Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taiteilijan suut huutavat nälästä ja vilusta: miksi sinä, pihi suomalainen, maksa kulttuurista mitään?

Vierailija
17.02.2024 |

Sinä et ymmärrä kulttuurin päälle mitään. Sinulla on korvat tuohesta ja silmät puuta. Et suostu mitään maksamaan kulttuurisista elämyksistä, jotka rikastuttaisivat noita aisteja. Lauantai-saunan jälkeen tuleva Elämäni biisi on sinulle kulttuuria. Ja siitäkään et mielellään Yle-maksua maksaisi. Minua niin hävettää. Häpeän puolestasi, koska sinä et kykene. 

Kommentit (193)

Vierailija
1/193 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taiteilijat haluavat valtion tuille, siksi monet heistä kannattavat  k o m m u n i s m i a   eli  v i h e r v a s e m m i s t o l a i s u u t t a . 

Olisi kiva leikkiä loputtomiin muiden rahoilla, hehehehe.  Leikin voi julistaa taiteeksi, pyhäksi lehmäksi.

Vierailija
2/193 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävettää niin vietävästi. Niin vietävästi.

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/193 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apurahasysteemi on muuten keksitty ja peräisin Neukkulasta. Haluttiin toverijärjestelmällä varmistaa taiteen yhdenmukaisuus.

Vierailija
4/193 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on siis ruotsinsuomalainen taiteilija.

Vierailija
5/193 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän on helppo vastata. Minulla ei ole ostovoimaa. Kulttuuri kiinnostais kyllä. 

Vierailija
6/193 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska maksan asumisesta ja ruuasta jo niin paljon ettei muuhun riitä rahaa! Menikö jakeluun???

Vierailija
7/193 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykytaiteesta kauheasti viitsi maksaa. Muutama kymppi siitä, että saat ihailla jotain maaliroiskeita seinällä. 

Vierailija
8/193 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidekin nykyään lähinnä mädätystä ja wokea. Sitä ei tähän maailmaan enempää kaivata.

Vierailija
9/193 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän on helppo vastata. Minulla ei ole ostovoimaa. Kulttuuri kiinnostais kyllä. 

Mitenkäs se tupakka ja viina? Ala karsia turhista kuluista!

AP

Vierailija
10/193 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihmiset maksavat siitä, mistä kokevat saavansa vastinetta. Sen sitten jokainen arvioi itse, minkä kokee omaa elämänlaatuaan nostavaksi.

Vierailija
11/193 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska maksan asumisesta ja ruuasta jo niin paljon ettei muuhun riitä rahaa! Menikö jakeluun???

Ja tupaakkaan ja viinaan riittää silti rahaa? Priorisoi nyt hyvä mies!

AP

Vierailija
12/193 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle taas tulee myötähäpeä kun joku ylistää suu vaahdossa maalausta jossa värejä on räiskitty summittain kankaalle, sävellystä mikä on ölinää ja paukutusta tai installaatiota joka koostuu kirpparilta ostetuista kengistä.

Kaikki y.o. teokset ovat muuten todellisia esimerkkejä.

Vierailija
13/193 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ihmiset maksavat siitä, mistä kokevat saavansa vastinetta. Sen sitten jokainen arvioi itse, minkä kokee omaa elämänlaatuaan nostavaksi.

Moni on niin älyllisesti sulkeutunut, että ei uskalla rikastuttaa aistejaan. Pötsi täyteen tuntuu riittävän monelle. Hävettää. 

AP

Vierailija
14/193 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn kyllä teatterissa ja taidenäyttelyissä.

Vierailija
15/193 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta blenderissä pyörivät paskapökäleet tai renkailla liikkuva kahden metrin korkuinen siirrettävä vagina.

Vierailija
16/193 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle taas tulee myötähäpeä kun joku ylistää suu vaahdossa maalausta jossa värejä on räiskitty summittain kankaalle, sävellystä mikä on ölinää ja paukutusta tai installaatiota joka koostuu kirpparilta ostetuista kengistä.

Avaa aistisi! Yritä samaistua taiteilijan sanomaan. Tutki ja pohdiskele mielessäsi, mitä hän yrittää sanoa. Yllätä itsesi uuden äärellä.

AP

Vierailija
17/193 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikonloppuna kävin näyttelyssä, maksoin 20 euroa. Näyttelyn taiteilijoille siitä ei tosin taida mennä mitään, olen melko varma että he ovat kaikki jo kuolleet.

Vierailija
18/193 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP saattaa olla taiteellinen mutta äidinkieli on kyllä pahasti hukassa.

Vierailija
19/193 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä! Itsekin osaisin semmosen tehdä, vaikken osaa maalata tai piirtää yhtään!  Se vissiin sitä taidetta, jos piirrät esimerkiksi maiseman sinä jäljittelet, mutta kun räiskit paperille maalia, olet taiteilija!

Vierailija
20/193 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn usein museoissa, keikoilla melkein joka viikko (ovat muuten törkeän halpoja!). Ihan turhaan valitat,

P:S. Jos artistin keikalle maksaa sisään esim. 15e, niin onko törkeää olla ostamatta merchiä? Olen joskus sujauttanut pari kymppiä merch-kassaan ottamatta mitään, kun en minä mitään albumeja tai t-paitoja halua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän