Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömiltä viety kaikki ilo nauttia elämästä

Vierailija
18.02.2024 |

10 vuotta sitten oli vielä tarjolla halpoja etelän lomia äkkilähdöllä, halpoja lentoja kotimaassa, euron iltoja ravintolassa, ruokajonoissa oli kunnon ruokaa tarjolla, pizzaa sai kaikkialta polkuhintaan, elokuviin pääsi arkena halvalla. Nyt tämä kaikki on viety :(

Kommentit (229)

Vierailija
221/229 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina särähtää korvaan kun joku toteaa olevansa työtön ollessaan työnhakija. Silloin haetaan töitä.

Vierailija
222/229 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, että opiskelijat joutuvat lähtemään työpaikoilta, voivat ottaa opintolainaa. 

Mihin opiskelijat rahaa tarvitsevat, tekevät illat ja viikonloput läksyjä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/229 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

400 000 ihmistä Suomessa tekee osa-aikatyötä. Vähittäiskaupassa 60 % tekee osa-aikatyötä.

https://www.pam.fi/artikkelit/osoittaako-tutkimusprofessori-sormella-os…

Niin. Tuommoinen määrä osa-aikaisia, jotka voisi yhdistää kokoaikaisiiksi työntekijöiksi. Miksi ette halua tehdä kokopäivätyötä? Kauhea volina tästä aiheesta koko ajan, että täystyisi tehdä enemmän tunteja. Kauheaa vollon vollon 

Työtunteja on pyydetty lisää sähköpostilla 3 kuukauden välein, se on ollut edellytys sovitellun päivärahan saamiselle. 

Lain mukaan vakituisille pitää antaa täydet työtunnit ennenkuin saa ottaa muita osa-aikatyötä tekeviä eli opiskelijat joutuvat pois. 

Miksi se teidän rakas ammattiliitto ei tee asialle mitään? Jotenkin luulen, että jankuttaja ei halua enempää tunteja tai ylipäänsä mitään työtä. 

Jankuttaisit vähemmän ja hakisit enemmän töitä 

Vierailija
224/229 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totuus on se, että suurin osa hyväosaisista ovat täysin empatia kyvyttömiä ihmisiä. He eivät edes tiedä mitä empatia tarkoittaa. Oma masu pullollaan vihataan työttömiä, köyhiä, sairaita, huonot lähtökohdat elämään saaneita. Nämä ovat tulleet viime aikoina roisisti julkisuuteen julmilla lausunnoillaan näitä huonompiosaisia kohtaan. Olisi kiva kuulla jonkun psykiatriprofessorin lausunto tästä tilanteesta nyky Suomessa. Mistä se kertoo? 

Se on ehkä sun kuvittelema totuus. Aika monia tavan siivoojia, tehdastyöläisiä, kaupan kassoja ja sihteereitä alkaa ketuttaa maksaa pienestä palkasta veroja, jotta osa saa istua huvikseen kotona. Ei ole vihaa niitä kohtaan joilla esim. terveys estää, mutta aika moni kehitysvammainen ja kielitaidoton onnistuu tässä maassa työllistymään jos haluaa. Ei siinä jos osa ei onnistu koskaan, mutta nämä töistä kieltäytyjät on jo niin n

Milloinkohan joiltain alkaa toden teolla palaa käämit, kun kaltaisesi trollit/valheiden levittäjät jatkavat toimintaansa aina vaan.

Faktaa on se, että noita huvikseen töistä kieltäytyneitä on tosi tosi vähän. Ihan mitätön määrä.

Vierailija
225/229 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyisitte asiassa. Olen samaa mieltä ettei työtön voi tehdä kun asioita mitkä ei maksa mitään.

Itse vien tuttavan kahville ja saa ottaa mitä haluaa ja minä maksan. Pieni ilo edes hänelle. Kokata ei voi edes kavereille kun ruokarahat on tiukalla.

Tuntemani työttömät juoksee tai kävelee ja se kun on ilmaista. 

Pysykää aiheessa.

Vierailija
226/229 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

400 000 ihmistä Suomessa tekee osa-aikatyötä. 

Soviteltua päivärahaa leikataan ja asumistukea ja ansiosidonnaista lisäksi pätkätyöläisiltä.

400 miljoonaa euroa lähtee yrityksiltä myynneistä. 

Meneekö kokoomuslaiset miehet ottamaan naisten puolesta 150 euron permanentin tai kestovärin tai raitoja?

Kun me naiset leikataan hiukset itse ja laitetaan ponnarille tai letille tai nutturalle. 

Soviteltua ei leikata. Edelleen voit tehdä silloin tällöin töitä ja se työn osuus vähennetään korvauksista 

Olet nyt ties kuinka monta kertaa liittänyt saman kopypasten. Ilmeisesti se on ainoa tuotos minkä olet ikinä saanut aikaan Kauanko tuota tekstiä mietit? Kuluiko siihen kuukausi vai kaksi?

Kyllähän sitä tavallaan leikataan, kun suojaosa poistuu. Monetkaan osa-aikaiset tai keikkatyöt ei kannata enää.

-eri

Vierailija
227/229 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö paljon teen töitä sen eteen, että pääsen vaikka kerran viiteen vuoteen etelään? Ja sinun työttömän pitäisi päästä verorahoilla.

Käykö kateeksi kun tutullani on miesystävä ulkomailla niin hyvin voi käydä kun ostaa halvat lentoliput.

On sulla sitten huono palkka.

Vierailija
228/229 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyystrolli tekee valepositiivisen avauksen jotta pääsee haukkumaan työttömiä.

Vierailija
229/229 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on aivan totta itse olen akateemisesti koulutettu, mutta työpaikkoja ei ole ja ei varmasti tule koska lahtarijunttihallitus leikkaa ison palan kulttuurin tuista, se on suoraan pois Suomen sivistyksestä ja älymystöstä.

Mihinkään paskahommiin en tällä koulutuksella ala, jos joudun heittämään vuosien koulutuksen pois, niin mielummin näen vaikka nälkää, kuin alennun siivoilemaan lahtareiden tiloja tmv.

Voi että on ikävä vasemmistohallitusta, typerät ihmiset eivät ymmärrä että lahtarit riistävät kaiken köyhien selkänahasta.

Näe sitten nälkää,ketä kiinnostaa.Oma vika kun olet kouluttautunut väärälle alalle.Nyt kuvittelet olevasi parempi ihminen kuin siivooja.Et ole.Tietenkin odotat vasurihallitusta että saisi lisää tukia ja maata kotona.

Uskomatonta että lahtarijuntit leikkaavat sivistystieteistä, se on ala joka määrittää Suomen ja suomalaisuuden arvon. Olisin kyllä työllistynyt ennen pitkää, olen ollutkin koulutusta vastaavassa työssä, mutta nyt kun nämä matalaotsaiset punaniskat vetivät maton alta, niin kyllä se laittaa mielen mustaksi.

Ei minulla ole mitään siivoojia vastaan, mutta pomojen vassanpönttöjä en ala hinkkaamaan. Siivoojan töihin minulla ei ole mitään koulutustakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi