kansalaiset ja hae koulutuksesi vastaavaa työtä, lopulta sen ehkä saat.
Vierailija kirjoitti:
Työttömiä on kaikki työpaikat täynnä palkkatuella, työkokeilussa, kuntouttavassa työtoiminnassa.
Mitä sitten?Hyvä että on tekemistä.
Olisiko sitten aika vihdoin katsella töitä?!
400 000 ihmistä Suomessa tekee osa-aikatyötä.
Soviteltua päivärahaa leikataan ja asumistukea ja ansiosidonnaista lisäksi pätkätyöläisiltä.
400 miljoonaa euroa lähtee yrityksiltä myynneistä.
Meneekö kokoomuslaiset miehet ottamaan naisten puolesta 150 euron permanentin tai kestovärin tai raitoja?
Kun me naiset leikataan hiukset itse ja laitetaan ponnarille tai letille tai nutturalle.
Niin on. Kyllä. Mutta eivät kaikki silloinkaan päässeet noihin kuvailemiisi paikkoihin vaikka ulkomaille (moniko yksin sinne uskaltaisi edes mennä ja ellei ole kunnolla rahaa) ja osa ei käy pizzapaikoissa tai muissa.
Vierailija kirjoitti:
Totuus on se, että suurin osa hyväosaisista ovat täysin empatia kyvyttömiä ihmisiä. He eivät edes tiedä mitä empatia tarkoittaa. Oma masu pullollaan vihataan työttömiä, köyhiä, sairaita, huonot lähtökohdat elämään saaneita. Nämä ovat tulleet viime aikoina roisisti julkisuuteen julmilla lausunnoillaan näitä huonompiosaisia kohtaan. Olisi kiva kuulla jonkun psykiatriprofessorin lausunto tästä tilanteesta nyky Suomessa. Mistä se kertoo?
Se on ehkä sun kuvittelema totuus. Aika monia tavan siivoojia, tehdastyöläisiä, kaupan kassoja ja sihteereitä alkaa ketuttaa maksaa pienestä palkasta veroja, jotta osa saa istua huvikseen kotona. Ei ole vihaa niitä kohtaan joilla esim. terveys estää, mutta aika moni kehitysvammainen ja kielitaidoton onnistuu tässä maassa työllistymään jos haluaa. Ei siinä jos osa ei onnistu koskaan, mutta nämä töistä kieltäytyjät on jo niin nähty ja työssäkäyviä ei enää kiinnosta elättää niitä jotka huvikseen loisivat.
Vierailija kirjoitti:
Soviteltua päivärahaa leikataan ja asumistukea ja ansiosidonnaista lisäksi pätkätyöläisiltä.
Meneekö kokoomuslaiset miehet ottamaan naisten puolesta 150 euron permanentin tai kestovärin tai raitoja?
Kun me naiset leikataan hiukset itse ja laitetaan ponnarille tai letille tai nutturalle.
Kävin ostamassa kaupasta pampuloita niin saa tehdä kiharoita itse kotona.
Hiukset leikataan itse ja laitetaan ponnarille tai letille tai nutturalle.
Joku ihme juttu Suomessa on nyt, että parturit halutaan lopettaa.
Hiukset letille ja kauppaan hyllyttämään työmarkkinatuella tavaroita.
Vierailija kirjoitti:
Näe sitten nälkää,ketä kiinnostaa.Oma vika kun olet kouluttautunut väärälle alalle.Nyt kuvittelet olevasi parempi ihminen kuin siivooja.Et ole.Tietenkin odotat vasurihallitusta että saisi lisää tukia ja maata kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liian kauan on hyysätty työttömiä. Nyt heidän tulee pärjätä omillaan. Aina voi tehdä omatoimimatkan vaikka kävelleen johonkin lomakohteeseen.
Mistä lähtien on hyysätty? Sipilän hallituksesta lähtien on heikennetty etuja. Sen sijaan maataloustukien ja yritystukien lasku veronmaksajille kasvaa ja puolustusvoimista tuli myös pohjaton rahareikä johon piikki on auki kokoajan. Kokoomuslaisten suojatyöpaikkoja täynnä koko laitos ja nuoret miehet pakotetaan vankilan uhalla ilman palkkaa tekemään paskkahommat tässä "tasa-arvo mallimaassa".
Keksin monta syytä, miksi armeija ja maanviljelijät ovat hyödyllisiä, mutta on jotenkin todella vaikea keksiä mikä työttömän tuottama hyöty olisi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totuus on se, että suurin osa hyväosaisista ovat täysin empatia kyvyttömiä ihmisiä. He eivät edes tiedä mitä empatia tarkoittaa. Oma masu pullollaan vihataan työttömiä, köyhiä, sairaita, huonot lähtökohdat elämään saaneita. Nämä ovat tulleet viime aikoina roisisti julkisuuteen julmilla lausunnoillaan näitä huonompiosaisia kohtaan. Olisi kiva kuulla jonkun psykiatriprofessorin lausunto tästä tilanteesta nyky Suomessa. Mistä se kertoo?
Se on ehkä sun kuvittelema totuus. Aika monia tavan siivoojia, tehdastyöläisiä, kaupan kassoja ja sihteereitä alkaa ketuttaa maksaa pienestä palkasta veroja, jotta osa saa istua huvikseen kotona. Ei ole vihaa niitä kohtaan joilla esim. terveys estää, mutta aika moni kehitysvammainen ja kielitaidoton onnistuu tässä maassa työllistymään jos haluaa. Ei siinä jos osa ei onnistu koskaan, mutta nämä töistä kieltäytyjät on jo niin n
Kaupan alalla tehdään paljon osa-aikatyötä.
Ja työnantaja on se joka valitsee kenet ottaa töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näe sitten nälkää,ketä kiinnostaa.Oma vika kun olet kouluttautunut väärälle alalle.Nyt kuvittelet olevasi parempi ihminen kuin siivooja.Et ole.Tietenkin odotat vasurihallitusta että saisi lisää tukia ja maata kotona.
Irtisanomissuojaa heikennetään kaikilla myös valtion ja kaupungin työntekijöillä.
Opiskelu työttömyyskorvauksella edellyttää lupaa työkkäriltä ja maksimi 2 vuotta ja kulukorvauksen saa vain työkkärin sivuilla oleviin koulutuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelit siis veronmaksajien, joista suurin osa on sun mielestäsi tosi alhaista sakkia (siivoojia sun muita sivistymättämiä niljakkeita) Heillä olisi joku velvollisuus kustantaa sulle yhtään mitään
Kulukorvaus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liian kauan on hyysätty työttömiä. Nyt heidän tulee pärjätä omillaan. Aina voi tehdä omatoimimatkan vaikka kävelleen johonkin lomakohteeseen.
Mistä lähtien on hyysätty? Sipilän hallituksesta lähtien on heikennetty etuja. Sen sijaan maataloustukien ja yritystukien lasku veronmaksajille kasvaa ja puolustusvoimista tuli myös pohjaton rahareikä johon piikki on auki kokoajan. Kokoomuslaisten suojatyöpaikkoja täynnä koko laitos ja nuoret miehet pakotetaan vankilan uhalla ilman palkkaa tekemään paskkahommat tässä "tasa-arvo mallimaassa".
Keksin monta syytä, miksi armeija ja maanviljelijät ovat hyödyllisiä, mutta on jotenkin todella vaikea keksiä mikä työttömän tuottama hyöty olisi
Työkokeilu kaupoissa, sairaaloissa
https://toimistot.te-palvelut.fi/tyokokeilun-kaytannot-ja-saannokset&nb…;
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän koko Suomesta tule parempi paikka, jos kukaan ei täällä yhteiskunnan tuilla 150 euron permanenettejä maksa!
Vierailija kirjoitti:
Puolukan Poimija kirjoitti:
Hyvä motivaatio opiskella ja hankkiutua töihin siis.
Taas joku idiootti hokee samaa.Ota se puolukka sieltä per....täsi ja työnnä se suuhusi.
Vasurin kielenkäyttöä ...Kyllä me tiedetään että työt ja opiskelu ei kiinnosta.
N
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maanviljelijät tekevät tärkeää työtä mutta nykymuotoinen pv ja asevelvollisuus on turha kuluerä valtiolle. Anmattiarmeija tilalle ja miehet töihin tai opiskelemaan orja-armeijan sijaan.
400 000 ihmistä Suomessa tekee osa-aikatyötä. Vähittäiskaupassa 60 % tekee osa-aikatyötä.
https://www.pam.fi/artikkelit/osoittaako-tutkimusprofessori-sormella-os…